Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Tänkte mer på den Dodgen som stod på sned uppe i släntenbluerider94 skrev:Nope, de va en helvit me gul dekal "VOLVO" i framrutanKarlssoN^ skrev:Var den röd och svart, eller något sådant ?bluerider94 skrev:åkte 940 i lördags va väl 15 bilar till så isen är inga prob..
de va en dodge ram 2500 med bilkärra med bil på ute på isen en sväng, o den höll =)
Har 15" isdäck till bil om nån är sugen? sitter på saabfälgar nu...
Ska ut me crossen i helgen som kommer
Du kan komma i helgen bensin... bullarn är perfekt att maxa bilen på! 5 mil lång men vi kör i södra änden
Du såg inte en silvrig 945:a med röd vänster framskärm med isdäck ute på isen ?
Jo jag tror jag såg den! Vi kom rätt sent så den volvon va inte kvar länge, vi körde 2 varv sen börja dom köra bort däcken=)
Ja den dodgen såg jag allt=)KarlssoN^ skrev:I Torsdags/ Fredags var den 20 cm iaf
Isen är hård som helvete, knappt några spår is:en efter en helg med 5-6 bilar med isdäck
Riktigt kämpigt att få igenom borret
Edit: Någon cm snö är det allt.
Tänkte mer på den Dodgen som stod på sned uppe i släntenbluerider94 skrev:Nope, de va en helvit me gul dekal "VOLVO" i framrutanKarlssoN^ skrev: Var den röd och svart, eller något sådant ?
Du såg inte en silvrig 945:a med röd vänster framskärm med isdäck ute på isen ?
Jo jag tror jag såg den! Vi kom rätt sent så den volvon va inte kvar länge, vi körde 2 varv sen börja dom köra bort däcken=)
Iaf om du sågden 945:a köra några varv sedan köra in med ny lackad motorum (olja ) så var det jag
kommer nog köra hela helgen om det inte strular, har iaf oljetryck nubluerider94 skrev:Ja den dodgen såg jag allt=)KarlssoN^ skrev:I Torsdags/ Fredags var den 20 cm iaf
Isen är hård som helvete, knappt några spår is:en efter en helg med 5-6 bilar med isdäck
Riktigt kämpigt att få igenom borret
Edit: Någon cm snö är det allt.
Tänkte mer på den Dodgen som stod på sned uppe i släntenbluerider94 skrev: Nope, de va en helvit me gul dekal "VOLVO" i framrutan
Jo jag tror jag såg den! Vi kom rätt sent så den volvon va inte kvar länge, vi körde 2 varv sen börja dom köra bort däcken=)
Iaf om du sågden 945:a köra några varv sedan köra in med ny lackad motorum (olja ) så var det jag
Som sagt så kom ju vi i slutet, och om jag minns rätt så såg jag bara den(din) bil köra ett varv innan den stack
Vi är ett gäng som tar med crossarna upp i helgen, lördag/söndag eller kanske båda dagarna=)
bensinskalle skrev:Haha nej, det är under nollan vatten har högst viskositet ( när vattnet blir is ). Däremot vid 277 kelvin har vatten högst densitetKarlssoN^ skrev:runt 20 cm nu i tisdags så var den 17
Var ute i fredags med en 745 gl, gick för slött så jag fixa i ordning min 945 Fulltryckare, höll 20 min
widell skrev:+4 är det jag lärt mig iaf.
Precis, eftersom vatten vid 4+ har högst viskositet
Vattnets densitet minskar när det blir varmare och likadant när det kallnar. Och vid noll grader, när vattnet fryser, minskar densiteten med 10% tack vare att molekylerna bildar nya "kristall"strukturer.
Hur är läget där på bullaren nu då? Lite sugen på att testa toppa v70:in
asså, skall också upp idagJagHarEnDerbi skrev:Körde där i fredags faktiskt, kommer åka upp imorgon (idag) med, det ända som fattas är isdäck.
bensinskalle, du har fel. (;
vid 4+ har vattnet högst densitet, därför är de nästan alltid 4+ på botten av en sjö.
Ja vet, ville bara jävlas lite me digKarlssoN^ skrev:asså, skall också upp idagJagHarEnDerbi skrev:Körde där i fredags faktiskt, kommer åka upp imorgon (idag) med, det ända som fattas är isdäck.
bensinskalle, du har fel. (;
vid 4+ har vattnet högst densitet, därför är de nästan alltid 4+ på botten av en sjö.
277 kelvin = 4* mixade bara ihop viskositet och densitet
Ja det var ju exakt det jag skrev?bensinskalle, du har fel. (;
vid 4+ har vattnet högst densitet, därför är de nästan alltid 4+ på botten av en sjö.
Ja men va konstigt. Du bor fan på nordpolen ju, du har väl 1km is ?kallepalle skrev:är det mycket snö på isarna för er? här uppe i norrland har vi uppskottade isbanor, för det är mellan 50-150cm snö beroende på vars man är. var ute en sväng förra helgen på en isbana och då provborrade vi isen till 1m, så här är det inga sånna problem iaf.
1m brukar vara standard kring påsk hära. iår är dock isarna dåliga då det var varmt länge och sen kom det massa snö å sen blev de kallt, så på många håll är det tunnt, men där de varit skottat så är ju isen jävligt bra då det var -30 i 2 veckor för inte speciellt länge sedan.AxxxeL skrev:Saatan, 1m is är inte o leka med.. ^^
20cm på Levrasjön igår Blir nog lite iskörning i vinter här i skåne ändå
fyfan du då är det tur att det finns värme i bilarnakallepalle skrev:1m brukar vara standard kring påsk hära. iår är dock isarna dåliga då det var varmt länge och sen kom det massa snö å sen blev de kallt, så på många håll är det tunnt, men där de varit skottat så är ju isen jävligt bra då det var -30 i 2 veckor för inte speciellt länge sedan.AxxxeL skrev:Saatan, 1m is är inte o leka med.. ^^
20cm på Levrasjön igår Blir nog lite iskörning i vinter här i skåne ändå
Okej, ställde mig bredvid dig då Jag hade väll lite halv fly, min bil var inte optimerad för just denna bana, tog lite lång tid innan turbon börja ladda i slutet på kurvorna, och dåligt grepp i snön så kunde inte köra så himla fort som jag ville. Men efter dom hade kört bort all snö så gick det bra mycket snabbare, kanske lite för bra grepp. Pajja kopplingen ^^bluerider94 skrev:Jag va där igår (söndag) hade den gula suzuki 125an som stog still hela eftermiddan...
Hade riktigt gött flyt i körningen i början o de va bara 1 bil som körde förbi mig men avgasventilerna pallade inte trycket så den ena gick av i 120knyck.. Blev puttad tillbaka av kompisen på hans ktm o sen fick den stå resten, beställde nya delar idag så kommer upp i helgen igen om jag hinner få delarna från usa!
Åkte me denna sen http://www.blocket.se/goteborg/Fin_BMW_ ... ?ca=15&w=3