Fartbegränsare - blackbox

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Fartbegränsare - blackbox

Inlägg av Victorh »

Hej har en blackbox vill ha svar på en fråga!

Föstör den moppen då man kör och har på den så den strypervarvena vill inte ha några svar som tror det eller liknande svara Endast då du är helt säker vad du säger!

För om man har den att strypa i 60 och kör 58 då borde väll inte moppen ta någonlunda skada för då borde den inte strypa! för man ligger inte på varvtalet då den stryper?
Spevan1995
Elmoped
Inlägg: 47
Blev medlem: 7 april 2010, 21:13

Inlägg av Spevan1995 »

Motorn tar inte skad av att du ligger och kör med blckboxen på, däremot kan den ta skada om du kör och fullvarvar och sen slår på blckboxen i fullvarv, då tändningen kan ta skada! :)


// Spevan :twisted:
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

aa tack för att du berättade ! skulle alldrig våga slå på blackboxen i farten men kompisarnas moppar gör en 55-60 så tänkkte ställa blackboxen på 55 så jag kan ligga i deras fart och vara säker så jag inte blir fast heller :)

sen då man stuntar ha den av så man får fulleffekt!

Tack engång till! :D
Användarens profilbild
StrokeDerbi
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 25 oktober 2011, 17:40
Ort: Norrköping

Inlägg av StrokeDerbi »

Sorry för posting här, men vad kostar en blackbox?
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

StrokeDerbi skrev:Sorry för posting här, men vad kostar en blackbox?
300-1000 kr
KunGsen
Elmoped
Inlägg: 67
Blev medlem: 13 november 2011, 12:51
Ort: Bergby

Inlägg av KunGsen »

Blir det inte att dom baksmäller och feltänder och går riktigt dåligt. eller har jag hört nå rykte ?
Kan du gasa fullt då har du trimmat för lite ;)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Blackbox bygger vär på samma sak som en strypning till cdi å det finns ju strypta cdi så tror inte att det skulle va någon fara. men man kan ju hoppa över att ligga på max varv å lägga sig it under då man hört historier om att det blivit så varmt så att grejerna har fattat eld :P
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

min polares moppe fatta eld i cdin och plasten runt men den var ngt fel på den plus den billigaste på twostroke och han slog på dne när han låg i 105 km/h och gick ner till 45 för polisen var framför men blev inget kvar av moppen sen ;)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

potog skrev:Blackbox bygger vär på samma sak som en strypning till cdi å det finns ju strypta cdi så tror inte att det skulle va någon fara. men man kan ju hoppa över att ligga på max varv å lägga sig it under då man hört historier om att det blivit så varmt så att grejerna har fattat eld :P
aa det vet jag de blir lätt varma! :D


scotrar går inte så skit men crossar gör det!

men endå tänker inte ligga och maxa vill bara vara försäkrad så jag inte får skatt det får man vid 65km/h så ^^
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Victorh skrev:
potog skrev:Blackbox bygger vär på samma sak som en strypning till cdi å det finns ju strypta cdi så tror inte att det skulle va någon fara. men man kan ju hoppa över att ligga på max varv å lägga sig it under då man hört historier om att det blivit så varmt så att grejerna har fattat eld :P
aa det vet jag de blir lätt varma! :D


scotrar går inte så skit men crossar gör det!

men endå tänker inte ligga och maxa vill bara vara försäkrad så jag inte får skatt det får man vid 65km/h så ^^
Tror inte det nån fara! Köp en å kasta på den bara :P
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

har redan en väntande att instaleras ;)
Hugge66 skrev:min polares moppe fatta eld i cdin och plasten runt men den var ngt fel på den plus den billigaste på twostroke och han slog på dne när han låg i 105 km/h och gick ner till 45 för polisen var framför men blev inget kvar av moppen sen ;)
inte konstigt den slog eld...

såklart den gör det om du slår på från 105 då brinner tändningen! :o
KunGsen
Elmoped
Inlägg: 67
Blev medlem: 13 november 2011, 12:51
Ort: Bergby

Inlägg av KunGsen »

potog skrev:
Victorh skrev:
potog skrev:Blackbox bygger vär på samma sak som en strypning till cdi å det finns ju strypta cdi så tror inte att det skulle va någon fara. men man kan ju hoppa över att ligga på max varv å lägga sig it under då man hört historier om att det blivit så varmt så att grejerna har fattat eld :P
aa det vet jag de blir lätt varma! :D


scotrar går inte så skit men crossar gör det!

men endå tänker inte ligga och maxa vill bara vara försäkrad så jag inte får skatt det får man vid 65km/h så ^^
Tror inte det nån fara! Köp en å kasta på den bara :P
Köp en och fixa en film så jag vet om det är värt det ;)
Kan du gasa fullt då har du trimmat för lite ;)
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 449
Blev medlem: 20 juli 2011, 12:28

Inlägg av Aprilia-Mx »

Hugge66 skrev:min polares moppe fatta eld i cdin och plasten runt men den var ngt fel på den plus den billigaste på twostroke och han slog på dne när han låg i 105 km/h och gick ner till 45 för polisen var framför men blev inget kvar av moppen sen ;)
Hahaha vart han stoppad? ;) xD
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
Skriv svar