Vad ska jag göra?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Coldcore
Finne Power
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 september 2011, 06:54

Vad ska jag göra?

Inlägg av Coldcore »

Nu är det såhär att jag har ju haft betan vid en kompis ett tag och skruvat den där,då har jag ju lämnat mina delar där också,och nu är är det ju så att en av hans kompisar har gått och pissat och lagt myror i tanken och slängt mina delar för flera 1000kr in i skogen.
Ska jag polisanmäla honom eller vad kan jag göra?det var ju mycket trimdelar så vet inte hur det är med polisen
han vägrar betala för delarna
Användarens profilbild
Dundermannen
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 21 maj 2012, 17:59

Inlägg av Dundermannen »

Snacka med hans föräldrar? Det är en bra början iaf
Användarens profilbild
Drivenx
Svårstartad skrothög
Inlägg: 222
Blev medlem: 19 maj 2011, 22:43
Ort: Gnesta

Inlägg av Drivenx »

Jag skulle ha slagit ihjäl fanskapet.. men de gör ju ingen nytta.. men va säger dina föräldrar och hans föräldrar?
Användarens profilbild
Coldcore
Finne Power
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 september 2011, 06:54

Inlägg av Coldcore »

Dundermannen skrev:Snacka med hans föräldrar? Det är en bra början iaf
Hans pappa skulle inte bry sig
Hans mamma är en alkis,så hon bryr sig inte heller
Användarens profilbild
Coldcore
Finne Power
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 september 2011, 06:54

Inlägg av Coldcore »

Drivenx skrev:Jag skulle ha slagit ihjäl fanskapet.. men de gör ju ingen nytta.. men va säger dina föräldrar och hans föräldrar?
skulle varit nåt det...,hans föräldrar bryr sej knappast,och har inte snackat om det med mina ännu...
Användarens profilbild
Dundermannen
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 21 maj 2012, 17:59

Inlägg av Dundermannen »

Jävligt jobbig sits må jag säga :/ Ring polisen och fråga om dom kan göra något..
Användarens profilbild
Drivenx
Svårstartad skrothög
Inlägg: 222
Blev medlem: 19 maj 2011, 22:43
Ort: Gnesta

Inlägg av Drivenx »

Coldcore skrev:
Dundermannen skrev:Snacka med hans föräldrar? Det är en bra början iaf
Hans pappa skulle inte bry sig
Hans mamma är en alkis,så hon bryr sig inte heller
Okeeey?? men polisanmäl honom då? inte för att jag vet hur allvarligt polisen tar det, men om de nu är saker som är värda mycket pengar så borde de väl göra något?
Användarens profilbild
Coldcore
Finne Power
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 september 2011, 06:54

Inlägg av Coldcore »

Drivenx skrev:
Coldcore skrev:
Dundermannen skrev:Snacka med hans föräldrar? Det är en bra början iaf
Hans pappa skulle inte bry sig
Hans mamma är en alkis,så hon bryr sig inte heller
Okeeey?? men polisanmäl honom då? inte för att jag vet hur allvarligt polisen tar det, men om de nu är saker som är värda mycket pengar så borde de väl göra något?
ca 5k,men det handlar ju om mycket trimdelar...,kan inte polisen säga nåt om det då?
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Nej, du kanske tänkt ha det för banracing `?

DOCK vet jag inte vad polisen kan göra. Hade väl personligen tvingat han att säga var allt ligger alt. fixa så han hämtar allt, och ifall det är en riktig fitta så får du väl rengöra grejerna själv och kanske kräva han på pengar...
bibapeolola
Användarens profilbild
Drivenx
Svårstartad skrothög
Inlägg: 222
Blev medlem: 19 maj 2011, 22:43
Ort: Gnesta

Inlägg av Drivenx »

Du har ju inte kört med dem på väg eller de har ju inga bevis på att du har använt dem på allmän väg så.. de är ju liksom inte olagligt att innehava trim delar.
Användarens profilbild
Coldcore
Finne Power
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 september 2011, 06:54

Inlägg av Coldcore »

AxxxeL skrev:Nej, du kanske tänkt ha det för banracing `?

