Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

99(fin)T.S
Elmoped
Inlägg: 47
Blev medlem: 1 mars 2012, 18:52
Ort: Finland

Inlägg av 99(fin)T.S »

Har funderat på flera saker, kanske lite off-topic men kommer posta det här i den här tråden. jag är 173cm lång och väger 58kg. Är det normalt. För det ser ut som att jag väger kanske 75kg :shock: Och så vill jag få fram så att six pack syns bättre. Räcker set att springa kanske 2km 3 gånger i veckan, och sen lite situps och armhävningar 3 gånger i veckan. Sen har jag också fotbollsträning tre gånger i veckan och 1 match i veckan. Spelar alltid hela matcher 35 minuter gånger två. Så tror ni att det kommer att bli så att musklerna syns men ändå gå ner i vikt?
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

99(fin)T.S skrev:Har funderat på flera saker, kanske lite off-topic men kommer posta det här i den här tråden. jag är 173cm lång och väger 58kg. Är det normalt. För det ser ut som att jag väger kanske 75kg :shock: Och så vill jag få fram så att six pack syns bättre. Räcker set att springa kanske 2km 3 gånger i veckan, och sen lite situps och armhävningar 3 gånger i veckan. Sen har jag också fotbollsträning tre gånger i veckan och 1 match i veckan. Spelar alltid hela matcher 35 minuter gånger två. Så tror ni att det kommer att bli så att musklerna syns men ändå gå ner i vikt?
Du låter ju verkligen inte tjock, tycker det är bättre att satsa på nån km mer varje gång när du ändå är ute, samt göra lite sit ups efteråt men oroa dig inte för kroppen, rätt som det är blir den en helt annan. Håll dig i form bara så kommer den växa till dig så småningom.

Dock låter det ju redan som att du tränar en hel del redan, ge järnet där och gör lite extra sit ups eller liknande efter och under.
Tillhör mille!
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

meanzick skrev:Kreatin är enligt mig skräp, fick bara ont i magen av skiten och om ni minns hero från gladiatorerna som för övrigt gör reklam för sånt säger att det är totalt värdelöst, han käkar det bara för att han får det gratis. Med andra ord, käka riktig mat istället och ta en banan eller nåt efter träningen, sen åker ni direkt hem och käkar.

Klart ni kan sitta och trycka i er tillskott, kreatin osv men jag hade istället satsat på riktig mat och äta ofta om ni vill bygga muskler, gå ner i vikt eller vad det nu är. Dock en mindre mängd om det är viktminskning ni är ute efter. Att svälta sig är det värsta man kan göra i det läget då när ni senare käkar tar kroppen upp precis allt, käkar ni mindre mängder ofta börjar kroppen förbränna då man lurar den att den får i sig mycket mat.
Fast...så... aaa njaaa.

Hur tog du kreatinet, hade du uppehåll eller åt du det hela tiden?
Vad tog du för kreatin(märke?)

Och kreatin har olika effekter ifrån person till person men som du säger "Hero" säger att det inte ger någon större effekt.. neej kanske inte det eftersom han tar så mycket annat som innehåller koffein som motverkar kreatinets värkan vilket gör att det inte funkar riktigt som det ska.
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

difaren skrev:
meanzick skrev:Kreatin är enligt mig skräp, fick bara ont i magen av skiten och om ni minns hero från gladiatorerna som för övrigt gör reklam för sånt säger att det är totalt värdelöst, han käkar det bara för att han får det gratis. Med andra ord, käka riktig mat istället och ta en banan eller nåt efter träningen, sen åker ni direkt hem och käkar.

Klart ni kan sitta och trycka i er tillskott, kreatin osv men jag hade istället satsat på riktig mat och äta ofta om ni vill bygga muskler, gå ner i vikt eller vad det nu är. Dock en mindre mängd om det är viktminskning ni är ute efter. Att svälta sig är det värsta man kan göra i det läget då när ni senare käkar tar kroppen upp precis allt, käkar ni mindre mängder ofta börjar kroppen förbränna då man lurar den att den får i sig mycket mat.
Fast...så... aaa njaaa.

Hur tog du kreatinet, hade du uppehåll eller åt du det hela tiden?
Vad tog du för kreatin(märke?)

