Kosttillskott - gym!

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
robinkarlssson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 310
Blev medlem: 10 maj 2011, 14:05

Kosttillskott - gym!

Inlägg av robinkarlssson »

Tjenare, jag har precis fått hem mina saker som jag har beställt ifrån gymgrossisten!
Dvs Gainer Pro + Kreatin monohydrat!

Har gymmat i 2 ½ veckor.
Men det jag undrar är, är det lika bra att börja med kreatinet eller ska jag vänta tills jag bitigt på mig lite?

+ läste på ett flashbackforum "https://www.flashback.org/t1217387"
Att det inte är bra för tänderna, stämmer det?
för enligt mig så borde det inte ha några alls bieffekter mot tänderna?
Enligt mig så är snutar en bra sak att ha!
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 449
Blev medlem: 20 juli 2011, 12:28

Inlägg av Aprilia-Mx »

Har du gymmat förut?

Om inte skulle jag nog rekommendera dig att gymma i minst två veckor till så du lär dig alla övningar och börjar "ta i" på riktigt innan du börjar med tillskott. Själv har jag gymmat i två månader utan tillskott och ser bra resultat redan! Jag menar... Det är ju ingen "liten" dos du tänker stoppa i dig :P

Själv hade jag tänkt börja lite enkelt med tillskott med Eiselt DubbelPro bara för att känna på :) Du tänker ju köra med både gainer och kreatin! Känns lite OP eftersom du precis börjat! :)

EDIT: Är inte Kreatin monohydrat till för riktiga styrkelyftare? Dvs inte för nybörjare och hobbytränare? Dock vet jag inte vad du är men jag misstänker att du är en mindre kille som precis börjat som har som mål att gå upp i vikt och bli mer vältränad eftersom du ska dricka gainer
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
g-sport
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 18 juli 2011, 18:29

Inlägg av g-sport »

creatine är bra!
antonpg94
Herr Åström
Inlägg: 879
Blev medlem: 11 juni 2010, 20:23
Ort: Härnösand
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

Min syn på tillskott å liknade är: det är bara skit.. man vet ju aldrig vad som kan ha blandats i det
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

antonpg94 skrev:Min syn på tillskott å liknade är: det är bara skit.. man vet ju aldrig vad som kan ha blandats i det
Man köper ju inte från negern på hörnet så man har ju ganska bra koll om man läser omdömen och på innehållsförteckningen. ;)
antonpg94
Herr Åström
Inlägg: 879
Blev medlem: 11 juni 2010, 20:23
Ort: Härnösand
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

Men vet du vad du ska akta dig för då? på mitt gym, finns det en lapp va som kan innehålla
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Användarens profilbild
robinkarlssson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 310
Blev medlem: 10 maj 2011, 14:05

Inlägg av robinkarlssson »

Aprilia-Mx skrev:Har du gymmat förut?

Om inte skulle jag nog rekommendera dig att gymma i minst två veckor till så du lär dig alla övningar och börjar "ta i" på riktigt innan du börjar med tillskott. Själv har jag gymmat i två månader utan tillskott och ser bra resultat redan! Jag menar... Det är ju ingen "liten" dos du tänker stoppa i dig :P

Själv hade jag tänkt börja lite enkelt med tillskott med Eiselt DubbelPro bara för att känna på :) Du tänker ju köra med både gainer och kreatin! Känns lite OP eftersom du precis börjat! :)

EDIT: Är inte Kreatin monohydrat till för riktiga styrkelyftare? Dvs inte för nybörjare och hobbytränare? Dock vet jag inte vad du är men jag misstänker att du är en mindre kille som precis börjat som har som mål att gå upp i vikt och bli mer vältränad eftersom du ska dricka gainer
Gainern använder jag då jag har hög ämnesomsättning och behöver få i mig mer kolhydrater & Protein.
Övningarna kan jag då jag har gymmat förut, men aldrig på satsande nivå.

Jag vet att det är en ganska stor sak att kombinera kreatin + gainern, även om det skulle funka helt okej ändå att kombinera, men nu när jag börjat köra för att nå mina mål så krävs det lite hjälp på traven!

