Tjena! tror ni jag skulle kunna stunta med min Derbi Senda xtreme med Mk Thrower rör och någon bra stunt drevning? 14/65, 12/65 eller 12/56? O skulle de va lätt o få upp den då? Utan att behöva kopplings resa... .____.
MrAndersson skrev:Tjena! tror ni jag skulle kunna stunta med min Derbi Senda xtreme med Mk Thrower rör och någon bra stunt drevning? 14/65, 12/65 eller 12/56? O skulle de va lätt o få upp den då? Utan att behöva kopplings resa... .____.
Och varför i helvete vill du inte använda kopplingen? Skönt, lätt och smidigt sätt att få upp den.
MrAndersson skrev:Tjena! tror ni jag skulle kunna stunta med min Derbi Senda xtreme med Mk Thrower rör och någon bra stunt drevning? 14/65, 12/65 eller 12/56? O skulle de va lätt o få upp den då? Utan att behöva kopplings resa... .____.
Och varför i helvete vill du inte använda kopplingen? Skönt, lätt och smidigt sätt att få upp den.
Tror ja beskrev lite dåligt här. De ja mena va, tro ni jag skulle kunna stegra/stunta med den utan att behöva stå still och varva som en idiot o sen släppa kopplingen. Tror ni den kan resa när man kör om man "snärtar" kopplingen precis som på en cross?
MrAndersson skrev:Tjena! tror ni jag skulle kunna stunta med min Derbi Senda xtreme med Mk Thrower rör och någon bra stunt drevning? 14/65, 12/65 eller 12/56? O skulle de va lätt o få upp den då? Utan att behöva kopplings resa... .____.
Och varför i helvete vill du inte använda kopplingen? Skönt, lätt och smidigt sätt att få upp den.
Tror ja beskrev lite dåligt här. De ja mena va, tro ni jag skulle kunna stegra/stunta med den utan att behöva stå still och varva som en idiot o sen släppa kopplingen. Tror ni den kan resa när man kör om man "snärtar" kopplingen precis som på en cross?
Om ja vilken drevning skulle ni rekomendera?
Du får upp en originalcrossmoppe med lite teknik med ett såkallat "kopplingssnärt" som du så fint uttryckte! Klart det kommer gå, satsa på en drevning som inte varvar så förbannat, jobbigt i början när växlarna tar slut direkt när man ska köra
ktm_danielsson skrev:
Och varför i helvete vill du inte använda kopplingen? Skönt, lätt och smidigt sätt att få upp den.
Tror ja beskrev lite dåligt här. De ja mena va, tro ni jag skulle kunna stegra/stunta med den utan att behöva stå still och varva som en idiot o sen släppa kopplingen. Tror ni den kan resa när man kör om man "snärtar" kopplingen precis som på en cross?
Om ja vilken drevning skulle ni rekomendera?
Du får upp en originalcrossmoppe med lite teknik med ett såkallat "kopplingssnärt" som du så fint uttryckte! Klart det kommer gå, satsa på en drevning som inte varvar så förbannat, jobbigt i början när växlarna tar slut direkt när man ska köra
Kan jag låna tråden lite?
Om växlen tar slut dirr när man kommer upp äre bara te att dreva lite tyngre då eller?
MrAndersson skrev:
Tror ja beskrev lite dåligt här. De ja mena va, tro ni jag skulle kunna stegra/stunta med den utan att behöva stå still och varva som en idiot o sen släppa kopplingen. Tror ni den kan resa när man kör om man "snärtar" kopplingen precis som på en cross?
Om ja vilken drevning skulle ni rekomendera?
Du får upp en originalcrossmoppe med lite teknik med ett såkallat "kopplingssnärt" som du så fint uttryckte! Klart det kommer gå, satsa på en drevning som inte varvar så förbannat, jobbigt i början när växlarna tar slut direkt när man ska köra
Kan jag låna tråden lite?
Om växlen tar slut dirr när man kommer upp äre bara te att dreva lite tyngre då eller?
Ja det är bara att köra på tyngre drevning, men samtidigt ska den ju inte vara för tung. Vissa tror ju att man ska ha skit lätt drevning bara för den ska vara lätt o få upp.
Sen är ju bara han som kör en av Sveriges bästa stuntare men det gör ju ingen skillnad... Nää men förstår vad du vill ha ut, att det går bara man vill liksom. Så ja grabbar det är bara o köra på vadfan ni än har så är det bara att slänga upp skiten på bakan!
Ställ dig på slutet av sitsen och dra upp den?
Senare sätter du dig ner?
