Varför ogillar så många Saab?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
zajkowski
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 27 juli 2009, 19:00
Ort: Skåneland

Inlägg av zajkowski »

Dom driver i fel ände! Den dagen jag ser en saab med bakhjulsdrift,
ska jag fan fråga den ägaren om jag får köpa bilen! Trots att saab är riktigt fula..
(Står ändå "Volvo for life" i bakrutan på min okapade a-tralla).


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nDrqSeWTR-o[/youtube]

Och ni har fel på alla era meningar vad bilmärkena betyder!
Saab = Svenskt Arbeta Av Blinda
Volvo = Världen Och Landets Vackraste Objekt


Ställer en motfråga iprincip: Varför gilla Saab, när man kan gilla något bättre, Volvo?
Det är TYST, Det är SORG, Det är HELSINGBORG!
_________________
19 Seriesegrare, 14 cupguld, 1 europacupfinal - 1a i maratontabellen!
SKÅNES ENDA STOLTHET - MALMØ FF!
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

zajkowski skrev:Dom driver i fel ände! Den dagen jag ser en saab med bakhjulsdrift,
ska jag fan fråga den ägaren om jag får köpa bilen! Trots att saab är riktigt fula..
(Står ändå "Volvo for life" i bakrutan på min okapade a-tralla).


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nDrqSeWTR-o[/youtube]

Och ni har fel på alla era meningar vad bilmärkena betyder!
Saab = Svenskt Arbeta Av Blinda
Volvo = Världen Och Landets Vackraste Objekt


Ställer en motfråga iprincip: Varför gilla Saab, när man kan gilla något bättre, Volvo?

Volvo = Voltar lätt vid omkörning, jävla båt. Var tvungen, finns massa sånna här roliga till alla möjliga märken ^^
Användarens profilbild
illegalJocke
Elmoped
Inlägg: 104
Blev medlem: 27 mars 2010, 21:15
Ort: Mariestad

Inlägg av illegalJocke »

Saab
*dom äldre modellerna inte speciellt snygga.
*dåliga växellådor pajar lätt. av tex lek trimning. funkar bra vid vanlig körning som alla andra bilar men håller inte för lekande eller trimmande
har efarenhet själv av det inget ja bara säger.
*displayen pajar
*framhjulsdriven
*tråkig inredning
*måste ha i backen för att kunna ta ur nyckel. själv tycker ja det är lite onödigt/fjantigt men förstår vf dom har det men endå.
*haft vet 4 st av mina polares bilar som antingen veven har gott på dom och skurit. senaste var för 3 veckor sen.

men smaken är som baken. alla bilar finns det problem med så saab är inget som sticker ut med det bara ! själv skulle ja ha saab om dom va bakhjulsdrivna och rakställd motor då det är självklart om den va bakhjulsdriven bara! :)
Användarens profilbild
an2n15
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 20 oktober 2010, 19:42
Ort: Eskilkstuna

Inlägg av an2n15 »

Ni alla här verkar ju vara riktiga bönder som inte uppskattar annat än rostiga gamla volvo 740, en och annan 940. Min farsa har en saab 9-3 aero med bsr trimkit och steg 3 chip, runt 300 hk, den kan ni försöka dra med era gamla skrothögar till volvo om ni vill. blir så förbannad på idioter som inte tror att det går att sladda med en framhjulsdriven bil, bara alla bönder här som inte vet hur man gör.Om man har något bakom pannan och minsta kunskap om hur man kör bil så borde till och med en dum idiot förstå att man bara flyttar över vänsterfoten till bromsen och sedan bromsa upp bilen på häng samtidigt som framhjulen fortfarande driver. Saab är bra bilar.
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

zajkowski skrev:Volvo = Världen Och Landets Vackraste Objekt


Ställer en motfråga iprincip: Varför gilla Saab, när man kan gilla något bättre, Volvo?