Kreatin är för den som gymmar regelbundet vilket jag gör, mån tis tors & fredag!
Dock så får man inte dricka under några omständigheter alkohol eller läsk då det innehåller socker som gör så att kreatinet inte verkar!
& energidricka är ingenting att ta heller, då det är en massa koffein i!
Enligt mig så är snutar en bra sak att ha!
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

robinkarlssson skrev:
Aprilia-Mx skrev:Har du gymmat förut?

Om inte skulle jag nog rekommendera dig att gymma i minst två veckor till så du lär dig alla övningar och börjar "ta i" på riktigt innan du börjar med tillskott. Själv har jag gymmat i två månader utan tillskott och ser bra resultat redan! Jag menar... Det är ju ingen "liten" dos du tänker stoppa i dig :P

Själv hade jag tänkt börja lite enkelt med tillskott med Eiselt DubbelPro bara för att känna på :) Du tänker ju köra med både gainer och kreatin! Känns lite OP eftersom du precis börjat! :)

EDIT: Är inte Kreatin monohydrat till för riktiga styrkelyftare? Dvs inte för nybörjare och hobbytränare? Dock vet jag inte vad du är men jag misstänker att du är en mindre kille som precis börjat som har som mål att gå upp i vikt och bli mer vältränad eftersom du ska dricka gainer
Gainern använder jag då jag har hög ämnesomsättning och behöver få i mig mer kolhydrater & Protein.
Övningarna kan jag då jag har gymmat förut, men aldrig på satsande nivå.

Jag vet att det är en ganska stor sak att kombinera kreatin + gainern, även om det skulle funka helt okej ändå att kombinera, men nu när jag börjat köra för att nå mina mål så krävs det lite hjälp på traven!

Kreatin är för den som gymmar regelbundet vilket jag gör, mån tis tors & fredag!
Dock så får man inte dricka under några omständigheter alkohol eller läsk då det innehåller socker som gör så att kreatinet inte verkar!
& energidricka är ingenting att ta heller, då det är en massa koffein i!
Driver du med mig seriöst nu?
Gainern innehåller mycket socker, väldigt mycket!

Jag dricker Gainer Pro- Gick upp i vikt ca 4-5kg på ca 3-4 veckor, Banansmak är att rekommendera!

Bra grejer för den som vill gå upp i vikt.

är inne nu på min andra 4kg's påse!
saamu3lsson
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 12 september 2010, 13:05
Ort: kalmar

Inlägg av saamu3lsson »

jag kör på whey-100 ca 80% rent protein, tränat i ett halvår men när jag började med det gick jag upp 3 kg på 2 veckor:) fett värt, kostar typ 150 spänn kilot

tycker kreatin värkar lite halv onödigt för om du slutar ta det så tappar du i stort sätt allt du har bygg upp under tiden du tog det..
isahk
Elmoped
Inlägg: 114
Blev medlem: 5 november 2010, 23:05
Ort: motala
Kontakt:

Inlägg av isahk »

saamu3lsson skrev:jag kör på whey-100 ca 80% rent protein, tränat i ett halvår men när jag började med det gick jag upp 3 kg på 2 veckor:) fett värt, kostar typ 150 spänn kilot

tycker kreatin värkar lite halv onödigt för om du slutar ta det så tappar du i stort sätt allt du har bygg upp under tiden du tog det..
Har du svårt att gå upp i vikt kan du köra på gainer, kör du med ditt kreatin men mer kosttillskott behöver du inte. MATEN är det viktigaste, 50%träning och 50% MAT!
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 449
Blev medlem: 20 juli 2011, 12:28

Inlägg av Aprilia-Mx »

Slutsatsen av det här kan vi ju säga att du lär nog vänta med kreatin om äns du ska börja med det :P

men gör som du vill... jag skulle aldrig tagit kreatin....
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
isahk
Elmoped
Inlägg: 114
Blev medlem: 5 november 2010, 23:05
Ort: motala
Kontakt:

Inlägg av isahk »

Aprilia-Mx skrev:Slutsatsen av det här kan vi ju säga att du lär nog vänta med kreatin om äns du ska börja med det :P

men gör som du vill... jag skulle aldrig tagit kreatin....
kreatin är ofarligt, om du nu tror det är farligt :P
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Fast det jag har läst mycket på forum osv.. så får folk mycket finnar osv på ryggen osv..