DOCK vet jag inte vad polisen kan göra. Hade väl personligen tvingat han att säga var allt ligger alt. fixa så han hämtar allt, och ifall det är en riktig fitta så får du väl rengöra grejerna själv och kanske kräva han på pengar...
Alltså jag vet var mycket av delarna ligger men dom är ju helt åt helskota,massa jävla sand över allt,röret har rostat,och cylindern också,men mycket har han kastat bort

men om jag säger banracing,undrar vad försäkringsbolaget tycker om det då?
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW
Inlägg: 652
Blev medlem: 4 februari 2012, 20:38
Ort: Skövde

Inlägg av StylizhRazer »

Coldcore skrev:
AxxxeL skrev:Nej, du kanske tänkt ha det för banracing `?

DOCK vet jag inte vad polisen kan göra. Hade väl personligen tvingat han att säga var allt ligger alt. fixa så han hämtar allt, och ifall det är en riktig fitta så får du väl rengöra grejerna själv och kanske kräva han på pengar...
Alltså jag vet var mycket av delarna ligger men dom är ju helt åt helskota,massa jävla sand över allt,röret har rostat,och cylindern också,men mycket har han kastat bort

men om jag säger banracing,undrar vad försäkringsbolaget tycker om det då?
det är inte olagligt att äga och innehava trim delar men det är olagligt att framföra dem på väg, så länge du inte har försäkrat delarna hos ett försäkringsbolag kommer de inte göra någonting om det inte finns en massa andra försäkringa som täcker osv du få anlita en advokat eller någon som kan sånt där.
sen så ska du anmäla han hos polisen de kommer att hjälpa dig med vad du kan anmäla han för osv troligtvis blir det vandalism men det finns nog mer man kan anmäla han för, ring eller åk till polisen och prata med dem
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
Drivenx
Svårstartad skrothög
Inlägg: 222
Blev medlem: 19 maj 2011, 22:43
Ort: Gnesta

Inlägg av Drivenx »

Coldcore skrev:
AxxxeL skrev:Nej, du kanske tänkt ha det för banracing `?

DOCK vet jag inte vad polisen kan göra. Hade väl personligen tvingat han att säga var allt ligger alt. fixa så han hämtar allt, och ifall det är en riktig fitta så får du väl rengöra grejerna själv och kanske kräva han på pengar...
Alltså jag vet var mycket av delarna ligger men dom är ju helt åt helskota,massa jävla sand över allt,röret har rostat,och cylindern också,men mycket har han kastat bort

men om jag säger banracing,undrar vad försäkringsbolaget tycker om det då?

De sitter ju inte på moppen så de kan väl inte säga emot dig? de kan ju dock säga att de inte vill ge dig några "pengar" om du nu skulle krocka med moppen, men då är ju inte fallet. De är väl bara säga att han har förstört dina saker osv. prata med polisen kan du ju alltid göra! ring 114 14. Du behöver ju inte säga att du ska ut o köra trimma moppe ;)
Användarens profilbild
Coldcore
Finne Power
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 september 2011, 06:54

Inlägg av Coldcore »

Drivenx skrev:
Coldcore skrev:
AxxxeL skrev:Nej, du kanske tänkt ha det för banracing `?

DOCK vet jag inte vad polisen kan göra. Hade väl personligen tvingat han att säga var allt ligger alt. fixa så han hämtar allt, och ifall det är en riktig fitta så får du väl rengöra grejerna själv och kanske kräva han på pengar...
Alltså jag vet var mycket av delarna ligger men dom är ju helt åt helskota,massa jävla sand över allt,röret har rostat,och cylindern också,men mycket har han kastat bort

men om jag säger banracing,undrar vad försäkringsbolaget tycker om det då?

