Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Då är han nog en liten optimist, om han ska upp i 105 ärliga med bara trimrör... Men 90 går kanske med optimal drevning, dock inte mycket mer.Piitus96 skrev:Derbi tycker jag är den fetaste o skönaste du kan ha om du skaköra original. då går de kanske i cirka 60. byter du rör på dem och CDI, kanske upp till 90 (beronde på rör) och med andra drev cirka 105. Har en polare vars Derbi xtreme 06 gick i 115 på mätaren, cirka 105 mätt med bil o GPS.
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Hamen du... Jag kör en portad airsal 70sport, går väl lite sämre än en mk prorace, men inte allt för mycket efter.Piitus96 skrev:Catoxxo, det går, litap å mig, har sett flera stycken som har sagt att DERAS Derbi Senda xtreme gick i 105 med annan drevning, gianelli rör o ostrypt CDI. så han är inte ensam... Testa den setup och njut av åkturen ett jävla acc o drag, samt sjuk toppfart. blev skjutsad på den, o när han ska dra iväg så typ flyger benen upp i huvet på han, o pga höjningssatsen så flyger man nästan iväg rammåt när han bromsar
Haha ja det gör ni och det är kul att läsaCaToXXo skrev:Hamen du... Jag kör en portad airsal 70sport, går väl lite sämre än en mk prorace, men inte allt för mycket efter.Piitus96 skrev:Catoxxo, det går, litap å mig, har sett flera stycken som har sagt att DERAS Derbi Senda xtreme gick i 105 med annan drevning, gianelli rör o ostrypt CDI. så han är inte ensam... Testa den setup och njut av åkturen ett jävla acc o drag, samt sjuk toppfart. blev skjutsad på den, o när han ska dra iväg så typ flyger benen upp i huvet på han, o pga höjningssatsen så flyger man nästan iväg rammåt när han bromsar
så, portad 70cc, 24mm förgasare med sportluft och mk thrower (jag veeet, lågvarvigt!) och 13/53, med lite fininställningar kvar, och har fått upp den i 98 på gps på plan mark.
Som jag sa, det krävs mer än man tror att få upp en moppe i 100. Du får inte upp en moppe i 105 med originalcylinder och org förgasare utan andra modifikationer, den klarar inte så mycket...
En kompis hade tk på sin Rieju mrx, han trodde att den gjorde runt 95, jag fick ta ner han på jorden och låna han 2 mobiler, gps påslagen på båda. Den gjorde 79. Mätarn stod på runt ~100.
EDIT: Är det bara jag, eller argumenterar just vi 2 i precis varenda jävla tråd?
Joo. vi gör visst de men han hade tung drevning, osrypt CDI o gianelli överliggande rör. andra med den setupen ahr fått sina i 105 de med, o sen vissa ndra med annat rör cirka 90-95. sen vissa med samma rör etc, men nt liak tung drevning, cirka 90. + att denna killen e värsta mullemeck, så han hade koll vad gäller andra strypning (venne om där finns fler, men isf har han garanterat tagit bort dem) och förgasarinställningarGröngöling skrev:Haha ja det gör ni och det är kul att läsaCaToXXo skrev:Hamen du... Jag kör en portad airsal 70sport, går väl lite sämre än en mk prorace, men inte allt för mycket efter.Piitus96 skrev:Catoxxo, det går, litap å mig, har sett flera stycken som har sagt att DERAS Derbi Senda xtreme gick i 105 med annan drevning, gianelli rör o ostrypt CDI. så han är inte ensam... Testa den setup och njut av åkturen ett jävla acc o drag, samt sjuk toppfart. blev skjutsad på den, o när han ska dra iväg så typ flyger benen upp i huvet på han, o pga höjningssatsen så flyger man nästan iväg rammåt när han bromsar
så, portad 70cc, 24mm förgasare med sportluft och mk thrower (jag veeet, lågvarvigt!) och 13/53, med lite fininställningar kvar, och har fått upp den i 98 på gps på plan mark.
Som jag sa, det krävs mer än man tror att få upp en moppe i 100. Du får inte upp en moppe i 105 med originalcylinder och org förgasare utan andra modifikationer, den klarar inte så mycket...
En kompis hade tk på sin Rieju mrx, han trodde att den gjorde runt 95, jag fick ta ner han på jorden och låna han 2 mobiler, gps påslagen på båda. Den gjorde 79. Mätarn stod på runt ~100.
