Nu har dem fan huggit sig i foten ordentligt! FY FAN!

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Nu har dem fan huggit sig i foten ordentligt! FY FAN!

Inlägg av nippertippan »

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/f ... 4335848.ab
Totalt fuckat, dubba Star wars?????????

Har vi blivit några s*tans tyskar eller spanjacker som knappt kan engelska eller?

Nej du, här blir det ta mig fan bojkott!
Forumets nippertippa! Puss på er!
Senda_Stoffe
Avstängd
Inlägg: 62
Blev medlem: 4 april 2011, 10:22

Inlägg av Senda_Stoffe »

Kan du inte lugna dig lite? palla hetsa upp sig för en sån liten skit grej.
Kan hålla med om star wars kommer suga dubbad men nu kan ju de yngre barnen också se på filmen och fatta något.
When I was in China on the All-American Ping Pong team, I just loved playing ping-pong with my Flexolite ping pong paddle.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Senda_Stoffe skrev:Kan du inte lugna dig lite? palla hetsa upp sig för en sån liten skit grej.
Kan hålla med om star wars kommer suga dubbad men nu kan ju de yngre barnen också se på filmen och fatta något.
är man 11 så kan man läsa, och har börjat läsa engelska......
hade vart tal om disney för småbarn hade inte sagt nåt, men en närmast vuxenfilm?
och starwars är väl knappast på raketforskningsnivån i engelskan.

Tillhör dem som tar bort den svenska texten på DVD-filmer, när jag tittar på engelska eller de andra språken jag behärskar.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

jaja skåningen andas :)
nytt namn ? ...


jag håller med dig dem kommer vara billshit dubbat men om dem nu gör så så får man bara tacka o ta emot .... eller köpa den engelska versionen ... (Y)


jag kommer se på den som jag alltid har sett på ..... engelska och subat !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

willemedDERBIN skrev:jaja skåningen andas :)
nytt namn ? ...


jag håller med dig dem kommer vara billshit dubbat men om dem nu gör så så får man bara tacka o ta emot .... eller köpa den engelska versionen ... (Y)


jag kommer se på den som jag alltid har sett på ..... engelska och subat !
Nja, jag gör det nog inte, skippar dubbat, men textat är nog standard på bio

sedan som en del kommentarer, visa den för 6,7,8-åringar? Det vette fan, hade det vart mina ungar så hade dem inte fått se den så unga, upp till åtta så gäller Disney!
de kan inte psykologiskt sett ta till sig våldet i dessa filmer på rätt sätt och inse att det är fejk enbart.
Lika lite som de kan inse det farliga i det om man skulle slå folk likadant på riktigt.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

nippertippan skrev:
willemedDERBIN skrev:jaja skåningen andas :)
nytt namn ? ...


jag håller med dig dem kommer vara billshit dubbat men om dem nu gör så så får man bara tacka o ta emot .... eller köpa den engelska versionen ... (Y)


jag kommer se på den som jag alltid har sett på ..... engelska och subat !
Nja, jag gör det nog inte, skippar dubbat, men textat är nog standard på bio

sedan som en del kommentarer, visa den för 6,7,8-åringar? Det vette fan, hade det vart mina ungar så hade dem inte fått se den så unga, upp till åtta så gäller Disney!
de kan inte psykologiskt sett ta till sig våldet i dessa filmer på rätt sätt och inse att det är fejk enbart.
Lika lite som de kan inse det farliga i det om man skulle slå folk likadant på riktigt.
Instämmer där! Filmer som starwars är inte värda att dubba för personer som behöver dubbat är inte gamla nog för sådan action helt enkelt...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

nippertippan skrev:
Senda_Stoffe skrev:Kan du inte lugna dig lite? palla hetsa upp sig för en sån liten skit grej.
Kan hålla med om star wars kommer suga dubbad men nu kan ju de yngre barnen också se på filmen och fatta något.
är man 11 så kan man läsa, och har börjat läsa engelska......
hade vart tal om disney för småbarn hade inte sagt nåt, men en närmast vuxenfilm?
och starwars är väl knappast på raketforskningsnivån i engelskan.

Tillhör dem som tar bort den svenska texten på DVD-filmer, när jag tittar på engelska eller de andra språken jag behärskar.

snälla rara nån... Va gör det dig personligen att dom dubbar Star wars filmerna? Om du nu inte gillar det och blir sugen att se nån av dem så tar du ju självklart och kollar på orginal varianten, right? 11år är en rekommenderad ålder och inget jävla krav utan det är nått föräldrar bestämmer om deras unge/ ungar får se eller inte. Det kan betyda att små ungar på 6-7 år som knappt fattar någon engelska alls kan se och njuta av filmerna de också. Inte direkt såpass våldsam film så att småbarn påverkas av det mot allt annat våld som finns i spel och på tv nuför tiden.
Personligen kommer jag aldrig titta på en dubbat Star wars film för jag tycker det skulle vara sjukt dåligt, men det tar inte bort rätten för de som inte kan engelska att njuta av filmerna! 8)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Haha nä vad fånigt det kommer låta!

