Jagad genom hela stan.

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
0scar
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 15 april 2012, 18:16
Ort: Karlstad

Jagad genom hela stan.

Inlägg av 0scar »

Jag och några kompisar lanade en natt nu på sommarlovet (BF3, Minecraft, etc) och vid runt 4a tiden tänkte vi dra ut med mopparna (Min Aerox och en Neos, båda original) till McDonalds för att ta en glass eller nåt.

När vi var där var glassmaskinen avstängd så vi tog nån burgare eller nåt och sen drog vi.

När jag kom ut på vägen låg OkQ8 på höger sida och det var några tonåringar i bil som skulle ut därifrån som tyckte att jag skulle släppa fram dom enligt högerregeln men jag gjorde inte det pga utfartsregeln som gällde där.

De tutade iaf på mig och körde efter mig fort som fan, jag drog på full fart, dock original så det gick ju inte så bra :(

De kom ikapp och tutade och pekade finger, sen drog de iväg, vi stannade och jag förklarade vad som hände, att de typ blev sura pga att jag inte släppte fram dem.

Vi körde vidare hemåt mot centrum, men de hade väntat bakom ett hörn på oss och började köra efter oss igen, vi drog på genom stan och jag svängde in på en gågata där det är massa affärer och sen vidare hem på nån cykelväg.

Mina kompisar däremot som var två på en original Neos blev fortfarande jagade och åkte hemåt med dem bakom som höll på och tutade och körde nära och nästan prejade dom och höll på, sen när de nästan var hemma körde de in på en lite större väg så skulle de svänga in vänster mot skolan så drog de i bilen på fort som fan i fel fil så det var väll någon cm ifrån att de krockade.

Sen åkte dem hem och de i bilen fortsatte på den vägen och försvann, det var väll typ allt, kanske inte världens häftigaste historia men nån kanske uppskattade den :)
"Jag köpte en moppe för 3 dagar sen. Vad är det för takt på den?" - Viktor2000
RomstadBoyz.

Värmland, Karlstad.
Aerox.

Säljer Dator, Xbox 360 Slim 250gb och Hd Pvr, Pm om du är intresserad!