Och kreatin har olika effekter ifrån person till person men som du säger "Hero" säger att det inte ger någon större effekt.. neej kanske inte det eftersom han tar så mycket annat som innehåller koffein som motverkar kreatinets värkan vilket gör att det inte funkar riktigt som det ska.
Minns inte vad mitt hette men menar du att koffein motverkar kreatinets effekt? Alltså jag bara spekulerar nu men är det ingen annan som tror sånt är bluff? Du är så inne i din träning och tror att det är kreatinet som ger dig viljan och orken att lyfta lite extra medan de i själva verket är du själv som visar resultat? Hur många receptfria läkemedel är det som inte funkar så? Du lurar i många fall kroppen att det ska funka och därför känner du dig bättre.

Inga grunder på detta men undrar helt enkelt om det finns några säkra studier på detta och inte kreatinbolagens egna påstående om din ökade prestationsförmåga.
Tillhör mille!
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

will3 skrev:[spoiler]
DEA!! skrev:
xXTASKENXx skrev:Tjenare! tränar lite själv hemma med hantlar å sittups/armhävningar och lite mer. Undrar vad bästa sättet är att skaffa Biffigare ABS?? :lol: asså 6-pack :) Är det bara att köra sittups hela tiden?
Det är viktigt att du bränner underhudsfettet, så att dom kommer fram. Det vill säga att du ska göra övningar/träningspass där du får upp flåset och i och med det bränner fett. Så att springa är en riktigt bra idé!
will3 skrev:Tja! Nu har jag tänkt fixa mig ett ordentligt schema.
Har suttit och tagit fram ett som verkar okej, enligt mig d.v.s.

Måndag: Rygg + Biceps
Tisdag: Bröst + Triceps
Onsdag: Vila
Torsdag: Ben + Axlar
Fredag: Mage + Kondition

Några synpunkter på det schemat? Börjar imorgon.
Kommer även cykla till gymmet, ungefär 3-4km dit, 3-4km tillbaka. Inte allt för lång sträcka men bättre det än att köra moppe dit Wink

Ska även köra "armhävnings-schemat" som jag antar att PK också kör, http://hundredpushups.com/index.html, ska ta Måndag, Onsdag och Fredag för det i 6 veckor.
Det ser bra ut, kör själv på ett ganska liknande schema. Det enda jag kanske känner är lite sådär är att köra biceps och rygg, då jag konstigt nog blir väldigt trött i mina biceps efter ett hårt ryggpass och kan då inte få ut max.
Men det är bara att testa ett par veckor och se hur du själv känner! :)
[/spoiler]

Vad kör du då, istället för biceps? (tillsammans med rygg då)

EDIT: Jadu, blev riktigt trött i biceps efter ryggövningarna... vad kör du så kan jag testa det nästa vecka? Tar och kör klart denna vecka med mitt schema iaf.

Sen ang. ryggen, skulle behöva ha lite mer övningar, kör bara marklyft, stångrodd och latsdrag just nu och det känns lite för lite. Några bra övningar du kör förutom de jag just sa? :)
????

Till nåt annat, fick hem mitt Body Science Whey 100 från MMsports idag, snabb leverans må jag säga!
Blir att prova imorgon efter gymmet.

Bild
Bild
Användarens profilbild
Sozzan
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 25 juli 2012, 22:31
Ort: Växjö

Inlägg av Sozzan »

Som mest tränade jag 5-6 gånger i veckan,.. då jag gick på gymnastik 3-4 gånger och varje träning va ca 3 timmar sen fotboll 2 gånger ca 2 timmar :p
Var även på tre läger förra sommaren med gymnastiken, ett i hällevik, ett i danmark och ett i schweiz.
Nu är det bara fotboll, blev svårt att få tid till allt då jag har mycket skola och vill även träffa vänner och såklart så har jag ju moppen nu :)
Rieju DRAC
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

meanzick skrev:
difaren skrev:
meanzick skrev:Kreatin är enligt mig skräp, fick bara ont i magen av skiten och om ni minns hero från gladiatorerna som för övrigt gör reklam för sånt säger att det är totalt värdelöst, han käkar det bara för att han får det gratis. Med andra ord, käka riktig mat istället och ta en banan eller nåt efter träningen, sen åker ni direkt hem och käkar.

Klart ni kan sitta och trycka i er tillskott, kreatin osv men jag hade istället satsat på riktig mat och äta ofta om ni vill bygga muskler, gå ner i vikt eller vad det nu är. Dock en mindre mängd om det är viktminskning ni är ute efter. Att svälta sig är det värsta man kan göra i det läget då när ni senare käkar tar kroppen upp precis allt, käkar ni mindre mängder ofta börjar kroppen förbränna då man lurar den att den får i sig mycket mat.
Fast...så... aaa njaaa.