De sitter ju inte på moppen så de kan väl inte säga emot dig? de kan ju dock säga att de inte vill ge dig några "pengar" om du nu skulle krocka med moppen, men då är ju inte fallet. De är väl bara säga att han har förstört dina saker osv. prata med polisen kan du ju alltid göra! ring 114 14. Du behöver ju inte säga att du ska ut o köra trimma moppe ;)
hmm,tror jag ska fundera på det tills måndagen...,Men om jag säger till försäkringsbolaget att min moped har blivit vandaliserad då?,var ju inte bara motorgrejjor,var ju kåpor och sånt också,tändlås osv
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

lite frågor då jag verkligen vill att du ska ha dina grejjer då jag hatar sånna äckel..

1. har du starka bevis på att det var just han? hur vet du att det är han?

2. vittnar din kompis till din fördel?



ring hem till dom och be att få prata men någon av päronen. säger dom att dom inte ska betala så blir det polisanmälan på det.

gå till polisen och var förberedd på frågor. skriv upp när det var, när du la grejjerna där och alla dina bevis för att de va han. ta gärna med vittne..



du ska nog kunna få ut allt och lite till.
twsboy
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 31 augusti 2011, 19:54
Ort: bollnäs

Inlägg av twsboy »

en fråga bara, varför gjorde han det ?, känns ju inte precis som man gör det bara för kul, sen varför hindrade inte din kompis som du hade delarna hos honom ?
Sedan få du väl ta och hämnas på honom om han vägrar betala
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 6 februari 2012, 18:32
Ort: Halmstad

Inlägg av Seenz »

Mitt tips är väl att gå och säga det till polisen, va förberedda på frågor och se till att ni har vittnen att det har hänt.
Live like today was you're last day.
Användarens profilbild
Coldcore
Finne Power
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 september 2011, 06:54

Inlägg av Coldcore »

PK skrev:lite frågor då jag verkligen vill att du ska ha dina grejjer då jag hatar sånna äckel..

1. har du starka bevis på att det var just han? hur vet du att det är han?

2. vittnar din kompis till din fördel?



ring hem till dom och be att få prata men någon av päronen. säger dom att dom inte ska betala så blir det polisanmälan på det.

gå till polisen och var förberedd på frågor. skriv upp när det var, när du la grejjerna där och alla dina bevis för att de va han. ta gärna med vittne..



du ska nog kunna få ut allt och lite till.
1:vet inte om man kan kalla det starka bevis men har många som säger att det är han+han erkände det själv på facebook när jag snackade med honom
Användarens profilbild
Coldcore
Finne Power
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 september 2011, 06:54

Inlägg av Coldcore »

twsboy skrev:en fråga bara, varför gjorde han det ?, känns ju inte precis som man gör det bara för kul, sen varför hindrade inte din kompis som du hade delarna hos honom ?
Sedan få du väl ta och hämnas på honom om han vägrar betala
han gjorde det för att han tyckte det var kul och för han är ett jävla rövhål,har inte gjort honom nånting eller snackat skit on honom,han är annars bara ett jävla rövhål,han har snott saker från min moppe för som ventilhattar och mindre grejjor..vettefan varför min kompis inte sa åt honom
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

hur fick du rada på att det var han som gjort det?

fråga din kompis varför han inte sa åt rövhålet.

slå ner å kräv han på pengar! skulle ja gjort iaf!!
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Sådana personer är svåra att komma åt tyvärr. Det är liksom inget polisen kan göra något åt, och de kommer förmodligen tycka att det är ännu mindre intressant om du låtit det gå några dagar. Ska det finnas minsta lilla chans till reaktion från polisen måste man anmäla det direkt.

Sen är jag lite fundersam på, hur lyckades han få tag på alla grejerna? Låg dom på garageuppfarten eller? Eller bröt han sig in i garaget? Rör det sig om inbrott är det ju självklart en anmälan på plats, annars om grejerna låg ute får ni på sätt och vis skylla er själva.

