Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
hahahahahahahahahchifen skrev:då snackar vi rost efter 2 timmar (Y)DerbiDriver skrev:Mercedes AMG!! Vilken modell vet jag ikke men minst en Mercedes 500 med v8! då snackar vi grejor(Y)
stunt 4 life skrev:är det så man stryper oljemängden nu för tin?MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
brukar ligga på runt 1.8 blandad körning hahapotog skrev:du drar rx-7an mycket bensin?chifen skrev:Lyfter den här tråden igen då på ValoPallo's request! Han vill veta vilka som har bilar och jag är ju en av dem, bara att kika in i mitt galleri så får ni se dem
525 eller S90 (bakhjulsdrivet ftw)Gröngöling skrev:Vad tycker alla? Som förstabil, vad är bäst?
XC70 från runt -00
BMW 525 från runt -95
Saab 9-5 Aero från runt -99
Audi Coupe GT från runt -86
Volvo S90 från runt -98
Alla kostar mellan 20-40k.
Då äre ju 525 som gäller Högre effekt och roligare motor. Snyggare bil dessutom och den är väldigt bekväm att åka iCaToXXo skrev:525 eller S90 (bakhjulsdrivet ftw)Gröngöling skrev:Vad tycker alla? Som förstabil, vad är bäst?
XC70 från runt -00
BMW 525 från runt -95
Saab 9-5 Aero från runt -99
Audi Coupe GT från runt -86
Volvo S90 från runt -98
Alla kostar mellan 20-40k.
http://www.blocket.se/jonkoping/Subaru_ ... ?ca=13&w=3 Denna bilen är nog roligare än alla dom där bilarna! Mycket skönare med awd! Och runt 40 för den är nog inte omöjligt! Går jävligt skönt med lite små modifieringar!Gröngöling skrev:Vad tycker alla? Som förstabil, vad är bäst?
XC70 från runt -00
BMW 525 från runt -95
Saab 9-5 Aero från runt -99
Audi Coupe GT från runt -86
Volvo S90 från runt -98
Alla kostar mellan 20-40k.
Fy fan! Ville bara ha en hum om hur mycket en 2skivig wankel drar!chifen skrev:brukar ligga på runt 1.8 blandad körning hahapotog skrev:du drar rx-7an mycket bensin?chifen skrev:Lyfter den här tråden igen då på ValoPallo's request! Han vill veta vilka som har bilar och jag är ju en av dem, bara att kika in i mitt galleri så får ni se dem
riktiga bilar drar över 1,5l/mil..potog skrev:Fy fan! Ville bara ha en hum om hur mycket en 2skivig wankel drar!chifen skrev:brukar ligga på runt 1.8 blandad körning hahapotog skrev: du drar rx-7an mycket bensin?
Men hur i hälvete kan din ekonomi gå runt när du kör 2 bilar som drar lika myckwt som en jävla brunn
den kostar 13.9k och jo det är rätt mkt för den bilen inte värt att köpa den för det priset när det finns bättre och nyare bilar runt samma prisPontus_PGO skrev:är inte 20k ganska mycket för en första bil kolla denna
http://www.blocket.se/ostergotland/Volk ... ?ca=14&w=1
köp fan den hära: http://www.blocket.se/ostergotland/Intr ... ?ca=14&w=1 rätt najs ser den ut o varaPontus_PGO skrev:är inte 20k ganska mycket för en första bil kolla denna
http://www.blocket.se/ostergotland/Volk ... ?ca=14&w=1
rx7an är ju inte standard direkt men de är törstiga även original Det är även rx8 som är betydligt nyare, sideffekt av wankel men ack så roliga motorer och bilar! Speciellt rx7an!potog skrev:Fy fan! Ville bara ha en hum om hur mycket en 2skivig wankel drar!chifen skrev:brukar ligga på runt 1.8 blandad körning hahapotog skrev: du drar rx-7an mycket bensin?