BAHAHAHAHHAHAAHHHAHAHAHAA nog det dummaste jag hört att en volvo skulle vara vacker nog fan bland dom fulaste bilarna som finns... vem vill glida i en 740/940 kan ju lika gärna sätta däck på ett kylskåp och ha ett snyggare glid än en volvo!

an2n15 skrev:Ni alla här verkar ju vara riktiga bönder som inte uppskattar annat än rostiga gamla volvo 740, en och annan 940. Min farsa har en saab 9-3 aero med bsr trimkit och steg 3 chip, runt 300 hk, den kan ni försöka dra med era gamla skrothögar till volvo om ni vill. blir så förbannad på idioter som inte tror att det går att sladda med en framhjulsdriven bil, bara alla bönder här som inte vet hur man gör.Om man har något bakom pannan och minsta kunskap om hur man kör bil så borde till och med en dum idiot förstå att man bara flyttar över vänsterfoten till bromsen och sedan bromsa upp bilen på häng samtidigt som framhjulen fortfarande driver. Saab är bra bilar.
ja du kan sladda en fwd men inte drifta om du inte är japan såklart
Mura Got Blunt?
macbang
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 28 augusti 2011, 15:20

Svenska bilar är tråkiga

Inlägg av macbang »

Var det gäller svenska bilar, så måste jag säga att dom alla är väldigt tråkiga att köra= stora och tunga och slöa.

Framför allt vad man än kör/ går ser man Volvo, Saab, Volvo Saab. Roligare att ha något som sticker ut när man kör.


Tacka vet jag Honda Civic type-r ( 00 - 05, GT modellen är skit ful )
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar

toppfart 80km/h och stark som ett as
Användarens profilbild
zajkowski
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 27 juli 2009, 19:00
Ort: Skåneland

Inlägg av zajkowski »

an2n15 skrev:Ni alla här verkar ju vara riktiga bönder som inte uppskattar annat än rostiga gamla volvo 740, en och annan 940. Min farsa har en saab 9-3 aero med bsr trimkit och steg 3 chip, runt 300 hk, den kan ni försöka dra med era gamla skrothögar till volvo om ni vill. blir så förbannad på idioter som inte tror att det går att sladda med en framhjulsdriven bil, bara alla bönder här som inte vet hur man gör.Om man har något bakom pannan och minsta kunskap om hur man kör bil så borde till och med en dum idiot förstå att man bara flyttar över vänsterfoten till bromsen och sedan bromsa upp bilen på häng samtidigt som framhjulen fortfarande driver. Saab är bra bilar.
Blir så förbannad på folk som TROR att man verkligen kan leka med framhjulsdrift..
Bromsarna är inget man leker med..

Om saab hade varit bra bilar så hade inte gått som de gjorde :)
aerox-sami skrev:
zajkowski skrev:Saab = Svenskt Arbete Av Blinda
Volvo = Världen Och Landets Vackraste Objekt


Ställer en motfråga iprincip: Varför gilla Saab, när man kan gilla något bättre, Volvo?

HAHA nog det dummaste jag hört att en volvo skulle vara vacker nog fan bland dom fulaste bilarna som finns... vem vill glida i en 740/940 kan ju lika gärna sätta däck på ett kylskåp och ha ett snyggare glid än en volvo!
Sa aldrig att 740 var snygg?
740 går dock att få jävligt snygga, så länge man stylar den rätt.
Och ska jag välja några nyare volvos, trots framhjulsdrift så blir det nock.. 850, S70, C70 (& XC70).

Föredrar faktikst 940/960/S90 före 740.
(Dock är 740 enklast å hitta som a-tralla så de fick bli en sådan ändå)
.
Det är TYST, Det är SORG, Det är HELSINGBORG!
_________________
19 Seriesegrare, 14 cupguld, 1 europacupfinal - 1a i maratontabellen!
SKÅNES ENDA STOLTHET - MALMØ FF!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Sluta gnälla på FWD! Du e ingen jävla driftin snubben bara för att du har RWD på din bil!
Inse att FWD e bättre så länge du inte ska grejerna på bana
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

potog skrev:Sluta gnälla på FWD! Du e ingen jävla driftin snubben bara för att du har RWD på din bil!
Inse att FWD e bättre så länge du inte ska grejerna på bana
Kul att köra FWD då när man precis tagit körkort och vill ut o speka på ICA's parkering framför fjortisarna!
Varför skulle FWD vara bättre? Kanske säkrare, men fan inte lika kul. Kör en SAAB som stubbaräcer så förstår du nog. :lol:

Varför jag inte gillar saab-
Tycker de gamla modellerna är riktigt jävla fula
Sitter obekvämt i de flesta
FWD

