GasGas EC50 SM-04, era reflektioner!

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

GasGas EC50 SM-04, era reflektioner!

Inlägg av p4ck »

Tjenare tjenare. Har varit på jakt efter en moped ett braaaaaaaaaaaadigt tag nu faktiskt. Hittade en beta för ett tag sen, dock var den inte värd priset. Originalgaffeln var sne och de hade bytt däck till RRX fram så har en känsla av att den var krockad eller hårt kraschad.


Så alldeles nyss såg jag en Gasgas EC50 SM -04 Som såg förbannad fräsch ut.

Vad är era reflektioner om dessa? Är väldigt klyvd när det gäller att hitta moppar, riktigt svårt att bestämma mig. Men har en känsla av att dessa är pålitliga.

Så, berätta vad ni tycker om dessa, är en fräsch EC50 värd 9000? Bara som bruksmoppe det vill säga, och kommer inte användas till hypertrimning osv. Sitter ju helt fel motor på. =)
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

helt fel motor för trim1 `? veven håller för allt i den :) min kompisar kör pantanegra elr vad den heter+ avstämt rör :O
motorn är sjukt bra dock inte jätte många delar till den, men dem är bra dock inte 9000 kanske brukar vara rätt billig men fall den är fräsch, elen har spökat på mina båda kompisar rätt mycket så, resten funkar dom fin fint och piskar på rätt bra orginal :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Derbi_Guy
Varnad
Inlägg: 114
Blev medlem: 15 juni 2012, 19:42

Inlägg av Derbi_Guy »

david96 skrev:helt fel motor för trim1 `? veven håller för allt i den :) min kompisar kör pantanegra elr vad den heter+ avstämt rör :O
motorn är sjukt bra dock inte jätte många delar till den, men dem är bra dock inte 9000 kanske brukar vara rätt billig men fall den är fräsch, elen har spökat på mina båda kompisar rätt mycket så, resten funkar dom fin fint och piskar på rätt bra orginal :)


Mahahaha, "pantanegra" irl garv!


OnT; beta verkar vara en bra moped, dock finns det väll inte lika mycket delar som till en Derbi men det verkar ju bra kvalité
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

[spoiler]
david96 skrev:helt fel motor för trim1 `? veven håller för allt i den :) min kompisar kör pantanegra elr vad den heter+ avstämt rör :O
motorn är sjukt bra dock inte jätte många delar till den, men dem är bra dock inte 9000 kanske brukar vara rätt billig men fall den är fräsch, elen har spökat på mina båda kompisar rätt mycket så, resten funkar dom fin fint och piskar på rätt bra orginal :)
[/spoiler]

Du menar Patanegra! ;) Dock finns det bara Metrakit Handmade 72,5cc till Gasgas EC 50 på TS. Så förstår inte var de har hittat dessa cylindrar.


Mahahaha, "pantanegra" irl garv!


OnT; beta verkar vara en bra moped, dock finns det väll inte lika mycket delar som till en men det verkar ju bra kvalité
Menade dock Gasgas, inte beta. Beta vet jag en del om. :p
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Henow
Svårstartad skrothög
Inlägg: 260
Blev medlem: 2 mars 2012, 22:15

Inlägg av Henow »

Min kompis Gasgas ec50 sm, Har vevaxeln skärt, Blev helt svin dyrt för han eftersom det inte finns några reservdelar.
Derbi_Guy
Varnad
Inlägg: 114
Blev medlem: 15 juni 2012, 19:42

Inlägg av Derbi_Guy »

p4ck skrev:[spoiler]
david96 skrev:helt fel motor för trim1 `? veven håller för allt i den :) min kompisar kör pantanegra elr vad den heter+ avstämt rör :O
motorn är sjukt bra dock inte jätte många delar till den, men dem är bra dock inte 9000 kanske brukar vara rätt billig men fall den är fräsch, elen har spökat på mina båda kompisar rätt mycket så, resten funkar dom fin fint och piskar på rätt bra orginal :)
[/spoiler]

Du menar Patanegra! ;) Dock finns det bara Metrakit Handmade 72,5cc till Gasgas EC 50 på TS. Så förstår inte var de har hittat dessa cylindrar.


Mahahaha, "pantanegra" irl garv!


OnT; beta verkar vara en bra moped, dock finns det väll inte lika mycket delar som till en men det verkar ju bra kvalité
Menade dock Gasgas, inte beta. Beta vet jag en del om. :p

haha sorry, satt och kollade på en beta så hade det i huvudet :P
Men gasgas gör ju crossar och 125:or så lär ju vara skaplig kvalité iaf!
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Gasgas ec50 har väl AM6?

