Hur tycker ni att hanteringen av regler ska vara?

Här kan ni läsa reglerna som vi har här på Twostrokerider.se samt ställa frågor kring dessa.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Hur tycker ni att hanteringen av regler ska vara?

Inlägg av PK »

Shenare!

Först och främst vill jag börja med att säga att detta inte skrivs på grund av någon händelse eller person.


Jo, ska gå rakt på sak. Tycker att vi i crew samt mods ständigt låser trådar och säger till folk som tydligen inte har högre iq än en fiskmås. Blir inte så himmla mycket inspiration över till annat roligt när man ständigt får låsa trådar och vara en morsa för massa moppepojkar. Vet inte om jag har mognat men tycker att mognadsnivån i forumet svajjar som in i hel***e. Ibland är det knappt inget och det rullar fint, och en vecka senare är man tillbaka på att låsa spam, felposter och massvis med dåliga rubriker.

Satt och tog en funderare på vad det beror på då jag är mer och mer aktiv på bland annat garaget.org. där är i stort sett inget tjaffs eller låsnigar och mods visar sig knappt då det ej behövs.


Så tillbaka till funderaren. HUR gör man att det blir mer disciplin på forumet? få bort alla dom där riktigt korkade misstagen som nya medlemmar gör och felposter hit och dit. Jag tjatade på bensinskalle och jonas på att göra om kategorierna för att namnen på dom var helt åt helvete. sakt och gjort, det blev lyckat och trodde att det skulle hjälpa med att få bort de flesta felposterna. jag menar, scooter-motor och scooter-övrigt. det kan väll vilket ljushuvud som helst ha koll på? Dock blev det bättre, men det var fortfarande en hel del riktigt usla poster.

Jag har tjatat och tjatat och tjatat och tjatat på bensinskalle om att göra om reglerna till ett mordernare regelverk som kommer vara lättare att följa. vet inte vart bensinskalle har tagit vägen men förhoppningsvis grejjar han med det.




Nåväl. Frågan är hur man rensar bort dom som varken har sunt förnuft, ork till att läsa reglerna eller att lyssna på tillsägelser.


1.
skärpa reglerna ORDENTLIGT för nya som gamla medlemmar.
ett regelbrott=varning.
ännu ett regelbrott=extra varning
en till felpost=ban.

2.
ett regelbrott=ban 1 dag
ett till=ban 1 vecka
ett till= ban 1 månad
ett till=ban 4 life.



3. som det är nu:
ett regelbrott= "låser här och läs reglerna"
ännu ett regelbrott= "låser här och läs reglerna"
ännu ett regelbrott= "låser här och läs reglerna"
ännu ett regelbrott= "låser här och läs reglerna"
ännu ett regelbrott= "låser här och läs reglerna"
ännu ett regelbrott= "låser här och läs reglerna"
ännu ett regelbrott= "låser här och läs reglerna"
ännu ett regelbrott= du har gjort så många fel, så vi ändrar texten under din bild till "varnad"




HUR får vi årdning på detta? Om allt detta försvann så skulle vi få mer tid till det jag vet att ni medlemmar skulle tycka om. stora tävlingar, roliga reportage, vbulletin med massor med funktioner som gilla-knapp, multicitering osv, nytt utseende på forumet och allt vad det kan vara.



Föresten, vad tycker ni om detta?

När man reggar sig så kommer reglerna upp. Efter det kommer en frågesport om reglerna. 0-8 rätt av 10= tillbaka till reglerna och sen börja om frågorna.



Kom gärna med förslag och åsikter om detta. känns som att det skulle vara väldigt trevligt om detta slutande då jag i stort sett slutat låsa trådar då det bara kommer en likadan igen.