Men om han inte har föräldrar som går att resonera med så tror jag helt ärligt det är bäst att skrämma upp honom/ spöa upp honom och tvinga honom att ta fram grejerna osv.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Coldcore
Finne Power
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 september 2011, 06:54

Inlägg av Coldcore »

bensinskalle skrev:Sådana personer är svåra att komma åt tyvärr. Det är liksom inget polisen kan göra något åt, och de kommer förmodligen tycka att det är ännu mindre intressant om du låtit det gå några dagar. Ska det finnas minsta lilla chans till reaktion från polisen måste man anmäla det direkt.

Sen är jag lite fundersam på, hur lyckades han få tag på alla grejerna? Låg dom på garageuppfarten eller? Eller bröt han sig in i garaget? Rör det sig om inbrott är det ju självklart en anmälan på plats, annars om grejerna låg ute får ni på sätt och vis skylla er själva.

Men om han inte har föräldrar som går att resonera med så tror jag helt ärligt det är bäst att skrämma upp honom/ spöa upp honom och tvinga honom att ta fram grejerna osv.
Hmm,om han inte betalar så blir det nog att spöa skiten ur fanskapet.Hatar såna jävlar,undrar vad han skulle säga om jag gick och vandaliserade hans moppe och stjäl saker från den
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

Vissa han vem som bestämmer, hatar sånt folk som förstör andras saker. Spöa skiten ur fan skapet!
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Wire booi_:D
Svårstartad skrothög
Inlägg: 216
Blev medlem: 19 augusti 2011, 16:17

Inlägg av Wire booi_:D »

Vad säger din kompis då? Har han bara backat under eller borde han inte kunna snacka med "den onda" kompisen om det hela, borde ju vara lättare då du nämde att polaren du hade din moppe hos och "den onda" vart kompisar?
Användarens profilbild
Drpepper
Avstängd
Inlägg: 249
Blev medlem: 28 maj 2012, 22:11
Ort: Vänersborg!

Inlägg av Drpepper »

Låt fanskapet smaka på skiftnyckeln :roll: Eftersom hans föräldrar inte bryr sig att doms son beter sig som en idiot skulle jag sparkat ner idiotet och tvingat han att ta fram sakerna och personligen göra iordning dom igen :D
Användarens profilbild
Coldcore
Finne Power
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 september 2011, 06:54

Inlägg av Coldcore »

Drpepper skrev:Låt fanskapet smaka på skiftnyckeln :roll: Eftersom hans föräldrar inte bryr sig att doms son beter sig som en idiot skulle jag sparkat ner idiotet och tvingat han att ta fram sakerna och personligen göra iordning dom igen :D
ett järnrör blir bättre! :d,nog fan ska han få ordentligt med stryk om han fan inte fixar alla grejjorna eller betalar :),min "kompis" är bättre polare med den som har förstört så han säger inte så mycket....
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Klubba fanskapet. Känner igen typen, tro inte att han kommer att bättra sig, grabben kommer att fortsätta svina tills han får en redig näsbränna.

Det var här som Armén gick in och bitchslappade snorungarna till lydnad förr i tiden :roll:
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Coldcore
Finne Power
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 september 2011, 06:54

Inlägg av Coldcore »

ValoPallo skrev:Klubba fanskapet. Känner igen typen, tro inte att han kommer att bättra sig, grabben kommer att fortsätta svina tills han får en redig näsbränna.

Det var här som Armén gick in och bitchslappade snorungarna till lydnad förr i tiden :roll:
Jaa skulle va nåt de,han borde få så satans till stryk!
Användarens profilbild
Drpepper
Avstängd
Inlägg: 249
Blev medlem: 28 maj 2012, 22:11
Ort: Vänersborg!

