Lådras...

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
DtSnubben
gärna till den titeln jag ville ha
Inlägg: 337
Blev medlem: 6 mars 2012, 19:27

Lådras...

Inlägg av DtSnubben »

Var ute och körde med en kompis i skogen idag.
Vi hade kört i kanske två timmar när jag körde lite väl snabbt över ett stort gupp på "vägen"
lättade lite från marken och när jag landade så började det rassla och moppen stannade..

jaha.. tänkte jag och la i friläge och stängde av moppen och startade igen.
när jag la i ettan och lättade på kopplingen så rasslade det bara och jag kom ingenstans..
tror fan att mitt hjärta stannade.. lådras tänkte jag bara...
jag ställde moppen mot ett träd och drog av mig glasögonen och skrek "FI**A!!" och slängde glasögonen i backen och gick nån meter ifrån moppen och sparkade jord av ilska..

vände mig om och såg att min liiiite för löst spända kedja hade bara hoppat av bakdrevet i luften...

.......jadu....
U mad bro?
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

trevlig läsning på nattkvisten :D
Bild
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Vad lär man sig av detta då? Kanske nått i stil med att man ska fixa fel när man upptäcker dom, inte bara köra vidare som om allt är som det ska? :wink:
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Re: Lådras...

Inlägg av DTdosan »

DtSnubben skrev:Var ute och körde med en kompis i skogen idag.
Vi hade kört i kanske två timmar när jag körde lite väl snabbt över ett stort gupp på "vägen"
lättade lite från marken och när jag landade så började det rassla och moppen stannade..

jaha.. tänkte jag och la i friläge och stängde av moppen och startade igen.
när jag la i ettan och lättade på kopplingen så rasslade det bara och jag kom ingenstans..
tror fan att mitt hjärta stannade.. lådras tänkte jag bara...
jag ställde moppen mot ett träd och drog av mig glasögonen och skrek "FI**A!!" och slängde glasögonen i backen och gick nån meter ifrån moppen och sparkade jord av ilska..

vände mig om och såg att min liiiite för löst spända kedja hade bara hoppat av bakdrevet i luften...

.......jadu....
Du hade väl tur så du bara kan hänga upp den igen? På DTn vrider sig kedjan och trasslar in sig i bakdrevet. Sitter som sten.. ;)
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög
Inlägg: 337
Blev medlem: 29 maj 2012, 20:45

Re: Lådras...

Inlägg av PcCrazyMods »

DtSnubben skrev:Var ute och körde med en kompis i skogen idag.
Vi hade kört i kanske två timmar när jag körde lite väl snabbt över ett stort gupp på "vägen"
lättade lite från marken och när jag landade så började det rassla och moppen stannade..

jaha.. tänkte jag och la i friläge och stängde av moppen och startade igen.
när jag la i ettan och lättade på kopplingen så rasslade det bara och jag kom ingenstans..
tror fan att mitt hjärta stannade.. lådras tänkte jag bara...
jag ställde moppen mot ett träd och drog av mig glasögonen och skrek "FI**A!!" och slängde glasögonen i backen och gick nån meter ifrån moppen och sparkade jord av ilska..

vände mig om och såg att min liiiite för löst spända kedja hade bara hoppat av bakdrevet i luften...

.......jadu....
Fan vilket lättnad det borde varit när du såg att det bara var kedjan. :wink:
juniorjesper skrev:
TuZx skrev:setup?
17.5 förgasare
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
Användarens profilbild
DtSnubben
gärna till den titeln jag ville ha
Inlägg: 337
Blev medlem: 6 mars 2012, 19:27

Inlägg av DtSnubben »

Erik_ skrev:Vad lär man sig av detta då? Kanske nått i stil med att man ska fixa fel när man upptäcker dom, inte bara köra vidare som om allt är som det ska? :wink:
ja det misstaget gör jag inte om... kedjan tog med sig transmissionskåpan och den övre skruvgängan :/
U mad bro?
Skriv svar