Älvsjö Meet -08 (Stockholm)

Vad som är på gång och det som varit i mopedsverige!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Glennish
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 421
Blev medlem: 27 januari 2008, 14:14
Ort: Slöddertälje

Älvsjö Meet -08 (Stockholm)

Inlägg av Glennish »

Ville bara påminna om att det är Älvsjö meet snart!

23:e Maj går den av stapeln. Mopeder avgår både från norr och söder, allt jag vet (orkar inte lägga de på minnet) är att Cruisingen från Sveagatan(Donken) avgår kl 17.00 och driver igenom centrala Stockholm fram till Frihamnen som är Slut destanationen !

Info: (Creds till MNF!) 08-05-14
Pga av alla tråkiga händelser som har drabbat Mnf den senaste tiden, så tycker jag samt Gaffeln att det inte vore mer en rätt att väll på plats vid Älvsjö Industri, samlad trupp, hålla en tyst minut samt tända några ljus för att hedra alla bortgångna inom Mnf, och även för att hedra 2-Takts Kungen DooD som tragiskt lämnade oss den 10:e maj klockan 15:06 förra lördagen. (Nothing´s never gonna be the same whitout you)

Vore därför mycket fint om alla kunde försöka respektera att det ska va tystnad under den där minuten......

Kan även medela att Michél hoppar in som extra stöd under träffen. Tackar vi för!

Mvh/
Crew
__________________________________________________ _______________
08-04-28
På grund utav att Aleks inte har möjlighet att agera cruiseledare från norrort innebär detta också att cruisen försvinner helt. Detta är något vi arrangörer är bekymmrade över då vi vet att det kan göra att vi inte får så stor population som vi räknat med. Vilket är tråkigt i sig då vi antar att många från norrort vill komma.
Vi sänder därför ut en vädjan till er.

Vi behöver en ny cruise. All som är intresserade är välkommna. Vi är ganska så säkra på att någon (eller flera) är villig att ta tag i en cruise. Det är inte så svårt som man tror och de som kanske känner att de skulle vilja men inte riktigt vågar har nu därför möjligheten att stiga fram. Vi arrangörer kommer göra allt för att stötta er i planering och hela cruisen i sig.

Gaffeln som har erfarenhet utav cruiser tidigare vet också hur det hela funkar och hjälper mer än gärna till. Är du intresserad?

Tveka inte! Skicka iväg ett mail/pm eller adda någon utav oss arrangörer.

Mail/MSN Parden: robejt@hotmail.com
Mail/MSN gaFFelN: fredrikthefork@hotmail.com
Mail/MSN Filmtittarn: heynez@hotmail.com

Mvh/
Crew
__________________________________________________ __________
08-03-29
Vi har fått nytt tillskott till träffen. Nämeligen Aleks samt Filmtittaren. Dessa två skall också sköta varsin cruise som många nog vet sen tidigare. Men nu har de också tackat ja till att ställa upp under träffen som arrangörer vilket är mycket bra då det känns som denna träff kan bli ännu mera felfri då.
Så nu kommer alla busar som försöker köra utan hjälm verkligen inte komma undan
_________________________________________________
Citat:
Ja, nu tänkte jag att det var dags att sätta igång anmälningarna till älvsjö meet då träffen föra året blev lyckat fast det kanske inte va så mycket folk.... (träffen kommer äga runt på eftermidagen/kvällen) !
_____________________________________

