Hyperlarrans Rieju spike SÅLD

Här visas projekt som inriktar sig på mer avancerad racing. Endast utvalda projekt kommer få tillgång till den här kategorin.
Användarens profilbild
Mattias1995
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 12 december 2011, 20:14

Hyperlarrans Rieju spike SÅLD

Inlägg av Mattias1995 »

Bild


(så alla vet nu så har jag strulat till det med bilderna så alla bilder finns inte kvar jag är hemskt ledsen... men jag har försökt återställa hela 2013 i alla fall)


Hej nu tänkte jag lägga upp ett projekt på min Rieju men tyvärr så kommer det inte va från början, för att jag orkar inte lägga ut alla bilder och skriva allt men jag tänkte iallafal börja där jag är nu så ni vet :D

lite små fakta om den.

Allt började med att min kompis hade denna i garaget som han skulle göra ve och sälja, men han orka inte mer så jag köpte den helt i delar för 3000kr.
så har renoverat motorn med nya lager, packningar, packboxar och kolv :)

det var en liten utmaning och sätta ihop hela moppen med tanke på att jag inte visste var allt skulle sitta men jag fick ihop det till slut :D


Det är en äkta spike så ni vet, alltså ingen Drac :P


Här är även reportaget om mig!! http://www.twostrokerider.se/mattias199 ... pa-fragor/


-----------------------------------------------------------------------------------------------

MÅL
Att få en snygg och stilren moppen och en riktigt sjuk 50cc att gå bra men den kunskapen jag har, och det tycker jag att jag har lyckats med. (avklarat)

Setup

Block: Upp polerade kanaler för att öka flödet och små portat av mig själv.

Cylinder: Barakit 74cc, polerade kanaler av mig själv och portad av TTR

Förgasare: Dellorto 21mm blackedition.

Insug: Motoforce - Insug (Racing).

Membran: Top Performances - VForce3 By Moto Tassinari.

Luftfilter: biltema fiddy sportfilter.

Tändning: original.

Tändstift: Malossi - Tändstift (Platina, Racing) W34.

Drevning: 10/ 48 - 11/ 48 //// 13/ 48

Kopplingslameller: Metrakit -(ProRace).

kopplingfjädrar: Metrakit -(ProRace).

Vev: Doppler - (Competition) Klarar 18.000RPM

Avgasrör: Hebo överliggande.

Växellåda: original.

CDI: Top Performances - CDI-box (Ducati) Ostrypt.

Avgasbandage: biltemas

-----------------------------------------------------------------------------------------------


Styling/ Utseende.

Ca 70% är byttade till rostfria brickor, bultar, skruvar och muttrar.

Snabbgas.

NGK röd täninghatt.

KTM platta.

Biltema sm skärm.

Biltema styre.

Dekaler.

Röda bromsok.

Ikea silver pulverlack/ ram, sving, styrkrona och fotpinnar.

matt svara kåpor.

Xexonkungen diod framlampa 10watt motsvarar ca en 100watt i vanlig lampa.

STR8 - Baklampa (Mini LED).

Styling nätt.

Nytt sadelöverdrag.

Däckpenna.

Alla lampor är uybytta till dioder.

Genomskinlig bensin slang.

BCD - Handtag (Logo) Black.

Stylepro - Broms / kopplingsgreppskit kromade.

Motoforce bensinfilter.

röd eloxerade ventilhattar.

onödiga fästen bortkapade.


-----------------------------------------------------------------------------------------------




Nu till inleds bilder på skönheten!!



Bild

Bild

Bild

Bild



2012 updates

[spoiler]update 24/06 - 12

[spoiler]Idag har jag bestycka om förgasaren så den går mycket bättre nu en innan. Sen har jag lindat i röret med stage6 avgasbandage, men blev inte helt nöjd med det för jag ville att den skulle gå ända upp till svets kanten på röret.
Men man kan ju inte få allt i livet :)

Bild][/spoiler]


Update


[spoiler]hade inget att göra idag så jag plocka ner hela förgasaren och rensa den och polera upp den lite :D

