svårstartad Baotian Classic

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

andreaskfk
Elmoped
Inlägg: 36
Blev medlem: 26 november 2010, 14:51

svårstartad Baotian Classic

Inlägg av andreaskfk »

Tja som rubriken lyder så är min Baotian jätte svår startad men när den väl startat så fungerar den perfekt och är lätt och starta, men låter man den stå några timmar är den nästan omöjlig igen någon som vet vad det kan va för fel?

Och skriv seriösa svar tack, denna används endast som fint väder maskin då jag normalt åker bil.

Tack för svar mvh Andreas
akarlsson
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 12 maj 2012, 18:22

Re: svårstartad Baotian Classic

Inlägg av akarlsson »

andreaskfk skrev:Tja som rubriken lyder så är min Baotian jätte svår startad men när den väl startat så fungerar den perfekt och är lätt och starta, men låter man den stå några timmar är den nästan omöjlig igen någon som vet vad det kan va för fel?

Och skriv seriösa svar tack, denna används endast som fint väder maskin då jag normalt åker bil.

Tack för svar mvh Andreas
De kan ju vara så att choken inte funkar, kan ju ha ballat ur och fastnat i stängt läge eller att vacuum kranen till soppan inte stänger helt så den blir sur!?

Hur är den når du får igång den, verkar den sur?

Mvh
CPI Oliver City, 2012, Avstrypt Luftfilterbox, Technigas Trek, 5,5g Vikter,
Huvudmunstycke stl 80, +1000 rpm tryckfjäder, Naraku HS Racing Variator,
Glidhylsa 1,0mm kortare.
–------------------------------------------------------------------------------------------
Jinlun Fighter, 2007, 139qma, Avstrypt, PD19J, Huvudmunstycke stl 102.
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Re: svårstartad Baotian Classic

Inlägg av Piitus96 »

akarlsson skrev:
andreaskfk skrev:Tja som rubriken lyder så är min Baotian jätte svår startad men när den väl startat så fungerar den perfekt och är lätt och starta, men låter man den stå några timmar är den nästan omöjlig igen någon som vet vad det kan va för fel?

Och skriv seriösa svar tack, denna används endast som fint väder maskin då jag normalt åker bil.

Tack för svar mvh Andreas
De kan ju vara så att choken inte funkar, kan ju ha ballat ur och fastnat i stängt läge eller att vacuum kranen till soppan inte stänger helt så den blir sur!?

Hur är den når du får igång den, verkar den sur?

Mvh
Han sa ju att den funkar perfekt när den väl är igång :/ Och med svårtstartad, menar du med kick då eller elstart? För min startar lätt som fan med elstart när jag väl laddat batteriet, och med kicken när jag bytt tändstift
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 590
Blev medlem: 29 oktober 2010, 19:55
Ort: Eddie Meduza

Inlägg av moppepojk »

jag är nästan säker på att ventilerna står fel
akarlsson
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 12 maj 2012, 18:22

Re: svårstartad Baotian Classic

Inlägg av akarlsson »

Piitus96 skrev:
akarlsson skrev:
andreaskfk skrev:Tja som rubriken lyder så är min Baotian jätte svår startad men när den väl startat så fungerar den perfekt och är lätt och starta, men låter man den stå några timmar är den nästan omöjlig igen någon som vet vad det kan va för fel?

Och skriv seriösa svar tack, denna används endast som fint väder maskin då jag normalt åker bil.

Tack för svar mvh Andreas
De kan ju vara så att choken inte funkar, kan ju ha ballat ur och fastnat i stängt läge eller att vacuum kranen till soppan inte stänger helt så den blir sur!?

Hur är den når du får igång den, verkar den sur?

Mvh
Han sa ju att den funkar perfekt när den väl är igång :/ Och med svårtstartad, menar du med kick då eller elstart? För min startar lätt som fan med elstart när jag väl laddat batteriet, och med kicken när jag bytt tändstift
Jag va kanske lite otydlig, menade precis när den startat, första sekundrarna...

Ventilerna låter ju faktiskt troligt, att jag inte tänkte på det!

Mvh
CPI Oliver City, 2012, Avstrypt Luftfilterbox, Technigas Trek, 5,5g Vikter,
Huvudmunstycke stl 80, +1000 rpm tryckfjäder, Naraku HS Racing Variator,
Glidhylsa 1,0mm kortare.
–------------------------------------------------------------------------------------------
Jinlun Fighter, 2007, 139qma, Avstrypt, PD19J, Huvudmunstycke stl 102.
andreaskfk
Elmoped
Inlägg: 36
Blev medlem: 26 november 2010, 14:51

Inlägg av andreaskfk »

Tack för svaren! Första gången jag fått seriösa svar, och det uppskattas :)
Ska pröva ställa ventilerna så får vi se, skriver resultat senare mvh Andreas
Användarens profilbild
matte1
Elmoped
Inlägg: 62
Blev medlem: 30 oktober 2011, 18:37
Ort: Finland,ingå

Inlägg av matte1 »

hade ett liknande fel på min baotian och då var det sylinderpackningarna som läkte bytte dem och den gick som ny kolla om det läkt olja från någon av packningarna
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

Skit i munstycken? Kolla det.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
akarlsson
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 12 maj 2012, 18:22

Inlägg av akarlsson »

andreaskfk skrev:Tack för svaren! Första gången jag fått seriösa svar, och det uppskattas :)
Ska pröva ställa ventilerna så får vi se, skriver resultat senare mvh Andreas
Kul o kunna hjälpa till!
Man vill ju själv få hjälp när man får problem!

Mvh
CPI Oliver City, 2012, Avstrypt Luftfilterbox, Technigas Trek, 5,5g Vikter,
Huvudmunstycke stl 80, +1000 rpm tryckfjäder, Naraku HS Racing Variator,
Glidhylsa 1,0mm kortare.
–------------------------------------------------------------------------------------------
Jinlun Fighter, 2007, 139qma, Avstrypt, PD19J, Huvudmunstycke stl 102.
Skriv svar