Finns väl mer men just därför hade jag inte kunnat tänka mig en saab ;) Volvo (740/940) är inte heller nåt jag tycker om alldeles för mycket, kylskåp är inte till för att ha hjul och motor, men en äldre Volvo typ amazon eller 142a eller liknande hade jag kunnat tänka mig.
bibapeolola
Användarens profilbild
zajkowski
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 27 juli 2009, 19:00
Ort: Skåneland

Inlägg av zajkowski »

Roxxen96 skrev:Volvo = Voltar lätt vid omkörning, jävla båt. Var tvungen, finns massa sånna här roliga till alla möjliga märken ^^
Den där var ingen rolig.. VLVO?
potog skrev:Sluta gnälla på FWD! Du e ingen jävla driftin snubben bara för att du har RWD på din bil!
Inse att FWD e bättre så länge du inte ska grejerna på bana
Har aldrig påstått att jag är det heller din pajas..
Oavsett vad du säger, så kommer alltid RWD vara bättre än FWD i alla lägen.

Vad tror du är lättast å häva om man får sladd?
AxxxeL skrev:
potog skrev:Sluta gnälla på FWD! Du e ingen jävla driftin snubben bara för att du har RWD på din bil!
Inse att FWD e bättre så länge du inte ska grejerna på bana
Kul att köra FWD då när man precis tagit körkort och vill ut o speka på ICA's parkering framför fjortisarna!
Varför skulle FWD vara bättre? Kanske säkrare, men fan inte lika kul. Kör en SAAB som stubbaräcer så förstår du nog. :lol:
Fwd är inte säkerare än Rwd.

FWD är för folk som inte kan hantera RWD!
Det är TYST, Det är SORG, Det är HELSINGBORG!
_________________
19 Seriesegrare, 14 cupguld, 1 europacupfinal - 1a i maratontabellen!
SKÅNES ENDA STOLTHET - MALMØ FF!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

zajkowski skrev:
Roxxen96 skrev:Volvo = Voltar lätt vid omkörning, jävla båt. Var tvungen, finns massa sånna här roliga till alla möjliga märken ^^
Den där var ingen rolig.. VLVO?
potog skrev:Sluta gnälla på FWD! Du e ingen jävla driftin snubben bara för att du har RWD på din bil!
Inse att FWD e bättre så länge du inte ska grejerna på bana
Har aldrig påstått att jag är det heller din pajas..
Oavsett vad du säger, så kommer alltid RWD vara bättre än FWD i alla lägen.

Vad tror du är lättast å häva om man får sladd?
AxxxeL skrev:
potog skrev:Sluta gnälla på FWD! Du e ingen jävla driftin snubben bara för att du har RWD på din bil!
Inse att FWD e bättre så länge du inte ska grejerna på bana
Kul att köra FWD då när man precis tagit körkort och vill ut o speka på ICA's parkering framför fjortisarna!
Varför skulle FWD vara bättre? Kanske säkrare, men fan inte lika kul. Kör en SAAB som stubbaräcer så förstår du nog. :lol:
Fwd är inte säkerare än Rwd.

FWD är för folk som inte kan hantera RWD!
Va inte riktat mot dej...
Man kan väl visst styla med FWD e ju fan bara å ha tllrekligy med hästar för å hjulspinn.
En FWD e säkrare speciellt på vinter väg då du har med vikt på fram hjulen vilket gör att du inte får sladd lika lätt vilket gör att du kan komma upp för den lilla backen utanför huset. Du kan bygga mindre bilar med FWD då motorn står sidleds. Du kan ta brata kurver då den troligtvis understyr ist för överstyr.

Om FWD år så himla dåligt förklara då varför alla nya bilar har det? Jo visst inte BMW m 5 har det men det e för att du vill mer eller mindre inte ha mer än 3-400hk på fram hjulen för att Eric linan kan paja.

Där av e RWD bättre på bana.
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
zajkowski
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 27 juli 2009, 19:00
Ort: Skåneland

Inlägg av zajkowski »

potog skrev: Va inte riktat mot dej...
Man kan väl visst styla med FWD e ju fan bara å ha tllrekligy med hästar för å hjulspinn.
En FWD e säkrare speciellt på vinter väg då du har med vikt på fram hjulen vilket gör att du inte får sladd lika lätt vilket gör att du kan komma upp för den lilla backen utanför huset. Du kan bygga mindre bilar med FWD då motorn står sidleds. Du kan ta brata kurver då den troligtvis understyr ist för överstyr.

