Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
zajkowski skrev:Dom driver i fel ände! Den dagen jag ser en saab med bakhjulsdrift,
ska jag fan fråga den ägaren om jag får köpa bilen! Trots att saab är riktigt fula..
(Står ändå "Volvo for life" i bakrutan på min okapade a-tralla).
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nDrqSeWTR-o[/youtube]
Och ni har fel på alla era meningar vad bilmärkena betyder!
Saab = Svenskt Arbeta Av Blinda
Volvo = Världen Och Landets Vackraste Objekt
Ställer en motfråga iprincip: Varför gilla Saab, när man kan gilla något bättre, Volvo?
zajkowski skrev:Volvo = Världen Och Landets Vackraste Objekt
Ställer en motfråga iprincip: Varför gilla Saab, när man kan gilla något bättre, Volvo?
ja du kan sladda en fwd men inte drifta om du inte är japan såklartan2n15 skrev:Ni alla här verkar ju vara riktiga bönder som inte uppskattar annat än rostiga gamla volvo 740, en och annan 940. Min farsa har en saab 9-3 aero med bsr trimkit och steg 3 chip, runt 300 hk, den kan ni försöka dra med era gamla skrothögar till volvo om ni vill. blir så förbannad på idioter som inte tror att det går att sladda med en framhjulsdriven bil, bara alla bönder här som inte vet hur man gör.Om man har något bakom pannan och minsta kunskap om hur man kör bil så borde till och med en dum idiot förstå att man bara flyttar över vänsterfoten till bromsen och sedan bromsa upp bilen på häng samtidigt som framhjulen fortfarande driver. Saab är bra bilar.
Blir så förbannad på folk som TROR att man verkligen kan leka med framhjulsdrift..an2n15 skrev:Ni alla här verkar ju vara riktiga bönder som inte uppskattar annat än rostiga gamla volvo 740, en och annan 940. Min farsa har en saab 9-3 aero med bsr trimkit och steg 3 chip, runt 300 hk, den kan ni försöka dra med era gamla skrothögar till volvo om ni vill. blir så förbannad på idioter som inte tror att det går att sladda med en framhjulsdriven bil, bara alla bönder här som inte vet hur man gör.Om man har något bakom pannan och minsta kunskap om hur man kör bil så borde till och med en dum idiot förstå att man bara flyttar över vänsterfoten till bromsen och sedan bromsa upp bilen på häng samtidigt som framhjulen fortfarande driver. Saab är bra bilar.
Sa aldrig att 740 var snygg?aerox-sami skrev:zajkowski skrev:Saab = Svenskt Arbete Av Blinda
Volvo = Världen Och Landets Vackraste Objekt
Ställer en motfråga iprincip: Varför gilla Saab, när man kan gilla något bättre, Volvo?
HAHA nog det dummaste jag hört att en volvo skulle vara vacker nog fan bland dom fulaste bilarna som finns... vem vill glida i en 740/940 kan ju lika gärna sätta däck på ett kylskåp och ha ett snyggare glid än en volvo!
Kul att köra FWD då när man precis tagit körkort och vill ut o speka på ICA's parkering framför fjortisarna!potog skrev:Sluta gnälla på FWD! Du e ingen jävla driftin snubben bara för att du har RWD på din bil!
Inse att FWD e bättre så länge du inte ska grejerna på bana
Den där var ingen rolig.. VLVO?Roxxen96 skrev:Volvo = Voltar lätt vid omkörning, jävla båt. Var tvungen, finns massa sånna här roliga till alla möjliga märken ^^
Har aldrig påstått att jag är det heller din pajas..potog skrev:Sluta gnälla på FWD! Du e ingen jävla driftin snubben bara för att du har RWD på din bil!
Inse att FWD e bättre så länge du inte ska grejerna på bana
Fwd är inte säkerare än Rwd.AxxxeL skrev:Kul att köra FWD då när man precis tagit körkort och vill ut o speka på ICA's parkering framför fjortisarna!potog skrev:Sluta gnälla på FWD! Du e ingen jävla driftin snubben bara för att du har RWD på din bil!