Citat:
Listan på hur många uppskrivna det är hittils

1. Parden
2. Aleks
3. ic3m4n
4. gaFFelN
5. jok_ke
6. salminen
7. Inmate
8. Setterberg FFS!
9. Team SrT OM detär bra underlag samt om lilla betan är klar
10. KRIIGGE + polare
11. Boost
12. Orre
13. jimmy_124
14. Stalker_ "Drallan"
15. Händig
16. Jimmy med några
17. danomino + polare
18. Marvin
19. SCPC + polare
20. hobbyapan + polare
21. Kim (Suriouz)
22. wp54
23. paino + polare
24. Garpen
25. Crill-Stuntrååxxen med =)
26. AleX^ =)
27. rasvis + kompis
28. JeppeN
29. Makkan + polers
30. SphiniX Edit: Tar nog med lite polare oxå
31. Spe3df1ght_124
32. betaboy92 + ev. polare
33. HENRY^
34. Michél
35. Respawn, 5 polare
36. Zache m. minst 3 polare
37. Camila frisk bånge
38. moppe pojken + polare
39. Foxxy
40. jinne_91
41. Filmtittaren
42. robb192
43. Ciao_ciao_ciao - Jag är på om Ciaofan startar.
44. Maruchinu
45. Oskar_92 +polare 46. DDF7 + 6-7 polare
47. PaZZe
48. Stunstalker PLUS 3 polare
49. Fatass
50. Netox men hypern
51. Megavirre
52. polini_stalker
53. WEI92
54. fuzer PLUs minst 1 polare
54. Stalker_adde
55. Tha_honda
56. Hences med systemkamera + Jonte^
57. Jakob + polare
58. Pata me Lidl moppen..
59. boneless (bak på polarens moppe)
60. fjegge
61. Z_toof+ polare 8)
62. Vvenne me Rieju MRX
63. Celebr4l
64. Dusk med LC Typhoon ;o
65. 64. GrekeN^ med stunt stalker'n
66. Glennish + 5-10 polare xD

67.
68.
69.
70.
_________________________________________

Citat:
Ny bättre mer (avsides) race raka.

Här om kvällen så satt jag och samtalade med Aleks,Michél och Marvin på msn och drog upp vad jag tyckte om att ha Älvsjö meet vid just (älvsjö mässan).... Dålig idé tyckte jag då risken är stoor att vi lär få påhälsning av polisen mer en 1 gång....

Så smart som Michél är Så föreslog han att vi kör träffen vid Älvsjö Industri som är mer "anpassat" för ett gäng race sugna moppe killar att köra race vid.
jag tveka först lite om att köra där då det säkert skulle va samma visa att polisen skulle dyka upp lika ofta, men nej nej.

Satt inne på Eniro igår och fick för mig att kolla hur det såg ut, och som det ser ut nu så skulle inte träffplatsen och tajmingen kunna bli bättre, nu när träffen är vid Älvsjö Industri. Har vi tur så krockar Älvsjö meet med Birka Cup, har vi den turen så kan jag säga att vi med säkerlighet kommer få en (polis fri moppe träff)

Jag och Gaffeln göra följande att vi kommer sammlas vid mässan först sen vänta där i cirka 15-20 min på eftersläntare. Sen så kommer jag och Gaffeln tillsamans leda cruise bort till Älvsjö industri som kommer ta runt 2-4 min.

__________________________________________________ ______________

Grön markeringarna= Är samlingsplatsen.

Blå punkt markerade pricken i gröna ringen= Är där jag och Gaffel kommer stå så ni vet vart ni ska kolla om ni letar efter arangörerna!

Röda ringen med den röda punkten i= Är där dom som ska race ska samlas efter anmälan! Alltså så uppskatar jag och Gaffeln ifall ni som inte ska tävla, inte ställer er där!
Bild

Kan ni se det framför er pojkar
Ett industri område, tooooomt på arbetande folk en fredag kväll efter klockan halv 7
Och en hel industri raka för oss sj Det kan vell bara inte bli bättre

__________________________________________________ _______________
Obs obs obs....
Här är bild på samlingsplatsen vid älvsjö mässan
Bild

Följande information nedanför e viktig för er som ska åka i nån av cruisena som avgår från följande sveavägen/Mc Donalds söder om Stockholm, vegabaren/haninge norr om Stockholm!, samt för er som ska vistas på träff platsen.....


Ja nu kan jag meddela att jag och gaffeln har kommit överens om följande!, Gaffeln hoppar in och bistår med cruise från Vegabaren/Haninge Söder Stockholm. *Jag* mr lepard!, bistår med cruise från Mc Donalds/Sveavägen norr om Stockholm, alltså dom som kommer från norr om Stockholm ska alltså befinna sig vid Mc Donalds på svevägen där jag kommer leda cruise till älvsjö mässan!... Sen därifrån till Älvsjö industri!.












