Teknik i skolan, vad ska jag göra?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Teknik i skolan, vad ska jag göra?

Inlägg av TechnoMen »

Tja det är såhär att vi ska göra en varsin "uppfinning" i skolan och man får tex inte göra en lampa, en tolva, pegs osv alltså något som nästan inte finns.. Ett ex på vad ett par tjejer gjorde var att du syde ihop en sko sen gjorde en klak som man kunde ta bort och sätta på igen.. något nytt alltså men jag vill göra något svårt och få bra betyg i teknik.. Så är det någon som har ett tips på vad jag kan göra? :)


Sorry för alla stavfel men har dyslexi.. :roll:
Användarens profilbild
Peppenamnlos
Varnad
Inlägg: 385
Blev medlem: 22 november 2011, 23:14
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Peppenamnlos »

Har ni någonting speciellt ni får lägga ut ? Asså vad får det kosta osv.
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Det har dom inte sagt något om iaf.. :roll:
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Bygger du en fungerande fusionsreaktor så får du nog mvg ;)

Nä men seriöst, att komma på något "nytt" är ju inte helt enkelt. Finns flera miljoner människor som får betalt dagligen för att göra det du gör nu, komma på nya saker, och jag tycker det är skitdumt av era lärare att begära sådana saker egentligen. Man kan liksom inte bara "hosta fram" nya saker hur som helst.

MEN ett tips om du vill ha något att göra. Försök att hitta ett intressant problem, och lös det genom att tillverka något. (enklare än att bara komma på något). Jag hade ett projekt i höstas, och då kom vi på att det var svårt att ta väskor på en cykel, så det problemet löste vi.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Gör en fåtölj med inbyggd damsugare så man kan sitta och grisa med kakor i den och borsta ner smulorna i fåtöljen istället för på golvet. Jag kör på detta fast utan damsugare.
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Bygg en evighetsmaskin ;)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

DiNozzan skrev:Bygg en evighetsmaskin ;)
testa lyssna på thomas nån gång ;) en oändlig kolv är fan oändlig och de får han inte plats med i klassrummet ;)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

Vad är du bra på ? Alltså skall det vara något elektroniskt eller något annat (Avstämt rör kanske ? )

annars kan jag visa dig hur du kan göra, antingen en högtalare, eller en laser-projektor (som jag håller på med, är klar behöver dock bara lite rök.) av en HDD (alltså en vanlig dator hårddisk. :) )
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

KarlssoN^ skrev:Vad är du bra på ? Alltså skall det vara något elektroniskt eller något annat (Avstämt rör kanske ? )

annars kan jag visa dig hur du kan göra, antingen en högtalare, eller en laser-projektor (som jag håller på med, är klar behöver dock bara lite rök.) av en HDD (alltså en vanlig dator hårddisk. :) )
Tycker du kan göra en laserpenna som bränner av en gammal bluray spelare istället ! :D
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

Jag gjorde en krocksäker lyktstople :p Modellen bestod utav play dough och en lampa
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

Nicke_95 skrev:Jag gjorde en krocksäker lyktstople :p Modellen bestod utav play dough och en lampa
Väldigt bra sak att göra, för sådana saker är nog rätt lätt att få ett bra betyg (?)
Zer0x
Avstängd
Inlägg: 732
Blev medlem: 20 november 2010, 14:42

Inlägg av Zer0x »

gör en radistyrd dildo och så ger du den till din lärare. mvg direkt :)
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Zer0x skrev:gör en radistyrd dildo och så ger du den till din lärare. mvg direkt :)
När den används ska man gömma sig och styra den då :roll:
Zer0x
Avstängd
Inlägg: 732
Blev medlem: 20 november 2010, 14:42

Inlägg av Zer0x »

Mattyyy skrev:
Zer0x skrev:gör en radistyrd dildo och så ger du den till din lärare. mvg direkt :)
När den används ska man gömma sig och styra den då :roll:
självklart, du monterar ju in kamera med mörkersyn så du inte missar nånting :)
Skriv svar