Inse att FWD e bättre så länge du inte ska grejerna på bana
Varför skulle FWD vara bättre? Kanske säkrare, men fan inte lika kul. Kör en SAAB som stubbaräcer så förstår du nog.
Va inte riktat mot dej...zajkowski skrev:Den där var ingen rolig.. VLVO?Roxxen96 skrev:Volvo = Voltar lätt vid omkörning, jävla båt. Var tvungen, finns massa sånna här roliga till alla möjliga märken ^^
Har aldrig påstått att jag är det heller din pajas..potog skrev:Sluta gnälla på FWD! Du e ingen jävla driftin snubben bara för att du har RWD på din bil!
Inse att FWD e bättre så länge du inte ska grejerna på bana
Oavsett vad du säger, så kommer alltid RWD vara bättre än FWD i alla lägen.
Vad tror du är lättast å häva om man får sladd?
Fwd är inte säkerare än Rwd.AxxxeL skrev:Kul att köra FWD då när man precis tagit körkort och vill ut o speka på ICA's parkering framför fjortisarna!potog skrev:Sluta gnälla på FWD! Du e ingen jävla driftin snubben bara för att du har RWD på din bil!
Inse att FWD e bättre så länge du inte ska grejerna på bana
Varför skulle FWD vara bättre? Kanske säkrare, men fan inte lika kul. Kör en SAAB som stubbaräcer så förstår du nog.
FWD är för folk som inte kan hantera RWD!
Bl.a Bmw, Mercedes kör antingen med bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift. Så alla..?potog skrev: Va inte riktat mot dej...
Man kan väl visst styla med FWD e ju fan bara å ha tllrekligy med hästar för å hjulspinn.
En FWD e säkrare speciellt på vinter väg då du har med vikt på fram hjulen vilket gör att du inte får sladd lika lätt vilket gör att du kan komma upp för den lilla backen utanför huset. Du kan bygga mindre bilar med FWD då motorn står sidleds. Du kan ta brata kurver då den troligtvis understyr ist för överstyr.
Om FWD år så himla dåligt förklara då varför alla nya bilar har det? Jo visst inte BMW m 5 har det men det e för att du vill mer eller mindre inte ha mer än 3-400hk på fram hjulen för att Eric linan kan paja.
Där av e RWD bättre på bana.
Läser du ens va jag skriver? För det verkar inte så.zajkowski skrev:Bl.a Bmw, Mercedes kör antingen med bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift. Så alla..?potog skrev: Va inte riktat mot dej...
Man kan väl visst styla med FWD e ju fan bara å ha tllrekligy med hästar för å hjulspinn.
En FWD e säkrare speciellt på vinter väg då du har med vikt på fram hjulen vilket gör att du inte får sladd lika lätt vilket gör att du kan komma upp för den lilla backen utanför huset. Du kan bygga mindre bilar med FWD då motorn står sidleds. Du kan ta brata kurver då den troligtvis understyr ist för överstyr.
Om FWD år så himla dåligt förklara då varför alla nya bilar har det? Jo visst inte BMW m 5 har det men det e för att du vill mer eller mindre inte ha mer än 3-400hk på fram hjulen för att Eric linan kan paja.
Där av e RWD bättre på bana.
Som jag skrev innan "FWD är för folk som inte kan hantera RWD".
Skulle FWD vare säkare än RWD? HA!
En RWD är lika säker som en FWD, ÄVEN på vintervägar! Så länge man kan hantera det.
Ehm, ja? Hur skulle jag annars kunna svara på det du skrivit?potog skrev:Läser du ens va jag skriver? För det verkar inte så.zajkowski skrev:Bl.a Bmw, Mercedes kör antingen med bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift. Så alla..?potog skrev: Va inte riktat mot dej...
Man kan väl visst styla med FWD e ju fan bara å ha tllrekligy med hästar för å hjulspinn.
