Biltema Hobbyfärg Lila metallic bra?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Henow
Svårstartad skrothög
Inlägg: 260
Blev medlem: 2 mars 2012, 22:15

Biltema Hobbyfärg Lila metallic bra?

Inlägg av Henow »

Hejsan! Har funderat på måla om min slider ett tag nu.. Är den här färgen bra? Och är det fint med lila metallic på slider?
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

personligen tkr jag inte lila är en fin färg, det är en smak sak dock.

ang biltemas färg så finns det betydligt bättre färger och de märks om man kör med lite dyrare färg.
biltemas färger känns ungf som färgat klister. (deras hammarlack har funkat bra)

jag hade kört med annan färg tex hagmans eller nått, men vet folk som kört med biltemas o ändå fått bra resultat.
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Biltemas färg är en chansning, jag köpte 5 burkar, 2 var skit, 3 var skitbra. Samma färg, gjorde samma underarbete, hade burkarna i samma temp, skakade alla lika mkt osv. Helt olika resultat.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Timpis
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 19 augusti 2010, 19:35

Inlägg av Timpis »

Lackade mina fälgar i biltemas lila metallic, sitter fint och bra förutom att deras hobbyfärger inte tål bensin och andra starkare vätskor så la jag ett par lager "kvalitets klarlack" ovanpå, köptes på mekonomen auto K tror jag det hette.

Bild
Tim@Mnf
Helikopter
Elmoped
Inlägg: 84
Blev medlem: 14 november 2011, 12:22

Inlägg av Helikopter »

har lackat min moppe med biltemas hobby färg blank svart tycker det blev ett bra resultat.
men om du är bra på att lacka och lackar tills färgen nästan rinner så kommer du få ett bra resultat
Henow
Svårstartad skrothög
Inlägg: 260
Blev medlem: 2 mars 2012, 22:15

Inlägg av Henow »

Men blir det fint lila på slider? Eller kan ni rekommendera något annat "Färg tema"?
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

lila kan nog bli snyggt men det är viktigt att det blir blankt och en bra yta då, skulle hellre lägga till typ 20 kr per burk och få en lite bättre färg.. annars kanske du andå för göra om allt sen om det inte blir bra
Stuntriding is not a crime!
Skriv svar