Hjälp att plocka ihop en speldator

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
ConnyH
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 2 oktober 2011, 00:32
Ort: Finland Ekenäs

Hjälp att plocka ihop en speldator

Inlägg av ConnyH »

Hej! :) jag har funderat på att köpa en speldator och vill högst sätta ut 1000€ ca. 10 000 kr med allting,(inkl. skärm,tangentbord,mus osv...) men lönar det sig att plocka ihop den sj eller köpa en helt färdig från butik? såg på en taurus på inet men de skickar inte till finland märkte jag :/ men sen hittade jag en thor, vet någon om de är värda någonting? men iaf så om någon skulle kunna plocka ihop en kundvagn på någon sida som gärna skickar till finland så skulle det vara bra :) i värsta fall kan jag fixa att datorn blir skickad till mina kusiner i svergie :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

inet. elr vad den heter, bästa sidan min kompis bygde en egen dator där för 6000 kan inget om datoreer men säkert någon här som kan fixa en bra för dig för runt 8000 så maxxar du nästan allt sen 2000 till skärm tangentbord/mus
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

david96 skrev:inet. elr vad den heter, bästa sidan min kompis bygde en egen dator där för 6000 kan inget om datoreer men säkert någon här som kan fixa en bra för dig för runt 8000 så maxxar du nästan allt sen 2000 till skärm tangentbord/mus
Maxxar inte alt för en 8k dator.

500 spänn för ett tangetbord, nja då måste du köpa ett budget, skulle nästan säga typ 600-700 för mus 6-900 för tangetbord och 6-900 för ett haedset 1-1500 för skärm. Så om du inte hittar allt begangnat så kommer du inte få en överdrivet vass dator.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Lönar sig som fan att plocka ihop själv. Byggde min dator under 5000, maxar det mesta. Inte testat BF3 än ,men need for speed : the run som använder sig av Frostbite 2 ( samma som BF3) funkar på max. Tror att ja klarar bf3 på high men de återstår o se!

Tänkte att jag slänger ihop lite på inet åt dig, du kan ju leta upp grejerna @ finland i värsta fall. Eller så fixar du hjälp av dina kusiner eller vad de nu var :)


http://www.inet.se/kundvagn/visa/2132815/connyh-s


Här kommer du kunna maxa allt, utan tvekan. SSD för att ha windows på. Windows är gratis. :lol: Chassit är förmodligen snyggast på marknaden o kabeldragningen kommer bli skitenkel, min brorsa har "lillebrorn" till den och det är helt perfekt.


ojfan missade att du skulle ha skärm o allt med... Ajja lägger ihop nåt ikv igen ;)
bibapeolola
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2132847/2012-08-10

Där har du med allt! :) kan ju spara in på SSD'n o lite så, men sådär hade jag nog kört. :)
bibapeolola
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

DiNozzan skrev:
david96 skrev:inet. elr vad den heter, bästa sidan min kompis bygde en egen dator där för 6000 kan inget om datoreer men säkert någon här som kan fixa en bra för dig för runt 8000 så maxxar du nästan allt sen 2000 till skärm tangentbord/mus
Maxxar inte alt för en 8k dator.

500 spänn för ett tangetbord, nja då måste du köpa ett budget, skulle nästan säga typ 600-700 för mus 6-900 för tangetbord och 6-900 för ett haedset 1-1500 för skärm. Så om du inte hittar allt begangnat så kommer du inte få en överdrivet vass dator.
stör mig lite folk som inte läser ordentligt :P
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

om du inte vill/kan bygga så är cdons thor datorer ganska prisvärda.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

NOName? skrev:om du inte vill/kan bygga så är cdons thor datorer ganska prisvärda.
Kan du använda skruvmejsel och vet hur man spänner straps så... kan du bygga.
bibapeolola
Användarens profilbild
ConnyH
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 2 oktober 2011, 00:32
Ort: Finland Ekenäs