Citat:
Regler under cruisets gång!:









Cruiset kommer hålla en fart av max 45km/h. Jag och Gaffeln Vill inte på något sett se att en eller flera börjar visa sig på styva linan/hetsa under cruisets gång! Ni ligger bakom mig och Gaffeln som bestämt! Gaffeln och jag kommer personligen som cruise ledare att stanna det cruise som vi leder och gå fram och säga åt han/hon som inte följer reglerna, Samtycker ni inte med mig och Gaffeln uppskattar vi som arangörer att ni tar er till mässan på egen befogan!. Vi vill ju inte se nåra olyckor orsakat p.g.a av att en person inte lysnna eller läste reglerna!

Jag och Gaffeln tar personligen inte på oss nåt ansvar ifall olyckan e framme och den skedde på att personen inte läste/lysnna på reglerna!
Vet att jag e petig men vill göra det klart för folk vad som gäller!



Regler under träffens gång!:


Noll tolerans mot alkohol. Vi tar även inget ansvar över hur folk beter sig på träffen men vi ska göra vårt yttersta för att motverka svineri och bråk. Hjälmen ska va knäppt när man sitter på en moped som är igång!
för att göra det lite smidigare för er och arangörerna, Gaffeln och jag, att ni som som är anmälda till race och verkligen ska racea!, att ni är "noga" med att ni samlas vid starten! Vid tid för racen!, så att jag eller gaffeln kan berätta hur det går till för vinnaren och förloraren!
Obs notera även detta att under dom 5 minuterna som 50 kubikarna värmer upp så får inga 70kubikare befinna sig på rakan!
Samma princip gäller även när 70kubikarna ska uppvärma i 10 minuter, så får inga 50cc befinna sig på rakan! allt detta bara för att det ska va så jämt som möjligt för båda parterna!
Får heller inte befinna sig någon/några på race rakan när uppvärmingen och racen äger rum!
Citat:

Tider för cruise kommer va följande....



17:00 Avgår cruise från Sveavägen/donken som jag ska leda cruise ifrån!, samma tid gäller även för vegabaren/haninge som Gaffeln ska leda cruise ifrån!


Se till att va på plats 15-30 min innan cruisen avgår för att slippa eventuella förseningar. Jag Aka Parden kommer befinna mig vid Sveavägen/McDonalds en kvart, halvtimme innan avgång för cruise.



18:00 Till 18:15 Ser man till att va samlad på mässan på bestämd samlingsplats för att sedan sammåka i cruiset från mässan till bort till Älvsjö industri! Som kommer ta cirka 3-4 min.



18:20 Till 18:35 Ser alla till att va vid Älvsjö industri området på bestämd träffplats! (Som ni ser på bilden)Jag eller Gaffeln Kommer även dra upp vad som gäller på träffen! Regler bland annat för dom som inte kan/orkade läsa igenom det jag har skrivit!




Tider för race anmälan samt race kommer va följande...


18:40 Till 18:55 hålls anmälningarna till 50 kubiks och 70 kubiks racen igång!



19:00 till 19:05 Får 50 kubiks hojarna värma upp i 5 minuter och göra eventuela sjusteringar på hojen, alltså så ska sjusteringar och uppvärming ske på dom där 5 minuterna! Obs notera även detta att när 50 kubiks hojarna värmer upp så får inga 70 kubikare eller åskådare befinna på sig på race rakan! Samma gäller även när det är race!



19:10 Till 19:25 Hålls 50 kubiks racen!



19:30 Till 19:40 Får 70 kubiks hojarna värma upp i 10 minuter och göra eventuela sjusteringar på hojen, alltså så ska sjusteringar och uppvärming ske på dom där 10 minuterna sammanlagt! Obs notera även detta att när 70 kubiks hojarna värmer upp så får inga 50 kubikare eller åskådare befinna på sig på race rakan! Samma gäller även när det är race!



19:45 Till 20:05 Hålls 70 kubiks racen!







Citat:
Avslutning på hela träffen och kvällen går genom Donken vid älvsjö!!!!


Citat:



Ja gott folk eftersom jag nu är tillbaka från min 4dar långa och outbärliga ban så tänkte jag att jag att nu e det dags att uppdatera med vad jag tror skulle bli ett fint och trevlig slut på denna Älvsjö meet 2k8.




