Första moppe trimmet, vad behöver jag göra?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Ra7x
Elmoped
Inlägg: 66
Blev medlem: 23 januari 2012, 14:14
Ort: Uttran

Första moppe trimmet, vad behöver jag göra?

Inlägg av Ra7x »

Hej alla twostrokers, jag har en 2007 jetforce c-tech, inte den med direktinsprutning. Jag skulle vilja trimma den till sommaren, ta bort pluggen i mitt LeoVince Zx-r och ta bort variator brickan. Vad kommer jag att behöva göra mer än så? Hur snabbt kommer det gå? När jag frågor vad jag behöver göra menar jag, måste jag byta upp storleken på munstycket etc.

Moppen ser orginal ut, vill helst att ändringarna skall vara så "tyst" som möjligt..
// 227
Användarens profilbild
adamshanti
Elmoped
Inlägg: 96
Blev medlem: 16 augusti 2011, 14:43
Ort: Växjö

Re: Första moppe trimmet, vad behöver jag göra?

Inlägg av adamshanti »

Ra7x skrev:Hej alla twostrokers, jag har en 2007 jetforce c-tech, inte den med direktinsprutning. Jag skulle vilja trimma den till sommaren, ta bort pluggen i mitt LeoVince Zx-r och ta bort variator brickan. Vad kommer jag att behöva göra mer än så? Hur snabbt kommer det gå? När jag frågor vad jag behöver göra menar jag, måste jag byta upp storleken på munstycket etc.

Moppen ser orginal ut, vill helst att ändringarna skall vara så "tyst" som möjligt..
Om du inte vill att den ska låta så mycket så kan du inte göra så mycket mer än att ta bort strypningarna. Tar du bort strypningen på effektröret bör du byta upp dig i ca 5 storlekar större än original

Jag skulle gissa på att den skulle gå runt 65-70 km/h enligt GPS & 80 på hastighetsmätaren!
Användarens profilbild
Peddobear
karhuuu!
Inlägg: 476
Blev medlem: 25 augusti 2010, 20:15
Ort: Månen

Inlägg av Peddobear »

Hur snabbt vill du att den ska gå?
Bild
Ra7x
Elmoped
Inlägg: 66
Blev medlem: 23 januari 2012, 14:14
Ort: Uttran

Inlägg av Ra7x »

Vilka strypningar kan jag ta bort? Hur snabbt kommer det då att gå med dessa strypningar bortagna, helst strypningar som inte märks direkt..
// 227
Skriv svar