Om FWD år så himla dåligt förklara då varför alla nya bilar har det? Jo visst inte BMW m 5 har det men det e för att du vill mer eller mindre inte ha mer än 3-400hk på fram hjulen för att Eric linan kan paja.

Där av e RWD bättre på bana.
Bl.a Bmw, Mercedes kör antingen med bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift. Så alla..?
Som jag skrev innan "FWD är för folk som inte kan hantera RWD".
Skulle FWD vare säkare än RWD? HA!
En RWD är lika säker som en FWD, ÄVEN på vintervägar! Så länge man kan hantera det.
Det är TYST, Det är SORG, Det är HELSINGBORG!
_________________
19 Seriesegrare, 14 cupguld, 1 europacupfinal - 1a i maratontabellen!
SKÅNES ENDA STOLTHET - MALMØ FF!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

zajkowski skrev:
potog skrev: Va inte riktat mot dej...
Man kan väl visst styla med FWD e ju fan bara å ha tllrekligy med hästar för å hjulspinn.
En FWD e säkrare speciellt på vinter väg då du har med vikt på fram hjulen vilket gör att du inte får sladd lika lätt vilket gör att du kan komma upp för den lilla backen utanför huset. Du kan bygga mindre bilar med FWD då motorn står sidleds. Du kan ta brata kurver då den troligtvis understyr ist för överstyr.

Om FWD år så himla dåligt förklara då varför alla nya bilar har det? Jo visst inte BMW m 5 har det men det e för att du vill mer eller mindre inte ha mer än 3-400hk på fram hjulen för att Eric linan kan paja.

Där av e RWD bättre på bana.
Bl.a Bmw, Mercedes kör antingen med bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift. Så alla..?
Som jag skrev innan "FWD är för folk som inte kan hantera RWD".
Skulle FWD vare säkare än RWD? HA!
En RWD är lika säker som en FWD, ÄVEN på vintervägar! Så länge man kan hantera det.
Läser du ens va jag skriver? För det verkar inte så.

Men om man inte kan hantera en RWD på vinter väg.... Det måste ju betyda att en FWD e bättre då :P

Å säga att FWD e för folk som inte kan köra RWD e bara messigt å vissar den kunskaps nivå samt hur mogen du e i hövet.
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
zajkowski
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 27 juli 2009, 19:00
Ort: Skåneland

Inlägg av zajkowski »

potog skrev:
zajkowski skrev:
potog skrev: Va inte riktat mot dej...
Man kan väl visst styla med FWD e ju fan bara å ha tllrekligy med hästar för å hjulspinn.
En FWD e säkrare speciellt på vinter väg då du har med vikt på fram hjulen vilket gör att du inte får sladd lika lätt vilket gör att du kan komma upp för den lilla backen utanför huset. Du kan bygga mindre bilar med FWD då motorn står sidleds. Du kan ta brata kurver då den troligtvis understyr ist för överstyr.

Om FWD år så himla dåligt förklara då varför alla nya bilar har det? Jo visst inte BMW m 5 har det men det e för att du vill mer eller mindre inte ha mer än 3-400hk på fram hjulen för att Eric linan kan paja.

Där av e RWD bättre på bana.
Bl.a Bmw, Mercedes kör antingen med bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift. Så alla..?
Som jag skrev innan "FWD är för folk som inte kan hantera RWD".
Skulle FWD vare säkare än RWD? HA!
En RWD är lika säker som en FWD, ÄVEN på vintervägar! Så länge man kan hantera det.
Läser du ens va jag skriver? För det verkar inte så.

Men om man inte kan hantera en RWD på vinter väg.... Det måste ju betyda att en FWD e bättre då :P
Ehm, ja? Hur skulle jag annars kunna svara på det du skrivit? :roll:

Men om man inte kan hantera en RWD på vinterväg så man kass på att hantera ett fordon.
Kan man inte hantera RWD på vintervägar borde man inte få körkort.

Men välj du din böghjulsdrift, när det finns bättre.

