Mopperazzior!

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
robinkarlssson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 310
Blev medlem: 10 maj 2011, 14:05

Mopperazzior!

Inlägg av robinkarlssson »

Tjenare, hur går det till när polisen har mopperazzior i skolorna?
Berätta gärna era historier när polisen kommit till skolan! ;)
Enligt mig så är snutar en bra sak att ha!
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 449
Blev medlem: 20 juli 2011, 12:28

Inlägg av Aprilia-Mx »

Snuten står utanför min skola minst en torsdag i månaden. Dock alltid samma poliser och samma bil. Undrar om det är ett sammanträffande att ärtsoppa med fläsk serveras en torsdag, varje månad också och dem råkar bara vara där just den torsdagen varje månad...? :roll:
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

Aprilia-Mx skrev:Snuten står utanför min skola minst en torsdag i månaden. Dock alltid samma poliser och samma bil. Undrar om det är ett sammanträffande att ärtsoppa med fläsk serveras en torsdag, varje månad också och dem råkar bara vara där just den torsdagen varje månad...? :roll:
HAHAHHA +1 på det sista
Nä men går i 1an nu( och är ena med moppe på hela skolan så inget razzia för mig (hoppas jag allafal) :)
och i förra skolan så va det heller aldrig något.
fasten det va snodda moppar, fiddys och fucko driving
och ja den skolan ligger mitt i malmö :)


(t.e.x på skolavslutningen så körde ja och en kompis i på skolgården utan hjälm(min kompis, jag hade :) och burna stegra och blev jagad av lärare :)
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd
Inlägg: 487
Blev medlem: 15 oktober 2011, 15:19
Ort: Stockholm

Inlägg av slider_Alex »

Aprilia-Mx skrev:Snuten står utanför min skola minst en torsdag i månaden. Dock alltid samma poliser och samma bil. Undrar om det är ett sammanträffande att ärtsoppa med fläsk serveras en torsdag, varje månad också och dem råkar bara vara där just den torsdagen varje månad...? :roll:
Haha fan sant ;) men man parkerar ju inte vid skolan :)
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 449
Blev medlem: 20 juli 2011, 12:28

Inlägg av Aprilia-Mx »

Fredd_e skrev: och i förra skolan så va det heller aldrig något.
fasten det va snodda moppar, fiddys och fucko driving
och ja den skolan ligger mitt i malmö :)
Hahah! När jag först läste det där fick jag det till "ja den skolan ligger med tummen mitt i handen" xD

OnT: Min skola har aldrig haft någon "razzia under tiden som jag gått där. Började där i 6an och går nu i 9an. Dock har det varit sabotage några gånger av andra ligister som klippt av gas och/eller choke vajrar, dragit ur slang till oljetanken osv så vaktmästarn sprang ut med brandsläckare i högsta hugg! 8)
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

jag kan väll berätta när polisen kom till våran skola då! :)

det var väll en fin och solig dag i början av juni 2011 som polisen kom till våran skola och skulle kolla moppar, det var förmiddag och alla satt ute i solen och stekte 8) iaf så ser vi plötsligt en snutbil som rullar in på skolgården och man kände ju direkt hur pulsen ökade. det var väll igentligen bara jag och två andra som hade lite mer trimmade mopeder än bara dragen v-ring och sånt. iaf den dagen. men iaf så stannande dom till och klev ur och gick emot mopparna och började kolla in just våra 3 moppar eftersom det var dom som hade efektrör,sportluft mm, alltsammans såg vi eftersom vi satt ute på bänkarna en bit ifrån. efter dom hade kollat så gick dom in till lärarrummet och försökte leta upp nån lärare som visste vilka det var som ägde mopparna(alltså vi 3 :oops: ) men så fort dom gick in så sprang mina andra två polare in för och hämta hjälmar och sen snabbt som attan kubbade dom till mopederna och körde iväg så fort dom kunde. dom åkte till ena kompisens farmor och gömde mopparna i hennes garage.
själv så satt jag kvar eftersom jag har ju eu och hade min skylt på så då hade dom ju bara kunnat åka hem till mig när dom än ville och överrska mig :roll:
men tyvärr så finns det ju fula jävla p12:or på skolan som givetsvis skulle berätta för polisen att den gick minst hundra :lol: så då gick ju polisen som sagt till lärarrummet för och leta upp nån som visste vem jag var.
men det som är så jävla bra i den här lilla berättelsen är att min handledare ljög för polisen :D hon sa att hon inte hade sett mig på hela dagen fast hon i just den stunden stog å kollade på mig medans hon pratade med polisen :wink: så dom gav upp och åkte därifrån :D


sen en till berättelse då :)

dom hade en informationsdag då polisen skulle komma och snacka om konsekvenser vid trimmning mm.. men det visste inte vi om utan plötsligt ropar rektorn i högtalarna att alla ska ut på skolgården för att polisen ska hålla ett litet informationsmöte. och när vi kommer ut så står dom vid alla moppar och börjar snacka lite goja osv.. men sen skulle dom berätta om hur dom ser att en moped är trimmad och då tog dom min kompis aerox som exempel(han har typ midrace setup så :roll: ) och så pekade dom på röret och frågade oss om vi tyckte att det såg orginal ut(yasuni rör) och alla killar bara sa att dom tyckte det :lol: sen frågade dom vem som ägde moppen efter en stunds snack men då vart alla helt knäpptysta och ingen sa nått på kanske 10 sekunder sen så sa polisen: "aja men vi har koll på dendär mopeden bara så ni vet" :wink: så då fick dom ju inte reda på vem det var och det var ju lite kul för polaren som ägde moppen stog ju där när dom snacka :P
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 449
Blev medlem: 20 juli 2011, 12:28