En FWD e säkrare speciellt på vinter väg då du har med vikt på fram hjulen vilket gör att du inte får sladd lika lätt vilket gör att du kan komma upp för den lilla backen utanför huset. Du kan bygga mindre bilar med FWD då motorn står sidleds. Du kan ta brata kurver då den troligtvis understyr ist för överstyr.
Om FWD år så himla dåligt förklara då varför alla nya bilar har det? Jo visst inte BMW m 5 har det men det e för att du vill mer eller mindre inte ha mer än 3-400hk på fram hjulen för att Eric linan kan paja.
Där av e RWD bättre på bana.
Som jag skrev innan "FWD är för folk som inte kan hantera RWD".
Skulle FWD vare säkare än RWD? HA!
En RWD är lika säker som en FWD, ÄVEN på vintervägar! Så länge man kan hantera det.
Men om man inte kan hantera en RWD på vinter väg.... Det måste ju betyda att en FWD e bättre då
zajkowski skrev:Ehm, ja? Hur skulle jag annars kunna svara på det du skrivit?potog skrev:Läser du ens va jag skriver? För det verkar inte så.zajkowski skrev: Bl.a Bmw, Mercedes kör antingen med bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift. Så alla..?
Som jag skrev innan "FWD är för folk som inte kan hantera RWD".
Skulle FWD vare säkare än RWD? HA!
En RWD är lika säker som en FWD, ÄVEN på vintervägar! Så länge man kan hantera det.
Men om man inte kan hantera en RWD på vinter väg.... Det måste ju betyda att en FWD e bättre då
Men om man inte kan hantera en RWD på vinterväg så man kass på att hantera ett fordon.
Kan man inte hantera RWD på vintervägar borde man inte få körkort.
Men välj du din böghjulsdrift, när det finns bättre.
1. Driver på rätt ände av bilen.potog skrev:zajkowski skrev:Ehm, ja? Hur skulle jag annars kunna svara på det du skrivit?potog skrev: Läser du ens va jag skriver? För det verkar inte så.
Men om man inte kan hantera en RWD på vinter väg.... Det måste ju betyda att en FWD e bättre då
Men om man inte kan hantera en RWD på vinterväg så man kass på att hantera ett fordon.
Kan man inte hantera RWD på vintervägar borde man inte få körkort.
Men välj du din böghjulsdrift, när det finns bättre.
kan du inte ge mej 5 anledningar varför det e bättre med å köra RWD till vardagsbruk?
zajkowski skrev:1. Driver på rätt ände av bilen.potog skrev:zajkowski skrev:Ehm, ja? Hur skulle jag annars kunna svara på det du skrivit?
Men om man inte kan hantera en RWD på vinterväg så man kass på att hantera ett fordon.
Kan man inte hantera RWD på vintervägar borde man inte få körkort.
Men välj du din böghjulsdrift, när det finns bättre.
kan du inte ge mej 5 anledningar varför det e bättre med å köra RWD till vardagsbruk?
2. Bakhjulsdrina bilar är väldigt oftast billigare och enklare att underhålla än framhjulsdrift
3. Lättare att dra släp med bakhjulsdrift, då du får mer vikt på bakaxeln, vilket ger bättre grepp.
4. En bakhjulsdriften bil har mindre vändradie än framhjulsdriven bil.
5. Får man sladd, så är bakhjulsdrivet enklare att kontroller & häva än framhjulsdrivet.
4. Testa själv så får du se, Testade själv efter jag såg att Top Gear Australien (tror jag det var), testade detta för inte så länge sen. Och det är mindre vändradie på RWD än FWD, så tro vad du vill.potog skrev: 1. lol
2. ja det e sant.... då rwd e enkelt å producera då det inte innehåller någon anvanserad teknik
3.sant
4falskt
5 tvek på det. dock såå e det ju störa chans att du inte får sladd med en fwd
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Mindre vändradie? låter som om svängradien är sämre på RWD ju.zajkowski skrev:4. Testa själv så får du se, Testade själv efter jag såg att Top Gear Australien (tror jag det var), testade detta för inte så länge sen. Och det är mindre vändradie på RWD än FWD, så tro vad du vill.potog skrev: 1. lol
2. ja det e sant.... då rwd e enkelt å producera då det inte innehåller någon anvanserad teknik
