Mk thrower lågvarvat eller Hebo underliggande?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

oskarderman
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 14 juli 2012, 21:36

Mk thrower lågvarvat eller Hebo underliggande?

Inlägg av oskarderman »

tjena, vilket ger mest effekt? Hebo underliggande eller mk thrower lågvarvat urpluggat? har det mk röret och kanske ska byta mot Hebo. Hur snabbt går min Derbi strypt cdi stryper vid 10k. portat insug, 53 drevning o thrower?
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing
Inlägg: 896
Blev medlem: 8 augusti 2010, 13:38
Ort: Umeå

Re: Mk thrower lågvarvat eller Hebo underliggande?

Inlägg av ZX »

oskarderman skrev:tjena, vilket ger mest effekt? Hebo underliggande eller mk thrower lågvarvat urpluggat? har det mk röret och kanske ska byta mot Hebo. Hur snabbt går min Derbi strypt cdi stryper vid 10k. portat insug, 53 drevning o thrower?

Ska ligga i avgastråden!!!!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Gör så den inte stryps annars kommer den gå bättre med mk men går bättre med Hebo fall du tar bort varvstrypningen
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

Hebot kommer ge dig mer hastighet, men MK:t kommer ge dig mer bottenvrid.

Och det vet väl du själv hur snabbt din Derbi går med MK röreT?
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
oskarderman
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 14 juli 2012, 21:36

Inlägg av oskarderman »

p4ck skrev:Hebot kommer ge dig mer hastighet, men MK:t kommer ge dig mer bottenvrid.

Och det vet väl du själv hur snabbt din Derbi går med MK röreT?
har inte satt på det än:(
Berr-a
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 5 mars 2012, 13:50
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Berr-a »

Hebo underliggande för topp ! de körde jag med eller kör men just nu är de pluggat , men urpluggat går den ruggigt bra med 13/53 drev ! :) btw har mitt till salu om du är intresserad , ska köpa mk thrower faktiskt ^^
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

oskarderman skrev:
p4ck skrev:Hebot kommer ge dig mer hastighet, men MK:t kommer ge dig mer bottenvrid.

Och det vet väl du själv hur snabbt din Derbi går med MK röreT?
har inte satt på det än:(
Men sätt på det och testa då.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

för helvete thrower är fan inte lågvarvigt! Eller tycker någon här att gianelli 2t är lågvarvigt? Precis samma kurva!

Vad har Hebo för början o slut på kurvan?
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
oskarderman
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 14 juli 2012, 21:36

Inlägg av oskarderman »

p4ck skrev:
oskarderman skrev:
p4ck skrev:Hebot kommer ge dig mer hastighet, men MK:t kommer ge dig mer bottenvrid.

Och det vet väl du själv hur snabbt din Derbi går med MK röreT?
har inte satt på det än:(
Men sätt på det och testa då.
ska göra det imorgon, har varit bortrest!
oskarderman
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 14 juli 2012, 21:36

Inlägg av oskarderman »

Berr-a skrev:Hebo underliggande för topp ! de körde jag med eller kör men just nu är de pluggat , men urpluggat går den ruggigt bra med 13/53 drev ! :) btw har mitt till salu om du är intresserad , ska köpa mk thrower faktiskt ^^
du kanske har lust att byta? vart bor du? :D
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Snälla lyssna nu! Den kommer gå exakt likadant med båda rören oavsett!

Du ska ju även ha strypt cdi o då båda rören klarar 10000 utan problem så kommer den gå lika snabbt med båda om setupen är samma i övrigt förutom Hebo eller mk röret!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
jarken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 787
Blev medlem: 3 april 2011, 09:57

Inlägg av jarken »

MrAndersson skrev:för helvete thrower är fan inte lågvarvigt! Eller tycker någon här att gianelli 2t är lågvarvigt? Precis samma kurva!