Jag har dock inte märkt av något sånt av min gainer.
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 449
Blev medlem: 20 juli 2011, 12:28

Inlägg av Aprilia-Mx »

isahk skrev:
Aprilia-Mx skrev:Slutsatsen av det här kan vi ju säga att du lär nog vänta med kreatin om äns du ska börja med det :P

men gör som du vill... jag skulle aldrig tagit kreatin....
kreatin är ofarligt, om du nu tror det är farligt :P
nej nej det säger jag inte :P har faktiskt tänkt mig pröva på andra testosteron frigörare nån gång i framtiden bara för att se hur det är :P (inte stereoider förstås).

Men nu när TS precis har börjat skulle jag avråda honom från det..
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
isahk
Elmoped
Inlägg: 114
Blev medlem: 5 november 2010, 23:05
Ort: motala
Kontakt:

Inlägg av isahk »

Aprilia-Mx skrev:
isahk skrev:
Aprilia-Mx skrev:Slutsatsen av det här kan vi ju säga att du lär nog vänta med kreatin om äns du ska börja med det :P

men gör som du vill... jag skulle aldrig tagit kreatin....
kreatin är ofarligt, om du nu tror det är farligt :P
nej nej det säger jag inte :P har faktiskt tänkt mig pröva på andra testosteron frigörare nån gång i framtiden bara för att se hur det är :P (inte stereoider förstås).

Men nu när TS precis har börjat skulle jag avråda honom från det..
Hehe dåså, alltså egentligen så behövs ju inga tillskott, speccielt inte när man precis börjat då ska man kolla upp sin mat osv, men det kan hjälpa lite på traven :)
riejumikäl
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 493
Blev medlem: 14 februari 2011, 21:20

Inlägg av riejumikäl »

Ingen som sett på undersökningen TV4 gjorde om kosttillskott?
I Sverige finns det egentligen inga krav på att undersöka vad som finns i dem och hur det påverkar kroppen.
De undersökningar som görs är väldigt få och ganska bristfälliga.
De gjorde sedan ett test för att se vad som fanns i dem och utav 30 produkter så var det typ 1 eller 2 som var godkända, enligt de regler som finns men som sällan tillämpas.

Jag har gymmat och har även använt protein som tillskott. Det var ju inga problem, men man ska veta att det är väldigt få varor som undersöks efter t.ex anabola preparat.

Angående kreatin så vet jag inte om det är värt det, visst man ska få en "boost" men de jag känner som har provat det har inte märkt någon större skillnad. Sedan kan du inte sluta med kreatin utan när du väl har börjat änvända det så ska det fortsätta användas, för att ge effekt då!
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 449
Blev medlem: 20 juli 2011, 12:28

Inlägg av Aprilia-Mx »

riejumikäl skrev:Ingen som sett på undersökningen TV4 gjorde om kosttillskott?
I Sverige finns det egentligen inga krav på att undersöka vad som finns i dem och hur det påverkar kroppen.
De undersökningar som görs är väldigt få och ganska bristfälliga.
De gjorde sedan ett test för att se vad som fanns i dem och utav 30 produkter så var det typ 1 eller 2 som var godkända, enligt de regler som finns men som sällan tillämpas.

Jag har gymmat och har även använt protein som tillskott. Det var ju inga problem, men man ska veta att det är väldigt få varor som undersöks efter t.ex anabola preparat.

Angående kreatin så vet jag inte om det är värt det, visst man ska få en "boost" men de jag känner som har provat det har inte märkt någon större skillnad. Sedan kan du inte sluta med kreatin utan när du väl har börjat änvända det så ska det fortsätta användas, för att ge effekt då!
Intressant! Du råkar inte ha någon länk eller så den undersökningen/programmet? Skulle faktiskt vara kul att se! Dock inget jag ska visa mamma tror jag! :twisted:
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
Användarens profilbild
robinkarlssson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 310
Blev medlem: 10 maj 2011, 14:05

Inlägg av robinkarlssson »

riejumikäl skrev:Ingen som sett på undersökningen TV4 gjorde om kosttillskott?
I Sverige finns det egentligen inga krav på att undersöka vad som finns i dem och hur det påverkar kroppen.
De undersökningar som görs är väldigt få och ganska bristfälliga.
De gjorde sedan ett test för att se vad som fanns i dem och utav 30 produkter så var det typ 1 eller 2 som var godkända, enligt de regler som finns men som sällan tillämpas.