Igår natt när jag satt framför datorn och samtalade med gaffeln på msn så fick jag en über go idé om hur hela träffen ska avslutas, (Med stil tänkte jag att vi kunde avsluta hela träffen och kvällen på. Så tanken e att runt halv tio, nio tiden på kvällen (beroende på hur länge stunt tävlingen håller på) så tycker jag att vi tar oss bort till resturang donken, käkar, samtalar med andra mnf:are, medans folk käkar så kanske någon/några stuntare vill underhålla med lite stunting på parkeringen. När det gäller stuntingen så e jag fortfarande stenhård på att man tänker med det man har innanför skallen och använder vett och inte börjar fucko köra, (samma regler) gällande trafikvett, ska även förekomma när vi ska ta oss från mässan till donken senare på kvällen, jag och gaffeln kommer då leda ett fint lungt cruise till donken från mässan, allt detta då för att träffen ska få så bra rykte om sig som möjligt gott folk!. Fucko köra kan ni göra efter hela träffen och Donken. Sen när folk har käkat och blivit underhållna av stuntarna?, så vore vell det trevligt att föreviga allt med ett gruppfoto på mopederna och folket som förhopningsviss bidrog till en trevlig och lydig träff?







Cruisar:



Citat:
Information till er som ska åka från Jakobsbergs hållet, till Donken/Sveavägen Norr om Stockholm!

Citat:

Aleks cruise från Jakobsbergs Centrum norr om Stockholm kommer avgå klockan 15:30




Sträckan för crusingen från norr är så gott som klar!



Avvaktar med tider men kan avslöja rutten redan nu.



Start: Jakobsberg Centrum > Järfällavägen > Byleden > Ekvägen > Avestagatan > Bromstensvägen > Shell - Solhem, Spånga > Spångavägen > OKQ8 - Brommaplan > Kvarnbacksvägen > Bryggerivägen > Citygross - Bromma > Masugnsvägen > Ulvsundavägen > Karlsbodavägen > Landsvägen > Sundbyberg Station > Ekenbergsvägen > Gränsgatan > Frösundaleden > Solna Centrum > Solnavägen > Karolinska > Solnabron > Norrastationsgatan > Sveavägen > McDonalds - Sveavägen



De som endast är i fetare text är tänkta träffpunkter.



Finns de några som bor i Sundbyberg och Solna som vill följa med så får ni berätta det så kommer vi självklart även stanna där.



Med reservation för ändringar!



/Aleks - (Den diktatoriska cruiseledaren)



Parden,


-Vill även tillägga det att Aleks kommer även tillsamans med mig från Sveavägen att hoppa in som cruise ledare med mig!

Drar Aleks/jag upp på Sveavägen/Donken hur ni ska bete er under cruiset till mässan så är det viktigt att ni "lyssnar"! för det vi kommer bara dra upp reglerna en gång och då hoppas vi att alla lyssnar!





Information till er som ska åka från tyresö hållet.


Start 17.00 ifrån Donken, Tyresö. Var gärna där till 16:50 eller något, så att vi slipper diverse förseningar!


17:00 åker vi mot Lidl Tyresö, in på lilla vägen till älta, och vi är framme vid Älta Statoil macken cirka 17:10. Och där står vi till 17.20 så alla hinner tanka och kanske köpa en korv eller nått om man är hungrig.


17:20 åker vi där ifrån via Flatenbadet och kommer upp till Norra sköndal bussstation runt 17:30. Vi väntar sedan där i 10 minuter och 17.40 åker vi emot Älvsjö meet, så vi är där till cirka 18.00.


Och alla som vill cruisa med oss måste hålla hastigheterna samt ligga bakom mig och Linus (Lilja). Och anmäl er gärna i förtid via PM till mig eller Lilja, så vi har en aning om hur många vi ska cruisa med.



Lilja.

-jag kommer att ta med olika verktyg lite bensin och olja, om det skulle bli några problem på vägen. somsagt så kommer vi max att ligga i en 45km/h och man ligger bakom mig och filmtittaren.


det skulle oxå vara bra om man "anmälde" sig till oss i förtid så vi vet på ett ungefär hur många vi kommer att bli.


vi kanske kan möta haninge gruppen i hökarängen eller något?.



Parden.