Bild
sjukt mycket saker det finns i en förgasare :P

Bild[/spoiler]


update :D

[spoiler]Nu dom två senaste dagarna har jag plockat ner moppen för en uppfräschning, sen jag trilla med moppen då kylaren fick sig en sån jävla runda att den börja läcka över allt :( men pappa fixa det såklart :D sen fick crossplattan backskärmen och framskärmen sig ganska så mycket stryck :( så blir att köpa ny framskärm :) och så passa jag på att plocka ner moppen och fixa allt och lacka om lite saker :D


Nu till bilderna :D

så här ser moppen ut i dagsläget ;)

Bild

Bild

Bild

Bild[/spoiler]


Update!!!!! 13-08/ 12

[spoiler] Igår fick jag min saker från twostroke som innehöll:

Det är sjukt vad ett tändstift kan göra skillnad, fick mycket bättre gnista på lägre varv vilket som resulterade att jag fick lite mer drag på lägre varv:D

Kopplingfjädrarna kommer på i vinter iställe:)

- Malossi - Tändstift (Platina, Racing) W34.
- TNT/Tun´R - Dödmansgrepp (Styrfäste).
- Malossi - Kopplingsfjädrar (Racing).



Bild

Bild

Bild


En liten bild på hur den ser ut just nu :P

Bild[/spoiler]

update!!!!! 16/08-12

[spoiler] Idag var ingen bra dag moppen börja bete sig konsigt sen börja den knacka, och ja allt möjligt och gå tungt, vi trodde det var lagerna som var slut redan.
så jag börja riva den, när jag fick av toppen så var den helt jakat och kolven med -.- men cylindern har klarat sig iallafal, så känner jag på veven och det var riktigt mycket glapp :`( så blir att köpa en ny :)

här har det gått villt till, vi hitta även mässings flisor över allt från veven :(

Bild

Bild

Bild[/spoiler]


Update!!! :D 20/08-12

[spoiler]Idag var jag och hämta ut mina saker på postan jag hadet beställt, så när jag kom hem så var det att gå direkt ut i verkstan och börja sätta ihop motorn :D men tyvärr så hade pappa glömt att ta hem packnings massan så kunde inte sätta ihopa den helt :( men det kommer ju så klart en dag imorgon också :)

Bild

Bild[/spoiler]

Update!! 6/9-12 :)

[spoiler]Tjena nu var det länge sedan jag gjorde en update på grund av att jag inte har haft ork och lust men kände mig tvungen att köra det nu. Men det blir en snabb genom gång av vad som har hänt :)

Som alla vet så rasa veven på den, så jag bytta den så klart :) sen efter jag hade fått ihopa den så gick det 4 dagar sen rasa den igen :( var ute och körde höll ca 60km/h så gick det två sekunder och sen låste backhjulet sig och tog direkt.... jag prova kicka men den var sten hård, och så klart stog jag mitt i ingen stans.. :( efter lite mer en 1 timme kom pappa och hämta mig :D när vi kom hem rev vi ner den och veven satt som sten!!!
så beställt nya saker igen -.- och fick allt igår :D
Men imorgon kommer motorn ihopa igen :D

här är svaret varför veven satt som sten:
Bild

mina nya saker :)
Bild

så här blev resultaten efter vev byttet :)
Bild

Bild[/spoiler]

Update!!! :D 14/9-12


[spoiler]Här kommer en ny update :D

Nu har det hänt lite saker sen föra gången :D
Nu jag hade satt ihopa motorn sen lager raset :) jag prov testa moppen och det gick rikigt bra förutom att kopplingen försvan hela tiden -.- då fick jag skruva av kopplingskåpan och kolla. När jag skulle ha av tryckplattan gick allt bra tills jag skulle ha av skruven man ställer kopplingen med, det tog ca 10 minuter att få av den men när jag väl fick av den så såg jag att gängorna var dragna???