Hur tog du kreatinet, hade du uppehåll eller åt du det hela tiden?
Vad tog du för kreatin(märke?)

Och kreatin har olika effekter ifrån person till person men som du säger "Hero" säger att det inte ger någon större effekt.. neej kanske inte det eftersom han tar så mycket annat som innehåller koffein som motverkar kreatinets värkan vilket gör att det inte funkar riktigt som det ska.
Minns inte vad mitt hette men menar du att koffein motverkar kreatinets effekt? Alltså jag bara spekulerar nu men är det ingen annan som tror sånt är bluff? Du är så inne i din träning och tror att det är kreatinet som ger dig viljan och orken att lyfta lite extra medan de i själva verket är du själv som visar resultat? Hur många receptfria läkemedel är det som inte funkar så? Du lurar i många fall kroppen att det ska funka och därför känner du dig bättre.

Inga grunder på detta men undrar helt enkelt om det finns några säkra studier på detta och inte kreatinbolagens egna påstående om din ökade prestationsförmåga.
Finns fakta på att stora mängde koffein motverkar kreatinets funktion.
Och jag har inte märkt någon större skillnad på mig förutom att jag har börjat dricka 10gånger mer osv.

Hittar dock inte vart jag läste allt. Och nej jag tror inte kreatinet gör så att jag vill dra o träna osv....... Jag har min egen motivation och jag vet att endast min egen motivation funkar.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Den 20e oktober ska jag delta i "Starkast i stan". Där kommer det att tävlas i de 3 stora, dvs knäböj, bänkpress och marklyft. Så ligger i hårdträning! :D
Årets Styrelsemedlem 2013
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

DEA!! skrev:Den 20e oktober ska jag delta i "Starkast i stan". Där kommer det att tävlas i de 3 stora, dvs knäböj, bänkpress och marklyft. Så ligger i hårdträning! :D
Hahah lycka till hörru!!

Resultat måste vi få se!
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

DEA!! skrev:Den 20e oktober ska jag delta i "Starkast i stan". Där kommer det att tävlas i de 3 stora, dvs knäböj, bänkpress och marklyft. Så ligger i hårdträning! :D
Lycka till!

Förövrigt så ska jag börja med boxning igen, första passet imorgon vilket känns jävligt skönt! Tränar även regelbundet på gymmet (4-5 dagar i veckan, vi får se hur det blir nu med boxningen då den är 3 dagar i veckan) med ett "ordentligt" schema och ingen "slarvträning" som förut.
Bild
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

will3 skrev:
DEA!! skrev:Den 20e oktober ska jag delta i "Starkast i stan". Där kommer det att tävlas i de 3 stora, dvs knäböj, bänkpress och marklyft. Så ligger i hårdträning! :D
Lycka till!

Förövrigt så ska jag börja med boxning igen, första passet imorgon vilket känns jävligt skönt! Tränar även regelbundet på gymmet (4-5 dagar i veckan, vi får se hur det blir nu med boxningen då den är 3 dagar i veckan) med ett "ordentligt" schema och ingen "slarvträning" som förut.
Varför just boxning?
Varför inte MMA,Thaiboxning osv.. bara en fråga.
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

difaren skrev:
will3 skrev:
DEA!! skrev:Den 20e oktober ska jag delta i "Starkast i stan". Där kommer det att tävlas i de 3 stora, dvs knäböj, bänkpress och marklyft. Så ligger i hårdträning! :D
Lycka till!

Förövrigt så ska jag börja med boxning igen, första passet imorgon vilket känns jävligt skönt! Tränar även regelbundet på gymmet (4-5 dagar i veckan, vi får se hur det blir nu med boxningen då den är 3 dagar i veckan) med ett "ordentligt" schema och ingen "slarvträning" som förut.
Varför just boxning?
Varför inte MMA,Thaiboxning osv.. bara en fråga.
De har (haft) en MMA grupp här men då de ska stänga lokalen de tränar i så finns inte den något mer, skulle börja i den annars. Min tremännings kille är även boxare så jag får mycket hjälp av honom, tränade i ungefär 2 månader före sommarlovet med honom också så jag vill fortsätta på det "spåret", så att säga. Grymt bra träning är det ändå, mycket fysträning och roligt är det!

