få bort rädsla

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad
Inlägg: 365
Blev medlem: 24 augusti 2011, 20:21

få bort rädsla

Inlägg av peugeotkillen »

tjena grabbar det är så min kompis har börjat stunta men han har rätt så stora problem . han kommer upp på backan i kanske 1 sec sen blir han livrädd och bara kastar moppen i från sig så efter en dags stunt träning är den helkvaddad :/
jag har försökt med allt i från att han åker med mig på bakan i från att jag ber han dricka mycket kaffe så han blir pigg som fan .. han har försökt i ca 2veckor men kommer ingen stans :/

några tips har lärt massa andra folk stunta men han är omöjlig . men han vill värkligen så kan inte svika han :/

så tips tack och bjuder på felstavningar
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Re: få bort rädsla

Inlägg av D3nnis »

peugeotkillen skrev:tjena grabbar det är så min kompis har börjat stunta men han har rätt så stora problem . han kommer upp på backan i kanske 1 sec sen blir han livrädd och bara kastar moppen i från sig så efter en dags stunt träning är den helkvaddad :/
jag har försökt med allt i från att han åker med mig på bakan i från att jag ber han dricka mycket kaffe så han blir pigg som fan .. han har försökt i ca 2veckor men kommer ingen stans :/

några tips har lärt massa andra folk stunta men han är omöjlig . men han vill värkligen så kan inte svika han :/

så tips tack och bjuder på felstavningar

Själv så är jag sällan rädd för något jag ska göra men när jag väl blir rädd så tänker jag bara gör de ta smärtan sen om de kommer någon. Så säg till han att vara cool och våga sitta kvar bara. Inte tänka på något annat än att sitta kvar på moppen och hålla i styret och inte släppa moppen. Om han ramlar får han ta den saken då skit i och tänka på vad som kan hända. Om det nu händer något så får han lösa det därifrån :D hoppas de hjälpe
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Köp en moppe han inte vågar släppa :)
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad
Inlägg: 365
Blev medlem: 24 augusti 2011, 20:21

Inlägg av peugeotkillen »

Victorh skrev:Köp en moppe han inte vågar släppa :)

han köpte sig en ny viva . bara plugga ur och 75 cc . han tog av kåperna med
några mer tips :)
Användarens profilbild
adamdd
Svårstartad skrothög
Inlägg: 248
Blev medlem: 11 februari 2011, 19:35
Ort: Falun

Inlägg av adamdd »

Rädslor kan nog enklast övervinnas genom att pressa sig själv över att göra det man är rädd för, han måste nog helt enkelt TVINGA sig att inte släppa.
Han kanske inte klarar det första gången, men efter 4 kanske han klarar det.


Binda fast händerna på styret? :lol:
Så länge du ger fan i moppen min så bryr jag mig inte vad du gör
Användarens profilbild
Peddobear
karhuuu!
Inlägg: 476
Blev medlem: 25 augusti 2010, 20:15
Ort: Månen

Inlägg av Peddobear »

tejpa fast honom :wink:
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad
Inlägg: 365
Blev medlem: 24 augusti 2011, 20:21

Inlägg av peugeotkillen »

Peddobear skrev:tejpa fast honom :wink:

haha får kanske testa . men han vågar inte hellar ta upp benen
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

hugg av en tå varje gång han släpper? Då är de inte ramla han är rädd för sen!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Hoppar han av för att moppen håller på att slå över, eller hoppar han bara av så fort den kommer upp?

Tycker du ska säga åt han att testa att slå över en gång bara för att han ska veta vart gränsen går, och se till så han sitter kvar. Givetvis med skydd, och en tolva skulle ju inte skada.

Har inte testat det själv men tror det kan funka.

Annars är det ju bara mentaliteten som måste ändras. Är man rädd så är man, han måste göra något åt det, annars är det bara att acceptera att det inte fungerar
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
meckARN96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271
Blev medlem: 28 juni 2011, 20:37

Inlägg av meckARN96 »

Klä på honom en fet vinterjacka och ett par täckbyxor och ett par tjocka handskar, man känner sig odödlig - totalt livsfarligt :P (som jag har erfarat i en rondell i nacka - fast det var baotian jävelns fel, helt felkonstruerat stöd -.-)
_____________________________________________________________
"In my body, where the shame-gland should be, there is instead another awesome-gland! True story!"

