Vad ska jag ha tal om?!

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
DtSnubben
gärna till den titeln jag ville ha
Inlägg: 337
Blev medlem: 6 mars 2012, 19:27

Vad ska jag ha tal om?!

Inlägg av DtSnubben »

Ska ha tal på cirkus 2-3 minuter på svenskan imorgon... och tror att jag har glömt min fantasi nånstans..

och nu som sista utväg frågar jag er vad ni tycker att jag ska tala om.. (ej mopedrelaterat ;) )

Gärna nån länk till ett helt tal om ni har..
tack på förhand.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Ha ett tal om nåt random, skriv ner lite om typ olika sorters korkar. Du kommer garanterat få Bitchezz
bibapeolola
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Håll ett tal om något som du har kunskap om och är intresserad av.
Att framföra ett tal om varför man borde sänka åldersgränsen som vissa affärer har på energidryck till 13 år eller dylikt är bara idiotiskt, löjligt och läraren kommer tro att du är dum i huvudet.
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW
Inlägg: 652
Blev medlem: 4 februari 2012, 20:38
Ort: Skövde

Inlägg av StylizhRazer »

ha ett tal om någonting som du kan och tycker är roligt. på så sätt så kommer du kunna improvisera om det blir nervöst och du glömer bort vad du ska säga :wink:
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
Zkiller
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 18 augusti 2009, 08:09

Inlägg av Zkiller »

annars kan du ju alltid bullshitta ihop nått typ hur det är att andas eller nått i den stilen :wink:
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

jag snackade om energidryck i samhället i 9.an när vi hade det. jag snackade dock i kanske 20 min men du kan ju dra kortfattat.



energidryck. utstött av samhälet då det är "farligt".. är det verkligen så? ;)


funkar i alla lagen och är ganska intressant och har en bra tanke bakom det.
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

PK skrev:jag snackade om energidryck i samhället i 9.an när vi hade det. jag snackade dock i kanske 20 min men du kan ju dra kortfattat.

energidryck. utstött av samhälet då det är "farligt".. är det verkligen så? ;)

funkar i alla lagen och är ganska intressant och har en bra tanke bakom det.
Ska man hålla ett sådant tal så ska man kunna ha belägg för det man säger och vara källkritisk, och inte tro på vad ett fucko på forumet säger.
"Asså jag dricker fem Redbulls om dagen och mår jätte bra så det är inte farligt" eller så ._.

Vilket är försent för TS eftersom han lär antagligen inte hinna förberedda sig, hitta fakta och vara källkritisk.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

p0d1 skrev:
PK skrev:jag snackade om energidryck i samhället i 9.an när vi hade det. jag snackade dock i kanske 20 min men du kan ju dra kortfattat.

energidryck. utstött av samhälet då det är "farligt".. är det verkligen så? ;)

funkar i alla lagen och är ganska intressant och har en bra tanke bakom det.
Ska man hålla ett sådant tal så ska man kunna ha belägg för det man säger och vara källkritisk, och inte tro på vad ett fucko på forumet säger.
"Asså jag dricker fem Redbulls om dagen och mår jätte bra så det är inte farligt" eller så ._.

Vilket är försent för TS eftersom han lär antagligen inte hinna förberedda sig, hitta fakta och vara källkritisk.


Inte dirrekt om det är farligt eller inte, men att det är 18-årsgräns som det även är på cigg och snus liksom?

har denna lilla dricka fått så dåligt rykte så det behöver samma gräns som tobak? vad är det som har gjort det ryktet osv.
Användarens profilbild
DtSnubben
gärna till den titeln jag ville ha
Inlägg: 337
Blev medlem: 6 mars 2012, 19:27

Inlägg av DtSnubben »

bara så alla vet så tänker jag inte hålla ett tal om energidryck.
visst jag dricker energidryck, men bara när jag vill vara extra klar i huvudet t.ex innan ett prov i skolan.

och ibland bara för att redbull är jävligt nice ;)
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

Lucid dreaming! Du har en jävla massa information från vårt lilla forum! :roll:
Användarens profilbild
DtSnubben
gärna till den titeln jag ville ha
Inlägg: 337
Blev medlem: 6 mars 2012, 19:27

Inlägg av DtSnubben »

somlow skrev:Lucid dreaming! Du har en jävla massa information från vårt lilla forum! :roll:
Har du testat skiten eller O.O

jag kom inte in i det dära "flygruntochgörvadfanduvillidinegnavärld" stadiet.
utan bara in i det där när man bara hallicunerar och hör röster och inte kan röra sig alls.

Inte. Kul.
Användarens profilbild
DtSnubben
gärna till den titeln jag ville ha
Inlägg: 337
Blev medlem: 6 mars 2012, 19:27

Inlägg av DtSnubben »

MartinTSDI skrev:vad säger du om mitt förslag då? ^^
min klass är inte direkt den klass som älskar invandrare. nu säger jag inte att jag är racist, men jag tror inte att det är särskilt smart att hålla tal om ett sånt känsligt ämne på en liten skituppgift.
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

DtSnubben skrev:
somlow skrev:Lucid dreaming! Du har en jävla massa information från vårt lilla forum! :roll:
Har du testat skiten eller O.O

jag kom inte in i det dära "flygruntochgörvadfanduvillidinegnavärld" stadiet.
utan bara in i det där när man bara hallicunerar och hör röster och inte kan röra sig alls.

Inte. Kul.
Hahahahah ja det har jag, men tror det kan vara ganska enkelt att prata och skapa en diskussion utav! Det blir mycket eget och andras som man får jämföra med och dra slutsatser ifrån och det ligger på högre betyg beroende på hur bra man gör det också, men testa! ;)
Användarens profilbild
DtSnubben
gärna till den titeln jag ville ha
Inlägg: 337
Blev medlem: 6 mars 2012, 19:27

Inlägg av DtSnubben »

Morsan kom till räddningen, haha.
Min lillasyster på 1 1/2 år har downs syndrom, och det är många som inte har en aning om vad det är för något. t.ex jag innan jag visste vad det var för något, när jag såg en person med downs så trodde jag att det var nått sorts missfoster.
Och för er här på forumet som kanske inte heller vet vad det är, så tänk ica-jerry ;)
Skriv svar