Trim Till DRD X-Treme 12-11

Twostrokeriders egna bytesavdelning.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

DRD X-Treme 12
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 11 augusti 2012, 22:27

Trim Till DRD X-Treme 12-11

Inlägg av DRD X-Treme 12 »

Har köpt mig en Derbi DRD X-Treme 12 elr 11. Och försöker trimma den så mkt det bara går. har hittills köpt mig ny förgasare 28mm, trimrör/avgassystem, bytt drev.. men har tänkt mig köpa detta: http://twostroke.se/product.asp?product=23926 vet redan att man ska byta vevparti och fräsa upp motorblocket, kan sådant :wink: men jag vet inte om det passar till DRD X-Treme för hittar inte ens trim till denna modell. Men så pass jag vet så passar det mesta trim till alla Derbi Motarder. :? skulle gärna vilja veta om det går att montera cylinderkitet så jag inte köper det i onödan :!: Tack på förhand!
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Det passar till db50o motorn. Och det är samma motor som du har så passar. Men du vet att du måste ha en speciell vev till det kitet va? Btw varför köpte du inte en 125 (crolle) ist? blir billigare och mindre straff om du blir tagen.
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

tror det ska passa har för min att någon gjorde en guide på hur man satte på den sån cylinder på en Derbi sök upp den guiden och kolla med honom ;)
Användarens profilbild
0scar
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 15 april 2012, 18:16
Ort: Karlstad

Inlägg av 0scar »

du har lagt tråden i helt fel tråd, läs reglerna igen, http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=17753
och sen kanske någon vänlig mod kan flytta den
"Jag köpte en moppe för 3 dagar sen. Vad är det för takt på den?" - Viktor2000
RomstadBoyz.

Värmland, Karlstad.
Aerox.

Säljer Dator, Xbox 360 Slim 250gb och Hd Pvr, Pm om du är intresserad!
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

Köp ingen parma har inte särskilt mycket effekt för pengarna vet en som hade parmakit osv fick ut 13 häst oportad...
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Nicke_95 skrev:Köp ingen parma har inte särskilt mycket effekt för pengarna vet en som hade parmakit osv fick ut 13 häst oportad...
Då var han kass.
Skriv svar