Och förövrigt visar du bara din lilla intelligens du har, när du kommer med "försök" till kränkningar.
Senast redigerad av zajkowski den 1 juni 2012, 12:48, redigerad totalt 1 gånger.
Det är TYST, Det är SORG, Det är HELSINGBORG!
_________________
19 Seriesegrare, 14 cupguld, 1 europacupfinal - 1a i maratontabellen!
SKÅNES ENDA STOLTHET - MALMØ FF!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

zajkowski skrev:
potog skrev:
zajkowski skrev: Bl.a Bmw, Mercedes kör antingen med bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift. Så alla..?
Som jag skrev innan "FWD är för folk som inte kan hantera RWD".
Skulle FWD vare säkare än RWD? HA!
En RWD är lika säker som en FWD, ÄVEN på vintervägar! Så länge man kan hantera det.
Läser du ens va jag skriver? För det verkar inte så.

Men om man inte kan hantera en RWD på vinter väg.... Det måste ju betyda att en FWD e bättre då :P
Ehm, ja? Hur skulle jag annars kunna svara på det du skrivit? :roll:

Men om man inte kan hantera en RWD på vinterväg så man kass på att hantera ett fordon.
Kan man inte hantera RWD på vintervägar borde man inte få körkort.

Men välj du din böghjulsdrift, när det finns bättre.

umad bro?
kan du inte ge mej 5 anledningar varför det e bättre med å köra RWD till vardags bruk??
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
zajkowski
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 27 juli 2009, 19:00
Ort: Skåneland

Inlägg av zajkowski »

potog skrev:
zajkowski skrev:
potog skrev: Läser du ens va jag skriver? För det verkar inte så.

Men om man inte kan hantera en RWD på vinter väg.... Det måste ju betyda att en FWD e bättre då :P
Ehm, ja? Hur skulle jag annars kunna svara på det du skrivit? :roll:

Men om man inte kan hantera en RWD på vinterväg så man kass på att hantera ett fordon.
Kan man inte hantera RWD på vintervägar borde man inte få körkort.

Men välj du din böghjulsdrift, när det finns bättre.

kan du inte ge mej 5 anledningar varför det e bättre med å köra RWD till vardagsbruk?
1. Driver på rätt ände av bilen.
2. Bakhjulsdrina bilar är väldigt oftast billigare och enklare att underhålla än framhjulsdrift
3. Lättare att dra släp med bakhjulsdrift, då du får mer vikt på bakaxeln, vilket ger bättre grepp.
4. En bakhjulsdriften bil har mindre vändradie än framhjulsdriven bil.
5. Får man sladd, så är bakhjulsdrivet enklare att kontroller & häva än framhjulsdrivet.

Säger som BMW: Framhjulsdrift är djävulens påfund!
Det är TYST, Det är SORG, Det är HELSINGBORG!
_________________
19 Seriesegrare, 14 cupguld, 1 europacupfinal - 1a i maratontabellen!
SKÅNES ENDA STOLTHET - MALMØ FF!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

zajkowski skrev:
potog skrev:
zajkowski skrev:Ehm, ja? Hur skulle jag annars kunna svara på det du skrivit? :roll:

Men om man inte kan hantera en RWD på vinterväg så man kass på att hantera ett fordon.
Kan man inte hantera RWD på vintervägar borde man inte få körkort.

Men välj du din böghjulsdrift, när det finns bättre.

kan du inte ge mej 5 anledningar varför det e bättre med å köra RWD till vardagsbruk?
1. Driver på rätt ände av bilen.
2. Bakhjulsdrina bilar är väldigt oftast billigare och enklare att underhålla än framhjulsdrift
3. Lättare att dra släp med bakhjulsdrift, då du får mer vikt på bakaxeln, vilket ger bättre grepp.
4. En bakhjulsdriften bil har mindre vändradie än framhjulsdriven bil.
5. Får man sladd, så är bakhjulsdrivet enklare att kontroller & häva än framhjulsdrivet.

1. lol
2. ja det e sant.... då rwd e enkelt å producera då det inte innehåller någon anvanserad teknik
3.sant
4falskt
4 tvek på det. dock såå e det ju störa chans att du inte får sladd med en fwd
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
zajkowski
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 27 juli 2009, 19:00
Ort: Skåneland

Inlägg av zajkowski »

potog skrev: 1. lol
2. ja det e sant.... då rwd e enkelt å producera då det inte innehåller någon anvanserad teknik
3.sant
4falskt
5 tvek på det. dock såå e det ju störa chans att du inte får sladd med en fwd
4. Testa själv så får du se, Testade själv efter jag såg att Top Gear Australien (tror jag det var), testade detta för inte så länge sen. Och det är mindre vändradie på RWD än FWD, så tro vad du vill.
5. Testa själv då..

