Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Okej visste inte att man kunde montera en vajer mitt på fel :S Ska ut och kolla direktAprilia-Mx skrev:Följ kopplingsvajern hela vägen från handtaget ner till kopplingsarmen och se om den har lossnat någonstans! Jag hade samma problem när jag monterade ihop hela hojen nu för ca en vecka sedan och då upptäckte jag att jag bara hade monterat den fel vid en krökning som vajern gick vid
Det gjorde inte jag heller när jag stod där och jävlades med den där jävla vajern i ca 1 timme tills pappa kom och fixade det på två sekunderServerError skrev:Okej visste inte att man kunde montera en vajer mitt på fel :S Ska ut och kolla direktAprilia-Mx skrev:Följ kopplingsvajern hela vägen från handtaget ner till kopplingsarmen och se om den har lossnat någonstans! Jag hade samma problem när jag monterade ihop hela hojen nu för ca en vecka sedan och då upptäckte jag att jag bara hade monterat den fel vid en krökning som vajern gick vid
Vet inte hur det ser ut på CPI? Den har AM6 motor va? Glappet ska vara där.Edit: Ända jag hittade var att kopplingsarmen hade ett litet glapp upp och ner på ngn mm men jag tror knappast att det är felet? Så fall om den gått av inne i? :S
Asså du menar att din vajer är 2 delad och den var av på mitten?Aprilia-Mx skrev:Det gjorde inte jag heller när jag stod där och jävlades med den där jävla vajern i ca 1 timme tills pappa kom och fixade det på två sekunderServerError skrev:Okej visste inte att man kunde montera en vajer mitt på fel :S Ska ut och kolla direktAprilia-Mx skrev:Följ kopplingsvajern hela vägen från handtaget ner till kopplingsarmen och se om den har lossnat någonstans! Jag hade samma problem när jag monterade ihop hela hojen nu för ca en vecka sedan och då upptäckte jag att jag bara hade monterat den fel vid en krökning som vajern gick vid
Vet inte hur det ser ut på CPI? Den har AM6 motor va? Glappet ska vara där.Edit: Ända jag hittade var att kopplingsarmen hade ett litet glapp upp och ner på ngn mm men jag tror knappast att det är felet? Så fall om den gått av inne i? :S
Nej, nej! Min vajer går ner från styret in under alla kåpor och skit, delar sig och den delen som går till förgasaren "svänger" och är fäst i ett slags fäste nere vid insuget. Vid det fästet kan man placera själva "svängningen" av vajern på ena eller andra sidan. Jag monterade på fel sida vilket gjorde att kopplingen inte tog någonting alls! (nästan!) När pappa sedan tittade på det räckte det med han bara flyttade lite på "svängingen" så tog den hur bra som helst!ServerError skrev:Asså du menar att din vajer är 2 delad och den var av på mitten?Aprilia-Mx skrev:Det gjorde inte jag heller när jag stod där och jävlades med den där jävla vajern i ca 1 timme tills pappa kom och fixade det på två sekunderServerError skrev:Okej visste inte att man kunde montera en vajer mitt på fel :S Ska ut och kolla direkt
Vet inte hur det ser ut på CPI? Den har AM6 motor va? Glappet ska vara där.Edit: Ända jag hittade var att kopplingsarmen hade ett litet glapp upp och ner på ngn mm men jag tror knappast att det är felet? Så fall om den gått av inne i? :S
Den har CPI´s AM6 kopia
Vadå delar sig?!!!! :SAprilia-Mx skrev:Nej, nej! Min vajer går ner från styret in under alla kåpor och skit, delar sig och den delen som går till förgasaren "svänger" och är fäst i ett slags fäste nere vid insuget. Vid det fästet kan man placera själva "svängningen" av vajern på ena eller andra sidan. Jag monterade på fel sida vilket gjorde att kopplingen inte tog någonting alls! (nästan!) När pappa sedan tittade på det räckte det med han bara flyttade lite på "svängingen" så tog den hur bra som helst!ServerError skrev:Asså du menar att din vajer är 2 delad och den var av på mitten?Aprilia-Mx skrev: Det gjorde inte jag heller när jag stod där och jävlades med den där jävla vajern i ca 1 timme tills pappa kom och fixade det på två sekunder
Vet inte hur det ser ut på CPI? Den har AM6 motor va? Glappet ska vara där.