Jag har gymmat och har även använt protein som tillskott. Det var ju inga problem, men man ska veta att det är väldigt få varor som undersöks efter t.ex anabola preparat.

Angående kreatin så vet jag inte om det är värt det, visst man ska få en "boost" men de jag känner som har provat det har inte märkt någon större skillnad. Sedan kan du inte sluta med kreatin utan när du väl har börjat änvända det så ska det fortsätta användas, för att ge effekt då!
Jo jag har sett tv4 undersökningen, men eftersom gainer pro är från star natrution så har dem dopingtestat deras varor och det vart ingen anmärkning.

Ang kreatinet.
Vad menar du att man måste fortsätta med kreatinet, när jag väl har börjat med att ta kreatin så kommer jag ju fortsätta tills påsen tar slut?
Måste jag då efter det, gå på kreatin hela mitt liv ut?
eller vad menar du?
Enligt mig så är snutar en bra sak att ha!
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 449
Blev medlem: 20 juli 2011, 12:28

Inlägg av Aprilia-Mx »

robinkarlssson skrev:
riejumikäl skrev:Ingen som sett på undersökningen TV4 gjorde om kosttillskott?
I Sverige finns det egentligen inga krav på att undersöka vad som finns i dem och hur det påverkar kroppen.
De undersökningar som görs är väldigt få och ganska bristfälliga.
De gjorde sedan ett test för att se vad som fanns i dem och utav 30 produkter så var det typ 1 eller 2 som var godkända, enligt de regler som finns men som sällan tillämpas.

Jag har gymmat och har även använt protein som tillskott. Det var ju inga problem, men man ska veta att det är väldigt få varor som undersöks efter t.ex anabola preparat.

Angående kreatin så vet jag inte om det är värt det, visst man ska få en "boost" men de jag känner som har provat det har inte märkt någon större skillnad. Sedan kan du inte sluta med kreatin utan när du väl har börjat änvända det så ska det fortsätta användas, för att ge effekt då!
Jo jag har sett tv4 undersökningen, men eftersom gainer pro är från star natrution så har dem dopingtestat deras varor och det vart ingen anmärkning.

Ang kreatinet.
Vad menar du att man måste fortsätta med kreatinet, när jag väl har börjat med att ta kreatin så kommer jag ju fortsätta tills påsen tar slut?
Måste jag då efter det, gå på kreatin hela mitt liv ut?
eller vad menar du?
Japp i princip...
Fairings kreatin innehåller Creapure som tillverkas genom en patenterad process. Kreatin Monohydrate används med fördel till explosiva, kortvariga maximala ansträngningar som t ex. styrkeluft, sprint, styrketräning osv.
Det finns ju en anledning till varför du ska inta det en gång varje dag. För att du ska behålla vätskebalansen i musklerna vilket gör att du inte tappar "din styrka".

Om jag förstått det hela rätt så är det enda den gör är att binda vatten? Har jag fel?
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Inlägg: 948
Blev medlem: 10 mars 2010, 18:31
Kontakt:

Inlägg av to0b »

Finns många saker att tänka på innan du börjar gymma och proppar i dig en massa tillskott. Har själv gymmat i två år sedan jag slutade spela hockey på seriös nivå (träning 4 gånger + 4 fys pass + match/ vecka).

Vad är ditt mål? gå upp i vikt, bli rippad, deffa, smal, bygga upp muskler.. finns mycket att tänka på. Om du ska börja köra på protein bör du träna regelbundet och äta vanlig mat regelbundet, annars lägger du bara på dig onödigt mycket underhudsfett.

Det är som sagt bara inte att tro att du ska bli stor och stark med mycket muskler bara för att du käkar protein och andra tillskott.