Och förövrigt behöver du inte motsätta dig mina anledningar när de stämmer..
Senast redigerad av zajkowski den 1 juni 2012, 13:11, redigerad totalt 2 gång.
Det är TYST, Det är SORG, Det är HELSINGBORG!
_________________
19 Seriesegrare, 14 cupguld, 1 europacupfinal - 1a i maratontabellen!
SKÅNES ENDA STOLTHET - MALMØ FF!
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

Är enligt mig bara en sak... Grymt, fula :? Prestandan är helt okej, ska väll vara att det är fwd men har själv en fwd bil så ska inte direkt gnälla över det men eftersom du frågar varför folk hatar saab så ;) Ful är dom, annars hade jag mycket väl kunnat tänka mig att ha en :)
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

zajkowski skrev:
potog skrev: 1. lol
2. ja det e sant.... då rwd e enkelt å producera då det inte innehåller någon anvanserad teknik
3.sant
4falskt
5 tvek på det. dock såå e det ju störa chans att du inte får sladd med en fwd
4. Testa själv så får du se, Testade själv efter jag såg att Top Gear Australien (tror jag det var), testade detta för inte så länge sen. Och det är mindre vändradie på RWD än FWD, så tro vad du vill.
5. Testa själv då..
Mindre vändradie? låter som om svängradien är sämre på RWD ju.


FWD är "säkrare" för att den understyr istället för överstyr. "överstyr" är när den hellre svänger än åker rakt fram och understyr vice versa.
bibapeolola
Användarens profilbild
zajkowski
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 27 juli 2009, 19:00
Ort: Skåneland

Inlägg av zajkowski »

AxxxeL skrev:
zajkowski skrev:
potog skrev: 1. lol
2. ja det e sant.... då rwd e enkelt å producera då det inte innehåller någon anvanserad teknik
3.sant
4falskt
5 tvek på det. dock såå e det ju störa chans att du inte får sladd med en fwd
4. Testa själv så får du se, Testade själv efter jag såg att Top Gear Australien (tror jag det var), testade detta för inte så länge sen. Och det är mindre vändradie på RWD än FWD, så tro vad du vill.
5. Testa själv då..
Mindre vändradie? låter som om svängradien är sämre på RWD ju.


FWD är "säkrare" för att den understyr istället för överstyr. "överstyr" är när den hellre svänger än åker rakt fram och understyr vice versa.
Om du verkligen tycker det låter som sämre bör du kolla upp saker & ting. Mindre vändradie = bättre.
Överstyrning är enklare än understyrning att hantera. RWD = säkrare.
Det är TYST, Det är SORG, Det är HELSINGBORG!
_________________
19 Seriesegrare, 14 cupguld, 1 europacupfinal - 1a i maratontabellen!
SKÅNES ENDA STOLTHET - MALMØ FF!
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

zajkowski skrev:
AxxxeL skrev:
zajkowski skrev: 4. Testa själv så får du se, Testade själv efter jag såg att Top Gear Australien (tror jag det var), testade detta för inte så länge sen. Och det är mindre vändradie på RWD än FWD, så tro vad du vill.
5. Testa själv då..
Mindre vändradie? låter som om svängradien är sämre på RWD ju.


FWD är "säkrare" för att den understyr istället för överstyr. "överstyr" är när den hellre svänger än åker rakt fram och understyr vice versa.
Om du verkligen tycker det låter som sämre bör du kolla upp saker & ting. Mindre vändradie = bättre.
Överstyrning är enklare än understyrning att hantera. RWD = säkrare.
Ah jo du har ju rätt, att ligga i 200blås med en RWD som gärna vill svänga o kränga lite extra är mycket säkrare än en FWD som bara vill rakt fram.

Edit: Jo dedär me vändradie kom jag på va du menade, jag säger alltid svängradie och det är ju motsatt då.
Senast redigerad av Axel den 1 juni 2012, 13:16, redigerad totalt 1 gånger.
bibapeolola
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

potog skrev:
Gröngöling skrev:Är man bilfantast på riktigt finns det inget märke man ogillar.

Utom Dacia. Ingen gillar Dacia.

(Vi har haft både Saab och Volvo och jag gillar Saab mer, men det har väl att göra med att den sista volvon vi ägde var en 965 och just nu har vi en Saab 9-3 sportcombi och en Saab 9-5.)