Den har CPI´s AM6 kopia
Vajer delar sig och blir 2! En vajer går till förgasaren och en till oljepumpen!ServerError skrev:Vadå delar sig?!!!! :SAprilia-Mx skrev:Nej, nej! Min vajer går ner från styret in under alla kåpor och skit, delar sig och den delen som går till förgasaren "svänger" och är fäst i ett slags fäste nere vid insuget. Vid det fästet kan man placera själva "svängningen" av vajern på ena eller andra sidan. Jag monterade på fel sida vilket gjorde att kopplingen inte tog någonting alls! (nästan!) När pappa sedan tittade på det räckte det med han bara flyttade lite på "svängingen" så tog den hur bra som helst!ServerError skrev: Asså du menar att din vajer är 2 delad och den var av på mitten?
Den har CPI´s AM6 kopia
Hahahaha! :D Dagens.Aprilia-Mx skrev:Nu blir det en dubbelpost men det skiter jag i för nu!! Helvete mitt huvud fuckade totalt!! Jag började helt plötsligt tänka på gasvajern!!
Det jag skrev om att den delar sig är helt fel! Det gäller inte kopplingsvajern utan gasvajern! Glöm det jag sa om att den delar sig!!
Förlåt!
Haha, hade ingen anning, min går ner vid framdelen av ramen sen svänger över motorn i ett sånt fäste på förgasaren som du sa och sedan till kopplingsarmen. ingen vajer går till förgasaren elr oljepumpen på minAprilia-Mx skrev:Vajer delar sig och blir 2! En vajer går till förgasaren och en till oljepumpen!ServerError skrev:Vadå delar sig?!!!! :SAprilia-Mx skrev: Nej, nej! Min vajer går ner från styret in under alla kåpor och skit, delar sig och den delen som går till förgasaren "svänger" och är fäst i ett slags fäste nere vid insuget. Vid det fästet kan man placera själva "svängningen" av vajern på ena eller andra sidan. Jag monterade på fel sida vilket gjorde att kopplingen inte tog någonting alls! (nästan!) När pappa sedan tittade på det räckte det med han bara flyttade lite på "svängingen" så tog den hur bra som helst!
Det är ju gasvajern?Aprilia-Mx skrev:Vajer delar sig och blir 2! En vajer går till förgasaren och en till oljepumpen!ServerError skrev:Vadå delar sig?!!!! :SAprilia-Mx skrev: Nej, nej! Min vajer går ner från styret in under alla kåpor och skit, delar sig och den delen som går till förgasaren "svänger" och är fäst i ett slags fäste nere vid insuget. Vid det fästet kan man placera själva "svängningen" av vajern på ena eller andra sidan. Jag monterade på fel sida vilket gjorde att kopplingen inte tog någonting alls! (nästan!) När pappa sedan tittade på det räckte det med han bara flyttade lite på "svängingen" så tog den hur bra som helst!
difaren skrev:Det är ju gasvajern?Aprilia-Mx skrev:Vajer delar sig och blir 2! En vajer går till förgasaren och en till oljepumpen!ServerError skrev:Vadå delar sig?!!!! :S
Nu blir det en dubbelpost men det skiter jag i för nu!! Helvete mitt huvud fuckade totalt!! Jag började helt plötsligt tänka på gasvajern!!
Det jag skrev om att den delar sig är helt fel! Det gäller inte kopplingsvajern utan gasvajern! Glöm det jag sa om att den delar sig!!
Förlåt!
Aldrig gjort ngt sånt så, men jag ska in med den på verkstaden i veckan, tack ändåtimbooi23 skrev:klipp av vajern lite och sätt på en skruvnippel
haha lugnt ;DAprilia-Mx skrev:difaren skrev:Det är ju gasvajern?Aprilia-Mx skrev: Vajer delar sig och blir 2! En vajer går till förgasaren och en till oljepumpen!Nu blir det en dubbelpost men det skiter jag i för nu!! Helvete mitt huvud fuckade totalt!! Jag började helt plötsligt tänka på gasvajern!!
Det jag skrev om att den delar sig är helt fel! Det gäller inte kopplingsvajern utan gasvajern! Glöm det jag sa om att den delar sig!!
Förlåt!