Då kom det fram att pappa hade spänt med mutterdragaren :(
Då var det bara att sätta sig vid datorn och beställa en ny :)
jag fick hem tryckplattan igår sen var det bara att gå ut i garaget och sätta ihopa den och testa, och allt funka :D


här kommer en bild också :P
Bild[/spoiler]


UPDATE!!! :D 30/9 - 12
[spoiler]

i helgen passa jag på att fixa till moppen lite smått och lacka lite saker för att höja utseende lite gran :) så jag lacka bromsskivorna guld vilket jag blev riktigt nöjd med :)

PS. färgen är lite ojämt för att jag inte har slitit bort den överflödiga färgen :)

Bild

Bild

Bild[/spoiler]

Update!!! 5/10 - 12

[spoiler]
Tjena alla nu på senaste har det inte hänt mycket direkt. Fick mitt packet igår från racingplanet som innehöll
2st. packboxar till drevet fram.
11k drev.
1st. packning till kopplingssidan.
1st. mhr klistermärke

När jag kom hem med paketet så bytta jag packboxen och drev :) och äntligen funkar allt som det ska, och nu läcker inte mer växellådsolja från drevet :D

Bild[/spoiler]


Nya bilder :D

[spoiler] tjena nu har det inte hänt mycker på riejun på grund av att det finns inget att göra på den för tillfälligt :) Men idag var jag ledig från skolan, då passa jag på att ta lite ny bilder så här kommer dom :)

Så ta nu och kommentera!! :D

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild[/spoiler]


Update 28/10 - 12

[spoiler] Tjena nu var det länge sedan jag gjorde en update, men här kommer en :D Det som har hänt är, att jag fick den nya svänghjulskåpan av (Kjracing) så jag fixa till den lite och lacka den så klart. blev riktigt nöjd med resultatet, jag själv tyckte det höjde utséndet mycket :) jag fick även ett ordentligt oljelock av en annan kompis, ser mycket snyggre ut nu :)


Bild


Bild

Här kommer en bonus bild :D
Bild[/spoiler]


Update 04/11-12]
[spoiler]Hallå nu kommer jag med en liten sen update p.g.a att jag har inte orkat eller har haft tid men här kommer den :D
Nu står allt verkligen stilla och då menar jag verkligen stilla :'( för några dagar sen så var jag ute och körde efter ett tag tyckte jag att moppen skaka så sjukt mycket, så jag stanna och kolla.... navet var knäckt vid lagret det fattades en bitt :(
Dagen efter fick jag min bestäling på saker. Men idag så passa jag på att lacka avgaspipan (svart), packa om ljuddämparen och stickboomba slutröret :P

Nu till lite bilder

tyvärr gick inte navet rädda, jo men det skulle bli alldes för dyrt. Så det blir ett nytt bakhjul :)

Bild

Bild

Ser lite slitet ut :P
Bild

Bild

Bild[/spoiler][/spoiler]

2013 updates

[spoiler]

liten text vad som händer!! :) 13/01-13
[spoiler]Hejsan nu var det verkligen länge sedan det hände något men tänkte bara berätta vad som händer just nu :) Som ni vet gick navet rent åt helvete sist och var tvungen att köpa ett nytt, men jag och pappa kom på en liten sak vi kunde göra för att jag skulle kunna köra så länge. Vi fick kapa två rör i olika storlekar och sätta runt där lagret är alltså vi har gjort en egen lager bana (eller hur nu man ska förklara) och sen svetsa fast dom i ekrana. Det har funkat ett tag att köra med den men det har börjat att bli glapp mellan lagret och navet igen, så det höl inte så bra ändån, men det går att köra med iallfall :D men snart måste vi verkligen fixa det för det går inte att köra med det så hela tiden...
(tyvärr har jag ingen bild på hur vi har lagat navet)
Det som ska göra är att, ett nytt nav ska ekras på och ett nytt däck ska på för att jag är nere i väven med det jag har nu :P
Det var Allt för mig denna gången! :)

och så klart det ska komma med en bild efter körningen idag :)

Bild[/spoiler]


update :D 20/01- 13

[spoiler]Tjen nu har det börjat att hända saker igen, jag tyckte att moppen hade börjat bli skabbig ut så jag bestämde mig för att fixa allt nu en sista gång :)
Så nu under några dager kommer det updates så ni vet :D
jag började med att plocka ner moppen töma kylaren, ta av cylindern och massa annat :) en så länge har jag portat kanalerna i cylinder, polerat upp kanalerna och avgasporten + att jag har kört med slipstenar för att få bort lite repor i cylindern. jag hoppas på att detta kommer ge lite mer effekt nu :) Sen har jag polerat upp bensin kranen och lackat cylindern :)
jag var på biltema för en liten stund sedan och köpte nytt avgasbandage och värmetålig färg till röret!
så jag kan fortsätta imorgon :)

Det var allt för mig idag :)