Rysska bilar gillar ingen heller :P

Ryska bilar räknas inte, precis som kinesiska :P De är helt enkelt så långt ner på listan att man inte orkar räkna dem! :P
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

zajkowski skrev:
AxxxeL skrev:
zajkowski skrev: 4. Testa själv så får du se, Testade själv efter jag såg att Top Gear Australien (tror jag det var), testade detta för inte så länge sen. Och det är mindre vändradie på RWD än FWD, så tro vad du vill.
5. Testa själv då..
Mindre vändradie? låter som om svängradien är sämre på RWD ju.


FWD är "säkrare" för att den understyr istället för överstyr. "överstyr" är när den hellre svänger än åker rakt fram och understyr vice versa.
Om du verkligen tycker det låter som sämre bör du kolla upp saker & ting. Mindre vändradie = bättre.
Överstyrning är enklare än understyrning att hantera. RWD = säkrare.


nej släpper bak däcken så slår bilen runt å man kan bli träffad av andra trafikanter eller åka ner i diket......
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
zajkowski
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 27 juli 2009, 19:00
Ort: Skåneland

Inlägg av zajkowski »

potog skrev:
zajkowski skrev:
AxxxeL skrev: Mindre vändradie? låter som om svängradien är sämre på RWD ju.


FWD är "säkrare" för att den understyr istället för överstyr. "överstyr" är när den hellre svänger än åker rakt fram och understyr vice versa.
Om du verkligen tycker det låter som sämre bör du kolla upp saker & ting. Mindre vändradie = bättre.
Överstyrning är enklare än understyrning att hantera. RWD = säkrare.


nej släpper bak däcken så slår bilen runt å man kan bli träffad av andra trafikanter eller åka ner i diket......
Jag ställde ingen fråga, jag konstaterade.


AxxxeL skrev:
zajkowski skrev:
AxxxeL skrev: Mindre vändradie? låter som om svängradien är sämre på RWD ju.


FWD är "säkrare" för att den understyr istället för överstyr. "överstyr" är när den hellre svänger än åker rakt fram och understyr vice versa.
Om du verkligen tycker det låter som sämre bör du kolla upp saker & ting. Mindre vändradie = bättre.
Överstyrning är enklare än understyrning att hantera. RWD = säkrare.
Ah jo du har ju rätt, att ligga i 200blås med en RWD som gärna vill svänga o kränga lite extra är mycket säkrare än en FWD som bara vill rakt fram.
Du tror på fullast allvar att en RWD vill svänga och kränga konstant istället för att gå rakt fram? Snacka om att va blåst..
Det är TYST, Det är SORG, Det är HELSINGBORG!
_________________
19 Seriesegrare, 14 cupguld, 1 europacupfinal - 1a i maratontabellen!
SKÅNES ENDA STOLTHET - MALMØ FF!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

zajkowski skrev:
potog skrev:
zajkowski skrev:Om du verkligen tycker det låter som sämre bör du kolla upp saker & ting. Mindre vändradie = bättre.
Överstyrning är enklare än understyrning att hantera. RWD = säkrare.


nej släpper bak däcken så slår bilen runt å man kan bli träffad av andra trafikanter eller åka ner i diket......
Jag ställde ingen fråga, jag konstaterade.


AxxxeL skrev:
zajkowski skrev:Om du verkligen tycker det låter som sämre bör du kolla upp saker & ting. Mindre vändradie = bättre.
Överstyrning är enklare än understyrning att hantera. RWD = säkrare.
Ah jo du har ju rätt, att ligga i 200blås med en RWD som gärna vill svänga o kränga lite extra är mycket säkrare än en FWD som bara vill rakt fram.
Du tror på fullast allvar att en RWD vill svänga och kränga konstant istället för att gå rakt fram? Snacka om att va blåst..