-Barney Stinson
Användarens profilbild
anthmyr
Yamaha Racing Team
Inlägg: 541
Blev medlem: 5 maj 2011, 19:02
Ort: partille

Inlägg av anthmyr »

Säg till han att kötta på som fan så han ramlar en gång , sen är det inte lika läskigt längre ! :)
Yamaha Aerox/Neos/Slider / Beta RR 8)

Nerox- http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33282

Utseende är inte allt , men hur ofta runkar du till någons personlighet?
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

säg till han att instället för att hoppa av så tryck i bakbromsen hårt i stället för det kan nog vara ganska äckligt i början innan man vet hur bakbromsen fungerar och så^^
Stuntriding is not a crime!
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

håller med, man ska köra med skydd o tjock jacka m.m. så då känner man ju inte fallet å Känner sig "Odödlig" :) o haa tålamod :)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

bensinskalle skrev:Hoppar han av för att moppen håller på att slå över, eller hoppar han bara av så fort den kommer upp?

Tycker du ska säga åt han att testa att slå över en gång bara för att han ska veta vart gränsen går, och se till så han sitter kvar. Givetvis med skydd, och en tolva skulle ju inte skada.

Har inte testat det själv men tror det kan funka.

Annars är det ju bara mentaliteten som måste ändras. Är man rädd så är man, han måste göra något åt det, annars är det bara att acceptera att det inte fungerar
Haha har själv varit äver 2 gånger båda gångerna har jag hållt i styret till jag log på marken :) är rädd för att släppa styret och sätta fötterna i marken jag.....
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

det lär ju bli problem för honom.. man kan inte vara rädd om man stuntar..


men det är ju bara att fortsätta öva tills an får in känslan i stort sett..
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

PK skrev:det lär ju bli problem för honom.. man kan inte vara rädd om man stuntar..


men det är ju bara att fortsätta öva tills an får in känslan i stort sett..
Klart som fan man kan vara rädd om man stuntar.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad
Inlägg: 365
Blev medlem: 24 augusti 2011, 20:21

Inlägg av peugeotkillen »

bensinskalle skrev:Hoppar han av för att moppen håller på att slå över, eller hoppar han bara av så fort den kommer upp?

Tycker du ska säga åt han att testa att slå över en gång bara för att han ska veta vart gränsen går, och se till så han sitter kvar. Givetvis med skydd, och en tolva skulle ju inte skada.

Har inte testat det själv men tror det kan funka.

Annars är det ju bara mentaliteten som måste ändras. Är man rädd så är man, han måste göra något åt det, annars är det bara att acceptera att det inte fungerar
han hoppar av när han kommer förlångt bak och han sägersjälv de hjälper om man trillar en gång först och det gör han. men hjälper inte :/
han har rygg skydd och tolva så klart :)
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

peugeotkillen skrev:
bensinskalle skrev:Hoppar han av för att moppen håller på att slå över, eller hoppar han bara av så fort den kommer upp?

Tycker du ska säga åt han att testa att slå över en gång bara för att han ska veta vart gränsen går, och se till så han sitter kvar. Givetvis med skydd, och en tolva skulle ju inte skada.

Har inte testat det själv men tror det kan funka.

Annars är det ju bara mentaliteten som måste ändras. Är man rädd så är man, han måste göra något åt det, annars är det bara att acceptera att det inte fungerar
han hoppar av när han kommer förlångt bak och han sägersjälv de hjälper om man trillar en gång först och det gör han. men hjälper inte :/
han har rygg skydd och tolva så klart :)
Då är det din uppgift att peppa han så att han vågar ta det sista steget! Finns inget bättre än en kompis som pressar/peppar en och hjälper inte det så är allt upp till han. Man måste övervinna sin egna rädsla om man ska kunna stunta!
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad
Inlägg: 365
Blev medlem: 24 augusti 2011, 20:21

Inlägg av peugeotkillen »

Mattyyy skrev:
peugeotkillen skrev:
bensinskalle skrev:Hoppar han av för att moppen håller på att slå över, eller hoppar han bara av så fort den kommer upp?

Tycker du ska säga åt han att testa att slå över en gång bara för att han ska veta vart gränsen går, och se till så han sitter kvar. Givetvis med skydd, och en tolva skulle ju inte skada.

Har inte testat det själv men tror det kan funka.

Annars är det ju bara mentaliteten som måste ändras. Är man rädd så är man, han måste göra något åt det, annars är det bara att acceptera att det inte fungerar
han hoppar av när han kommer förlångt bak och han sägersjälv de hjälper om man trillar en gång först och det gör han. men hjälper inte :/
han har rygg skydd och tolva så klart :)
Då är det din uppgift att peppa han så att han vågar ta det sista steget! Finns inget bättre än en kompis som pressar/peppar en och hjälper inte det så är allt upp till han. Man måste övervinna sin egna rädsla om man ska kunna stunta!
det gör jag varenda dag varje kväll . han och jag bor hos varandra :D
innan vi lägger oss m.m . aja några mer tips
Skriv svar