Nu till bilderna :)

Bild

Mitt fina bakdäck :P
Bild

[/spoiler]

update :D 28/01- 13
[spoiler]Hejsan alla jag ber om ursäkt att det har stått silla men jag har varit sjuk :(

Men här kommer en update! Jag har målat nu nedre delen på gafflen i silver för att få den lite mer snyggare och renare :D
sen har jag lindat röret med nytt avgasbandage hela vägen, jag vet att det inte är det snyggade men du kommer jag få bort lite varme strålning och höja avgastemperaturen :)
jag har även polerat upp förgasaren igen för den hade blivit matt:)

ja just det jag har plockat av motorn från moppen för en om lackering av silver för den såg så sjut sliten ut :)

Nu bilderna :P


Bild

Bild[/spoiler]


update :D 24/02- 13

[spoiler]Tjena jag ber om ursäkt för min dåliga update men jag har helt inte haft tid eller lust, men här kommer en nu :D

Det som har hänt nu är att jag har lackat om motorn för jag tyckte den hade blivit sliten och tappat färg efter allt man har hittat på :) jag har även satt på rört och tätat den. har till och med lackat så många skruvar jag kan för att dom ska smälta in i ramen bättre :D

Hjulet är bort lämnat till en som ska ekra om hjulet så jag får på mitt nya nav som jag har fixat. :) jag hoppas att jag får det om några dagar om jag har tur, så jag kan lämna in det till yamaha och få ditt ett nytt däck :D

Det var väl allt för dennna gången :) Men som ni märker har jag ingen brådska att sätt ihopa den pågrund av vädret :)

här kommer lite bilder som är säkert roligare att titta på :P

Bild

Bild

Bild

Bild[/spoiler]


update :D 8/03- 13

[spoiler]
Hallå alla nu var det ett tag sedan jag gjorde en uppdate men jag har helt enkelt inte haft tid och har haft lite annat problem...

Men nu är det så här jag fick hjulet på tisdagen förra veckan med det nya navet, sen på torsdagen lämnade vi in hjulet på yamaha för att få på ett nytt däck :D Sen var det klart på tisdagen, men tyvärr har jag inte haft tid eller lust att sätta ihopa den föres idag :D och till min förvåning funka allt helt perfekt och för första gången har jag inte haft vibrationer och obalans på bakhjulet :D och cylindern funka bättre nu efter portningen, vilket jag blev väldigt nöjd med :P
Sen så var jag bara tvungen att polera upp svänghjulet och det blev blankt om jag får säga det själv :D

Och kommentera nu alla :D

Här kommer lite bilder:D

Bild

Bild

Fint ska det vara :P
Bild

Bild

Där står hon allt fint :D
Bild[/spoiler]


skriftlig update :D 10/04- 13

[spoiler]Tjena alla förlåt för min dåliga updateringar men jag har helt enkelt inte orkat :(
Men idag kommer en skriftlig update :)
Det som har hänt är att jag blev tagen av polisen för några veckor sedan :( Därför jag har legat lågt med allt som sakt :) Polisen såg dirtkt att förgasareen var förstor :P så jag har skaffat mig en 17,5 istället som iallafall ser lite mer original ut en 24an haha, och det roligaste med det är moppen går så sjukt mycket bättre nu men en mindre förgasare :D lite mer tråkiga nyheter :( Igår smsade pappa mig att moppen hade flödat för jag hade glömt bensin kranen på :( Det sluta med hela vev huset låg i bensin, motorn hade fått bensin på sig så all färg hade bubblat och röret var fult med bensin :( Så det är bara att lacka om den igen.... och nu passar jag även på att bytta lameller för att den slirar allt för mycket nu och det är lika bra få det gjort :D
ja det var allt för mig jag updaterar så fort det händer något :P
ja just det jag har ändrat lite på utseendet på moppen nu men det får ni se nästa gång för då slänger jag upp lite bilder :D
Det var allt för mig denna gången hade :P [/spoiler]

Äntligen kommer en update :D 23/4 -13

[spoiler]
Hejsan alla nu har det hänt saker :D

Motor:
Det som har hänt är att moppen är äntligen ihopa igen med nya lameller, fjädrar (pro race) och ny färg den fick även ny racing växellådsolja.


