Får inte ur flottörskålen Derbi Senda 06.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Grinder46
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 17 maj 2012, 12:18

Får inte ur flottörskålen Derbi Senda 06.

Inlägg av Grinder46 »

Tjenare! Idag så skulle jag byta munstycke på min kompis Derbi Senda x-treme 06. Det första jag såg var att det var inget att skruva av runt insuget, alltså satt fast med några andra klämmor som jag inte förstod mig på :S
Men jag lyckades skruva ur skruvarna från koppen ändå, men jag fick inte ut koppen?! Det var någon slang under som tog emot. Och eftersom jag inte kunde lossa på insuget gick det ju inte att vrida på förgasarN... Ska det verkligen vara sånna klämmor? För på min 05a är det inte så (vet att det inte är lika motor.)
Nån som kan hjälpa?
MVH Fredrik
#yolo #swag
Användarens profilbild
DtSnubben
gärna till den titeln jag ville ha
Inlägg: 337
Blev medlem: 6 mars 2012, 19:27

Re: Får inte ur flottörskålen Derbi Senda 06.

Inlägg av DtSnubben »

Grinder46 skrev:Tjenare! Idag så skulle jag byta munstycke på min kompis Derbi Senda x-treme 06. Det första jag såg var att det var inget att skruva av runt insuget, alltså satt fast med några andra klämmor som jag inte förstod mig på :S
Men jag lyckades skruva ur skruvarna från koppen ändå, men jag fick inte ut koppen?! Det var någon slang under som tog emot. Och eftersom jag inte kunde lossa på insuget gick det ju inte att vrida på förgasarN... Ska det verkligen vara sånna klämmor? För på min 05a är det inte så (vet att det inte är lika motor.)
Nån som kan hjälpa?
MVH Fredrik
du lär ha sån där klämma som man trycker ihop med typ en polygrip..
tryck in en plattmejsel där klämman delar på sig och vrid då borde du ha bort den på nolltid
och den där slangen är väl bara att ta av och trycka tillbaka när du är klar?
Senast redigerad av DtSnubben den 13 augusti 2012, 15:04, redigerad totalt 2 gång.
U mad bro?
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

Bild på klämmorna hade ju varit bra
Bild
Användarens profilbild
Grinder46
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 17 maj 2012, 12:18

Re: Får inte ur flottörskålen Derbi Senda 06.

Inlägg av Grinder46 »

DtSnubben skrev:
Grinder46 skrev:Tjenare! Idag så skulle jag byta munstycke på min kompis Derbi Senda x-treme 06. Det första jag såg var att det var inget att skruva av runt insuget, alltså satt fast med några andra klämmor som jag inte förstod mig på :S
Men jag lyckades skruva ur skruvarna från koppen ändå, men jag fick inte ut koppen?! Det var någon slang under som tog emot. Och eftersom jag inte kunde lossa på insuget gick det ju inte att vrida på förgasarN... Ska det verkligen vara sånna klämmor? För på min 05a är det inte så (vet att det inte är lika motor.)
Nån som kan hjälpa?
MVH Fredrik
du lär ha sån där klämma som man trycker ihop med typ en polygrip..
tryck in en plattmejsel där klämman delar på sig och vrid då borde du ha bort den på nolltid
och den där slangen är väl bara att ta av och trycka tillbaka när du är klar?
Aa okej, har ingen bild just nu..
Klämman är inte likadan som till luftslangen , för på den kan man ju klämma ihop själv så den går upp, men den här är inte lika :/
Ska kolla senare :)
#yolo #swag
Skriv svar