"Anakin, använd kraften"
"*robot röst* uppfattat"*

Vet att det första inte är från mörka hotet men ändå :P
Nej, jag skippar definitivt den. Vill inte förstöra mina barndomsminnen D:
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Gröngöling skrev:Haha nä vad fånigt det kommer låta!

"Anakin, använd kraften"
"*robot röst* uppfattat"*

Vet att det första inte är från mörka hotet men ändå :P
Nej, jag skippar definitivt den. Vill inte förstöra mina barndomsminnen D:
aa håller med när jag var liten såg jag harry potter på engelska fast jag inte hängde med i texten för dubbade lät för jävligt!
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Vem ser på dubbat anyway?

Se filmen på DVD om det är så illa, borde väl gå att se den på engelska där?
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

ValoPallo skrev:Vem ser på dubbat anyway?

Se filmen på DVD om det är så illa, borde väl gå att se den på engelska där?
INGEN ser dubbat.
Forumets nippertippa! Puss på er!
antonpg94
Herr Åström
Inlägg: 879
Blev medlem: 11 juni 2010, 20:23
Ort: Härnösand
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

Jag skulle hellre lägga min energi på den satans reinfeldt som vill att vi ska jobba tills vi är 75..
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
antonpg94
Herr Åström
Inlägg: 879
Blev medlem: 11 juni 2010, 20:23
Ort: Härnösand
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

Jag skulle hellre lägga min energi på den satans reinfeldt som vill att vi ska jobba tills vi är 75..
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

antonpg94 skrev:Jag skulle hellre lägga min energi på den satans reinfeldt som vill att vi ska jobba tills vi är 75..
sätt den djäveln på samma inkomstnivå som en genomsnittlig sjukpensionär och se hur länge han skulle klara sig.....
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

antonpg94 skrev:Jag skulle hellre lägga min energi på den satans reinfeldt som vill att vi ska jobba tills vi är 75..
Vad är det för fel på han nu då?

Nej, man SKA inte jobba tills man är 75. Läs på lite grabben! Han vill göra, så att man inte ska TVINGAS att gå i pension vid 67, utan ha möjlighet att jobba ändå tills man fyller 75! Med läkares intyg och så vidare. Det är väl helt rätt? Vill man, och kan, så är väl det skitkul för pensionärjävlarna att kunna jobba ist för att sitta hemma o dega då? Det är ju trotsallt, valfritt.
bibapeolola
Användarens profilbild
kjelle
Kinaraket
Inlägg: 812
Blev medlem: 29 september 2010, 07:10
Ort: Finland

Inlägg av kjelle »

Bild
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

AxxxeL skrev:
antonpg94 skrev:Jag skulle hellre lägga min energi på den satans reinfeldt som vill att vi ska jobba tills vi är 75..
Vad är det för fel på han nu då?

Nej, man SKA inte jobba tills man är 75. Läs på lite grabben! Han vill göra, så att man inte ska TVINGAS att gå i pension vid 67, utan ha möjlighet att jobba ändå tills man fyller 75! Med läkares intyg och så vidare. Det är väl helt rätt? Vill man, och kan, så är väl det skitkul för pensionärjävlarna att kunna jobba ist för att sitta hemma o dega då? Det är ju trotsallt, valfritt.
jag kommer nog att jobba tills jag är 90 i alla fall.
tänker inte sätta mig ner och dega ihop.

Men tillbaka till ämnet nu, varför i h...e dubbar man filmer som INTE är barnvänliga?
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

nippertippan skrev:
AxxxeL skrev:
antonpg94 skrev:Jag skulle hellre lägga min energi på den satans reinfeldt som vill att vi ska jobba tills vi är 75..
Vad är det för fel på han nu då?

Nej, man SKA inte jobba tills man är 75. Läs på lite grabben! Han vill göra, så att man inte ska TVINGAS att gå i pension vid 67, utan ha möjlighet att jobba ändå tills man fyller 75! Med läkares intyg och så vidare. Det är väl helt rätt? Vill man, och kan, så är väl det skitkul för pensionärjävlarna att kunna jobba ist för att sitta hemma o dega då? Det är ju trotsallt, valfritt.
jag kommer nog att jobba tills jag är 90 i alla fall.
tänker inte sätta mig ner och dega ihop.

Men tillbaka till ämnet nu, varför i h...e dubbar man filmer som INTE är barnvänliga?
känner 15åringar som knappt kan läsa och skriva på grund av vissa orsaker, men annars är precis som alla andra som också vill se filmer, vf ska inte dom få se på de då?
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

BAAAOOOUUTIAN! skrev:
nippertippan skrev:
AxxxeL skrev: Vad är det för fel på han nu då?