3.sant
4falskt
5 tvek på det. dock såå e det ju störa chans att du inte får sladd med en fwd
5. Testa själv då..
Om du verkligen tycker det låter som sämre bör du kolla upp saker & ting. Mindre vändradie = bättre.AxxxeL skrev:Mindre vändradie? låter som om svängradien är sämre på RWD ju.zajkowski skrev:4. Testa själv så får du se, Testade själv efter jag såg att Top Gear Australien (tror jag det var), testade detta för inte så länge sen. Och det är mindre vändradie på RWD än FWD, så tro vad du vill.potog skrev: 1. lol
2. ja det e sant.... då rwd e enkelt å producera då det inte innehåller någon anvanserad teknik
3.sant
4falskt
5 tvek på det. dock såå e det ju störa chans att du inte får sladd med en fwd
5. Testa själv då..
FWD är "säkrare" för att den understyr istället för överstyr. "överstyr" är när den hellre svänger än åker rakt fram och understyr vice versa.
Ah jo du har ju rätt, att ligga i 200blås med en RWD som gärna vill svänga o kränga lite extra är mycket säkrare än en FWD som bara vill rakt fram.zajkowski skrev:Om du verkligen tycker det låter som sämre bör du kolla upp saker & ting. Mindre vändradie = bättre.AxxxeL skrev:Mindre vändradie? låter som om svängradien är sämre på RWD ju.zajkowski skrev: 4. Testa själv så får du se, Testade själv efter jag såg att Top Gear Australien (tror jag det var), testade detta för inte så länge sen. Och det är mindre vändradie på RWD än FWD, så tro vad du vill.
5. Testa själv då..
FWD är "säkrare" för att den understyr istället för överstyr. "överstyr" är när den hellre svänger än åker rakt fram och understyr vice versa.
Överstyrning är enklare än understyrning att hantera. RWD = säkrare.
potog skrev:Gröngöling skrev:Är man bilfantast på riktigt finns det inget märke man ogillar.
Utom Dacia. Ingen gillar Dacia.
(Vi har haft både Saab och Volvo och jag gillar Saab mer, men det har väl att göra med att den sista volvon vi ägde var en 965 och just nu har vi en Saab 9-3 sportcombi och en Saab 9-5.)
Rysska bilar gillar ingen heller
zajkowski skrev:Om du verkligen tycker det låter som sämre bör du kolla upp saker & ting. Mindre vändradie = bättre.AxxxeL skrev:Mindre vändradie? låter som om svängradien är sämre på RWD ju.zajkowski skrev: 4. Testa själv så får du se, Testade själv efter jag såg att Top Gear Australien (tror jag det var), testade detta för inte så länge sen. Och det är mindre vändradie på RWD än FWD, så tro vad du vill.
5. Testa själv då..
FWD är "säkrare" för att den understyr istället för överstyr. "överstyr" är när den hellre svänger än åker rakt fram och understyr vice versa.
Överstyrning är enklare än understyrning att hantera. RWD = säkrare.
Jag ställde ingen fråga, jag konstaterade.potog skrev:zajkowski skrev:Om du verkligen tycker det låter som sämre bör du kolla upp saker & ting. Mindre vändradie = bättre.AxxxeL skrev: Mindre vändradie? låter som om svängradien är sämre på RWD ju.
FWD är "säkrare" för att den understyr istället för överstyr. "överstyr" är när den hellre svänger än åker rakt fram och understyr vice versa.
Överstyrning är enklare än understyrning att hantera. RWD = säkrare.
nej släpper bak däcken så slår bilen runt å man kan bli träffad av andra trafikanter eller åka ner i diket......
