Fråga angående förarbevis klass 2

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
alatan
Elmoped
Inlägg: 88
Blev medlem: 27 juli 2012, 20:09

Fråga angående förarbevis klass 2

Inlägg av alatan »

Hejsan, jag tänkte köpa en crossmoppe till nästa sommar och övningsköra i min sommarstuga för att på sensommaren ta förarbevis.

Hur mycket kostar det att ta ett förarbevis? Jag behöver inte övningsköra med nån lärare, jag har annan cross och har kört i ett par år och som sagt kommer att träna en hel sommar innan. Teori lektioner kan jag väll hitta på internet så det enda jag behöver är att ta kortet.

Jag vill även trimma för jag klarar inte 30 km/h, finns det någon bra blackbox till crossmopeder jag kan gömma på ett bra sätt. Annars är det bara bortkastade pengar på förarbevis om jag åker fast för trim.

Hur ofta stoppar farbror blå en? Jag har aldrig kört nåt mer än cykel inne i stan.

Länka gärna en snygg men rätt billig crossmoppe (motard däck), en online teoribok och en blackbox.

MVH Alatan
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Kortet hjälper inte, fall du åker fast, nej blackbox lurar ingen polis.de kostar minst 2000 i Göteborg.
Du måste gå oblikatoriska kurser och där får du böcker.
Billig Rieju snygg beta
Jag blir stoppad 1-10 gånger jag är Istan och typ 8-10 fall dom ser mig men dom pratar Bara med mig sen har jag fått åka igen, var snäll och ärlig mot dom.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
alatan
Elmoped
Inlägg: 88
Blev medlem: 27 juli 2012, 20:09

Inlägg av alatan »

Jag hittar bara kurser för över 3000, så mycket vill jag inte betala. Kan någon hitta en bra och väldigt billig kurs i Falun?

Det är 4st lärarleda teorilektioner, dom är 120 min långa

Du som ska ta förarbevis för moped klass II ska göra minst en körlektion i stan och 1 lektion i en körgård

Efter utbildningen gör du som ska ta förarbevis för moped klass II ditt teorprov hos oss på Nordstans

I paketet ingår det:

Allt material
4 stycken lärarledda teorilektioner
Att sitta vid datorn hur mycket man vill
5 stycken internetkoder så man kan sitta hemma och plugga
1 st körlektion i en körgård (60min)
1 st körlektioner (60min)

Paketet kostar 3500:-
http://www.nordstans.se/?sida=11


Hur många frågor är det på testet?
Användarens profilbild
Sozzan
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 25 juli 2012, 22:31
Ort: Växjö

Inlägg av Sozzan »

låter rätt mycket för över 3000 för klass 2, ska ta klass 1 nu efter sommarn och har för mig att det kostar 3900, fast jag bor i småland , kanske kostar mer där du bor
Rieju DRAC
Användarens profilbild
alatan
Elmoped
Inlägg: 88
Blev medlem: 27 juli 2012, 20:09

Inlägg av alatan »

Sozzan skrev:låter rätt mycket för över 3000 för klass 2, ska ta klass 1 nu efter sommarn och har för mig att det kostar 3900, fast jag bor i småland , kanske kostar mer där du bor
Min vän ska också ta am kort, han bor i skåne och där kostar klass 1 också 3900 kr. Här i Falun kostar klass 1 5000

Jag kollade även i Borlänge och Sandviken, där var det billigaste 4500
Användarens profilbild
Drpepper
Avstängd
Inlägg: 249
Blev medlem: 28 maj 2012, 22:11
Ort: Vänersborg!

Inlägg av Drpepper »

Min förarbevis kurs kostade 2500. Då så går du kurs 2 dagar där du får mest sitta o snacka om olika saker. och köra runt lite koner och sånt sedan så får du boka tid för att göra provet.
Skriv svar