Sköna snubbar, eller?

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

GenGen
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 3 juni 2012, 14:25

Sköna snubbar, eller?

Inlägg av GenGen »

Tjenare!
Jag drog äntligen pluggen idag, och var supernojig hela dagen då jag körde, eftersom att det har vart en del mc-poliser runtomkring där jag bor.
Så för en halvtimma sedan, (klockan 11 ungefär?) Så maxade jag moppen, och kom upp i 80, strax efter börjar en mörk bil med tonade rutor att följa efter mig, tänkte direkt att det var en civilpolis eller något dylikt.
Började köra väldigt segt, typ 30 och fortsatte med denna farten hela vägen hem.
Denna bil följde efter mig hela vägen hem i ungefär en kvart, sedan när jag svänger in på min uppfart, vevar bilen ner rutan, och två unga killar säger, Blev du nojjig eller?
Svarade ja direkt och blev grymt lättad, dom skrattade och körde iväg.
Någon som har upplevt något liknande? :)
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Haha sköna :lol:

Fast om jag skulle vara du i fortsättningen så skulle jag försökt köra ifrån ifall en annan bil följer efter dig

Speciellt om dom ser när du maxar moppen i 80!

Då lär dom inte vara så snälla ;)
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 417
Blev medlem: 21 februari 2011, 16:13
Ort: haninge
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

Haha så jävla rätt!
GenGen
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 3 juni 2012, 14:25

Inlägg av GenGen »

rasmusborg skrev:Haha sköna :lol:

Fast om jag skulle vara du i fortsättningen så skulle jag försökt köra ifrån ifall en annan bil följer efter dig

Speciellt om dom ser när du maxar moppen i 80!

Då lär dom inte vara så snälla ;)
Men jag hadde regskylt och allt, så skulle nog åkt dit isåfall? 8)
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

GenGen skrev:Men jag hadde regskylt och allt, så skulle nog åkt dit isåfall? 8)

Då är det bara att dra i alla fall. Hellre att dom ser din registreringsskylt och du kommer undan än att dom tar dig för olovlig körning!

Bara och åka hem och göra den original eller ligga lågt ett tag! :)

Skulle jag gjort i alla fall, för om du åker dit för olovlig körning är det garanterat slutkört för dig (om inte du får köra utan kort för dina föräldrar) fast om du drar ifrån så visst dom får ditt registreringsnummer men du kan fortfarande åka ut och köra dagen efter :wink:

Och om det nu är så himla många mc poliser där så kanske det inte är så smart att köra trimmat om man är nojjig :lol:
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
GenGen
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 3 juni 2012, 14:25

Inlägg av GenGen »

rasmusborg skrev:
GenGen skrev:Men jag hadde regskylt och allt, så skulle nog åkt dit isåfall? 8)

Då är det bara att dra i alla fall. Hellre att dom ser din registreringsskylt och du kommer undan än att dom tar dig för olovlig körning!

Bara och åka hem och göra den original eller ligga lågt ett tag! :)

Skulle jag gjort i alla fall, för om du åker dit för olovlig körning är det garanterat slutkört för dig (om inte du får köra utan kort för dina föräldrar) fast om du drar ifrån så visst dom får ditt registreringsnummer men du kan fortfarande åka ut och köra dagen efter :wink:

Och om det nu är så himla många mc poliser där så kanske det inte är så smart att köra trimmat om man är nojjig :lol:
Sant.. men det är inte kul att köra otrimmat, man vill inte ligga sist bakom sina polare som jag gjorde förut, nu ligger jag först :lol:
Skriv svar