dock när man ställt den i 2 timmar och ska köra sen så startar han och går felfritt den km jag skulle, han får stå på tomgång i en halvtimme när jag va framme och gick jämnt o fint, sedan kör jag denna km tillbaka och när jag kommer fram har han ingen tomgång o går oredigt som fan. kopplar om lite vakum slangar från förgasaren (förgasaren kmr från en toyota starlet 84:a) och de går fint igen. ska sen iväg igen 1 km och kommer fram så funkar han som han ska o går på tomgång i en halvtimme till. när jag kör sen kmr jag typ 100 meter innan han börjar gå oroligt som fan under 2500 varv. kör hem o provar att kopla om vacumet igen, ingen effekt så jag vill höra vad ni har för tips till detta problemet.
tändningen verkar de inte vara fel på iaf, och han går ju på de högre varvtalen. han har gått fint som fan hela vintern annars och startat alltid lätt.
mina funderingar går åt att de kan vara skit i förgasaren, tvivlar dock på det då filtret är hur fint som helst. ett annat alternativ är ju frostplugg så därför får den stå inomhus inatt.