utseende:
Som jag sa att motorn är omlackerad även det som är guldigt fick ny färg.
hållaren på crossplatan, fotpinarna, röret och kedjehållaren är klädd i kolfiber :D

Men men finns mycket att säga men låter bilderna så tala själv. kommentera gärna om vad ni tycker :D


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
[/spoiler]

Bild update 15/6- 13 :D

[spoiler]Tjena alla det var länge sedan jag gjorde en update men här kommen en liten :D
det har inte hänt så mycket mer en jag har satt på 24mm förgasren igen och har haft helt otroliga problem med kylaren men som är löst nu som tur e :D

jag var ute och passa på att ta lite nya bilder på den idag för att ni ska se att den lever :D

Bild

Bild

Bild

Bild
[/spoiler]


update 13/7- 13 :D

[spoiler]tjena alla här kommer en liten update :)
för några dagar sen börja moppen gå dåligt, överhetta, dra vatten och rycka som fan.. så det var bara att riva ner cylinder och kolla felet, det som har hänt är att moppen har överhettat och smällt toppapackningarna så de hade börjat gå in vatten i cylindern.. så blev att beställa nya saker :) fick även bytta kolv för att vara på den säkra sidan :) jag laga även kylaren igen för den läckte :( så här kommer lite bilder nu :)

kommentera nu vad ni tycker om moppen :D

Bild

köpte genomskinliga slangar så jag kan hålla koll på vattnet och för de var coolt :)
Bild

Bild[/spoiler]


update 3/8- 13 :D

[spoiler]Tjena alla killar och tjejer nu har det hänt lite saker och kan även säga och det bara fortsätter :P

tyvärr har jag inte hunnit lägga så mycket tid på min moppe för jag har hjälpt Kjracing med hans moppe. http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=42165


Jag har byttat bort min dellorto 24mm förgasare mot en Metrakit handmade 70cc. så nu för tiden kör man runt på en 70cc hehe :p
de ända tråkiga med cylindern är att kolen skramlar inne i cylinder loppet för att kolen är slut och sliten.. och den läcker även vatten för att toppa packningarna är slut. Men en beställning är gjort sen föra veckan, men kolven var slut i lager men dom skulle få in den i början på augusti.
Har också bytta hjullagerna fram för dom var helt slut :/

en massa delar är inköpa men har tyvärr ingen bild på de.. :(

jag har även lackar mina kåpor matt svarta som jag blev ganska nöjda med. kommer även på klistermärken igen haha :P

Även ett v-force black edition membran är införskaffat till moppen, kan säga att det gjorde skillnad den blev rapare på gasen och den gåt jämnare på högre varv.

Kommer en update så fort jag har fått hem mina delar och lite annat som händer i garaget just nu, så var på er vakt ;)


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild[/spoiler]



update 5/8- 13 :D Med en film


[spoiler]tjena alla nu kommer en update :P

Nu har det hänt saker, Kjracing har varit hemma hos mig och hjälp mig denna gången med att hjälpa mig att få den klar till Kungsbacka.
Vi har kapat fjädern till framgaffeln 12cm hehe. Sen bak till har vi stelopererat den med ett platt järn, som blev sjuk bra kan jag säga.

Hela moppen går att återsälla igen om man vill, jag har en annan fjäder till hemma som inte är kapad i :D

Sen har jag stippat av allt onödigt till meetet som jag inte behöver, jag har även monterat en dator fläkt till kylaren så jag kan få bättre kylning, har en av och på knappt till den så jag kan stänga den och sätta på den när jag vill :)

fick även en mail om att mina saker från twostroke att mina saker finns nu i lager och att mitt packet är skickat. så om jag har riktig tur har jag det imorgon annars har jag det på onsdag :)

Nu till lite bilder eller vad säger ni??? :D


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Här kommer för första gången en film på den :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CJTjF1qs ... e=youtu.be[/youtube]

[/spoiler]

update 8/8- 13 :D


[spoiler]Nu kommer en update till hehe :P
Igår var jag på väla och köpte nytt batteri till moppen och en ny dator fläkt, senare på dagen runt 5 tiden plingade de på telefonen och jag tog upp den och kolla gissa vad där stod??? :D
jo mitt paket fanns på ICA haha. Så det var bara åka iväg och hämta de, när jag kom hem så slängde jag ihopa moppen igen fick även hjälp av min fina vän lovika hill :)
Så äntligen skramlar den inte i cylindern och läcker inte vatten längre :D

jag har även lackat om röret och klätt om de med nytt avgasbandage så nu ser det bättre ut :)