Inlägg av ConnyH »

Axel skrev:
NOName? skrev:om du inte vill/kan bygga så är cdons thor datorer ganska prisvärda.
Kan du använda skruvmejsel och vet hur man spänner straps så... kan du bygga.
är de så enkelt? :shock: är bara lite osäker med det för jag har aldrig gjort det... annars så kan jag nog ganska mycket med el och sånt så då kommer det nog säkert bli bra :)
Axel skrev:Lönar sig som fan att plocka ihop själv. Byggde min dator under 5000, maxar det mesta. Inte testat BF3 än ,men need for speed : the run som använder sig av Frostbite 2 ( samma som BF3) funkar på max. Tror att ja klarar bf3 på high men de återstår o se!

Tänkte att jag slänger ihop lite på inet åt dig, du kan ju leta upp grejerna @ finland i värsta fall. Eller så fixar du hjälp av dina kusiner eller vad de nu var :)


http://www.inet.se/kundvagn/visa/2132815/connyh-s


Här kommer du kunna maxa allt, utan tvekan. SSD för att ha windows på. Windows är gratis. :lol: Chassit är förmodligen snyggast på marknaden o kabeldragningen kommer bli skitenkel, min brorsa har "lillebrorn" till den och det är helt perfekt.


ojfan missade att du skulle ha skärm o allt med... Ajja lägger ihop nåt ikv igen ;)
Behöver inte maxxa något precis bara det går med typ mw2,3 och bf3 och att filma med fraps tillika så :) den ska också starta snabbt och så :) så är det någonting man kan fortfarande skära ner priset på isf? (vill få så bra dator för så litet pris som möjligt) :)
Senast redigerad av ConnyH den 10 augusti 2012, 20:59, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

ConnyH skrev:
Axel skrev:
NOName? skrev:om du inte vill/kan bygga så är cdons thor datorer ganska prisvärda.
Kan du använda skruvmejsel och vet hur man spänner straps så... kan du bygga.
är de så enkelt? :shock: är bara lite osäker med det för jag har aldrig gjort det... annars så kan jag nog ganska mycket med el och sånt så då kommer det nog säkert bli bra :)
Det är bara att trycka dit delarna -.- och skruva men en mejsel ibland ,) Du behöver inga el kunskaper :D
Helt Räser
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

Axel skrev:http://www.inet.se/kundvagn/visa/2132847/2012-08-10

Där har du med allt! :) kan ju spara in på SSD'n o lite så, men sådär hade jag nog kört. :)
man kan få en bättre dator för den budgeten, + att ssd du har tagit är inte särskilt stabil.. om du lägger på 1000 kr på budgeten får du det här http://www.inet.se/kundvagn/visa/2134436/mm en mkt stabilare ssd bättre o bättre prolle, tar du bort ssd så hamnar du på budget.
Användarens profilbild
ConnyH
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 2 oktober 2011, 00:32
Ort: Finland Ekenäs

Inlägg av ConnyH »

tack för mycket svar men jag plockade ihop en dator med hjälp av era tips http://www.inet.se/kundvagn/visa/2134443/2012-08-10 men den blev lite väl dyr så kan någon ändra den lite och se över den att allting passar ihop med varandra och att allt finns där, samt få ner priset till under 10000 kr tack :)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Det enda knepiga är att fästa processorkylaren, det behövs som bekant kylning, och när man väl har tagit av skyddsplasten så ska man inte direkt söla med att lägga dit den, utan det är mera att kylpastan ska vara där, kylarn tryckas dit och sen skruvas fast. Jag tog hjälp av två kompisar som skruvade fast kylaren medans jag höll dit den, man ska helst inte släppa den när man väl har börjat montera, för då blir kylningen påverkad.

Har inte hängt med hårdvarumarknaden sen jag byggde men det verkar som att Ivy Bridge är det man ska satsa på och ATI 7000-serien om du vill vara värst.
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Skriv svar