Majkeys Rieju MRX 200cc 2012-05-17 Till SALU

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 6 februari 2012, 18:32
Ort: Halmstad

Inlägg av Seenz »

Riktigt häftigt :) Lycka till!!
Live like today was you're last day.
Användarens profilbild
meckARN96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271
Blev medlem: 28 juni 2011, 20:37

Inlägg av meckARN96 »

NAaajs!! Du måste lägga upp test run så vi får se vridet i den!
_____________________________________________________________
"In my body, where the shame-gland should be, there is instead another awesome-gland! True story!"

-Barney Stinson
Användarens profilbild
Nejonback
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 5 mars 2012, 08:49

Inlägg av Nejonback »

RIKTIGT grym! :D
Användarens profilbild
Majkey
Elmoped
Inlägg: 124
Blev medlem: 29 juli 2010, 18:56

Inlägg av Majkey »

Tack för alla kommentarer :D .. Nu jävlar närmar det sig..

Fick köpt ett bromssystem av Stunt-Virre här på TSR. Tanken är klar, skall fylla soppa i den imorgon och se så den är tät :P.. Har beställt nytt framdrev/bakdrev.. Fanns dessvärre inga 420 framdrev som var större än 15 :(.. Men beställde ett 428 drev. Som jag fattar det så är enda skillnaden mellan 420/428 tjockleken på godset.. Så beställde ett 17 framdrev som jag kommer slipa ner till ett 420.. Bak var det minsta 46 som jag kunde hitta.

Så nya drevningen blir 17/46, gamla var 15/52.. Kommer nog göra susen :)

Den här veckan kommer bli spännande och full av uppdateringar :)

Bjuder på en bild på min härliga kabelhärva :D... Jävla tur att man gick el-programmet XD

Bild
Användarens profilbild
QviW
TSR:s snyggaste
Inlägg: 317
Blev medlem: 6 januari 2011, 15:47
Ort: Herrljunga

Inlägg av QviW »

http://www.monkeybike.co.uk/acatalog/Sp ... hains.html
där finns alla möjliga drev, t.e.x 23,26, 30, 36 fast vet inte om dom passar din "moppe", men det borde väl gå att göra nya hål?
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Låter som du får spara pengar till nya packboxar till framgaffeln, nytt bakdäck och en bromsslang iaf ;) Vad kör du för drevning på den nu?
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Majkey
Elmoped
Inlägg: 124
Blev medlem: 29 juli 2010, 18:56

Inlägg av Majkey »

QviW skrev:http://www.monkeybike.co.uk/acatalog/Sp ... hains.html
där finns alla möjliga drev, t.e.x 23,26, 30, 36 fast vet inte om dom passar din "moppe", men det borde väl gå att göra nya hål?
Jao.. Borde ju inte vara några problem att göra nya hål.. Problemet blir att hitta ett drev som är massivt? Så det inte redan är hål där jag behöver borra hål :P Om du fattar vad jag menar.. Men jag hoppas 17/46 räcker
Användarens profilbild
Majkey
Elmoped
Inlägg: 124
Blev medlem: 29 juli 2010, 18:56

Inlägg av Majkey »

chifen skrev:Låter som du får spara pengar till nya packboxar till framgaffeln, nytt bakdäck och en bromsslang iaf ;) Vad kör du för drevning på den nu?
Orkar inte lägga tid på framgaffeln nu :P.. Och som jag skrev tidigare så har jag precis köpt ett bromssystem med bromsslang.. Så den biten är löst.. Kör 15/52 nu.. Och den gjorde typ 55km/h XD.. Den gick rent, ngt fet blandning då stiftet var svart.. men det gör ju inget nu under inkörningen..
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Majkey skrev:
chifen skrev:Låter som du får spara pengar till nya packboxar till framgaffeln, nytt bakdäck och en bromsslang iaf ;) Vad kör du för drevning på den nu?
Orkar inte lägga tid på framgaffeln nu :P.. Och som jag skrev tidigare så har jag precis köpt ett bromssystem med bromsslang.. Så den biten är löst.. Kör 15/52 nu.. Och den gjorde typ 55km/h XD.. Den gick rent, ngt fet blandning då stiftet var svart.. men det gör ju inget nu under inkörningen..
Aha, allright. Då är det inte så mycket annat att göra än att byta till minsta bakdrevet du kan få tag i och största framdrevet sedan är ju nästa steg att ändra i växellådan eller modifiera så du kan köra med annan kedja och större framdrev och mindre bakdrev. Lite mer än 55 vill man ju gärna komma upp i med 200cc motor ;)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Wennerbo
Elmoped
Inlägg: 141
Blev medlem: 4 december 2011, 19:29

Inlägg av Wennerbo »

Fy fan vilken ljuddämpare!
Användarens profilbild
Majkey
Elmoped
Inlägg: 124
Blev medlem: 29 juli 2010, 18:56

Inlägg av Majkey »

Up
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

najs att du har fixa de mesta problem :) låter den som på videon ? vill ju att den låter som en maffig fyrtaktare :)
Användarens profilbild
Majkey
Elmoped
Inlägg: 124
Blev medlem: 29 juli 2010, 18:56

Inlägg av Majkey »

TSR`BakarN skrev:najs att du har fixa de mesta problem :) låter den som på videon ? vill ju att den låter som en maffig fyrtaktare :)
Videon är inte helt rättvis.. Låter maffigare irl =)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

o helvete! HELT SJUKT GRYMT! Bra jobbat! :D Vad blev skillnaden på toppfarten med den nya drevningen? ;)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

verkar rätt trött :P :oops:
Bild
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 417
Blev medlem: 21 februari 2011, 16:13
Ort: haninge
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