Nu kommer bilderna som är mycket roligare :P


Bild

Bild

Bild

Det var knappt någon färg kvar och det var hyfsat rostit...
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

[/spoiler]

update 18/8- 13 :D

[spoiler]
Tjena nu har den hänt lite saker jag har köpt Kjracings Barakit 74cc för jag var inte helt nöjd med min cylinder :)
och jag kan säga att den sköt på ganska bra nu på högavarven :)
Sen har jag haft lite problem med mina vatten slangar att som läcker lite hela tiden.. sjukt störigt kan jag säga men den ska fixas :P

Bild

Bild

update 12/9- 13 :D

[spoiler]

Tjena alla nu var det riktigt länge sedan man uppdaterade men här kommer en liten snabb koll på att som har hänt :)

Jag plockade av cylindern igen efter bara någon dag efter jag satt på den för den skramla.. och nållagret var helt slut :/ var därför mk cylinder skramlande också :) jag beställde ett nytt nållager och tog bort cylinderfots packningen och tog packningsmassa istället för att få högre komparation och nu skramlar den inte heller mer :D
När jag ändå hade cylindern nere så passade jag så att polerade upp toppen och kolven haha (bara en rolig sak att göra) :D

Ja ni mycket mer tror jag inte de har hänt tyvärr.. har skaffat tjej nu, så då har man inte så mycket tid att lägga på moppen längre :/

Jo en sak till jag håller på att lacka om kåperna igen..... för färgen sprak och flagna av :(
(Någon som har bra tips att lacka plast kåper med??)

Det var allt för mig denna gången :D

Här kommer lite bilder i alla fall :)

Bild

Bild

Bilder på alla cylindrar jag har haft
Bild

[/spoiler]

[/spoiler]

update 18/10- 13 :D

[spoiler]

tjenixen grabbar och kvinnor :P Nu har projektet legat lugnt ganska länge nu :(

Men har så klart gjort en jävla massa hehe :)
Snabb genomgång hänt vad som har hänt :)
Moppen blev helt ner plockade för sista uppfräschningen inför den ska säljas tyvärr :'(
De jag har hittat på är lacka om allt förutom ramen, har istället polerat upp ramen hihi, gjort ve cylindern och polerat upp kanalerna en sista gång och polerat upp förbrännings kammaren och kolven :)
även lite saker och ting är utbytande :)

Orkar inte berätta allt så jag hoppas att bilderna gör de :D

PS. oseriösa bilder..

nerplockning men skulle tvättas först för att få rent allt
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

[/spoiler]

[/spoiler]


Bild update 25/12-13


[spoiler]
förlår att jag inte har update på länge men här kommer en

Moppen har varit klar länge nu. men ett körkort kom i plånboken så har inte haft tid med moppen längre :)

Nu ska moppen tyvärr säljas med en tår i ögat.. här kommer nu lite bilder på den iallafall :)

Bild

Bild

Bild

Bild

[/spoiler]

Följ gärna och kommentera!!! :D
Senast redigerad av Mattias1995 den 4 februari 2014, 17:25, redigerad totalt 102 gång.
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Ser bra ut men läs igenom och rätta stavningen lite ! :)

tex: Hej nu tänkte jag lägga upp en projekt på din Rieju men tyvär så kommer det inte var från böran

Rättad: Hej nu tänkte jag lägga upp ett projekt på min Rieju men tyvärr så kommer det inte va från början
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

den är snygg, har samma luftfilter som du :)
bencsik
Elmoped
Inlägg: 102
Blev medlem: 21 september 2011, 19:27
Ort: Åsljunga

Inlägg av bencsik »

För jävla snygg :D
längtar till den förste ;)
AntonBerggren
Elmoped
Inlägg: 52
Blev medlem: 1 maj 2011, 16:37
Ort: Falköping

Inlägg av AntonBerggren »

xytoo skrev:Ser bra ut men läs igenom och rätta stavningen lite ! :)

tex: Hej nu tänkte jag lägga upp en projekt på din Rieju men tyvär så kommer det inte var från böran

