Bort med kylaren, byt till luftkyld cylinder, proppa igen hålen för förgasar-uppvärmning från topplocket ifall det finnes, ersätt vattenpumpskåpan med en fläkt och på med en fläktkåpa
jag har monterat av kåpan och då är d bara att säta dit flakten samt fläkt kåpan bara då ju .har monterat luft kyld cylinder och. har de jag beskrev kvar att göra då ?
2stroke skrev:Bort med kylaren, byt till luftkyld cylinder, proppa igen hålen för förgasar-uppvärmning från topplocket ifall det finnes, ersätt vattenpumpskåpan med en fläkt och på med en fläktkåpa
varför proppa igen förgasaren? :l det spelar ju ingen roll? jag kör ju min förgasare på AC å jag har då inte pluggat igen den bara för det
2stroke skrev:Bort med kylaren, byt till luftkyld cylinder, proppa igen hålen för förgasar-uppvärmning från topplocket ifall det finnes, ersätt vattenpumpskåpan med en fläkt och på med en fläktkåpa
varför proppa igen förgasaren? :l det spelar ju ingen roll? jag kör ju min förgasare på AC å jag har då inte pluggat igen den bara för det
Din är AC från standard, originala LC har 2 slangar från toppen till förgasaren för att värma upp förgasaren.
2stroke skrev:Bort med kylaren, byt till luftkyld cylinder, proppa igen hålen för förgasar-uppvärmning från topplocket ifall det finnes, ersätt vattenpumpskåpan med en fläkt och på med en fläktkåpa
varför proppa igen förgasaren? :l det spelar ju ingen roll? jag kör ju min förgasare på AC å jag har då inte pluggat igen den bara för det
De flesta original förgasare till vattenkylda motorer har förvärmning ifrån kylarsystemet, o den förvärmningen kommer ifrån två slangar ifrån toppen och in i förgasaren, o detta går runt i en cirkel hela tiden medans kylarvattnet rör på sig. Bla Aerox och AM6 har denna funktionen, Derbi har el-uppvärmd förgasare.
men jag förstår inte varför man ska plugga det på förgasaren.....
min dellorto har ju slang anslutning för detta å jag har ju inte pluggat igen det bara för att jag har AC
[spoiler]trodde ni verkligen att jag inte visste en sån simpel grej? [/spoiler]