Nej, man SKA inte jobba tills man är 75. Läs på lite grabben! Han vill göra, så att man inte ska TVINGAS att gå i pension vid 67, utan ha möjlighet att jobba ändå tills man fyller 75! Med läkares intyg och så vidare. Det är väl helt rätt? Vill man, och kan, så är väl det skitkul för pensionärjävlarna att kunna jobba ist för att sitta hemma o dega då? Det är ju trotsallt, valfritt.
jag kommer nog att jobba tills jag är 90 i alla fall.
tänker inte sätta mig ner och dega ihop.

Men tillbaka till ämnet nu, varför i h...e dubbar man filmer som INTE är barnvänliga?
känner 15åringar som knappt kan läsa och skriva på grund av vissa orsaker, men annars är precis som alla andra som också vill se filmer, vf ska inte dom få se på de då?
engelskan tycks fastna oavsett tydligen, och Sverige tillhör de länder där engelskakunskaperna ligger på topp i hela Europa utanför den engelsktalande zonen.

Dubbning leder ofta till att poänger tappas, skämt urlakas, och gör filmer förbannat tråkiga.
lika illa som dåligt översatta subtitles, som ibland är rent åt helvete.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Henke
Thug life aint easy
Inlägg: 96
Blev medlem: 23 augusti 2011, 18:51

Inlägg av Henke »

AxxxeL skrev:
antonpg94 skrev:Jag skulle hellre lägga min energi på den satans reinfeldt som vill att vi ska jobba tills vi är 75..
Vad är det för fel på han nu då?

Nej, man SKA inte jobba tills man är 75. Läs på lite grabben! Han vill göra, så att man inte ska TVINGAS att gå i pension vid 67, utan ha möjlighet att jobba ändå tills man fyller 75! Med läkares intyg och så vidare. Det är väl helt rätt? Vill man, och kan, så är väl det skitkul för pensionärjävlarna att kunna jobba ist för att sitta hemma o dega då? Det är ju trotsallt, valfritt.
Och vad är postitivt med det min kära vän?
Det betyder ju bara att det blir färre jobb till ungdomarna?
Knallhatt.

"MoppeKillen97: men om man kör 30 moppe utan regskylt då går dom på det eller?"
Mura skrev:jag får rännskita av päron cider :D <3
Bild
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Henke skrev:
AxxxeL skrev:
antonpg94 skrev:Jag skulle hellre lägga min energi på den satans reinfeldt som vill att vi ska jobba tills vi är 75..
Vad är det för fel på han nu då?

Nej, man SKA inte jobba tills man är 75. Läs på lite grabben! Han vill göra, så att man inte ska TVINGAS att gå i pension vid 67, utan ha möjlighet att jobba ändå tills man fyller 75! Med läkares intyg och så vidare. Det är väl helt rätt? Vill man, och kan, så är väl det skitkul för pensionärjävlarna att kunna jobba ist för att sitta hemma o dega då? Det är ju trotsallt, valfritt.
Och vad är postitivt med det min kära vän?
Det betyder ju bara att det blir färre jobb till ungdomarna?
För att det förmodligen inte är så många hanterverkare som vill jobba till 75, då de förmodligen är utslitna i kroppen. Och det är där det råder överskott, bland hantverkarna alltså.
Men det är kanske fler högutbildade geeks som det är för lite som utbildar sig till, som fortsätter några år till? :) Det kommer ju försvinna 75 000 civilingenjörer fram tills 2015 ifall man måste pensioneras vid 65.. och utbildas 20 000.

Nog med oft, vi kan ta det imorrn eller nåt ifall du vill diskutera politics my dear butthole
Senast redigerad av Axel den 8 februari 2012, 19:10, redigerad totalt 1 gånger.
bibapeolola
Användarens profilbild
JurpanS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 178
Blev medlem: 7 februari 2012, 17:28
Ort: Ljusterö

Re: Nu har dem fan huggit sig i foten ordentligt! FY FAN!

Inlägg av JurpanS »

nippertippan skrev:http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/f ... 4335848.ab
Totalt fuckat, dubba Star wars?????????

Har vi blivit några s*tans tyskar eller spanjacker som knappt kan engelska eller?

Nej du, här blir det ta mig fan bojkott!
Orka hetsa upp sig över en sån sak :?
riejumikäl
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 493
Blev medlem: 14 februari 2011, 21:20

Inlägg av riejumikäl »

Jag bryr mig inte om Star Wars-filmerna men att dubba skiten är ju löjligt.
Det första jag tänkte var precis som du, inte fan är vi några inkompetenta tyskar som aldrig hört engelska i vårt liv?
Haha det räcker att höra dubbade filmer när man är utomlands, man vill inte ha med sig dem hem ;)
Skriv svar