metal-x motor byte !

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
draclover
Svårstartad skrothög

metal-x motor byte !

Inlägg av draclover »

Tja har en peugeot metal-x men jag har bytat till en 06a viva motor nu undrar jag om jag kan byta till en speedfight 2 motor ända skillnad är ju att den är vattenkyld! men är motor fästet och kopplingen från tändingen och cdi samma ?
behåll stavfelen jag behöver ej dom!
agresiv ,glad och ibland lite dum i huvudet :roll:
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Re: metal-x motor byte !

Inlägg av Mattyyy »

draclover skrev:Tja har en peugeot metal-x men jag har bytat till en 06a viva motor nu undrar jag om jag kan byta till en speedfight 2 motor ända skillnad är ju att den är vattenkyld! men är motor fästet och kopplingen från tändingen och cdi samma ?
Så du ska helt enkelt byta så Metal-X:n får en Speedfight motor om jag förtstod rätt? Isf så är det bara att flytta över motorn då Viva och Speedfight har samma motor med samma fästen och sånt och samma fästen på både luft och vattenkylda motorn
Användarens profilbild
draclover
Svårstartad skrothög

Re: metal-x motor byte !

Inlägg av draclover »

Mattyyy skrev:
draclover skrev:Tja har en peugeot metal-x men jag har bytat till en 06a viva motor nu undrar jag om jag kan byta till en speedfight 2 motor ända skillnad är ju att den är vattenkyld! men är motor fästet och kopplingen från tändingen och cdi samma ?
Så du ska helt enkelt byta så Metal-X:n får en Speedfight motor om jag förtstod rätt? Isf så är det bara att flytta över motorn då Viva och Speedfight har samma motor med samma fästen och sånt och samma fästen på både luft och vattenkylda motorn
ja det jag menade! men har dom samma cdi eller måste jag byta tändning ?
behåll stavfelen jag behöver ej dom!
agresiv ,glad och ibland lite dum i huvudet :roll:
Skriv svar