Eller så börjar du köra med kopplingen iallafall, och lär dig Växla upp när du kör på bakhjulet.
Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete.
Lirade med 14/65 drevning ett tag då räckte de med att jag ryckte till o kopplingssnärta så reste den sig, dock så varva den ur så fort den kom upp så du kunde köra..
Men fixar ett thrower imorn, som ska va lite hyffsat o stunta med, så undrar vilken drevning ni tycker ja ska ha då?
14/65 är för lätt! tror ni den klarar 12/56? Får ju upp den me 14/56 om jag står o varvar runt 8000 o sen släpper kopplingen, borde den inte orka 12/56 om jag kör då?
MrAndersson skrev:Lirade med 14/65 drevning ett tag då räckte de med att jag ryckte till o kopplingssnärta så reste den sig, dock så varva den ur så fort den kom upp så du kunde köra..
Men fixar ett thrower imorn, som ska va lite hyffsat o stunta med, så undrar vilken drevning ni tycker ja ska ha då?
14/65 är för lätt! tror ni den klarar 12/56? Får ju upp den me 14/56 om jag står o varvar runt 8000 o sen släpper kopplingen, borde den inte orka 12/56 om jag kör då?
Jag skulle i alla fall köra på 12/52 om jag stuntade med DTn, har 11/53 nu och det varvar ur lite väl fort, tror 12/52 hade gett "the best of both worlds" så att säga
MrAndersson skrev:Lirade med 14/65 drevning ett tag då räckte de med att jag ryckte till o kopplingssnärta så reste den sig, dock så varva den ur så fort den kom upp så du kunde köra..
Men fixar ett thrower imorn, som ska va lite hyffsat o stunta med, så undrar vilken drevning ni tycker ja ska ha då?
14/65 är för lätt! tror ni den klarar 12/56? Får ju upp den me 14/56 om jag står o varvar runt 8000 o sen släpper kopplingen, borde den inte orka 12/56 om jag kör då?
Jag skulle i alla fall köra på 12/52 om jag stuntade med DTn, har 11/53 nu och det varvar ur lite väl fort, tror 12/52 hade gett "the best of both worlds" så att säga
jag har 10/48 på min dt och den är asgrym.... sjukt stark är den har faktiskt lyckats med att få framhjulet att lyfta genom bara att gasa!
Hur gör ni när ni drar upp den på bakan?:)
Har helt avstrypt, men den vill bara resa jätte lite, dock sitter ja ba ner. Vågar fan inte ställa mig ^^, fegis jag vet. Men känns så jävla onödigt att pajja kåporna nu när det är halt o allt :(
Ztraand skrev:Hur gör ni när ni drar upp den på bakan?:)
Har helt avstrypt, men den vill bara resa jätte lite, dock sitter ja ba ner. Vågar fan inte ställa mig ^^, fegis jag vet. Men känns så jävla onödigt att pajja kåporna nu när det är halt o allt
Kör långsamt på 1an/2an vilket du nu tycker känns lättast i början (troligtvis 1an). Sen drar du in kopplingen, ger gas, släpper kopplingen och rycker lite i styret.
Ztraand skrev:Hur gör ni när ni drar upp den på bakan?:)
Har helt avstrypt, men den vill bara resa jätte lite, dock sitter ja ba ner. Vågar fan inte ställa mig ^^, fegis jag vet. Men känns så jävla onödigt att pajja kåporna nu när det är halt o allt
Kör långsamt på 1an/2an vilket du nu tycker känns lättast i början (troligtvis 1an). Sen drar du in kopplingen, ger gas, släpper kopplingen och rycker lite i styret.
Sitt också en bit bak på sadeln, om du nu inte vågar stå upp, ens på fotpinnarna ! isf stå på dom o gör som ktm sa fast luta dig bakåt!
på min Derbi så har ja technigas å så e den o strypt med 13/56 drevning tror jag? q: men iallafall så får ja upp den med att bara gasa om jag står på passagerar fotpinnarna i ettan då alltså (:
De är mycket teknik som gäller! men skulle satsa på 11 eller mindre fram och 65 eller större bak. När jag stuntade körde jag med urpluggat orginal airsal 70cc sport 11/65 funkade mycket bra! men tekniken är det svåra att få in behövs övning MYCKET BÄTTRE MED URPLUGGAT ORGINAL OCH 70cc en Effektrör och orginalcylle
Jag kör mk thrower och 12/53 drevning på min stuntsenda och det går skit bra. Tror din moppe skulle varva skit mycket om du skulle köra 12,11/65 men den hade ju varit sjukt stark.