Bor ändå i en liten håla så det finns inte så jättemycket att välja på ;)

Lite flummig text kanske men vafan
Bild
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Tack så mycket! Dock är jag osäker om jag kommer att ställa upp i knäböj, då jag inte har den tekniken..
Årets Styrelsemedlem 2013
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

will3 skrev:
difaren skrev:
will3 skrev: Lycka till!

Förövrigt så ska jag börja med boxning igen, första passet imorgon vilket känns jävligt skönt! Tränar även regelbundet på gymmet (4-5 dagar i veckan, vi får se hur det blir nu med boxningen då den är 3 dagar i veckan) med ett "ordentligt" schema och ingen "slarvträning" som förut.
Varför just boxning?
Varför inte MMA,Thaiboxning osv.. bara en fråga.
De har (haft) en MMA grupp här men då de ska stänga lokalen de tränar i så finns inte den något mer, skulle börja i den annars. Min tremännings kille är även boxare så jag får mycket hjälp av honom, tränade i ungefär 2 månader före sommarlovet med honom också så jag vill fortsätta på det "spåret", så att säga. Grymt bra träning är det ändå, mycket fysträning och roligt är det!

Bor ändå i en liten håla så det finns inte så jättemycket att välja på ;)

Lite flummig text kanske men vafan
Okej, nej jag förstår men jag anser dock att MMA är den mest krävande sporten av alla "kampsporter" då det blir allt och även hårt mer teknik på försvar osv. MMA är ett stort område och om man är duktig så behöver man aldrig vara rädd..

DEA!! skrev:Tack så mycket! Dock är jag osäker om jag kommer att ställa upp i knäböj, då jag inte har den tekniken..
Knäböj har jag då aldrig förstått mig på... seriöst får aldrig till tekniken.. därav att jag skiter i benböj. Marklyft är det enda som duger. dock väldigt svårt utan remmar som jag inte har.
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

@difaren Jodå, så är det. Hade faktiskt velat börja i MMA men som sagt så har de "stängt" den träningen på ett tag p.g.a. lokalen som ska stängas, de försöker dock hitta en ny så fort som möjligt :) Boxning är även rätt jobbigt då det är mycket fysträning i det hela!
Bild
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

will3 skrev:@difaren Jodå, så är det. Hade faktiskt velat börja i MMA men som sagt så har de "stängt" den träningen på ett tag p.g.a. lokalen som ska stängas, de försöker dock hitta en ny så fort som möjligt :) Boxning är även rätt jobbigt då det är mycket fysträning i det hela!
Jo båda sporterna är krävande men jag kommer aldrig släppa att MMA är det tyngre alternativet!

Men boxning är det jag skulle börja på om MMA inte fanns!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Funderar du på att köpa remmar så köp INTE gymgrossistens egna. Man måste ha bebishänder för att få igenom näven där.
Årets Styrelsemedlem 2013
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

DEA!! skrev:Funderar du på att köpa remmar så köp INTE gymgrossistens egna. Man måste ha bebishänder för att få igenom näven där.
Funderar på dessa http://www.mmsports.se/Body-Science-Lif ... ipper.html då jag får grova valkar på händerna!

sen funderar jag på någon tröja.. men det väntar jag med då jag ska på Derbyt snart.. /tom i plonkan!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Det var en konstig utformnad på dom? Aldrig sett något liknande :P Men dom är säkert bra. GASP-linnen ska det vara, men då måste aman vara grov, så att man fyller linnet :wink:
Årets Styrelsemedlem 2013
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

DEA!! skrev:Det var en konstig utformnad på dom? Aldrig sett något liknande :P Men dom är säkert bra. GASP-linnen ska det vara, men då måste aman vara grov, så att man fyller linnet :wink:

Sant.. vilket jag riktigt inte är ännu. Har några kompisar på gymmet som fyller ut dessa ganska bra! :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

men samtidigt ska dom ju vara lite smålösa! :)
Årets Styrelsemedlem 2013
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659
Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36

Inlägg av joar »

Paller med remmar, träna underarmarna istället ;)
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

joar skrev:Paller med remmar, träna underarmarna istället ;)
Så fort du ska lyfta rätt tungt (säg, 80kg+) i t.ex. marklyft så blir det ändå rätt svårt/jobbigt hålla riktigt hårt i stången. ;)

Ska nog ta och beställa remmar och ett (gym)bälte sen när resten av lönen rullar in! Har ni något tips på ett bra (gym)bälte som inte är allt för dyrt?
Bild
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

will3 skrev:
joar skrev:Paller med remmar, träna underarmarna istället ;)
Så fort du ska lyfta rätt tungt (säg, 80kg+) i t.ex. marklyft så blir det ändå rätt svårt/jobbigt hålla riktigt hårt i stången. ;)

Ska nog ta och beställa remmar och ett (gym)bälte sen när resten av lönen rullar in! Har ni något tips på ett bra (gym)bälte som inte är allt för dyrt?
Köp endast bälte om det verkligen är något du tycker är värt.. finns inte så billiga bälten faktiskt..