Men iaf det är enda moppen med hydraulisk koppling och alla chassidelar vet jag håller bra men elsystemet är ingen höjdare.

Mvh ägare av GasGas 125 som iprincip är samma sak förutom motor
Henow
Svårstartad skrothög
Inlägg: 260
Blev medlem: 2 mars 2012, 22:15

Inlägg av Henow »

Mattyyy skrev:Gasgas ec50 har väl AM6?

Men iaf det är enda moppen med hydraulisk koppling och alla chassidelar vet jag håller bra men elsystemet är ingen höjdare.

Mvh ägare av GasGas 125 som iprincip är samma sak förutom motor
Nej, Den har en Morini motor, Och dom är jävligt svåra att få reservdelar till,
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

Mattyyy skrev:Gasgas ec50 har väl AM6?

Men iaf det är enda moppen med hydraulisk koppling och alla chassidelar vet jag håller bra men elsystemet är ingen höjdare.

Mvh ägare av GasGas 125 som iprincip är samma sak förutom motor
Okej. Är lite sugen på den. Kommer ändå inte trimma och har en känsla av att de har kvalité då man hört mycket om deras 125:er och andra mc.
Sen är det lite unikt också för den delen. Finns det pengar så skulle det kunna bli projekt på den.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd
Inlägg: 544
Blev medlem: 21 januari 2012, 15:15
Ort: Finland,Närpes

Inlägg av Z-K »

Gillar int Gasgas direkt, för delarna är dyra, Samt Hydralkopplingen :/

Börjar någon strula i elväg så då är moppen död, kan slå ut massa skit på moppen.
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
gasgas ec
Elmoped
Inlägg: 134
Blev medlem: 22 april 2012, 02:07
Ort: lilla edet

Inlägg av gasgas ec »

äger en gasgas och jag är svin nöjd över den har aldrig krånglat under min ägo iallafall! det jag har hört ska bruka krångla är kopplingen men det har den inte gjort på min heller inte elen för den delen heller!:)
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

Z-K skrev:Gillar int Gasgas direkt, för delarna är dyra, Samt Hydralkopplingen :/

Börjar någon strula i elväg så då är moppen död, kan slå ut massa skit på moppen.
Mjo. Har det något med att göra med el-starten månntro?
Blir kanske en beta. Är så förbannad dålig på att bestämma mig nä det gäller mopeder då jag minns mitt förra misstag.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

gasgas ec skrev:äger en gasgas och jag är svin nöjd över den har aldrig krånglat under min ägo iallafall! det jag har hört ska bruka krångla är kopplingen men det har den inte gjort på min heller inte elen för den delen heller!:)

juste ja din gasgas utan kick o slitna däck :)
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
gasgas ec
Elmoped
Inlägg: 134
Blev medlem: 22 april 2012, 02:07
Ort: lilla edet

Inlägg av gasgas ec »

TuZx skrev:
gasgas ec skrev:äger en gasgas och jag är svin nöjd över den har aldrig krånglat under min ägo iallafall! det jag har hört ska bruka krångla är kopplingen men det har den inte gjort på min heller inte elen för den delen heller!:)

juste ja din gasgas utan kick o slitna däck :)
haha ja! 8) blir kanske ett projekt av den snart här :wink:
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

gasgas ec skrev:
TuZx skrev:
gasgas ec skrev:äger en gasgas och jag är svin nöjd över den har aldrig krånglat under min ägo iallafall! det jag har hört ska bruka krångla är kopplingen men det har den inte gjort på min heller inte elen för den delen heller!:)

juste ja din gasgas utan kick o slitna däck :)
haha ja! 8) blir kanske ett projekt av den snart här :wink:
gött gött fast nu har du väl sm däck?
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
gasgas ec
Elmoped
Inlägg: 134
Blev medlem: 22 april 2012, 02:07
Ort: lilla edet

Inlägg av gasgas ec »

TuZx skrev:
gasgas ec skrev:
TuZx skrev:
juste ja din gasgas utan kick o slitna däck :)
haha ja! 8) blir kanske ett projekt av den snart här :wink:
gött gött fast nu har du väl sm däck?
yes men ska på med cross däcken igen
Jansson´s DRD
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 22 april 2011, 11:36
Ort: Ulricehamn

Inlägg av Jansson´s DRD »

En kompis till mig har en gasgas, veven blev skrot och han kunde inte få tag på nån ny så han fick skicka iväg till göteborg nånstans till en snubbe som svarvade om en vev så den passade :roll: Blev dyrt!
Mopeder är som hundar, dom behöver trimmas då o då :)
Skriv svar