Bensin Historier

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
LillaNissen
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 2 maj 2012, 17:03
Ort: Skåne

Bensin Historier

Inlägg av LillaNissen »

Tänkte att alla kunde berätta sina historier där bensin har varit involverat.
Det kan va allt från bensinstopp på fel ställe eller historier om tankningen på Macen. :)
Senast redigerad av LillaNissen den 8 januari 2013, 11:07, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Pinsammaste är nog när jag står och tankar så står min gamla inte ordentligt på stöddet så ramlar den framför alla andra och alla bara står och glor^^
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

En gång när ja skulle tanka en 20L dunk till skotern så lyfte jag den samtidigt som jag tankade istället för att bara stoppa ner den på marken (vet ej värför...) och det resulterade i att jag tappade den och några dyrbara liter fick rinna iväg :(
BetaKTM
Elmoped
Inlägg: 121
Blev medlem: 15 december 2009, 20:27
Ort: Göteborg

Inlägg av BetaKTM »

byYn skrev:En gång när ja skulle tanka en 20L dunk till skotern så lyfte jag den samtidigt som jag tankade istället för att bara stoppa ner den på marken (vet ej värför...) och det resulterade i att jag tappade den och några dyrbara liter fick rinna iväg :(

Daaaahahahhaha :D
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

Det värsta som har hänt mig är när jag tankade så råkade jag tanka över så hela moppen blev blöt av bensin ...
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

TSR`BakarN skrev:Det värsta som har hänt mig är när jag tankade så råkade jag tanka över så hela moppen blev blöt av bensin ...
been there, done that...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Det värsta som har hänt mig var nog när jag skulle ta loss bensinpumpen från fästet och så råkade jag trycka ner handtaget så att en del bensin sprutade rakt upp i luften och typ "regnade" ner på moppen x)
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

SickRazer skrev:Det värsta som har hänt mig var nog när jag skulle ta loss bensinpumpen från fästet och så råkade jag trycka ner handtaget så att en del bensin sprutade rakt upp i luften och typ "regnade" ner på moppen x)
skönt :lol:
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Då jag fick min fina ide om att jag tankar helt fullt lyfte upp pistolen (heter de det?) Siktade och så ja det missade så klart och så blev man blöt över att de skvätte så mycket... :D
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Det hände inte mig och det var inte på mack men det är ju intressant ändå :P
Min farsas jobbkompis son hade en moppe han skulle tanka, så gjorde han det när motorn var varm och på nåt jävla vänster tog det fyr, och så sprängdes nån gasoltank de hade i garaget, så slutade det med att hela huset brann ner...
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

första gången jag tanka råka jag ta trycka på fel pump så precis då kommer det en bil som kör i mot den pumpen jag har tagit så jag fick springa dit med moppen o säga sen att jag tog fel pump ;)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Gröngöling skrev:Det hände inte mig och det var inte på mack men det är ju intressant ändå :P
Min farsas jobbkompis son hade en moppe han skulle tanka, så gjorde han det när motorn var varm och på nåt jävla vänster tog det fyr, och så sprängdes nån gasoltank de hade i garaget, så slutade det med att hela huset brann ner...
HAHAHAHAHAAHAHAHA, fyfan vad fail!^^
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

Det värsta jag har gjort var när jag stod och kollade hur mycket som gick i den så när den stod på 12-13L så sa jag :
oj vad mycket den rymmer!
Men då kollade jag på moppen så var det en fin bensinpöl under den oxå! Rymde visst bara 11-12L! :)
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

DT50rMacko skrev:Det värsta jag har gjort var när jag stod och kollade hur mycket som gick i den så när den stod på 12-13L så sa jag :
oj vad mycket den rymmer!
Men då kollade jag på moppen så var det en fin bensinpöl under den oxå! Rymde visst bara 11-12L! :)
DAAAAAAAAAHAHAHAHA
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