Inlägg av Aprilia-Mx »

slider_Alex skrev:
Aprilia-Mx skrev:Snuten står utanför min skola minst en torsdag i månaden. Dock alltid samma poliser och samma bil. Undrar om det är ett sammanträffande att ärtsoppa med fläsk serveras en torsdag, varje månad också och dem råkar bara vara där just den torsdagen varje månad...? :roll:
Haha fan sant ;) men man parkerar ju inte vid skolan :)
Nepp! Jag ställer den utanför klassrummet istället så 6orna inte pillar på älsklingen ;)
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

slider_Alex skrev:
Aprilia-Mx skrev:Snuten står utanför min skola minst en torsdag i månaden. Dock alltid samma poliser och samma bil. Undrar om det är ett sammanträffande att ärtsoppa med fläsk serveras en torsdag, varje månad också och dem råkar bara vara där just den torsdagen varje månad...? :roll:
Haha fan sant ;) men man parkerar ju inte vid skolan :)
+1000 det bästa du kan göra där^^
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

parkerar själv ca 200 meter från skolan när mopperazziorna börjar, dom tar alltid alla skolor i stan samma vecka o slutar med våran så rätt lätt o veta när dom kommer även om jag skulle ställa på skolan.

Men parkerar utanför en kompis lägenhet typ 200 meter bort, bra dolt osv så oroar mig inte ^^
Värre dock o åka till/från skolan då jag åker på en 2mil lång väg, raksträcka typ hela tiden utan vägar o köra in på... INte kul om du skulle få någon efter dig där :(
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
meckARN96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271
Blev medlem: 28 juni 2011, 20:37

Inlägg av meckARN96 »

Jag är fett orolig om snuten skulle komma till min skola, för jag får inte trimma för någon jag känner så jag måste köra med regskylt och hela paketet. Dessutom skulle hela släkten bli så jävla besvikna på mig så det är inte sant :S Plus att jag har tk så om dom ber mig starta den är jag körd :P Och mamma skulle sälja moppen då -.-
_____________________________________________________________
"In my body, where the shame-gland should be, there is instead another awesome-gland! True story!"

-Barney Stinson
Användarens profilbild
rieju_rrx_glenn
Elmoped
Inlägg: 87
Blev medlem: 31 juli 2011, 08:49
Ort: svenneland, strängnäs

Inlägg av rieju_rrx_glenn »

Polisen kommer alltid i maj till våran skola. De senaste åren har det alltid vart 5 maj så är inga problem. 8)
Men i år är det förmånga som har trimmat och kör överallt som t.ex. på gångbanan nära en mindre skola med små barn och struntar i att vänta på övergångsställen osv. Så vi har fått klagomål till skolan och våra lärare skulle bara tycke det var kul om polisen tog våra moppar. så det lär nog bli mer än en gång polisen kommer och tittar. :?
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

Rieju_rrx_glenn skrev:Polisen kommer alltid i maj till våran skola. De senaste åren har det alltid vart 5 maj så är inga problem. 8)
Men i år är det förmånga som har trimmat och kör överallt som t.ex. på gångbanan nära en mindre skola med små barn och struntar i att vänta på övergångsställen osv. Så vi har fått klagomål till skolan och våra lärare skulle bara tycke det var kul om polisen tog våra moppar. så det lär nog bli mer än en gång polisen kommer och tittar. :?
ofta polisen klagar till er skola ? vad fan har skolan med det och göra.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

skolan har ju ansvar för eleverna under skoltiden. så fall någon åker på rasterna så har skolan ansvar för eleverna att följa lagen ? (elr?)
och därför ringer dom till skolan oftast i första hand?
det var så jag fick de för klarat av min rektor.
Användarens profilbild
antonbrag
Elmoped
Inlägg: 85
Blev medlem: 12 december 2011, 16:51
Ort: Vellinge

Inlägg av antonbrag »

david96 skrev:skolan har ju ansvar för eleverna under skoltiden. så fall någon åker på rasterna så har skolan ansvar för eleverna att följa lagen ? (elr?)
och därför ringer dom till skolan oftast i första hand?
det var så jag fick de för klarat av min rektor.
Ja det stämmer.
Derbi DRD Pro Malossi... <3
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

Tänkte berätta om min lilla händelse

[spoiler]Det var en solig dag i augustig, då jag gick ut till moppen och skulle starta och köra till skolan så råkade den inte starta, som tur var, då var det bara att håppa på cyckeln och tramppa iväg till skolan. Men just då ringer en polare och säger att snutana har razzia. Då tänkte jag hur tur jag hade då moppen inte startade just den dagen för hade trimmrör,drevad och sportluftfilter på så skulle ha fått mc-skatten på dryga 3000kr.[/spoiler]
Skriv svar