Inlägg av Drpepper »

Coldcore skrev:
Drpepper skrev:Låt fanskapet smaka på skiftnyckeln :roll: Eftersom hans föräldrar inte bryr sig att doms son beter sig som en idiot skulle jag sparkat ner idiotet och tvingat han att ta fram sakerna och personligen göra iordning dom igen :D
ett järnrör blir bättre! :d,nog fan ska han få ordentligt med stryk om han fan inte fixar alla grejjorna eller betalar :),min "kompis" är bättre polare med den som har förstört så han säger inte så mycket....
jag skulle slagit han rejält och tvingat han och ta fram alla saker och sakerna som är förstörda ska han betala eller så får han smaka på skiftnyckel ;)
Annars kommer Jag och kör över han :D
Användarens profilbild
Boomer
Något annat
Inlägg: 344
Blev medlem: 18 juni 2010, 14:20
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Inlägg av Boomer »

Bara jag som tycker att det känns oproffisionellt att ni sitter och snackar om att kanske misshandla folk. Visst det är dåligt det han gjort men jag tycker det kan ge en dålig av TSR. Inte den första tråden jag sett om att misshandla folk. Detta kanske inte är så allvarligt men fortfarande dåligt ur min synpunkt
U suck dick and eat butt..! butt eating duck... suck fucker! - Tom DeLonge
"Erik är ett nordiskt mansnamn av germaner germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"."
Användarens profilbild
Tobbe96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 248
Blev medlem: 1 augusti 2011, 22:46
Ort: Helsingborg

Inlägg av Tobbe96 »

Coldcore skrev:
PK skrev:lite frågor då jag verkligen vill att du ska ha dina grejjer då jag hatar sånna äckel..

1. har du starka bevis på att det var just han? hur vet du att det är han?

2. vittnar din kompis till din fördel?



ring hem till dom och be att få prata men någon av päronen. säger dom att dom inte ska betala så blir det polisanmälan på det.

gå till polisen och var förberedd på frågor. skriv upp när det var, när du la grejjerna där och alla dina bevis för att de va han. ta gärna med vittne..



du ska nog kunna få ut allt och lite till.
1:vet inte om man kan kalla det starka bevis men har många som säger att det är han+han erkände det själv på facebook när jag snackade med honom
Om du kan få fram det han skrev på fb så har du ju bevis? ;)
Bild

Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Jaså? ;)
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

är du säker på att du kan bevisa att de va/är dina delar?
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
W1LL1AMJ0HN50N
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 10 juni 2012, 17:56
Ort: eskilstuna

hej

Inlägg av W1LL1AMJ0HN50N »

tjena jag har lite erfarenhet av att stämma/åtala/kräva ersättning du går och säger till din kompis som moppen var hos och säger till han att om man inte vittnar mot killen som förstörde/ säger sanningen så kommer han bli åtalad/få straff och böter om man ljuger i en rätte gång och är han ett vittne så måste han vittna annars blir det typ försvåring v rättsystemet och det kan han få böter för kommer ihåg själv när jag skulle vittna så ville inte jag först men jag skulle få 5000kr i böter + 8 dagsböter om jag vägrade vittna så gör så hoppas jag var till hjälp :)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Ge tillbaka, vandalisera hans moped så han får känna på hur det känns... sköt det snyggt bara så du inte åker fast och skulle du åka fast så blå neka att du har någon som helst inblandning.

Ingen idé att du slår på han för då kommer du med största sannolikhet få skit för det sen.
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd
Inlägg: 544
Blev medlem: 21 januari 2012, 15:15
Ort: Finland,Närpes

Inlägg av Z-K »

Danne skrev:Ge tillbaka, vandalisera hans moped så han får känna på hur det känns... sköt det snyggt bara så du inte åker fast och skulle du åka fast så blå neka att du har någon som helst inblandning.

Ingen idé att du slår på han för då kommer du med största sannolikhet få skit för det sen.
Varför int ta en fika å gå till ica eller forat å köp en glass? :D
å prata om vad ni skall göra. Vandalisera hans moppe är lika dumt som han gjorde emot din. Går han int med på det så äre bara att Höja näven å skrik '' HOMO! '' å smäll till honom i magen sedan ett slag i ryggen å pissa på fanskapet, Senare säger du bara, Betala eller Så får du en Sketen Moppe upp tryckt i röva utan förvarning! Homo!
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
Skriv svar