Rättad: Hej nu tänkte jag lägga upp ett projekt på min Rieju men tyvärr så kommer det inte va från början
Det är sommarlov sluta lek lärare ;)
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

AntonBerggren skrev:
xytoo skrev:Ser bra ut men läs igenom och rätta stavningen lite ! :)

tex: Hej nu tänkte jag lägga upp en projekt på din Rieju men tyvär så kommer det inte var från böran

Rättad: Hej nu tänkte jag lägga upp ett projekt på min Rieju men tyvärr så kommer det inte va från början
Det är sommarlov sluta lek lärare ;)
haha leker inte lärare blir bara mycket mer lätt läsligt ! :)
Användarens profilbild
DerbiMoppe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:57

Inlägg av DerbiMoppe »

xytoo skrev:
AntonBerggren skrev:
xytoo skrev:Ser bra ut men läs igenom och rätta stavningen lite ! :)

tex: Hej nu tänkte jag lägga upp en projekt på din Rieju men tyvär så kommer det inte var från böran

Rättad: Hej nu tänkte jag lägga upp ett projekt på min Rieju men tyvärr så kommer det inte va från början
Det är sommarlov sluta lek lärare ;)
haha leker inte lärare blir bara mycket mer lätt läsligt ! :)
Rätt ska vara rätt ;)

BTW Nice moppe!
Derbi_Guy
Varnad
Inlägg: 114
Blev medlem: 15 juni 2012, 19:42

Inlägg av Derbi_Guy »

xytoo skrev:
AntonBerggren skrev:
xytoo skrev:Ser bra ut men läs igenom och rätta stavningen lite ! :)

tex: Hej nu tänkte jag lägga upp en projekt på din Rieju men tyvär så kommer det inte var från böran

Rättad: Hej nu tänkte jag lägga upp ett projekt på min Rieju men tyvärr så kommer det inte va från början
Det är sommarlov sluta lek lärare ;)
haha leker inte lärare blir bara mycket mer lätt läsligt ! :)

Lättläsligt
Användarens profilbild
Mattias1995
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 12 december 2011, 20:14

Inlägg av Mattias1995 »

bencsik: jag med hoppas det blir bra väder då :D och tack :D

förvånar mig inte att det är fel stavat men har dyslexi faktist.

men tackar för alla komplimanger :D
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

snygg spike!
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
Mattias1995
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 12 december 2011, 20:14

Inlägg av Mattias1995 »

YamahaMarcus: tack så mycket:D
Användarens profilbild
Marcus ström
Svårstartad skrothög
Inlägg: 202
Blev medlem: 2 maj 2012, 15:56

Inlägg av Marcus ström »

Den var snygg =)
Användarens profilbild
Lundzor
Svårstartad skrothög
Inlägg: 169
Blev medlem: 21 mars 2012, 11:24
Ort: Östhammar

Inlägg av Lundzor »

snygg :D
Användarens profilbild
Grinder46
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 17 maj 2012, 12:18

Inlägg av Grinder46 »

Skitsnygg :D
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Sätt på bakkåpor, det ser fett fucko ut utan :)

Annars riktigt fet.
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
Mattias1995
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 12 december 2011, 20:14

Inlägg av Mattias1995 »

Man tackar så mycket allihopa



Gröngöling: jo jag vet men har tyvärr inga men hade jag haft det så hade dom suttit på:D
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

xytoo skrev:Ser bra ut men läs igenom och rätta stavningen lite ! :)

tex: Hej nu tänkte jag lägga upp en projekt på din Rieju men tyvär så kommer det inte var från böran

Rättad: Hej nu tänkte jag lägga upp ett projekt på min Rieju men tyvärr så kommer det inte va från början
vara om nu rätt ska va rätt ;) men den kan nog bli rätt fet! även om jag tycker det känns onödigt att köra 50cc till den setupen :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Mattias1995
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 12 december 2011, 20:14

Inlägg av Mattias1995 »

k-skåpet: jo det kan jag förstå men jag köpte den med denna setupen och jag har bara byttat ut visade saker för dom har varit alldeles för dåligt kvalité, men jag vill inte gå över 50cc för jag vill få ut så mycket jag kan av denna 50cc med den kunskapen jag har:D
Användarens profilbild
Grinder46
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 17 maj 2012, 12:18