EDIT: Oj, blev en hel del text. läs om ni orkar ;)
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Mitt förslag på system av varningar är följande

1 fel = 1 varning

När man får varningen så ska man bli avstängd från sidan 24h oavsett, och det enda som ska synas när man försöker ansluta till TSR är en sida där reglerna är uppladdade, så kanske man fattar att man ska läsa

1 varning = inget "extra"
2 varningar = extra väntetid på att göra inlägg, kanske 10 minuter
3 varningar = förslag här..?
4 varningar = man blir avstängd från vissa forumdelar

5 varningar så åker man ut från sidan, och varje varning ska sitta i, låt oss säga en månad, så 1 varning = 30 dagar, gör man inget mer fel kan man be om att få den borttagen

Får man däremot en ny under perioden när man redan har en varning så blir det 60 dagar för att få EN borttagen, och sen 60 dagar för att få nästa borttagen, så gör man många fel kommer det bli ett långt långt straff, men man kommer få vara kvar på sidan, enda skillnaden är att man får sköta sig om man är rädd om kontot :D
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 620
Blev medlem: 16 juli 2011, 12:44
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Gillar att du tar tag i sånt :D
1.
skärpa reglerna ORDENTLIGT för nya som gamla medlemmar.
ett regelbrott=varning.
ännu ett regelbrott=extra varning
en till felpost=ban 24 timmar.
ännu en felpost=ban 4 life.

Frågor vid registrering lät oxå bra, men se till att det är många olika frågor och inte samma varje gång. För annars kommer någon göra en sida men alla rätta svar eller liknande.
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

2stroke:

tycker att det är lite slappt. vill ju få fram det där "gör du fel en gång, okej. men gör det inte igen för då blir det värre."

så:

ett fel= tillsägelse
ett till fel: varning och avstängning 24h
ännu ett fel= dubbel varning och försvinner en vecka (samt bannad från alla tävlingar och sånt?)
ännu ett fel. borta helt.

då vet dom att gör dom fel så gör dom fel. okej. alla gör fel någon gång. gör dom fel igen så får dom skärpa sig ordentligt för att ha tillgång till forumet :)


Anton: gillade med det förslaget om jag får säga det själv ;) kanske är jobbigt att läsa reglerna och svara på frågor men vill man inte veta reglerna så kommer man naturligtvis inte följa dom och det är ju det som ska bort :)
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

ett fel= tillsägelse
ett till fel: varning och avstängning 24h
ännu ett fel= dubbel varning och försvinner en vecka (samt bannad från alla tävlingar och sånt?)
ännu ett fel. borta helt.

när man blir medlem så ta ''regelprov'' man måste lära sig reglerna precis som i trafiken ;)
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
0scar
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 15 april 2012, 18:16
Ort: Karlstad

Inlägg av 0scar »

Första gången: Varning och hänvisning till Reglerna.
Andra gången: Avstängning 48h.
Tredje gången:Avstängning 1 Vecka.
Fjärde gången: Avstängd 2 Månader.
Femte gången: Avstängning.

det är min åsikt iaf :)
"Jag köpte en moppe för 3 dagar sen. Vad är det för takt på den?" - Viktor2000
RomstadBoyz.

Värmland, Karlstad.
Aerox.

Säljer Dator, Xbox 360 Slim 250gb och Hd Pvr, Pm om du är intresserad!
Användarens profilbild
Tobbe96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 248
Blev medlem: 1 augusti 2011, 22:46
Ort: Helsingborg

Inlägg av Tobbe96 »

Eftersom detta är ett moppeforum för (inte bara) 15 åringar så tycker jag inte det behöver vara så hårt.
Ibland ser man någon tråd som har blivit låst för någon liiiten grej.
Förstår dock att det är frustrerande för er i crew att det händer hela tiden.

Tycker att man kan få en chans till om man brutit mot reglerna
Ett misstag = tillsägelse + hänvisning till reglerna
Två misstag = Varning i några dagar (ingen tycker det är kul med en varning)
Misstag 3 = ban 48 timmar.
Och så vidare..
Bild

Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Jaså? ;)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Lösningen På alla dessa problem är att göra mig till mod.

1varnad samt ban i en dag

2extra varnad ban i en vecka.

3 bannad

Medans man är bannad så kan man göra allt förutom göra trådar å liknande.
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

potog skrev:Lösningen På alla dessa problem är att göra mig till mod.

1varnad samt ban i en dag

2extra varnad ban i en vecka.

3 bannad

Medans man är bannad så kan man göra allt förutom göra trådar å liknande.
Du moderator? du bröt mot reglerna för 20sek sedan...
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

k-skåpet skrev:
potog skrev:Lösningen På alla dessa problem är att göra mig till mod.

1varnad samt ban i en dag

2extra varnad ban i en vecka.

3 bannad

Medans man är bannad så kan man göra allt förutom göra trådar å liknande.
Du moderator? du bröt mot reglerna för 20sek sedan...
Vad gjorde jag då om jag får fråga?.


