Jagad av två personbilar :/

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

seakex
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 29 juni 2011, 15:14

Jagad av två personbilar :/

Inlägg av seakex »

För några dagar sedan var jag och min kompis ute och körde lite, jag körde min speedfight och han sin Senda. (Småtrimmade) Vi var ute och körde på en vanlig bilväg och då jag ser i backspegeln att två bilar åker ovanligt nära mig. Sen kör en bil om mig och lägger sig emellan mig och min kompis och börjar bromsa medan den andra bakom mig börjar gasa på. Jag blir ju livrädd och kör om bilen framför mig. Sen ligger dom där två bilarna efter oss en stund till vi kommer in till en liten 30 väg då den ena prejar min kompis mot diket medan den andra försöker köra på mig. Jag drog i väg och maxade typ 75km/h då kommer bilen och lägger sig bokstavligt talat 1 dm från mig. som tur va hittade jag en bom som jag körde igenom och klarade mig. Jag hittade min kompis efter detta då han berättade att han hade blivit prejad jagad en längre stund och sedan också kört in på en gång väg.

Tyvärr fick jag inte tag på regnumret eftersom jag var koncentrerad på körningen.

Vad skulle ni gjort i det här läget?

(Förlåt för grammatiska fel, slängde ihop det lite snabbt.)
GuZt4v
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 439
Blev medlem: 24 september 2011, 09:29

Inlägg av GuZt4v »

jag skulle ju försökt fått regnummerna på bilarna o sedan pratat med polisen om det men nu har ni ju trimmade med o så men bara för de ska inte man behöva bli nerprejad i diket! om förarna hade hoppat ut (troligtvis två gubbjävlar) hade jag ju frågat liiiiiiiiite snällt vad i helvete de håller på med o bankat in en stor jävla buckla i bilhelvetet som alla andra här ;)
Bild
Danne: Bevisa vad du går för bensinballe :D

Kolla mitt Derbi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33274
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

finns väll inte så mycket att göra :P

är ju nice upplevelse efter händelsen :D
Bild
mrderbiguy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 274
Blev medlem: 13 mars 2012, 14:22

Inlägg av mrderbiguy »

GuZt4v skrev:jag skulle ju försökt fått regnummerna på bilarna o sedan pratat med polisen om det men nu har ni ju trimmade med o så men bara för de ska inte man behöva bli nerprejad i diket! om förarna hade hoppat ut (troligtvis två gubbjävlar) hade jag ju frågat liiiiiiiiite snällt vad i helvete de håller på med o bankat in en stor jävla buckla i bilhelvetet som alla andra här ;)
Tror inte du hade varit en så jädra macho kille i det läget gustav, du behöver inte leka tuff inför alla här .

Om det var jag som körde så skulle ja göra som dig , köra på bara och leta efter en mindre väg.
Derbi asså -.-
Användarens profilbild
Peddobear
karhuuu!
Inlägg: 476
Blev medlem: 25 augusti 2010, 20:15
Ort: Månen

Inlägg av Peddobear »

Mura skrev:finns väll inte så mycket att göra :P

är ju nice upplevelse efter händelsen :D
ta en öl å njut 8)
Bild
Användarens profilbild
Sw33t
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 17 oktober 2010, 16:27
Ort: Liiiiiiiiiiiiidingö fö fan!!

Inlägg av Sw33t »

Min farsa e snut, så ifall det där hände mig och jag skulle fått tag på registreringsnumret så skulle han nog kunna göra ett och annat mot dom där gubbjävlarna... ;)
JAG HAR INGEN SIGNATUR OCH JAG ÄR TAMEFAN STOLT ÖVER DET!!!€€£@@{@$€$£@${£@£$@€€£$
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Sw33t skrev:Min farsa e snut, så ifall det där hände mig och jag skulle fått tag på registreringsnumret så skulle han nog kunna göra ett och annat mot dom där gubbjävlarna... ;)
Det hade vart mer skrämmande om han var medlem i typ HA ;)
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

Mura skrev:finns väll inte så mycket att göra :P

är ju nice upplevelse efter händelsen :D
låter som nått DU skulle göra :roll: :mrgreen:
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 449
Blev medlem: 20 juli 2011, 12:28

Inlägg av Aprilia-Mx »

Kör bahh kör!! Och utnyttja egenskaperna du har av två hjul sålänge du inte ser några blåljus! :D
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
GuZt4v
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 439
Blev medlem: 24 september 2011, 09:29

Inlägg av GuZt4v »

mrderbiguy skrev:
GuZt4v skrev:jag skulle ju försökt fått regnummerna på bilarna o sedan pratat med polisen om det men nu har ni ju trimmade med o så men bara för de ska inte man behöva bli nerprejad i diket! om förarna hade hoppat ut (troligtvis två gubbjävlar) hade jag ju frågat liiiiiiiiite snällt vad i helvete de håller på med o bankat in en stor jävla buckla i bilhelvetet som alla andra här ;)
Tror inte du hade varit en så jädra macho kille i det läget gustav, du behöver inte leka tuff inför alla här .

Om det var jag som körde så skulle ja göra som dig , köra på bara och leta efter en mindre väg.
jag var ironisk då det kommit ett ex antal trådar om liknande då andra sagt att de skulle bankat skiten ur dem o slagit sönder allt o lite till :roll:
Bild
Danne: Bevisa vad du går för bensinballe :D

Kolla mitt Derbi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33274
Användarens profilbild
GeneraL Ec
Svårstartad skrothög
Inlägg: 216
Blev medlem: 19 mars 2012, 20:23

Inlägg av GeneraL Ec »

Tja! chansen att de va några "gubbjävlar" är liten, är mer troligt att det va några "ungdomar" typ 18-19 som precis fått körkort och vill jävlas... och om dom körde volvo 740 så va de nästan garanterat de.

Talar av egen erfarenhet...
Användarens profilbild
NoCamshaft
Elmoped
Inlägg: 97
Blev medlem: 15 april 2012, 12:26
Ort: kungsbacka

Inlägg av NoCamshaft »

nämen jag skulle ju lagt mig bakom båda bilarna :)
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Vad var det för bilar? Kan ju ha varit civilbilar med tanke på formationen de ställde upp för att avgränsa er från varandra.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Min fråga är densamma som många andras - vad var det för bilar?
Användarens profilbild
NoCamshaft
Elmoped
Inlägg: 97
Blev medlem: 15 april 2012, 12:26
Ort: kungsbacka

Inlägg av NoCamshaft »

GeneraL Ec skrev:Tja! chansen att de va några "gubbjävlar" är liten, är mer troligt att det va några "ungdomar" typ 18-19 som precis fått körkort och vill jävlas... och om dom körde volvo 740 så va de nästan garanterat de.

Talar av egen erfarenhet...
jo det tror jag nog med
Skriv svar