Ät rätt, träna rätt! No pain no gain.
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 449
Blev medlem: 20 juli 2011, 12:28

Inlägg av Aprilia-Mx »

to0b skrev:Ät rätt, träna rätt! No pain no gain.
Word!...

Ännu ett bra tips jag som är värt att ta del av är att du ska skaffa dig en träningskompis! :)

1. Man peppar varandra

2. Man har någon som kan passa vid tillfällen du kanske vill stressa musklerna och pumpa dem extra mycket genom att egentligen ta mer vikt än vad du egentligen klarar av! (Använder mig ofta av det vid biceps curls, bänkpress och liknande...)

3. Det är jävligt kul att inte stå helt ensam på gymmet och man är två stycken som ofta har samma mål med sin träning :)

Sen bör du träna konditionen också och skaffa dig uthålliga muskler. Själv tränar jag på friskis&svettis så jag har god möjlighet att använda mig av det genom cirkelfyspass, spinningpass, HIT pass osv osv.... Detta ger mig bra möjlighet att "bygga" muskler i gymmet och "träna" dem på passen :D
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
riejumikäl
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 493
Blev medlem: 14 februari 2011, 21:20

Inlägg av riejumikäl »

robinkarlssson skrev:
riejumikäl skrev:En massa ordbajs!
Jo jag har sett tv4 undersökningen, men eftersom gainer pro är från star natrution så har dem dopingtestat deras varor och det vart ingen anmärkning.

Ang kreatinet.
Vad menar du att man måste fortsätta med kreatinet, när jag väl har börjat med att ta kreatin så kommer jag ju fortsätta tills påsen tar slut?
Måste jag då efter det, gå på kreatin hela mitt liv ut?
eller vad menar du?
Kanske inte gäller Star Nutrition. De nämnde ju inte vilka det var som klarade testet så jag vet inte.

För att kreatinet ska ge någon effekt så ska man äta det regelbundet. Alltså inte, "kanske skulle ta en sked idag, känner att jag inte har orken". Det ska ätas regelbundet :) Klart att du kan sluta äta det, känner du att det inte ger något så är det bara att sluta. Fast då gäller det som sagt att man har ätit det ett tag, eftersom det inte är något mirakeltillskott som gör dig utstark efter en dos.
Aprilia-MX skrev: Intressant! Du råkar inte ha någon länk eller så den undersökningen/programmet? Skulle faktiskt vara kul att se! Dock inget jag ska visa mamma tror jag! Twisted Evil
Detta är inte just den som TV4 gjorde, men det gäller samma undersökning :)
http://svt.se/2.22620/1.2367876/myndigh ... ttillskott
Användarens profilbild
robinkarlssson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 310
Blev medlem: 10 maj 2011, 14:05

Inlägg av robinkarlssson »

to0b skrev:Finns många saker att tänka på innan du börjar gymma och proppar i dig en massa tillskott. Har själv gymmat i två år sedan jag slutade spela hockey på seriös nivå (träning 4 gånger + 4 fys pass + match/ vecka).

Vad är ditt mål? gå upp i vikt, bli rippad, deffa, smal, bygga upp muskler.. finns mycket att tänka på. Om du ska börja köra på protein bör du träna regelbundet och äta vanlig mat regelbundet, annars lägger du bara på dig onödigt mycket underhudsfett.

Det är som sagt bara inte att tro att du ska bli stor och stark med mycket muskler bara för att du käkar protein och andra tillskott.

Ät rätt, träna rätt! No pain no gain.
Mitt mål med att gymma är att bygga muskelmassa & styrka.
Jag har oerhört hög ämnesomsättning vilket som gör att jag anses som undernärd, det är därför jag har börjat använda gainer pro.
Jag har nu den senaste månaden börjat äta husmanskost 4-5 gånger per dag och gymmar 4 gånger per vecka nu i två veckor.
Enligt mig så är snutar en bra sak att ha!
Användarens profilbild
robinkarlssson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 310
Blev medlem: 10 maj 2011, 14:05

Inlägg av robinkarlssson »

Aprilia-Mx skrev:
to0b skrev:Ät rätt, träna rätt! No pain no gain.
Word!...