EDIT: Är det bara jag, eller argumenterar just vi 2 i precis varenda jävla tråd?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Men med gianelli kan du inte ha högre än 14/52, i bästa fall. Det skulle vara om han har svarvat ner toppen så han har komp som en dieselmotor, samt portat cylindern.Piitus96 skrev:Joo. vi gör visst de men han hade tung drevning, osrypt CDI o gianelli överliggande rör. andra med den setupen ahr fått sina i 105 de med, o sen vissa ndra med annat rör cirka 90-95. sen vissa med samma rör etc, men nt liak tung drevning, cirka 90. + att denna killen e värsta mullemeck, så han hade koll vad gäller andra strypning (venne om där finns fler, men isf har han garanterat tagit bort dem) och förgasarinställningarGröngöling skrev:Haha ja det gör ni och det är kul att läsaCaToXXo skrev: Hamen du... Jag kör en portad airsal 70sport, går väl lite sämre än en mk prorace, men inte allt för mycket efter.
så, portad 70cc, 24mm förgasare med sportluft och mk thrower (jag veeet, lågvarvigt!) och 13/53, med lite fininställningar kvar, och har fått upp den i 98 på gps på plan mark.
Som jag sa, det krävs mer än man tror att få upp en moppe i 100. Du får inte upp en moppe i 105 med originalcylinder och org förgasare utan andra modifikationer, den klarar inte så mycket...
En kompis hade tk på sin Rieju mrx, han trodde att den gjorde runt 95, jag fick ta ner han på jorden och låna han 2 mobiler, gps påslagen på båda. Den gjorde 79. Mätarn stod på runt ~100.
EDIT: Är det bara jag, eller argumenterar just vi 2 i precis varenda jävla tråd?
Jovisst, jag förstår dig, men jag ger mig icke! Som jag sa i det du citerade så kan han ha pillat på andra strypningar på moppen, t ex portat cylindern etc etc. + att de 105 va mätta med bil o GPS som du kanske såg nämndes från börjanCaToXXo skrev:Men med gianelli kan du inte ha högre än 14/52, i bästa fall. Det skulle vara om han har svarvat ner toppen så han har komp som en dieselmotor, samt portat cylindern.Piitus96 skrev:Joo. vi gör visst de men han hade tung drevning, osrypt CDI o gianelli överliggande rör. andra med den setupen ahr fått sina i 105 de med, o sen vissa ndra med annat rör cirka 90-95. sen vissa med samma rör etc, men nt liak tung drevning, cirka 90. + att denna killen e värsta mullemeck, så han hade koll vad gäller andra strypning (venne om där finns fler, men isf har han garanterat tagit bort dem) och förgasarinställningarGröngöling skrev: Haha ja det gör ni och det är kul att läsa
Men jag menar med orörd cylinder, dvs INTE portad, INTE planad topp eller liknande. Dock får han inte upp den i 105 med planad topp heller.
Har aldrig sett en Derbi som någonsin har gått i 105 ÄRLIGA med bara ett gianelli 2t, dvs ett sportrör.
Kan väl nämna att min mätare stod över 100-sträcket när jag hade org cylinder och thrower, runt 85 ärliga. ostrypt CDI också, såklart.
Menmen, du verkar inte vilja ge dig, och jag vet att det är en omöjlighet i princip, utan att modifiera cylinder/fögg eller liknande, att få upp en Senda i 105 med ett gianelli.
Hade vart kul med lite bevis... inte bara "min kompis sa så häääär... och det har många andra också sagt, så då stämmer det antagligen"
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Jo det såg jag att du skrevPiitus96 skrev:Jovisst, jag förstår dig, men jag ger mig icke! Som jag sa i det du citerade så kan han ha pillat på andra strypningar på moppen, t ex portat cylindern etc etc. + att de 105 va mätta med bil o GPS som du kanske såg nämndes från börjanCaToXXo skrev:Men med gianelli kan du inte ha högre än 14/52, i bästa fall. Det skulle vara om han har svarvat ner toppen så han har komp som en dieselmotor, samt portat cylindern.Piitus96 skrev: Joo. vi gör visst de men han hade tung drevning, osrypt CDI o gianelli överliggande rör. andra med den setupen ahr fått sina i 105 de med, o sen vissa ndra med annat rör cirka 90-95. sen vissa med samma rör etc, men nt liak tung drevning, cirka 90. + att denna killen e värsta mullemeck, så han hade koll vad gäller andra strypning (venne om där finns fler, men isf har han garanterat tagit bort dem) och förgasarinställningar
Men jag menar med orörd cylinder, dvs INTE portad, INTE planad topp eller liknande. Dock får han inte upp den i 105 med planad topp heller.
Har aldrig sett en Derbi som någonsin har gått i 105 ÄRLIGA med bara ett gianelli 2t, dvs ett sportrör.
Kan väl nämna att min mätare stod över 100-sträcket när jag hade org cylinder och thrower, runt 85 ärliga. ostrypt CDI också, såklart.
Menmen, du verkar inte vilja ge dig, och jag vet att det är en omöjlighet i princip, utan att modifiera cylinder/fögg eller liknande, att få upp en Senda i 105 med ett gianelli.
Hade vart kul med lite bevis... inte bara "min kompis sa så häääär... och det har många andra också sagt, så då stämmer det antagligen"