Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
haha avgaser i flytande form, om avgaser inte är i gasform så är det ju olja och bensin som inte förbrännts? blir ju inte avgaser i flytande form bara för det men prova att köra med snålare oljeblandning och sätt fast en tätning på röretpotog skrev:det är nog inte olja utan bara avgaser i flytande form... laga hålet som du har i röret bara
Vad tror du det bör vara för temperatur för att avgaserna ska bli flytande? Avgaserna består ju till stor del av co2 och det kondenserar vid ungefär -80 grader....potog skrev:det är nog inte olja utan bara avgaser i flytande form... laga hålet som du har i röret bara
a tänkte inte med alla hästar när jag skrev det ... menade att den inte tänder allt å ....bensinskalle skrev:Vad tror du det bör vara för temperatur för att avgaserna ska bli flytande? Avgaserna består ju till stor del av co2 och det kondenserar vid ungefär -80 grader....potog skrev:det är nog inte olja utan bara avgaser i flytande form... laga hålet som du har i röret bara
Till TS: Ja det är olja!, och det läcker väl från en skarv? Montera isär, kolla om det fattas en packning eller så, gör rent och sätt ihop igen. Du kan ha i lite ljuddämparpasta eller något som tätar i skarven så kommer det inte rinna så mycket sen.
Precis, är väll skarven mellan ljuddämparen och kröken, så det brukar droppa ner på svingen. Det rinner ner igenom skarven, att byta ner munstycket så mopeden får en normal förbränning brukar lösa detta.bensinskalle skrev:Vad tror du det bör vara för temperatur för att avgaserna ska bli flytande? Avgaserna består ju till stor del av co2 och det kondenserar vid ungefär -80 grader....potog skrev:det är nog inte olja utan bara avgaser i flytande form... laga hålet som du har i röret bara
Till TS: Ja det är olja!, och det läcker väl från en skarv? Montera isär, kolla om det fattas en packning eller så, gör rent och sätt ihop igen. Du kan ha i lite ljuddämparpasta eller något som tätar i skarven så kommer det inte rinna så mycket sen.
Jaop.KarlssoN^ skrev:Precis, är väll skarven mellan ljuddämparen och kröken, så det brukar droppa ner på svingen. Det rinner ner igenom skarven, att byta ner munstycket så mopeden får en normal förbränning brukar lösa detta.bensinskalle skrev:Vad tror du det bör vara för temperatur för att avgaserna ska bli flytande? Avgaserna består ju till stor del av co2 och det kondenserar vid ungefär -80 grader....potog skrev:det är nog inte olja utan bara avgaser i flytande form... laga hålet som du har i röret bara
Till TS: Ja det är olja!, och det läcker väl från en skarv? Montera isär, kolla om det fattas en packning eller så, gör rent och sätt ihop igen. Du kan ha i lite ljuddämparpasta eller något som tätar i skarven så kommer det inte rinna så mycket sen.
mindre munstycke kanske?bensinskalle skrev:Jaop.KarlssoN^ skrev:Precis, är väll skarven mellan ljuddämparen och kröken, så det brukar droppa ner på svingen. Det rinner ner igenom skarven, att byta ner munstycket så mopeden får en normal förbränning brukar lösa detta.bensinskalle skrev: Vad tror du det bör vara för temperatur för att avgaserna ska bli flytande? Avgaserna består ju till stor del av co2 och det kondenserar vid ungefär -80 grader....
Till TS: Ja det är olja!, och det läcker väl från en skarv? Montera isär, kolla om det fattas en packning eller så, gör rent och sätt ihop igen. Du kan ha i lite ljuddämparpasta eller något som tätar i skarven så kommer det inte rinna så mycket sen.
Men har man ganska normal förbränning så blir det en hel del dräll. Min hoj sprutar ner hela bakstänkan med olja när man kör, och då kör jag ändå bara med 2,5%
Okej, detta fenomen händer mig endast när jag har för fet förbränning, normalt blir det inget rinn alls.bensinskalle skrev:Jaop.KarlssoN^ skrev:Precis, är väll skarven mellan ljuddämparen och kröken, så det brukar droppa ner på svingen. Det rinner ner igenom skarven, att byta ner munstycket så mopeden får en normal förbränning brukar lösa detta.bensinskalle skrev: Vad tror du det bör vara för temperatur för att avgaserna ska bli flytande? Avgaserna består ju till stor del av co2 och det kondenserar vid ungefär -80 grader....
Till TS: Ja det är olja!, och det läcker väl från en skarv? Montera isär, kolla om det fattas en packning eller så, gör rent och sätt ihop igen. Du kan ha i lite ljuddämparpasta eller något som tätar i skarven så kommer det inte rinna så mycket sen.
Men har man ganska normal förbränning så blir det en hel del dräll. Min hoj sprutar ner hela bakstänkan med olja när man kör, och då kör jag ändå bara med 2,5%
Åfan, min går så fint så, inte för fett.KarlssoN^ skrev:Okej, detta fenomen händer mig endast när jag har för fet förbränning, normalt blir det inget rinn alls.bensinskalle skrev:Jaop.KarlssoN^ skrev: Precis, är väll skarven mellan ljuddämparen och kröken, så det brukar droppa ner på svingen. Det rinner ner igenom skarven, att byta ner munstycket så mopeden får en normal förbränning brukar lösa detta.
Men har man ganska normal förbränning så blir det en hel del dräll. Min hoj sprutar ner hela bakstänkan med olja när man kör, och då kör jag ändå bara med 2,5%
Biltema har:zutuz? skrev:Vet ni någon ''känd'' affär som säljer denna ljuddämparpastan?