Rieju drac varvar inte ut på 4+

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Rieju drac varvar inte ut på 4+

Inlägg av stunt 4 life »

känner en kille som har en Rieju drac RR-02.
man måste ha gas när man ska växla från friläge till 1an annars dör den och hög gas när man ska iväg? sen går det hyffsat upp till 4an. då orkar den knappt varva? han har ett högvarvigtrör och han körde med samma setup i sommras som nu? han har dragit alla pluggar och satt på ett sportluftfilter och drevat den med 12 (tror jag) och då gick den grymt! toppa ca 90km/h. kan de va lådan som är konstig eller va är felet?/ en tacksam jävel! :)
Senast redigerad av stunt 4 life den 10 april 2012, 19:10, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Du kanske har drevat den för tungt? Jävlar vad många frågetecken du använder btw :lol:
Well do ya, punk?
spoorky
Elmoped
Inlägg: 118
Blev medlem: 31 juli 2011, 23:59

Inlägg av spoorky »

Hade samma fel på min, hade högvarvigt rör och sportluftfilter. Jag drevade ner den så gick den mycket bättre! testa det :wink:
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 570
Blev medlem: 8 september 2011, 21:09
Ort: Järfälla

Inlägg av -ReM- »

Kan också va förgasaren som spökar. Vet från andra mopeder att en felinställd förgasare kan ge dålig ork, både i backar och på högre växlar.
Om moppen nu funkar på 1-2-3 växlarna men inte högre kan det som sagt vara drevning, men har det fungerat bra med samma drevning tidigare så kolla lite på tändstift och förgasare. Nytt tändstift och rengör förgasaren till att börja med, annars för ni pilla lite på inställningarna på den.
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Användarens profilbild
EmilÅkerström
Varnad
Inlägg: 311
Blev medlem: 8 december 2010, 19:39
Ort: kommunistkyrkan
Kontakt:

Inlägg av EmilÅkerström »

när den varvar ner slira lite på kopplingen
hitler is tha king
Skriv svar