-kom även ihåg att trafikreglerna gäller även när ni som åker från tyresö hållet hakar på ciao_ciao_ciao och Filmtittaren´s cruise


P.S Kollade länken nyss mekanikern , och länken funkade visst Bara för medlemmar ! :wink:


Vill att så många TSR:are som möjligt ska visa sig på träffen, det är därför jag påminner alla om denna träff, då dem flesta är mer insatt på "Frihamnen den 31maj" och glömmer helt bort Älvsjö meet som i år, förhoppningsvis kommer bli en jätte lyckad träff, och kanske t.o.m kommer bli EN av dem största ! :D :roll:
Senast redigerad av Glennish den 14 maj 2008, 16:24, redigerad totalt 1 gånger.
Dracen skrev:
KoNG skrev:Han är lite vilsen bara
Men du är ju vilsen om du inte märker vad som händer!
haha big lol
Användarens profilbild
Mekanikern
F.D Moderator
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 maj 2007, 16:37
Ort: Södertälyeah!
Kontakt:

Inlägg av Mekanikern »

Glenn , Jag förstår att du bara vill vara snälll - men har du lust att kopiera det som står på hemsidan istället för att länka:)?

Tack på förhand.
Användarens profilbild
Glennish
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 421
Blev medlem: 27 januari 2008, 14:14
Ort: Slöddertälje

Inlägg av Glennish »

sure kommer snart ^^
Dracen skrev:
KoNG skrev:Han är lite vilsen bara
Men du är ju vilsen om du inte märker vad som händer!
haha big lol
DanneWalle
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 433
Blev medlem: 11 september 2007, 19:23
Ort: Stockholm

Inlägg av DanneWalle »

YEAAAHHH, bor i Älvsjö :D :D finns det några fler från Älvsjö här? :)
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

Ses imorrn ;)
DanneWalle
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 433
Blev medlem: 11 september 2007, 19:23
Ort: Stockholm

Inlägg av DanneWalle »

FAAAAAAAAAAN! missade det... trodde det var nästa torsdag den 29:e :( :evil:
Användarens profilbild
Glennish
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 421
Blev medlem: 27 januari 2008, 14:14
Ort: Slöddertälje

Inlägg av Glennish »

faan va synd :/ men oroa dig inte , Frihamnen nästa vecka :D Lördag 31/5 =) Hoppas vi ses där då :D
Dracen skrev:
KoNG skrev:Han är lite vilsen bara
Men du är ju vilsen om du inte märker vad som händer!
haha big lol
DanneWalle
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 433
Blev medlem: 11 september 2007, 19:23
Ort: Stockholm

Inlägg av DanneWalle »

jodå, får hoppas att jag inte missar det också :P när börjar det?
Användarens profilbild
Glennish
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 421
Blev medlem: 27 januari 2008, 14:14
Ort: Slöddertälje

Inlägg av Glennish »

Klockan 14.00 31/5 avgår alla moppar från Sveavägen tror jag det var(som under Ä-sjö meet) och crusingen leder genom stan sen till frihamnen..

Vad har du för moppe så man känner igen dig om du kommer ? :wink:

/ Glenn
Dracen skrev:
KoNG skrev:Han är lite vilsen bara
Men du är ju vilsen om du inte märker vad som händer!
haha big lol
DanneWalle
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 433
Blev medlem: 11 september 2007, 19:23
Ort: Stockholm

Inlägg av DanneWalle »

haha, vet inte om jag hiner fixa en tillfällig 70cc Ciao :P men annars blir det nog BMW 740 :D själv då, Speedfight?
Användarens profilbild
Glennish
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 421
Blev medlem: 27 januari 2008, 14:14
Ort: Slöddertälje

Inlägg av Glennish »

aha de låter bra :D , mjoo speedfight för min del :D
Dracen skrev:
KoNG skrev:Han är lite vilsen bara
Men du är ju vilsen om du inte märker vad som händer!
haha big lol
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

DanneWalle skrev:jodå, får hoppas att jag inte missar det också :P när börjar det?
Fast om du vill åka med längre, kom till huddinge vid sjödalagymnasiet, för där ses alla vid 9:45-10:00. Och därifrån avgår cruisingen emot farsta för att möta upp gaffeln mm. Sedan drar alla gemensamt till sveavägen och slutligen emot frihamnen :P 8)
Skriv svar