dracen__93 skrev:
okeje
så det skulle allså ge mer topp att köpa metrakit thrower ?
Ja, precis.
nån annan som tror den kommer gå bättre med airsal och org röret än org cylindern och metrakit thrower?
bättre effekt och bättre effekt, den kommer inte gå snabbare men bättre effekt kan den nog ge, och ett stort övertag i vridmoment och på låga varv. du slipper den sega ketchup effekten och har effekt över nästan hela registret. bättre effektregister får du helt klart men toppeffekten är jag inte helt 100 på, lär nog vara rätt likt men du får klart övertag i vridmoment. se bara till att du inte har några strypningar kvar i röret så kommer du nog få högre effekt med arisalen på istället.
nu är det så att jag ska köpa trim cylinder och nu undrar jag om nån kan tipsa om en bra 50cc elr en halv bra 70cc men det måste vara bra kvalitet och lång livsläng jag ska köra orginal vev parti och effekt rör men vevstaken/staget ellr vad ni kallar det är bytt till bättre kvalitet. så länka några fina cyllar ni skulle köpt i mitt läge
fax110 skrev:nu är det så att jag ska köpa trim cylinder och nu undrar jag om nån kan tipsa om en bra 50cc elr en halv bra 70cc men det måste vara bra kvalitet och lång livsläng jag ska köra orginal vev parti och effekt rör men vevstaken/staget ellr vad ni kallar det är bytt till bättre kvalitet. så länka några fina cyllar ni skulle köpt i mitt läge
okej skall köpa 19/21 förgasare och insug och jag har en dt50r 1998 med am6a, turbokit okej men kan man få mer effekt ur en 50cc sport än metran handmade ?
dracen__93 skrev:
okeje
så det skulle allså ge mer topp att köpa metrakit thrower ?
Ja, precis.
nån annan som tror den kommer gå bättre med airsal och org röret än org cylindern och metrakit thrower?
går bättre med ett mkrör än en cyllinder.....har prövat å det sög med bara cylinder. Prövade med ett thrower som du snackar om,=var mycket roligare å bättre på alla sätt. dessutom så låter det inget
nån annan som tror den kommer gå bättre med airsal och org röret än org cylindern och metrakit thrower?
går bättre med ett mkrör än en cyllinder.....har prövat å det sög med bara cylinder. Prövade med ett thrower som du snackar om,=var mycket roligare å bättre på alla sätt. dessutom så låter det inget
chifen skrev:går bra på original? du bör ju byta till ett lite värre sportsystem eller kanske till och med upp till lågvarvigt midrace för att få ut bra effekt byta förgasare för bästa cylinderloppsfyllning och kylning. veven kan du nog köra med men jag rekomenderar nästan alltid att byta vev när då går värre än typ handmade cylindern.. då gussen ger ca 13hk (15-16 med lite finportning) men ja de är en sportcylle som är lågvarvig satsa på ett system som leovince v6 och den lär gå perfa!
går de bra me mk thrower istelle för leovince v6 ?
chifen skrev:går bra på original? du bör ju byta till ett lite värre sportsystem eller kanske till och med upp till lågvarvigt midrace för att få ut bra effekt byta förgasare för bästa cylinderloppsfyllning och kylning. veven kan du nog köra med men jag rekomenderar nästan alltid att byta vev när då går värre än typ handmade cylindern.. då gussen ger ca 13hk (15-16 med lite finportning) men ja de är en sportcylle som är lågvarvig satsa på ett system som leovince v6 och den lär gå perfa!
går de bra me mk thrower istelle för leovince v6 ?
chifen skrev:går bra på original? du bör ju byta till ett lite värre sportsystem eller kanske till och med upp till lågvarvigt midrace för att få ut bra effekt byta förgasare för bästa cylinderloppsfyllning och kylning. veven kan du nog köra med men jag rekomenderar nästan alltid att byta vev när då går värre än typ handmade cylindern.. då gussen ger ca 13hk (15-16 med lite finportning) men ja de är en sportcylle som är lågvarvig satsa på ett system som leovince v6 och den lär gå perfa!
går de bra me mk thrower istelle för leovince v6 ?
kör på v6an
men jag har redan ett mk tänkte om de typ går lika bra?
luddemuregard skrev:Vilken passar best till en mhr team 80cc ska jag köpa en 24 förgasare lr ska jag sätta på min 28 förgasare? Och är det stor skillnad i bränsle ?
Varför oroar du dig om bränsle?
Om du ska köra med den cylindern på gatan är du ju bara dum.
Nee men vafan en kanske får tänka lite nu när bränslet är så jävla dyrt men jag ska väl köra men 28 förgasaren på racen och ifall jag ska testa den på vägen sen så blir det väl en 24 men hur stor är bränsle skillnaden?
luddemuregard skrev:Nee men vafan en kanske får tänka lite nu när bränslet är så jävla dyrt men jag ska väl köra men 28 förgasaren på racen och ifall jag ska testa den på vägen sen så blir det väl en 24 men hur stor är bränsle skillnaden?
luddemuregard skrev:Nee men vafan en kanske får tänka lite nu när bränslet är så jävla dyrt men jag ska väl köra men 28 förgasaren på racen och ifall jag ska testa den på vägen sen så blir det väl en 24 men hur stor är bränsle skillnaden?
luddemuregard skrev:Nee men vafan en kanske får tänka lite nu när bränslet är så jävla dyrt men jag ska väl köra men 28 förgasaren på racen och ifall jag ska testa den på vägen sen så blir det väl en 24 men hur stor är bränsle skillnaden?