Inlägg av Grinder46 »

Hur är biltemas fiddy filter? :)
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 6 februari 2012, 18:32
Ort: Halmstad

Inlägg av Seenz »

Måste säga den var grymt fin ;) Så lycka till med ditt projekt :P
tycker du ska bara fixa en cross hjälm istället för en scooter :P
Live like today was you're last day.
Mackanboi
Elmoped
Inlägg: 129
Blev medlem: 12 mars 2012, 21:35
Ort: UMEÅ

Inlägg av Mackanboi »

Måste säga att de är förjävla fräsch!:) dock kanske lite stor förgasare för den setupen tror jag?:)
btw införskaffa dig en cross hjälm:D
Användarens profilbild
Mattias1995
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 12 december 2011, 20:14

Inlägg av Mattias1995 »

Mackanboi skrev:Måste säga att de är förjävla fräsch!:) dock kanske lite stor förgasare för den setupen tror jag?:)
btw införskaffa dig en cross hjälm:D
tack så mycket :) jo jag vet men jag fick med den förgasaren när jag köpte moppen sen har det inte blivit av att köpa en ny :)
Seenz skrev:Måste säga den var grymt fin ;) Så lycka till med ditt projekt :P
tycker du ska bara fixa en cross hjälm istället för en scooter :P
man tackar så mycket :) haha jag skulle göra det med har inte blivit en ;)
Grinder46 skrev:Hur är biltemas fiddy filter? :)
det funkar bara bra :)
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

han sverige inte bra

skojar bara :) blir nog att man följer det här
Quattro lyfe
Användarens profilbild
VoxuzZ
Tha Mastah Blastah
Inlägg: 528
Blev medlem: 12 juli 2011, 21:17

Inlägg av VoxuzZ »

Riktigt fin! gav mig idéer till min! :)
I'm the baws!
Användarens profilbild
Grinder46
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 17 maj 2012, 12:18

Inlägg av Grinder46 »

Hur fort går den? :D
#yolo #swag
Användarens profilbild
Mattias1995
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 12 december 2011, 20:14

Inlägg av Mattias1995 »

FreZz skrev:han sverige inte bra

skojar bara :) blir nog att man följer det här
får du gärna göra :D

VoxuzZ skrev:Riktigt fin! gav mig idéer till min! :)
tack så mycket :P härligt att du fick idér lycka till då :D
Grinder46 skrev:Hur fort går den? :D
stuntar mycket nu så har drevat ner den men gör 80 nu med den drevningen:)
Användarens profilbild
Mattias1995
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 12 december 2011, 20:14

Inlägg av Mattias1995 »

Update!!! :D
Användarens profilbild
Mattias1995
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 12 december 2011, 20:14

Inlägg av Mattias1995 »

Update allihopan!!!!! :D
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

är det du som kör runder i höganäs? :P
Bild
Användarens profilbild
Mattias1995
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 12 december 2011, 20:14

Inlägg av Mattias1995 »

Mura skrev:är det du som kör runder i höganäs? :P
javisst :D
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Fräsig moped du har, du har gjort det jag velat!
Köpa en billig 'skrotmoped', riva och renovera få kunskap igenom det och få en fräsch moppe.

Tumme upp till detta! :)
Användarens profilbild
Mattias1995
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 12 december 2011, 20:14

Inlägg av Mattias1995 »

p0d1 skrev:Fräsig moped du har, du har gjort det jag velat!
Köpa en billig 'skrotmoped', riva och renovera få kunskap igenom det och få en fräsch moppe.

Tumme upp till detta! :)
Man tackar så mycket :D
Användarens profilbild
Mattias1995
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 12 december 2011, 20:14

Inlägg av Mattias1995 »

Update :)
Användarens profilbild
Mattias1995
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 12 december 2011, 20:14

Inlägg av Mattias1995 »

Update nu :D så kommentera gäran :D
Användarens profilbild
MonsterRieju92
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 7 maj 2012, 01:28
Kontakt:

Inlägg av MonsterRieju92 »

Ser riktigt bra ut! :) hatar dock den toppen till Rieju :O för på min så bara spricker mitten packningen haha, skaffade mig en 70cc och inga problem än så länge, men jaa fint projekt ! :)
Unleash The Beast!
Skriv svar