Niklas Berntsson skrev:
DT50rMacko skrev:Det värsta jag har gjort var när jag stod och kollade hur mycket som gick i den så när den stod på 12-13L så sa jag :
oj vad mycket den rymmer!
Men då kollade jag på moppen så var det en fin bensinpöl under den oxå! Rymde visst bara 11-12L! :)
DAAAAAAAAAHAHAHAHA
Det var dessutom typ första gången jag tankade själv :oops:
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
kinderjao
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 28 januari 2012, 16:39

Inlägg av kinderjao »

skulle tanka för första gången åt min kompis så tryckte ja in den spaken allt vad ja hadde så det flög ut väldigt mycket bensin över hans moppe o marken :)
Användarens profilbild
HasseMan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 173
Blev medlem: 12 november 2011, 21:48
Ort: NÖÖÖDINGE

Inlägg av HasseMan »

kinderjao skrev:skulle tanka för första gången åt min kompis så tryckte ja in den spaken allt vad ja hadde så det flög ut väldigt mycket bensin över hans moppe o marken :)
kommer ihåg de .... :)
ÖÖÖUEEEEE
PK skrev: We live on the edge. fuck bengen. vi är fett gangsterkriminella. vi är moppepojkar.
Användarens profilbild
kinderjao
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 28 januari 2012, 16:39

Inlägg av kinderjao »

HasseMan skrev:
kinderjao skrev:skulle tanka för första gången åt min kompis så tryckte ja in den spaken allt vad ja hadde så det flög ut väldigt mycket bensin över hans moppe o marken :)
kommer ihåg de .... :)
haha :)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Tror inte jag har gjort bort mig mer än att det har runnit över lite, jag tankar alltid förbannat försiktigt så att jag inte måste betala mer än vad som går i tanken fyfan...
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

en kompis till mig första gången han tankade själv så tankade han i kylaren! :)
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
stuuntar´n
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 26 februari 2012, 18:02

Inlägg av stuuntar´n »

hade precis tanka fullt när moppen ramlade och bensinen rann ut :(
kan du gasa fullt har du trimmat för lite...

don´t drink and drive because you can spill...
ericool98
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 19 februari 2012, 12:00

Inlägg av ericool98 »

DT50rMacko skrev:en kompis till mig första gången han tankade själv så tankade han i kylaren! :)
DAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAH
VILKEN UNGE :D
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Tror de va när en polare skulle tanka för första gången o höll tankpistolen 30 cm över hålet för och se hur mycket de va kvar, o trycker fullt onlyckas låsa och tappa pistolen så den spruta ut runt 10 liter på marken o 1dl i moppen ;p
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

DT50rMacko skrev:en kompis till mig första gången han tankade själv så tankade han i kylaren! :)
Hahahahahahaha
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

DT50rMacko skrev:en kompis till mig första gången han tankade själv så tankade han i kylaren! :)
kullner </3 en sann idiot!
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd
Inlägg: 544
Blev medlem: 21 januari 2012, 15:15
Ort: Finland,Närpes

Inlägg av Z-K »

satt i 10 euro, väntan att få fylla tanken, tar åt mej 95:An :D fattig så.
Så börjar jag att tanka, skulle sätta fullt i tanken å lill dunken man hade med det som int skulle rymmas, så såg man en jävligt fin fin volvo 940 Turbo diesel intercooler, Titta på den å så blev det blött om skorna, så hade jag tankat fullt å 3 liter for åt helvetet D;
Så stog de några gubbar där å rökte som as garva åt mej.
Tänk om man blev lite sinnig :x
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Jag har aldrig tabbat mig på mack vad jag vet. (än) ;)


men en kompis tankade moppen i garaget och det rann över helt och under deras bil som stod utanför garaget.

sen vaknade dom på natten av att den bensinen hade fått fyr av en utelampa som gick sönder så hela bilen brann ner :)

som tur var så var det en renault.