!! Jag har en Cylinder liggandes av märket Airsal som är på 75cc. När jag köpte den så sa säljaren att den var lättskuren och bara att borra upp! När vi hade fått hem den så tog sig farsan en titt på den, Vi fick då se att det var ett par rejäla repor i loppet och den såg svår ut att borra upp + att det hade lossna några bitar från nikasilet. Pappa tog med sig cylindern till en som han känner som är bra på att borra upp cylindrar. Men han sa tyvärr att det inte gick för att loppet skulle bli för tunnt : / Så jag undrar om jag ska testa borra upp ändå? För jag snackade med säljaren sen och han sa att det ska gå att borra upp den lätt! han hade tänkt göra det själv men han hade inte tid sa han!
jadu vad förlorar du på att testa nu funkar den inte . och om du borar upp dne kanske det är 20% chans att den funkar och den funkar ju ändå inte så bora upp den du
fax110 skrev:jadu vad förlorar du på att testa nu funkar den inte . och om du borar upp dne kanske det är 20% chans att den funkar och den funkar ju ändå inte så bora upp den du
de blir inte lyckat att borra upp den, de går inta att göra med en aluminium cylinder. och om nickasilen har låssnat måste de läggas ny. o de kostar runt 1-2 k.
XPS_POJKEN skrev:!! Jag har en Cylinder liggandes av märket Airsal som är på 75cc. När jag köpte den så sa säljaren att den var lättskuren och bara att borra upp! När vi hade fått hem den så tog sig farsan en titt på den, Vi fick då se att det var ett par rejäla repor i loppet och den såg svår ut att borra upp + att det hade lossna några bitar från nikasilet. Pappa tog med sig cylindern till en som han känner som är bra på att borra upp cylindrar. Men han sa tyvärr att det inte gick för att loppet skulle bli för tunnt : / Så jag undrar om jag ska testa borra upp ändå? För jag snackade med säljaren sen och han sa att det ska gå att borra upp den lätt! han hade tänkt göra det själv men han hade inte tid sa han!
borra upp en nicasil cylinder? att nicasilera om den kommer kosta mer än en ny cylinder... ska du borra upp den behöver du även en öd kolv, annars kommer du vara helt komp lös och slå sönder cylindern och kolven ännu mer genom att det blir glapp..
XPS_POJKEN skrev:!! Jag har en Cylinder liggandes av märket Airsal som är på 75cc. När jag köpte den så sa säljaren att den var lättskuren och bara att borra upp! När vi hade fått hem den så tog sig farsan en titt på den, Vi fick då se att det var ett par rejäla repor i loppet och den såg svår ut att borra upp + att det hade lossna några bitar från nikasilet. Pappa tog med sig cylindern till en som han känner som är bra på att borra upp cylindrar. Men han sa tyvärr att det inte gick för att loppet skulle bli för tunnt : / Så jag undrar om jag ska testa borra upp ändå? För jag snackade med säljaren sen och han sa att det ska gå att borra upp den lätt! han hade tänkt göra det själv men han hade inte tid sa han!
borra upp en nicasil cylinder? att nicasilera om den kommer kosta mer än en ny cylinder... ska du borra upp den behöver du även en öd kolv, annars kommer du vara helt komp lös och slå sönder cylindern och kolven ännu mer genom att det blir glapp..
OKej, den är skrot, nån som vill ha den gratis? topplocket går att använda!
XPS_POJKEN skrev:!! Jag har en Cylinder liggandes av märket Airsal som är på 75cc. När jag köpte den så sa säljaren att den var lättskuren och bara att borra upp! När vi hade fått hem den så tog sig farsan en titt på den, Vi fick då se att det var ett par rejäla repor i loppet och den såg svår ut att borra upp + att det hade lossna några bitar från nikasilet. Pappa tog med sig cylindern till en som han känner som är bra på att borra upp cylindrar. Men han sa tyvärr att det inte gick för att loppet skulle bli för tunnt : / Så jag undrar om jag ska testa borra upp ändå? För jag snackade med säljaren sen och han sa att det ska gå att borra upp den lätt! han hade tänkt göra det själv men han hade inte tid sa han!
borra upp en nicasil cylinder? att nicasilera om den kommer kosta mer än en ny cylinder... ska du borra upp den behöver du även en öd kolv, annars kommer du vara helt komp lös och slå sönder cylindern och kolven ännu mer genom att det blir glapp..
OKej, den är skrot, nån som vill ha den gratis? topplocket går att använda!
det sitter aldrig en plug i cylindern. isånafall äre en stryp cylinder men då måste man köpa ny. och jag tror Derbi 05 har stryp i kröken i insuget och strypt cdi