Ännu ett bra tips jag som är värt att ta del av är att du ska skaffa dig en träningskompis! :)

1. Man peppar varandra

2. Man har någon som kan passa vid tillfällen du kanske vill stressa musklerna och pumpa dem extra mycket genom att egentligen ta mer vikt än vad du egentligen klarar av! (Använder mig ofta av det vid biceps curls, bänkpress och liknande...)

3. Det är jävligt kul att inte stå helt ensam på gymmet och man är två stycken som ofta har samma mål med sin träning :)

Sen bör du träna konditionen också och skaffa dig uthålliga muskler. Själv tränar jag på friskis&svettis så jag har god möjlighet att använda mig av det genom cirkelfyspass, spinningpass, HIT pass osv osv.... Detta ger mig bra möjlighet att "bygga" muskler i gymmet och "träna" dem på passen :D
Jag har ganska många träningspartners på gymmet, vi är ungefär 5 stycken kompisar som gymmar tillsammans, men bara två och två som kör tillsammans ;)
Jag kanske ska tillägga att jag tränar fotboll då och då, då jag har slutat för att satsa på gymningen, så konditionen får jag där! ;)
Enligt mig så är snutar en bra sak att ha!
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

äter du kreatin i över 80 dagar i sträck så får du leverskador! Bara så du vet!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
robinkarlssson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 310
Blev medlem: 10 maj 2011, 14:05

Inlägg av robinkarlssson »

riejumikäl skrev:
robinkarlssson skrev:
riejumikäl skrev:En massa ordbajs!
Jo jag har sett tv4 undersökningen, men eftersom gainer pro är från star natrution så har dem dopingtestat deras varor och det vart ingen anmärkning.

Ang kreatinet.
Vad menar du att man måste fortsätta med kreatinet, när jag väl har börjat med att ta kreatin så kommer jag ju fortsätta tills påsen tar slut?
Måste jag då efter det, gå på kreatin hela mitt liv ut?
eller vad menar du?
Kanske inte gäller Star Nutrition. De nämnde ju inte vilka det var som klarade testet så jag vet inte.

För att kreatinet ska ge någon effekt så ska man äta det regelbundet. Alltså inte, "kanske skulle ta en sked idag, känner att jag inte har orken". Det ska ätas regelbundet :) Klart att du kan sluta äta det, känner du att det inte ger något så är det bara att sluta. Fast då gäller det som sagt att man har ätit det ett tag, eftersom det inte är något mirakeltillskott som gör dig utstark efter en dos.
Aprilia-MX skrev: Intressant! Du råkar inte ha någon länk eller så den undersökningen/programmet? Skulle faktiskt vara kul att se! Dock inget jag ska visa mamma tror jag! Twisted Evil
Detta är inte just den som TV4 gjorde, men det gäller samma undersökning :)
http://svt.se/2.22620/1.2367876/myndigh ... ttillskott
Nej det är ingenting jag tror att det är ett mirakeltillskott.
Med rätt mat + träning så får jag dem musklerna jag vill ha, och gainern är till för att jag ska käka så mycket kolhydrater och proteiner per dag som jag ska då jag har hög ämnesomsättning så jag behöver ha lite mer ;)
Sen kreatinet fick jag med i paketet jag köpte, och det ska jag använda för att kunna bygga musklerna lite snabbare.
Det lär ju även ge lite extra mental styrka som gör att jag kanske inbillar mig att det är lättare än vanligt och kanske kan ta lite fler reps ;)
Enligt mig så är snutar en bra sak att ha!
Användarens profilbild
robinkarlssson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 310
Blev medlem: 10 maj 2011, 14:05

Inlägg av robinkarlssson »

MrAndersson skrev:äter du kreatin i över 80 dagar i sträck så får du leverskador! Bara så du vet!
Kanske därför det står såhär

"Tag Creatine Monohydrate även de dagar du inte tränar. Använd Kreatin Monohydrat i 4-10 veckor, håll därefter upp i minst 4 veckor. "
Enligt mig så är snutar en bra sak att ha!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Vanlig gainer är rent piss... En kompis tar det och det händer ingenting...
Gainer-Pro har jag ingen erfarenhet av...

Vill du att det händer grejer så kanske du skulle ta BCAA eller Anadrol
Skriv svar