Men hur i hälvete kan din ekonomi gå runt när du kör 2 bilar som drar lika myckwt som en jävla brunn
Jag sökte men hittade inget, vad man än söker på så kommer det nästan bara de senaste posternachifen skrev:Lyfter den här tråden igen då på ValoPallo's request! Han vill veta vilka som har bilar och jag är ju en av dem, bara att kika in i mitt galleri så får ni se dem
Så jag lyfte den åt dig Vet att söksystemet inte är det allra bästa men nu är ju tråden lyft och du har hittat hit! Så jag har ju bil iaf, eller 2 st för tillfället men ena ska säljasValoPallo skrev:Jag sökte men hittade inget, vad man än söker på så kommer det nästan bara de senaste posternachifen skrev:Lyfter den här tråden igen då på ValoPallo's request! Han vill veta vilka som har bilar och jag är ju en av dem, bara att kika in i mitt galleri så får ni se dem
Amen to that!TSR`BakarN skrev:GOLF mk1 mk2 mk3 <3
[spoiler] ville bara säga det [/spoiler]
tror det gick på lite över 200k och då får vi den till sverigeMattyyy skrev:Vad gick den på? Farsan har blivit sugen på Mustang/Dodge Challenger så skulle vilja veta ett pris på vad det ungefär kan kostastreamjr skrev:inte för att skryta, men vi har precis köpt en mustang -08 som kommer från staterna om ett par veckor
Never, min bäbisTSR`BakarN skrev:2stroke4ever skrev:Amen to that!TSR`BakarN skrev:GOLF mk1 mk2 mk3 <3
[spoiler] ville bara säga det [/spoiler]
har själv en GOlf Mk3 2.0 <3
Köpan ?
absolut, så mycket billigare.TSR`BakarN skrev:körun på etanol ?
Inte för att ta bort erat skryt men amerikanska bilar är inga kvalitetsbilar.. Förr levde de på charmen iaf, nu har de inte så mycket alls. Speciellt inte chryslerconcernen(därmed dodge och jeep) så satsa hellre på mustang då för de håller bättre kvalité. Småbilarna i golfklassen har högre kvalité på inredning och detaljkänsla än jänkarna, och det vet jag efter att ha jobbat med dem. Ta chrysler 300c som ett exempel Tufft skal, eller hur? Men i grund och botten så är det en gammal bottenplatta som merca skrotat, chrysler köpt upp och "förfinat" med amerikanska delar. Slutsumman av det är att jag inte gjort en enda service på en 300c utan att behöva byta någon styrled och då gjorde jag servicear nästan dagligen på dessa. Även första servicen, 1000mil efter inköp så fick jag byta bägge styrlederna på en 300c för de var tokslut och glappade som tusan.Mattyyy skrev:Vad gick den på? Farsan har blivit sugen på Mustang/Dodge Challenger så skulle vilja veta ett pris på vad det ungefär kan kostastreamjr skrev:inte för att skryta, men vi har precis köpt en mustang -08 som kommer från staterna om ett par veckor
chifen skrev:Inte för att ta bort erat skryt men amerikanska bilar är inga kvalitetsbilar.. Förr levde de på charmen iaf, nu har de inte så mycket alls. Speciellt inte chryslerconcernen(därmed dodge och jeep) så satsa hellre på mustang då för de håller bättre kvalité. Småbilarna i golfklassen har högre kvalité på inredning och detaljkänsla än jänkarna, och det vet jag efter att ha jobbat med dem. Ta chrysler 300c som ett exempel Tufft skal, eller hur? Men i grund och botten så är det en gammal bottenplatta som merca skrotat, chrysler köpt upp och "förfinat" med amerikanska delar. Slutsumman av det är att jag inte gjort en enda service på en 300c utan att behöva byta någon styrled och då gjorde jag servicear nästan dagligen på dessa. Även första servicen, 1000mil efter inköp så fick jag byta bägge styrlederna på en 300c för de var tokslut och glappade som tusan.Mattyyy skrev:Vad gick den på? Farsan har blivit sugen på Mustang/Dodge Challenger så skulle vilja veta ett pris på vad det ungefär kan kostastreamjr skrev:inte för att skryta, men vi har precis köpt en mustang -08 som kommer från staterna om ett par veckor
Satsa på något som är bra på riktigt istället för något som bara är stort och tar plats För att citera Hans Hedberg (teknikens värld) "M3 är som att operera med modern laserteknik, c63 AMG med vass skalpell medans bossen (mustang boss) har mer röjsåg över sig" Då ska det ändå sägas att Mustang Boss är bland de bättre jänkarna öht Men alla har ju sin smak
Btw grabbar, tanka inte rent e85 i bilar som inte är gjorda för det, inte bra i längden. Inte ens biopower bilarna gillar att bli tankade med bara e85 i längden då de kleggar igen spridarna om man inte tankar bensin emellanåt. Att tanka det i bilar som inte är optimerade för det gör att de ofta går för snålt och kan få tråkiga effekter så var försiktiga med etanolen, även om den är lockande billig!
Oftast sönderkörda i motorn är en nackdel med dom och jag har för mig att motorerna inte pallar effekt över 350hk.TuZx skrev:vet någon för och nackdel med nissan s13/s14 ?