Axxxel e det bara jag eller känner du att denna killen har tappat en skruv eller två?:)

Hahaha
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

potog skrev:fwd bättre
nej inte direkt får du sladd så sitter du i räcket jämfört med en rwd kan du styra bort sladden vilket inte är så jävla svårt bara man vet hur man ska göra
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
zajkowski
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 27 juli 2009, 19:00
Ort: Skåneland

Inlägg av zajkowski »

potog skrev: Axxxel e det bara jag eller känner du att denna killen har tappat en skruv eller två?:)

Hahaha
Märks att du inte kommer på något bättre än att häckla folk.
Det är TYST, Det är SORG, Det är HELSINGBORG!
_________________
19 Seriesegrare, 14 cupguld, 1 europacupfinal - 1a i maratontabellen!
SKÅNES ENDA STOLTHET - MALMØ FF!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

aerox-sami skrev:
potog skrev:fwd bättre
nej inte direkt får du sladd så sitter du i räcket jämfört med en rwd kan du styra bort sladden vilket inte är så jävla svårt bara man vet hur man ska göra
Grejen e ju den att du "aldrig" får sladd ;)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Ett tydligt bevis på Saabs "Fina" lådor !

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5ZpT8UlzacI[/youtube]

Edit: har här ni saab drift ^^

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gjyZgSav-Lk[/youtube]


och här volvo drift !

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jZ1FKCmhSuw[/youtube]
Användarens profilbild
zajkowski
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 27 juli 2009, 19:00
Ort: Skåneland

Inlägg av zajkowski »

xytoo skrev: Edit: har här ni saab drift ^^

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gjyZgSav-Lk[/youtube]
Snarare "brickdrift".. FAIL!
Det är TYST, Det är SORG, Det är HELSINGBORG!
_________________
19 Seriesegrare, 14 cupguld, 1 europacupfinal - 1a i maratontabellen!
SKÅNES ENDA STOLTHET - MALMØ FF!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

zajkowski skrev:
potog skrev: Axxxel e det bara jag eller känner du att denna killen har tappat en skruv eller två?:)

Hahaha
Märks att du inte kommer på något bättre än att häckla folk.
Va vill du att jag ska säga då? Du kommer ju bara med dåliga förklaringar.
Du kommer förstå när du är lite äldre att FWD har Sina fördelar ;)
vem fan e lennart?
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

Mertz skrev: (massa text)
wille95 skrev:skulle lätt tänka mig en saab 9-5 runt 00 me 2.3t o chippad, går ju som ett jävla as :D
men nu kör man ju en 944 tic o rullar oxå på som fan :D
Har du en Aero -02 så sitter det 250hk original.
en tic ligger väl bara på 184?
ligger på 165 :)
men me uppställt ladd o sportluft, större spridare,
ligger väl runt 200 nu iaf :)
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

wille95 skrev:
Mertz skrev: (massa text)
wille95 skrev:skulle lätt tänka mig en saab 9-5 runt 00 me 2.3t o chippad, går ju som ett jävla as :D
men nu kör man ju en 944 tic o rullar oxå på som fan :D
Har du en Aero -02 så sitter det 250hk original.
en tic ligger väl bara på 184?
ligger på 165 :)
men me uppställt ladd o sportluft, större spridare,
ligger väl runt 200 nu iaf :)
Vänta nu, pratar du om volvo tic ?

finns 2 olika volvo turbo motorer i dom gammla 740/940 !

b230et = lågfriktionsmotor = håller inte för trimnings så bra ! org 182hk
b230ft = starkare stakar = håller bättre för trimning ! org 164hk

B230et sitter bara i 740 innan 90 tror jag det va !
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

an2n15 skrev:Ni alla här verkar ju vara riktiga bönder som inte uppskattar annat än rostiga gamla volvo 740, en och annan 940. Min farsa har en saab 9-3 aero med bsr trimkit och steg 3 chip, runt 300 hk, den kan ni försöka dra med era gamla skrothögar till volvo om ni vill. blir så förbannad på idioter som inte tror att det går att sladda med en framhjulsdriven bil, bara alla bönder här som inte vet hur man gör.Om man har något bakom pannan och minsta kunskap om hur man kör bil så borde till och med en dum idiot förstå att man bara flyttar över vänsterfoten till bromsen och sedan bromsa upp bilen på häng samtidigt som framhjulen fortfarande driver. Saab är bra bilar.
är verkligen imponerad på din pappas bil! och hans sladdar måste se magiska ut!





NOOOOOT!





ontopic saab är framhjulsdrivna sosse cointainers men man får rätt mycket hästkrafter för pengarna men då kan man lika gärna köpa en 850turbo en sossecontainer det med..


och sen vad väger en saab? 1500-1700kg? sen fwd med inget grepp alls..

det är INGEN sport bil snarare en bil man köper till frugan så hon kan åka och handla och ingen lär ragga på henne heller för bilen är så jävla ful :D
Bild
Skriv svar