Vilodag idag... /bajsnödig
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

difaren skrev:
will3 skrev:
joar skrev:Paller med remmar, träna underarmarna istället ;)
Så fort du ska lyfta rätt tungt (säg, 80kg+) i t.ex. marklyft så blir det ändå rätt svårt/jobbigt hålla riktigt hårt i stången. ;)

Ska nog ta och beställa remmar och ett (gym)bälte sen när resten av lönen rullar in! Har ni något tips på ett bra (gym)bälte som inte är allt för dyrt?
Köp endast bälte om det verkligen är något du tycker är värt.. finns inte så billiga bälten faktiskt..

Vilodag idag... /bajsnödig
Aha, tar la inte så jääävla mycket i t.ex. knäböj ännu så jag tar och väntar ett tag innan jag köper det då. :) Hittade några läderremmar på intersport här i "stan", http://intersport.se/Produkter/Utrustni ... REM-LADER/ , tror du/ni att de kan vara värda att köpa? Kostar iofs bara 100kr..
Bild
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659
Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36

Inlägg av joar »

will3 skrev:
difaren skrev:
will3 skrev: Så fort du ska lyfta rätt tungt (säg, 80kg+) i t.ex. marklyft så blir det ändå rätt svårt/jobbigt hålla riktigt hårt i stången. ;)

Ska nog ta och beställa remmar och ett (gym)bälte sen när resten av lönen rullar in! Har ni något tips på ett bra (gym)bälte som inte är allt för dyrt?
Köp endast bälte om det verkligen är något du tycker är värt.. finns inte så billiga bälten faktiskt..

Vilodag idag... /bajsnödig
Aha, tar la inte så jääävla mycket i t.ex. knäböj ännu så jag tar och väntar ett tag innan jag köper det då. :) Hittade några läderremmar på intersport här i "stan", http://intersport.se/Produkter/Utrustni ... REM-LADER/ , tror du/ni att de kan vara värda att köpa? Kostar iofs bara 100kr..


Haha, när jag tar tex 100 plus i marklyft så är det nog fan inte underarmarna det tar mest i ;)
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

joar skrev:
will3 skrev:
difaren skrev: Köp endast bälte om det verkligen är något du tycker är värt.. finns inte så billiga bälten faktiskt..

Vilodag idag... /bajsnödig
Aha, tar la inte så jääävla mycket i t.ex. knäböj ännu så jag tar och väntar ett tag innan jag köper det då. :) Hittade några läderremmar på intersport här i "stan", http://intersport.se/Produkter/Utrustni ... REM-LADER/ , tror du/ni att de kan vara värda att köpa? Kostar iofs bara 100kr..


Haha, när jag tar tex 100 plus i marklyft så är det nog fan inte underarmarna det tar mest i ;)
Klart det inte tar mest i underarmarna, men för vissa kan det vara rätt så jobbigt att hålla hårt i stången vid 100kg+ :P
Bild
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

will3 skrev:
joar skrev:
will3 skrev: Aha, tar la inte så jääävla mycket i t.ex. knäböj ännu så jag tar och väntar ett tag innan jag köper det då. :) Hittade några läderremmar på intersport här i "stan", http://intersport.se/Produkter/Utrustni ... REM-LADER/ , tror du/ni att de kan vara värda att köpa? Kostar iofs bara 100kr..


Haha, när jag tar tex 100 plus i marklyft så är det nog fan inte underarmarna det tar mest i ;)
Klart det inte tar mest i underarmarna, men för vissa kan det vara rätt så jobbigt att hålla hårt i stången vid 100kg+ :P
Precis. Greppet sviker en när man inte har världens största händer, väger inte över 100pannor osv.

