Hur många har riktiga garage

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Lagom stort garage med alla verktyg man kan behöva. svets osv också såklart, arbetsbänk på 5-7 meter, billyft likadan som dom har på verkstäder. tillgång till motorlyft osv också om jag skulle vilja.

Sedan separat "förvaringsgarage" där jag har alla mina egna delar och fordon, även lite hylsor, nycklar, mejslar osv där med, plus en lagom stor bänk.
Sedan ett större öppet förvaringsgarage där vi ställer bilar.

Mekar ju varje dag, med både mopeder och bilar, så då kan det behövas lite resurser.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket
Inlägg: 893
Blev medlem: 5 juli 2010, 00:49

Inlägg av Ztraand »

Har ett lagom stort garage, dock används det nästan som förråd -.-"

Men tycker det är skönare att sitta ute o meka, ta ut högtalarna o lite saft/cola i en vattenflaska:D Blir ju både solbränd och händig ;)
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Har carport som inte används för bilar längre, så där under brukar jag sitta, skönt med tak iaf.. :D

Annars så förråd på vintern, inget uppvärmt, men man får väl klä på sig ordentligt ;)
Användarens profilbild
ConnyH
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 2 oktober 2011, 00:32
Ort: Finland Ekenäs

Inlägg av ConnyH »

Har ett passligt garage så att en bil rymms bra in om det inte skulle vara så mycket golvlister som farsan har där p.g.a. remont i huset. och så har jag hela garaget för mej själv för farsan tycker om när jag helatiden gör någonting med mopeden så han tycker att jag ska få ha det :D han har bilen ute och jag har mopeden inne i varmt garage 8) och där finns så gott som allt uton bänkslip som farsan ska köpa och mig och tig finns tyvärr inte heller... nästan hela bahco's sortiment har vi + mutterdragare 5000kr + osv... nästan en hel verkstad skulle man kunna sejja :D dessutom är mina föreldrar skilda så hos morsan har jag 2 dörrars garage med ganska mycket utrymme till så ena dörren är till mej och andra till hennes audi :9 men där finns det inga verktyg tyvärr. när jag ber henne att fara efter nycklar kommer hon hem med tumm nycklar :oops: såjaa.
korvolle
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 6 juli 2012, 07:59

Inlägg av korvolle »

Jag har inget garage :( Mina föräldrar valde att bygga ihop det till huset så det blev större När jag var liten :( Idiotiskt men men. Jag sitter på asfalten
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Jag bor på landet så det finns gott om plats här och garage som man kan vara ifred i. Med de verktygen jag behöver! :)

Dock ingen svets... -.-
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

18x12m verkstad. Verktyg orkar ja inte skriva låter bara som om man skryter. Men vi har mycket iallafall då pappa säljer.
Och de vi inte har har pappas bror som äger en stor lokal på runt 600kv/m med all möjlig skit man behöver o inte behöver!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Mattis Hållen
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 juli 2012, 19:52

Inlägg av Mattis Hållen »

har ett hyfsat stort garage men det står ganska mycket cyklar och skit där men mopeden får plats och vi har ganska mycket verktyg dock inga avancerade som t.ex svets osv men mecka får jag göra på garage uppfarten ;)
Användarens profilbild
Sozzan
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 25 juli 2012, 22:31
Ort: Växjö

Inlägg av Sozzan »

Vi har två garage som sitter ihop, som har även en vind och t.o.m ett rum med säng där man kan sova :p
I ena garaget står en gammal mercedes som stått där i ett antal år och kommer antagligen stå där ett tag till, och sen bor det en hel familj med igelkottar där också , så där finns ingen plats att vara..
Och i det andra står oftast min brors volvo 740.. så där finns det ingen plats heller såvidare han inte är borta eller är så snäll och ställer den på infarten :p
Vi har väl dom flesta verktygen, jag klarar mig iallafall :)
Rieju DRAC
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

Har la inte det största garaget men det duger. Lite trångt dock då mina två mopeder och familjens cyklar står där, sen på vintern är det till mesta dels ockuperat av en bil.

Vi har dock de flesta verktygen även om de kan ligga lite här och var, kanske man skulle ta och städa lite? ;)
Bild
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

Gammalt latbilsgarage! :D

Har dock inga verktyg, en skruvmejsel och en halv sats insexnycklar ;)

Nu tog jag väl i, men jag har inga speciella verktyg, ska dock kolla i mormors garage om hon har hyllsnyckelsats och vinkel slip. Morfar startade ett åkeri, därav garaget och tillgången till mormors verktyg, eftersom han är död har hon ingen nytta av dem! 8)
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
Användarens profilbild
Runkenslider
Elmoped
Inlägg: 142
Blev medlem: 30 augusti 2011, 12:23

Inlägg av Runkenslider »

Jo man har ju ett litet garage med en bänk, svets, Verktyg som konstigt nog aldrig är där dom ska va, och den massa burkar med sprey saker

Det ligger nergrävt lite i ett berg så på sommarn är det kalt och gött och på vintern så håller det värmen bra!
NeeronnB
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 23 juli 2012, 23:19
Ort: Göteborg

Inlägg av NeeronnB »

För det mesta så pillar jag med moppen i farsans bilfirma där man har allt man behöver. Annars så har vi ett stort motorcykel/moppe värmeförråd där jag bor som man även på vintrarna kan mekka utan några som helst problem :roll:
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Bor i lägenhet helt utan garage. Finns ett litet cykelförråd men inget garage. Har man inget garage får man vara mer uppfinningsrik istället :) Cykelförrådet har jag hållt på en del i, trångt är det men är ju bättre än inget alls. Ska tilläggas att det är ett litet cykelförråd i samma byggnad (höghus) som delas med resten av alla boende.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Skriv svar