Man ska slippa varning om det är dubelpost med exsakt samma matriall i då forumet bajsar ibland :P
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

potog skrev:
k-skåpet skrev:
potog skrev:Lösningen På alla dessa problem är att göra mig till mod.

1varnad samt ban i en dag

2extra varnad ban i en vecka.

3 bannad

Medans man är bannad så kan man göra allt förutom göra trådar å liknande.
Du moderator? du bröt mot reglerna för 20sek sedan...
Vad gjorde jag då om jag får fråga?.


Man ska slippa varning om det är dubelpost med exsakt samma matriall i då forumet bajsar ibland :P
Du skrev i bidragstråden till bildtävlingen. ;)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

k-skåpet skrev:
potog skrev:
k-skåpet skrev:Du moderator? du bröt mot reglerna för 20sek sedan...
Vad gjorde jag då om jag får fråga?.


Man ska slippa varning om det är dubelpost med exsakt samma matriall i då forumet bajsar ibland :P
Du skrev i bidragstråden till bildtävlingen. ;)
Bild tävlingen är slut och det så jag bara till en kille som trodde han kunde vara med.

Hjälpte till å där av jag mod matriall ;)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

potog skrev:Hjälpte till å där av jag mod matriall ;)
Mods är mods, vi är vanliga dödliga o har enligt mig bör vi inte lägg os i, reglerna ska all läsa så man ska inte behöva lära dom hut. Vi borde ha som på större forum att det är ett regelbrott att berätta att nån har gjort regelbrott då det i stort sett blir som att mata trollet. :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

potog skrev:
k-skåpet skrev:
potog skrev:Lösningen På alla dessa problem är att göra mig till mod.

1varnad samt ban i en dag

2extra varnad ban i en vecka.

3 bannad

Medans man är bannad så kan man göra allt förutom göra trådar å liknande.
Du moderator? du bröt mot reglerna för 20sek sedan...
Vad gjorde jag då om jag får fråga?.


Man ska slippa varning om det är dubelpost med exsakt samma matriall i då forumet bajsar ibland :P
Du brukar ändå kunna posthunta rätt bra genom att droppa en värdelös kommentar lik "HAHAHAH" ":D" "okej" "ok" och sådant skit, nej till dig.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

k-skåpet skrev:
potog skrev:Hjälpte till å där av jag mod matriall ;)
Mods är mods, vi är vanliga dödliga o har enligt mig bör vi inte lägg os i, reglerna ska all läsa så man ska inte behöva lära dom hut. Vi borde ha som på större forum att det är ett regelbrott att berätta att nån har gjort regelbrott då det i stort sett blir som att mata trollet. :)
Jag gör det lite av mig själv då jag anser att vissa i crew suger å när det kommer på tal så blir inte jag tagen :P

Vill inte agera polis utan bara hjälpa folk så dom fattat att reglerna är viktiga ;)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Bild


nä men håll er till topic.

ska höra med boyzen när dom loggar in vad dom tycker.
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

ett regelbrott=ban 1 dag
ett till=ban 1 vecka
ett till= ban 1 månad
ett till=ban 4 life
Det verkar bra, men ärligt talat lite hårt att få perm ban p.g.a. fyra regelbrott, iofs beror det väl på vad för typ av regelbrott det är, är det mindre regelbrott så ska man inte dömas så hårt anser jag, är det grövre som olaga hot, utpressning etc så kan man bli perm.bannad på sitt konto..

Sen det där med testet i början utav registreringen var faktiskt vettig, något man borde införa som alla måste göra, eftersom det finns även de äldre medlemmarna som har liten koll..
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

p0d1 skrev:
potog skrev:
k-skåpet skrev:Du moderator? du bröt mot reglerna för 20sek sedan...
Vad gjorde jag då om jag får fråga?.


Man ska slippa varning om det är dubelpost med exsakt samma matriall i då forumet bajsar ibland :P
Du brukar ändå kunna posthunta rätt bra genom att droppa en värdelös kommentar lik "HAHAHAH" ":D" "okej" "ok" och sådant skit, nej till dig.
Bara för att jag har många post så betyder onte det att jag posthuntar då du inte kan hitta något där jag bara skriver "ok" eller liknande. Att jag har många post betyder bara att jag gör nytta på forumet. Tycker inte att folk i crew ska dömma folk så som du gjorde mot mig nu. Samt byt profilbild så jag kan ta dej någorlunde serri Mr noname.