Kör på dem dära remmarna.. tror dock inte dem håller så värst bra men om man bara ska ha dem ett fåtal gånger så visst, jag ska nog också pröva dem dära.. 100kr är en världslig sak!
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

[spoiler]
difaren skrev:
will3 skrev:
joar skrev:

Haha, när jag tar tex 100 plus i marklyft så är det nog fan inte underarmarna det tar mest i ;)
Klart det inte tar mest i underarmarna, men för vissa kan det vara rätt så jobbigt att hålla hårt i stången vid 100kg+ :P
Precis. Greppet sviker en när man inte har världens största händer, väger inte över 100pannor osv.

Kör på dem dära remmarna.. tror dock inte dem håller så värst bra men om man bara ska ha dem ett fåtal gånger så visst, jag ska nog också pröva dem dära.. 100kr är en världslig sak!
[/spoiler]

Okej, ska ta och köpa dom. Får ta och beställa ett par bättre sen när de har gett upp! :) Kör på dom du också!
Bild
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

[spoiler]
will3 skrev:[spoiler]
difaren skrev:
will3 skrev: Klart det inte tar mest i underarmarna, men för vissa kan det vara rätt så jobbigt att hålla hårt i stången vid 100kg+ :P
Precis. Greppet sviker en när man inte har världens största händer, väger inte över 100pannor osv.

Kör på dem dära remmarna.. tror dock inte dem håller så värst bra men om man bara ska ha dem ett fåtal gånger så visst, jag ska nog också pröva dem dära.. 100kr är en världslig sak!
[/spoiler]

Okej, ska ta och köpa dom. Får ta och beställa ett par bättre sen när de har gett upp! :) Kör på dom du också!
[/spoiler]

Det får jag allt ta o göra.. måste bara komma igång med marklyften också.. har inte kört på år och dar. Blir nog ett prov ikväll på 110kg.
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

difaren skrev:[spoiler]
will3 skrev:[spoiler]
difaren skrev: Precis. Greppet sviker en när man inte har världens största händer, väger inte över 100pannor osv.

Kör på dem dära remmarna.. tror dock inte dem håller så värst bra men om man bara ska ha dem ett fåtal gånger så visst, jag ska nog också pröva dem dära.. 100kr är en världslig sak!
[/spoiler]

Okej, ska ta och köpa dom. Får ta och beställa ett par bättre sen när de har gett upp! :) Kör på dom du också!
[/spoiler]

Det får jag allt ta o göra.. måste bara komma igång med marklyften också.. har inte kört på år och dar. Blir nog ett prov ikväll på 110kg.
Härligt, lycka till! :) Jag har inte kört så mycket mark faktiskt, är rätt klen i nedre ryggen måste jag säga, ska dock börja köra rätt mycket mark nu.
Bild
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

will3 skrev:
difaren skrev:[spoiler]
will3 skrev:[spoiler][/spoiler]

Okej, ska ta och köpa dom. Får ta och beställa ett par bättre sen när de har gett upp! :) Kör på dom du också!
[/spoiler]

Det får jag allt ta o göra.. måste bara komma igång med marklyften också.. har inte kört på år och dar. Blir nog ett prov ikväll på 110kg.
Härligt, lycka till! :) Jag har inte kört så mycket mark faktiskt, är rätt klen i nedre ryggen måste jag säga, ska dock börja köra rätt mycket mark nu.
Kör på det du.. man ökar ganska fort i mark i vikterna. Dock inget jag har gjort då jag inte kört så mycket.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Marklyft är den bästa ryggövningen då den tar på hela ryggen, underarmar, ben osv.. Det är ett måste att köra det :wink:
Årets Styrelsemedlem 2013
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

DEA!! skrev:Marklyft är den bästa ryggövningen då den tar på hela ryggen, underarmar, ben osv.. Det är ett måste att köra det :wink:
Vet, riktigt underbar övning
Användarens profilbild
adamshanti
Elmoped
Inlägg: 96
Blev medlem: 16 augusti 2011, 14:43
Ort: Växjö

Inlägg av adamshanti »

Har endast läst några av de första inläggen i den här tråden och märker att många här är riktigt ute och cyklar. Därför ska jag tipsa er om mitt schema, för att öka i både styrka samt muskelmassa.

Dag 1: Bröst
Dag 2: Biceps och triceps
Dag 3: vila
Dag 4: Axlar och rygg
Dag 5: Ben och mage

Detta schemat är tipsat av en PT som varit i branschen i över 20 år och han vet vad han pratar om.

Kan även tipsa om proteinet Whey FX som finns på Gymvaruhuset, exakt likadant som Whey-80 bara att det är mycket billigare.
Skriv svar