Vad har Hebo för början o slut på kurvan?
Jo det är lågvavigt. Vet du några andra effekt rör som effekten ligger på under 7000varv? Bara för det är "lågvarvigt" så drar det inte ifrån tomgången. Ett orignal rör börjar dra runt 6000.. och om du letar efter bottendrag i en tvåtakts mopedmotor och samtidigt vill ha effekt så är du helt fel ute. Om du jämför thrower med t.ex. PR3 så får du svar på varför Thrower är lågvarvigt. Då PR3/annatvärstingrör kurvan börjar ungefär där thrower börjar tappa effekten..
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

jarken skrev:
MrAndersson skrev:för helvete thrower är fan inte lågvarvigt! Eller tycker någon här att gianelli 2t är lågvarvigt? Precis samma kurva!

Vad har Hebo för början o slut på kurvan?
Jo det är lågvavigt. Vet du några andra effekt rör som effekten ligger på under 7000varv? Bara för det är "lågvarvigt" så drar det inte ifrån tomgången. Ett orignal rör börjar dra runt 6000.. och om du letar efter bottendrag i en tvåtakts mopedmotor och samtidigt vill ha effekt så är du helt fel ute. Om du jämför thrower med t.ex. PR3 så får du svar på varför Thrower är lågvarvigt. Då PR3/annatvärstingrör kurvan börjar ungefär där thrower börjar tappa effekten..
Då har du fel som bara den!
Throwers kurva ligger på 7500-12000 gianelli ligger på samma.
V6 ligger på 6000-9000 tror ja de är, de är lågvarvigt!
Thrower 70 är annu högvarvigare o ligger på 9000-14000. Thrower är inte lågvarvigt! Bara folk som tror de då de har en rätt schysst ketchup effekt för ett sånt rör!
JA, jag vet vad jag pratar om!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
jarken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 787
Blev medlem: 3 april 2011, 09:57

Inlägg av jarken »

MrAndersson skrev:
jarken skrev:
MrAndersson skrev:för helvete thrower är fan inte lågvarvigt! Eller tycker någon här att gianelli 2t är lågvarvigt? Precis samma kurva!

Vad har Hebo för början o slut på kurvan?
Jo det är lågvavigt. Vet du några andra effekt rör som effekten ligger på under 7000varv? Bara för det är "lågvarvigt" så drar det inte ifrån tomgången. Ett orignal rör börjar dra runt 6000.. och om du letar efter bottendrag i en tvåtakts mopedmotor och samtidigt vill ha effekt så är du helt fel ute. Om du jämför thrower med t.ex. PR3 så får du svar på varför Thrower är lågvarvigt. Då PR3/annatvärstingrör kurvan börjar ungefär där thrower börjar tappa effekten..
Då har du fel som bara den!
Throwers kurva ligger på 7500-12000 gianelli ligger på samma.
V6 ligger på 6000-9000 tror ja de är, de är lågvarvigt!
Thrower 70 är annu högvarvigare o ligger på 9000-14000. Thrower är inte lågvarvigt! Bara folk som tror de då de har en rätt schysst ketchup effekt för ett sånt rör!
JA, jag vet vad jag pratar om!
Ja så du anser att V6 är det ända röret som hamnar i kategorin lågvarvigt? :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

jarken skrev:[spoiler]
MrAndersson skrev:
jarken skrev: Jo det är lågvavigt. Vet du några andra effekt rör som effekten ligger på under 7000varv? Bara för det är "lågvarvigt" så drar det inte ifrån tomgången. Ett orignal rör börjar dra runt 6000.. och om du letar efter bottendrag i en tvåtakts mopedmotor och samtidigt vill ha effekt så är du helt fel ute. Om du jämför thrower med t.ex. PR3 så får du svar på varför Thrower är lågvarvigt. Då PR3/annatvärstingrör kurvan börjar ungefär där thrower börjar tappa effekten..
Då har du fel som bara den!
Throwers kurva ligger på 7500-12000 gianelli ligger på samma.
V6 ligger på 6000-9000 tror ja de är, de är lågvarvigt!
Thrower 70 är annu högvarvigare o ligger på 9000-14000. Thrower är inte lågvarvigt! Bara folk som tror de då de har en rätt schysst ketchup effekt för ett sånt rör!
JA, jag vet vad jag pratar om!
[/spoiler] Ja så du anser att V6 är det ända röret som hamnar i kategorin lågvarvigt? :)
Aldrig sagt, tog v6 som ett exempel!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Skriv svar