Du tror på fullast allvar att en RWD vill svänga och kränga konstant istället för att gå rakt fram? Snacka om att va blåst..AxxxeL skrev:Ah jo du har ju rätt, att ligga i 200blås med en RWD som gärna vill svänga o kränga lite extra är mycket säkrare än en FWD som bara vill rakt fram.zajkowski skrev:Om du verkligen tycker det låter som sämre bör du kolla upp saker & ting. Mindre vändradie = bättre.AxxxeL skrev: Mindre vändradie? låter som om svängradien är sämre på RWD ju.
FWD är "säkrare" för att den understyr istället för överstyr. "överstyr" är när den hellre svänger än åker rakt fram och understyr vice versa.
Överstyrning är enklare än understyrning att hantera. RWD = säkrare.
zajkowski skrev:Jag ställde ingen fråga, jag konstaterade.potog skrev:zajkowski skrev:Om du verkligen tycker det låter som sämre bör du kolla upp saker & ting. Mindre vändradie = bättre.
Överstyrning är enklare än understyrning att hantera. RWD = säkrare.
nej släpper bak däcken så slår bilen runt å man kan bli träffad av andra trafikanter eller åka ner i diket......
Du tror på fullast allvar att en RWD vill svänga och kränga konstant istället för att gå rakt fram? Snacka om att va blåst..AxxxeL skrev:Ah jo du har ju rätt, att ligga i 200blås med en RWD som gärna vill svänga o kränga lite extra är mycket säkrare än en FWD som bara vill rakt fram.zajkowski skrev:Om du verkligen tycker det låter som sämre bör du kolla upp saker & ting. Mindre vändradie = bättre.
Överstyrning är enklare än understyrning att hantera. RWD = säkrare.
Märks att du inte kommer på något bättre än att häckla folk.potog skrev: Axxxel e det bara jag eller känner du att denna killen har tappat en skruv eller två?:)
Hahaha
Snarare "brickdrift".. FAIL!xytoo skrev: Edit: har här ni saab drift ^^
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gjyZgSav-Lk[/youtube]
Va vill du att jag ska säga då? Du kommer ju bara med dåliga förklaringar.zajkowski skrev:Märks att du inte kommer på något bättre än att häckla folk.potog skrev: Axxxel e det bara jag eller känner du att denna killen har tappat en skruv eller två?:)
Hahaha
ligger på 165Mertz skrev: (massa text)Har du en Aero -02 så sitter det 250hk original.wille95 skrev:skulle lätt tänka mig en saab 9-5 runt 00 me 2.3t o chippad, går ju som ett jävla as
men nu kör man ju en 944 tic o rullar oxå på som fan
en tic ligger väl bara på 184?
Vänta nu, pratar du om volvo tic ?wille95 skrev:ligger på 165Mertz skrev: (massa text)Har du en Aero -02 så sitter det 250hk original.wille95 skrev:skulle lätt tänka mig en saab 9-5 runt 00 me 2.3t o chippad, går ju som ett jävla as
men nu kör man ju en 944 tic o rullar oxå på som fan
en tic ligger väl bara på 184?
men me uppställt ladd o sportluft, större spridare,
ligger väl runt 200 nu iaf
är verkligen imponerad på din pappas bil! och hans sladdar måste se magiska ut!an2n15 skrev:Ni alla här verkar ju vara riktiga bönder som inte uppskattar annat än rostiga gamla volvo 740, en och annan 940. Min farsa har en saab 9-3 aero med bsr trimkit och steg 3 chip, runt 300 hk, den kan ni försöka dra med era gamla skrothögar till volvo om ni vill. blir så förbannad på idioter som inte tror att det går att sladda med en framhjulsdriven bil, bara alla bönder här som inte vet hur man gör.Om man har något bakom pannan och minsta kunskap om hur man kör bil så borde till och med en dum idiot förstå att man bara flyttar över vänsterfoten till bromsen och sedan bromsa upp bilen på häng samtidigt som framhjulen fortfarande driver. Saab är bra bilar.