Fy fan vad coolt :shock: ljudet från fyrtaktare går ju fan inte att slå 8)
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

ser riktigt bra ut, hur mycket toppar den nu med den nya drevningen? :)
Användarens profilbild
Majkey
Elmoped
Inlägg: 124
Blev medlem: 29 juli 2010, 18:56

Inlägg av Majkey »

streamjr skrev:ser riktigt bra ut, hur mycket toppar den nu med den nya drevningen? :)
Typ 60-65.. Men blir till att beställa ett 30drev så skall det väll fan bli skillnad.. Men då beställer jag nytt 17 framdrev, 30bakdrev och kedja.. Allt i 428.. Men det får nog vänta ett tag.. Ont om cash :-P
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Majkey skrev:
streamjr skrev:ser riktigt bra ut, hur mycket toppar den nu med den nya drevningen? :)
Typ 60-65.. Men blir till att beställa ett 30drev så skall det väll fan bli skillnad.. Men då beställer jag nytt 17 framdrev, 30bakdrev och kedja.. Allt i 428.. Men det får nog vänta ett tag.. Ont om cash :-P
ååh, segt för dig att den inte går över 65... :( Men den måste fortfarande ha ett äckligt vrid ? Och kommer du köra på gatan med den mycket när du är klar? ;)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Stunt-Virre
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 4 mars 2012, 19:43

Inlägg av Stunt-Virre »

Tjabba, kul att se att det går framåt! OCh riktigt skönt att du köpte bromssystemet så jag fick in mer pengar till mitt projekt som skall försöka komma upp här i veckan. Jag lovar att det blir en unik moped. Har Majkey som bevis om ingen tror mig ;) Så Stay tuned! :D
Säljer massvis med Aerox delar och tillbehör, PM och sök det du behöver!
Användarens profilbild
Majkey
Elmoped
Inlägg: 124
Blev medlem: 29 juli 2010, 18:56

Inlägg av Majkey »

Stunt-Virre skrev:Tjabba, kul att se att det går framåt! OCh riktigt skönt att du köpte bromssystemet så jag fick in mer pengar till mitt projekt som skall försöka komma upp här i veckan. Jag lovar att det blir en unik moped. Har Majkey som bevis om ingen tror mig ;) Så Stay tuned! :D
Hehe, jo det var trevligt att träffas. Och onekligen väldigt kul att se ditt lilla projekt :).. Upp med det här för faen :P..

Ang mitt projekt så har jag lagt en beställning.

Från lelles blir det ett drevämne som jag skall göra bakdrev av (34t 428) samt en 428 kedja.
Och från motorhandel ett nytt 17t 428drev.

Ang att jag tog 34 bak var för att jag är osäker på att det går att ha mindre.. Mätte lite mellan bultarna på mitt drev och verkade ytterst tveksamt att allt under 34 hade fått plats..

Så får hoppas 17/34 får upp den i 100km/h iaf ^^..

En annan jobbig grej var att dom bara hade drevämnen i alu :(.. Får undvika gruskörning, för det lär la ta död på ett aludrev rätt fort :P..

JAG HATAR DREV, har lagt ut en mindre förmögenhet på drev nu..
Ingen som vill köpa ett 46t bakdrev till gjutna rrx fälgar billigt?
Nyskick då jag bara provkört det..
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

kommer den toppa över hundra ? , är det ett jäkla vrid jämförd med en 2-takt ?
Användarens profilbild
Majkey
Elmoped
Inlägg: 124
Blev medlem: 29 juli 2010, 18:56

Inlägg av Majkey »

TSR`BakarN skrev:kommer den toppa över hundra ? , är det ett jäkla vrid jämförd med en 2-takt ?
iiiingen aning vad den kommer toppa.. På am6an gör några kuggar fram en hellvetes skillnad.. Men inte på den här motorn :P

Jo, vridet är ju i en helt annan liga än med den gamla motorn.. Nu drar den ju som fan så fort jag är när gasrullen. Riktigt rolig att köra =).. Bara jag får upp den i iaf 90 så är jag helnöjd..

Begränsningen ligger i att hitta en tillräcklig tung drevning.. Men utväxlingen i motorn är väll inte gjord för att gå på gata
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Den är ju så otroligt j*vla snygg alltså!
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

[spoiler]
Majkey skrev:
TSR`BakarN skrev:kommer den toppa över hundra ? , är det ett jäkla vrid jämförd med en 2-takt ?
iiiingen aning vad den kommer toppa.. På am6an gör några kuggar fram en hellvetes skillnad.. Men inte på den här motorn :P

Jo, vridet är ju i en helt annan liga än med den gamla motorn.. Nu drar den ju som fan så fort jag är när gasrullen. Riktigt rolig att köra =).. Bara jag får upp den i iaf 90 så är jag helnöjd..[/spoiler]

"Begränsningen ligger i att hitta en tillräcklig tung drevning.. Men utväxlingen i motorn är väll inte gjord för att gå på gata"/Majkey

aa, kan tänka mig att det blir ett annat vrid :) men det är tråkigt med utväxlingen o.s.v. ? efter som det knappt gör skillnad .. man får bara önska lycka till !! för du har gjort ett fy helsike grymt jobb på moppen :)
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

Grymt snygg :) Tycker dock du skulle byggt på någon motor med mer kräm i, 250 yzf vore maffigt ;) Kult att du fått allt att funka och samtidigt att det ser bra ut på samma gång, lacka svingen svart!
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
Majkey
Elmoped
Inlägg: 124
Blev medlem: 29 juli 2010, 18:56

Inlägg av Majkey »

Update
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

synd att du ska sälja :(
Skogsmullenn
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 augusti 2017, 21:50

Inlägg av Skogsmullenn »

Byggde en Rieju drac 200cc i sommar :D

Bild
Bild
Skriv svar