Så du ska helt enkelt byta så Metal-X:n får en Speedfight motor om jag förtstod rätt? Isf så är det bara att flytta över motorn då Viva och Speedfight har samma motor med samma fästen och sånt och samma fästen på både luft och vattenkylda motorndraclover skrev:Tja har en peugeot metal-x men jag har bytat till en 06a viva motor nu undrar jag om jag kan byta till en speedfight 2 motor ända skillnad är ju att den är vattenkyld! men är motor fästet och kopplingen från tändingen och cdi samma ?
ja det jag menade! men har dom samma cdi eller måste jag byta tändning ?Mattyyy skrev:Så du ska helt enkelt byta så Metal-X:n får en Speedfight motor om jag förtstod rätt? Isf så är det bara att flytta över motorn då Viva och Speedfight har samma motor med samma fästen och sånt och samma fästen på både luft och vattenkylda motorndraclover skrev:Tja har en peugeot metal-x men jag har bytat till en 06a viva motor nu undrar jag om jag kan byta till en speedfight 2 motor ända skillnad är ju att den är vattenkyld! men är motor fästet och kopplingen från tändingen och cdi samma ?