Tjena ja heter Julius och skaffade en Rieju rrx sm 07 i söndags. Jag är jätte sugen på att trimma men min mamma e jätte emot det. Jag har tävlat i cross förut och tycker därför att det e fett segt att köra i 50km i timmen. Så nu undrar jag om någon vänlig själ kan hjälpa mig med ett diskret inte allt för effektökande trim. Om man plockar bort pluggen i delningen av röret låter märks det mycket då alltså oväsen?
Tystanden som uppstår när man får kärringstopp -.-
Nej det låter inte så mycket mer, den får lite stickigare ljud bara, dock fortfarande väldigt tyst.
Dra pluggen i delningen, bara att lossa 3 skruv, dra bort pluggen och sätta tillbaka skruvarna igen.
Du får en topphastighet på ungefär 65-70km/h, ~80-85 på mätaren.
Du bör byta upp munstycket i förgasaren till runt 85.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
CaToXXo skrev:Nej det låter inte så mycket mer, den får lite stickigare ljud bara, dock fortfarande väldigt tyst.
Dra pluggen i delningen, bara att lossa 3 skruv, dra bort pluggen och sätta tillbaka skruvarna igen.
Du får en topphastighet på ungefär 65-70km/h, ~80-85 på mätaren.
Du bör byta upp munstycket i förgasaren till runt 85.
Okej men om jag gör det vilka drev ska jag då ha för att lättast gå upp på bakan med. (den är helt orgnial annars)
Tystanden som uppstår när man får kärringstopp -.-
CaToXXo skrev:Nej det låter inte så mycket mer, den får lite stickigare ljud bara, dock fortfarande väldigt tyst.
Dra pluggen i delningen, bara att lossa 3 skruv, dra bort pluggen och sätta tillbaka skruvarna igen.
Du får en topphastighet på ungefär 65-70km/h, ~80-85 på mätaren.
Du bör byta upp munstycket i förgasaren till runt 85.
Okej men om jag gör det vilka drev ska jag då ha för att lättast gå upp på bakan med. (den är helt orgnial annars)
Vet inte vad som sitter original på rrx sm men många rekommenderar 13-53 som allround-drevning.
Men dra pluggen först o se om du känner att du behöver dreva om den.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
CaToXXo skrev:Nej det låter inte så mycket mer, den får lite stickigare ljud bara, dock fortfarande väldigt tyst.
Dra pluggen i delningen, bara att lossa 3 skruv, dra bort pluggen och sätta tillbaka skruvarna igen.
Du får en topphastighet på ungefär 65-70km/h, ~80-85 på mätaren.
Du bör byta upp munstycket i förgasaren till runt 85.
Okej men om jag gör det vilka drev ska jag då ha för att lättast gå upp på bakan med. (den är helt orgnial annars)
Vet inte vad som sitter original på rrx sm men många rekommenderar 13-53 som allround-drevning.
Men dra pluggen först o se om du känner att du behöver dreva om den.
Okej tack för svar
Tystanden som uppstår när man får kärringstopp -.-
Om hon jobbar som mekaniker borde hon nästan märka om det är överdrivet stor skillnad på dreven om du nu drevar om den? Vet inte vad du har nu men om bakdrevet skulle bli mycket större eller mindre skulle mina päron lätt märka det
Ostrypt cdi, bort med alla pluggar och sånt. Ja, sen kanske dreva upp typ 1 eller 2 på varje drev.. Ja, såna småsaker.. Du kan ju byta munstycken om de nu hjälper, porta cylindern...