EDIT: hittade denna godingen :) http://nlt.se/startsidan/lidkoping/1.14 ... rd-i-brand
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Jag praoade på rejmes i verkstan och så sitter ute i solen och bara chillar så kommer en och tankar han skulle ha 95 men idioten tar i diesel men han körde iväg, nästa dag kommer bilen på en bärningsbil så hade skiten bränt sönder under och motorn helt förstörd.. då kommer Jocke (han jobbar där) och klappar mig på axeln och säger "Nu ska vi jobba Oscar! :D" med ett jävla smile.. ^^
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
meckARN96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271
Blev medlem: 28 juni 2011, 20:37

Inlägg av meckARN96 »

TechnoMen skrev:Jag praoade på rejmes i verkstan och så sitter ute i solen och bara chillar så kommer en och tankar han skulle ha 95 men idioten tar i diesel men han körde iväg, nästa dag kommer bilen på en bärningsbil så hade skiten bränt sönder under och motorn helt förstörd.. då kommer Jocke (han jobbar där) och klappar mig på axeln och säger "Nu ska vi jobba Oscar! :D" med ett jävla smile.. ^^

HAHHAHAHAHA skön snubbe xD
_____________________________________________________________
"In my body, where the shame-gland should be, there is instead another awesome-gland! True story!"

-Barney Stinson
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

DT50rMacko skrev:Det värsta jag har gjort var när jag stod och kollade hur mycket som gick i den så när den stod på 12-13L så sa jag :
oj vad mycket den rymmer!
Men då kollade jag på moppen så var det en fin bensinpöl under den oxå! Rymde visst bara 11-12L! :)
HAHAHA klassiker det där!

Skulle visa mig syster hur man tankade sin moped och självklart var jag bäst och började prata lite hejvilt om saker och bensinen rann över ner i packboxen ganska bra tills jag upptäckte det ._.
M0on
Elmoped
Inlägg: 97
Blev medlem: 8 maj 2011, 13:01

Inlägg av M0on »

Hur lyckas ni tanka över när tank"pistolen" slutar spruta bensin när den nuddar vid bensinen?
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

M0on skrev:Hur lyckas ni tanka över när tank"pistolen" slutar spruta bensin när den nuddar vid bensinen?
för man lyfter den lite över tanken typ, o då klickar den inte ;) man vill ju få i så mycket i tanken :D
M0on
Elmoped
Inlägg: 97
Blev medlem: 8 maj 2011, 13:01

Inlägg av M0on »

TSR`BakarN skrev:
M0on skrev:Hur lyckas ni tanka över när tank"pistolen" slutar spruta bensin när den nuddar vid bensinen?
för man lyfter den lite över tanken typ, o då klickar den inte ;) man vill ju få i så mycket i tanken :D
hahhahahaha fail för de som trycker för fulllt då XD
M0on
Elmoped
Inlägg: 97
Blev medlem: 8 maj 2011, 13:01

Inlägg av M0on »

Var väl inte så jättepinsamt men var i lägenhetens gemenskapa garage och skulle fylla på moppen med bensin via en liten bensintank.
Jag fyllde på och så kollade jag iväg, kollar tillbaks så är det fullt med bensin som rinner längs kylaren :evil:

När jag sedan har torkat upp bensinen från moppen ska jag gå tbx så tappar jag hjälmen i marken hahahah.

Var typ 5 snubbar som fixade med deras kompis "coola" bil och stirrade på mig hahaha.
Användarens profilbild
LillaNissen
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 2 maj 2012, 17:03
Ort: Skåne

Inlägg av LillaNissen »

Kan väl berätta en som hände vid en Mac... :oops:
Kompisen skulle tanka så jag och en annan går in för att köpa läsk eller nåt.
Hade fortfarande hjälm på mig men så jag gick genom de 2 automatiska glasdörrarna,
Men då kommer jag på nånting och går ut och ställer mig mitt i dörr öppningen och säger det jag kom på till min kompis som fortfarande står o tankar.
Och hade ju som sagt fortfarande hjälm på mig så jag såg ju knappt nåt från sidorna så helt plötsligt så stängs de automatiska dörrarna rakt på huvudet :oops:

Blev ju rätt så chockad men var väldigt pinsamt att alla som var ute o tankade stod o stirrade på mig och att sedan gå till kassan och betala till de i kassan som såklart hade sett allt :oops:
Kan ju säg att kompisen som var med mig där inne garvade ihjäl sig :oops:
Skriv svar