hur fort kommer moppen gå då ? :)

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Peterlindgren
Elmoped
Inlägg: 116
Blev medlem: 13 februari 2008, 13:18
Ort: Borås

vill ha en förklaring..

Inlägg av Peterlindgren »

alla ni bråkar om ett jävla effekt rör hela tiden.. jag vill gärna han en förklaring mitt METRAKIT SP underliggande.. dock med orginal bestyckning, bara urpluggad luftburk toppade 70-75 med 65-15 drevning.. köpte sen ett gianelli.. gjorde 85 ärliga.. sen köpte jag en förgasare gjorde 90.. när min gjorde 85 ärliga drog min kompis med beta mig. även min kompis som har aprilia rx drar mig ganska hårt i toppfarten alltså jag tycker att istället för att slänga ut 2000+- på ett effekt rör, plugga ur röret köp en större cylinder typ airsal och en större förgasare insug och membran så har du en moppe som går bra och drar dom effektrör bögarna
Användarens profilbild
eriksson2k
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 468
Blev medlem: 14 december 2007, 17:34
Ort: kallinge
Kontakt:

Inlägg av eriksson2k »

Metrakit Thrower rören är goa på låga varv. typ köra korta sträckor och så. men Hebo på Derbi/gilera motor så är Hebo fan bäst. Fan va gutt och ligga och pressa längre streckor.det är nice.
dete50ex
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 19 januari 2008, 12:37

Re: hur fort kommer moppen gå då ? :)

Inlägg av dete50ex »

runz skrev:Jag har beställt sport luftfilter o massa annat sen ett metrakit avgassystem och undrar då hur fort min moppe kommer gå när jag sättit dit allt :P just nu går den i 75-80 med 1 dragen plugg .. det är en Rieju spike sm -05 .. "massa annat " = styling .. :P
Men vad är det för rör du köpt??
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Re: vill ha en förklaring..

Inlägg av Henry »

Peterlindgren skrev:alla ni bråkar om ett jävla effekt rör hela tiden.. jag vill gärna han en förklaring mitt METRAKIT SP underliggande.. dock med orginal bestyckning, bara urpluggad luftburk toppade 70-75 med 65-15 drevning.. köpte sen ett gianelli.. gjorde 85 ärliga.. sen köpte jag en förgasare gjorde 90.. när min gjorde 85 ärliga drog min kompis med beta mig. även min kompis som har aprilia rx drar mig ganska hårt i toppfarten alltså jag tycker att istället för att slänga ut 2000+- på ett effekt rör, plugga ur röret köp en större cylinder typ airsal och en större förgasare insug och membran så har du en moppe som går bra och drar dom effektrör bögarna

Helt ärligt.

Antingen kan du inte ställa in eller så kan du inte köra.

En urpluggad moped SKA inte dra en effektrörsmoped om dom må¨r lika bra i motorn osv.
runz
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 21 maj 2008, 20:54

Re: hur fort kommer moppen gå då ? :)

Inlägg av runz »

dete50ex skrev:
runz skrev:Jag har beställt sport luftfilter o massa annat sen ett metrakit avgassystem och undrar då hur fort min moppe kommer gå när jag sättit dit allt :P just nu går den i 75-80 med 1 dragen plugg .. det är en Rieju spike sm -05 .. "massa annat " = styling .. :P
Men vad är det för rör du köpt??
ett thrower :P
pajajn
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 30 maj 2008, 14:33

Inlägg av pajajn »

betan går nog bätre än alla andra mopeder för dom redan har effekt avgassystem :O . har hört att dom har d e iaf så dörför drar dom de flesta andra mopeder . känner ingen där ja bor som drar en opluggad beta som själv bara kör opllugat 92 ärliga me beta .. (L) <3


din moppe går nog 85 - > + me det du tänkt sätta dig
Moppekillen1
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 7 december 2007, 23:50

Inlägg av Moppekillen1 »

felix123 skrev:mjo vet en som har en beta rr och är urpluggad drar min

och jag har metrakit thrower

vi har samma drevning
Jag kör urpluggad drac och den hänger på min kompis Derbi med gianneli till och med drar den i uppförsbackar så det e inte sämre med urpluggat.
Låst