Ont ett bra system tror jag inte kommer få folk att sköta säg bättre. Tycker nog att det är bättre att skriva om reglerna lite så dom passar forumet bättre samt ha som några skrev ovan^^ prov på reglerna innan man blir medlem. Eller något annat som tvingar folk till å läsa reglerna.
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
xXTASKENXx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 623
Blev medlem: 3 juni 2011, 00:10
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Inlägg av xXTASKENXx »

Tycker PK idé om en frågesport på reglerna innan man blir medlem! Eller en liten "introduktions video" som visar vart man ska posta och hur!
Följ gärna mitt Cpi Hussar projekt! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

C r a z y M o p p e r s <3

Gilla min bild å hjälp mig vinna! :D
Jag som stegrar med moppen (svarta) :)
http://www.facebook.com/junkyard/app_291280510967766
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

först och främst så vill jag bara påminna om att jag personligen inte kan varna eller banna någon. men skulle jag kunna det så skulle potog ligga illa till.

du verkar vara en trevlig snubbe. har inget imot dig. men när du börjar med oftopic och sen framhäver att du borde bli moderator och jag då säger till dig att hålla dig till topic och du ignorerar det helt och fortsätter blir man lite smått irriterad.


nu håller ALLA sig till topicen.

0scar, du är säkert en härlig snubbe. men har ingen aning om vem du är och du postade precis att du ville bli crew här och det finns en speciell tråd för det så du är nog inte lämplig i nuläget ;)



HÅLL ER TILL TOPIC!
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

helt ärligt så jag har inte läs reglerna 100% eftersom det är ganska mycket så man tröttnar på läsa.har lärt mig av mina fel jag gjorde i början (var väl max 3 felpost typ ) har även sagt till att dom ska tex fixa rubrik (alltså om det står tex ''honda mt5 startar inte HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!'' TYP ;)

en guide hade inte varit fel.typ man måste se den när man blir medlem.

hoppas ni löser det på ett bra sätt ;)
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Håller med pk dock inte ban för hela livet efter 4 fel och ni ska vara hårdare på personpåhopp istället för felpost sista ban grejen ska man förtjäna verkligen inte bara för 4 fel elr beror vad man gör, tex fall de är någon riktig jävla dumt så ja men fall de är några mildare dålig topic så bör man inte få ban för de, sen så får även vissa i crew tänka sig för var dom säger när dom låser tråden, har sett flera regelbrått med på hopp mot trådskaparen istället för hänvisa hant till reglerna

Skrivt från mobil när jag gick till bussen så du behöver invf klaga på fel i texten


Sen så tror knappast någon läst reglerna men du behöver liksom inte vara smart för posta rätt, så hårdare regler krävs för är väldigt fritt
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

PK skrev:

HÅLL ER TILL TOPIC!



jag hade då fan inte hållt mig till topic om jag varit patog i det läget :)


är jävligt trött på all mobbning mott patog om hans hyper neos och all den skiten.. visst patog gör en del bumpningar men tycker han är sjukt aktiv i forumet (3k poster) och det är då inga tråkiga posts heller.. och han har säkert hjälpt 3x mer folk än er.. (k-skåpet).....
Bild
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

Vad ska göras med posthunters då tycker dom nästa syns i varje tråd....
Dom blir inte ens varnade.

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

TuZx skrev:helt ärligt så jag har inte läs reglerna 100% eftersom det är ganska mycket så man tröttnar på läsa.har lärt mig av mina fel jag gjorde i början (var väl max 3 felpost typ ) har även sagt till att dom ska tex fixa rubrik (alltså om det står tex ''honda mt5 startar inte HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!'' TYP ;)

en guide hade inte varit fel.typ man måste se den när man blir medlem.

hoppas ni löser det på ett bra sätt ;)
Grejen med reglerna är att man inte alltid måste läsa dom för att förstå dom, för dom är enkla och dom är uppenbara.

Förstår man dom dock inte utan det, så bör man läsa dom, förstår man inte då så ska man inte vara kvar på forumet, efter regelbrott x antal gånger.
Skriv svar