Lackade ramen och de andra sakerna idag. Resultatet blev väll sådär men nu sliper man ju iaf rost!
Under tiden ramen torkade så passade jag på att bygga ett till rör. Börjar gå riktigt fort nu, tog totalt 4 timmar inklusive utklippning av alla pappersmallar.
Sen blev det fram med gassvetsen och värma upp rören och på med linolja så inte de rostar.
HHR här på forumet frågade mig för ett tag sen om det inte hade bränt igenom mycket när svetsen var så platt och kom då på att jag inte hade en aning så fick bli till att kika nu när jag byggde nytt rör, och ja, inte mkt genombränning här inte!
Riejuman skrev:snygga rör du gör. du kan ju börja sälja
Tror han gör det redan du får dock räkna ut vart effekten ska komma osv själv.
Nu förväxlar du nog mig med någon annan för jag har aldrig sålt ett rör Men visst, vill någon ha ett avstämt rör till liggande minarelli så är det bara att höra av sig. Men det blir inte förens jag har bänkat med de rören jag har gjort nu eftersom jag isf vill kunna lämna ngn typ av effektgaranti så ingen blir missnöjd.
TechnoMen skrev:Alltså har du pengarna får du gärna sätta på detta och ha 2 st stage6 R/T 70cc, 2 st turbo och nos på.. Dräglar bara jag tänker på det..
TechnoMen skrev:Alltså har du pengarna får du gärna sätta på detta och ha 2 st stage6 R/T 70cc, 2 st turbo och nos på.. Dräglar bara jag tänker på det..
TechnoMen skrev:Alltså har du pengarna får du gärna sätta på detta och ha 2 st stage6 R/T 70cc, 2 st turbo och nos på.. Dräglar bara jag tänker på det..
Jag gissar att han menar rören för i min telefon kommer roten upp som förslag när man skriver rören
precis mena rören
[spoiler]Göra inlägg på tsr när man sitter å skiter har sina nackdelar [/spoiler]
Ett är på 12500rpm och det andra på 14000rpm. Sen skiljer sig även allt annat med såsom vinklar och längder på header och diffusorerna.
Det "lågvarviga" kommer antagligen att kunna övervarva uppåt 3000rpm utan något större dropp i effekt medans det högvarviga antagligen kommer stendö direkt efter 14000.
Skruvat ihop den idag och testat på vägen, har fortfarande soppaproblem men har moddat förgasaren nu så det ska förhoppningsvis vara löst. Blir upp till bevis imorgon!
Kan ju tillägga att alla tester gjordes med ett prorace-rör så det är inte röret som spökar denna gången.
StylizhRazer skrev:när den äntligen är igång och funkar som den ska hur fan ska du få stopp på den? original bromsarna kommer la inte klara belastningen?
Efter en hel del borrande i förgasaren idag fick jag den äntligen till att börja gå rent/fett. Körde hela tiden med prorace-röret men varken effekten eller varvet var direkt upphetsande så satte på mitt egendesignade 14krpm rör med riktigt vassa vinklar och satan vilken skillnad, nu börjar det röra på sig ordentligt för att vara 50cc!
Ska dock fortfarande skaffa en mindre förgasare så man får upp gashastigheten och slipper alla dessa bränsleproblem..
Perra.S skrev:Efter en hel del borrande i förgasaren idag fick jag den äntligen till att börja gå rent/fett. Körde hela tiden med prorace-röret men varken effekten eller varvet var direkt upphetsande så satte på mitt egendesignade 14krpm rör med riktigt vassa vinklar och satan vilken skillnad, nu börjar det röra på sig ordentligt för att vara 50cc!
Ska dock fortfarande skaffa en mindre förgasare så man får upp gashastigheten och slipper alla dessa bränsleproblem..
såg precis lite längre bak i ditt projekt att du hade späjll för insprut ska detta monteras i framtiden ?
Perra.S skrev:Efter en hel del borrande i förgasaren idag fick jag den äntligen till att börja gå rent/fett. Körde hela tiden med prorace-röret men varken effekten eller varvet var direkt upphetsande så satte på mitt egendesignade 14krpm rör med riktigt vassa vinklar och satan vilken skillnad, nu börjar det röra på sig ordentligt för att vara 50cc!
Ska dock fortfarande skaffa en mindre förgasare så man får upp gashastigheten och slipper alla dessa bränsleproblem..
såg precis lite längre bak i ditt projekt att du hade späjll för insprut ska detta monteras i framtiden ?
Ja det är tanken, men det blir nog inte än på ett tag.
Perra.S skrev:Har inte hänt ngt större. Monterat bränsletrycksmätare och lite anndra småsaker så den är klar att starta. Men det lär dröjja tills detta skitväder gått över innan det blir av.
Även börjat på ett till projekt som inkluderar både 2t och överladdning, fast denna gången med lite mer kubik. Men det kommer det inga bilder/info på förens den är klar och testad
Hur går det med det? är det något du har gjort på det? Isf kan du berätta lite om det hur mycket cc snackar vi om?
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Eftersom det är så kul att bygga rör så började jag på ett nytt idag...
Blir indragen stinger på detta, aldrig testat själv men vet en person som fick ljudnivån sänkt från 115dB till 100dB. Hoppas det stämmer nått så när.
Det på bilden tog 2timmar, återstår väll en timme till imorgon innan det är helt klart
Hämtade även ut en 21mm förgasare idag, nu väntar jag bara på min Mikuni TM24 som sitter fast i tullen i Florida, USA..