Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
en högkompskolv kommer inte ge så mycket men kan ju hjälpa lite, vikterna som sitter i nu är ganska perfekta men acc har den ju bra så det räcker skulle jag säga, men toppen på den är ju inge vidare! toppar väl en 75 va?falkheden skrev:Har du något tips på någon vassare 70? Räcker det inte med ny kolv och ändra lite vikter?DiNozzan skrev:Han har ny org rem på så den är det inte. Och jo det är bara så när den är kall. Så det är inget farligt. Och bättre acc, jadu sätt på en 19mm och en vassare 70?
Tror nog det är mellan 80-90 för drar mina polare ganska hårt och dom går ändå i 80BAAAOOOUUTIAN! skrev:en högkompskolv kommer inte ge så mycket men kan ju hjälpa lite, vikterna som sitter i nu är ganska perfekta men acc har den ju bra så det räcker skulle jag säga, men toppen på den är ju inge vidare! toppar väl en 75 va?falkheden skrev:Har du något tips på någon vassare 70? Räcker det inte med ny kolv och ändra lite vikter?DiNozzan skrev:Han har ny org rem på så den är det inte. Och jo det är bara så när den är kall. Så det är inget farligt. Och bättre acc, jadu sätt på en 19mm och en vassare 70?
Då e de abbe som har fegat med han för polarens urpluggade drac var snabbast i byn innan jag köpte minfalkheden skrev:Tror nog det är mellan 80-90 för drar mina polare ganska hårt och dom går ändå i 80BAAAOOOUUTIAN! skrev:en högkompskolv kommer inte ge så mycket men kan ju hjälpa lite, vikterna som sitter i nu är ganska perfekta men acc har den ju bra så det räcker skulle jag säga, men toppen på den är ju inge vidare! toppar väl en 75 va?falkheden skrev: Har du något tips på någon vassare 70? Räcker det inte med ny kolv och ändra lite vikter?
Kan inte så mycket om mopeder lyssnar mest på vad polare säger. Dom säger att remmen slirar som fan och att kolven har tagit stryk som fan med så lätta vikter så den bör bytas. Har för mig att det var blandat 3.0g och 3.6g vikter i? Så dom säger att det blir obalanserat. Och att det skulle vara bra om jag bytade till Malossi Fly Clutch.
mm, men den har ju ett lågvarvigtrör,lätta vikter och ett kopplingfjäder som slår till kopplingen hårt, alltså mer axx på låga varv och orkar troligen inte varva upp till högre varv och får inte så hög topp som man skulle kunna få. 75 ärliga är väl ganska normalt skulle jag tro med en sån setupmoppenissen96 skrev:Byt fjädrar i kopplingen , lägg i 3,6 - 4g vikter och kolla cylindern och munstyckena i förgasaren , den är ju inte frisk i motorn om den gör 75 och har en 70cc på
Har inga problem alls med att på upp den på bakhjulet, det är nog mest att jag inte vågar gå längre bak eller vad man säger men det lär man sig.ekenARK skrev:om du byter till 19mm förgasare får du sämre bottendrag, vilken man vill ha om man ska stunta, därför dom flästa har tex 17,5mm förgasare och polini corsa. har för mig att det sitter en ganska optimerad setup för stunt på den roxen, det som behövs är träning, jag kan köra på bakan med min orginal beta ark (samma motor som aerox) så lär gå ännu bättre med din aerox och det med att den går dåligt är nog problem med munstycken, du ska byta upp dig i ca 5 storlekar i munstycke, beroende på hur kallt det är.
riktigt varm brukar den aldrig bli, kanska ska kolla om du har kylarvatten i den? vi monterade dit extrafläktar på kylaren för när man kör på bakan, komma om dom är helafalkheden skrev:Har inga problem alls med att på upp den på bakhjulet, det är nog mest att jag inte vågar gå längre bak eller vad man säger men det lär man sig.ekenARK skrev:om du byter till 19mm förgasare får du sämre bottendrag, vilken man vill ha om man ska stunta, därför dom flästa har tex 17,5mm förgasare och polini corsa. har för mig att det sitter en ganska optimerad setup för stunt på den roxen, det som behövs är träning, jag kan köra på bakan med min orginal beta ark (samma motor som aerox) så lär gå ännu bättre med din aerox och det med att den går dåligt är nog problem med munstycken, du ska byta upp dig i ca 5 storlekar i munstycke, beroende på hur kallt det är.
Problemet är när den är kall då går den dåligt, och om den blir för varm får den också dåligt acc mellan kallt & varmt går den perfekt!
BAAAOOOUUTIAN! skrev:riktigt varm brukar den aldrig bli, kanska ska kolla om du har kylarvatten i den? vi monterade dit extrafläktar på kylaren för när man kör på bakan, komma om dom är helafalkheden skrev:Har inga problem alls med att på upp den på bakhjulet, det är nog mest att jag inte vågar gå längre bak eller vad man säger men det lär man sig.ekenARK skrev:om du byter till 19mm förgasare får du sämre bottendrag, vilken man vill ha om man ska stunta, därför dom flästa har tex 17,5mm förgasare och polini corsa. har för mig att det sitter en ganska optimerad setup för stunt på den roxen, det som behövs är träning, jag kan köra på bakan med min orginal beta ark (samma motor som aerox) så lär gå ännu bättre med din aerox och det med att den går dåligt är nog problem med munstycken, du ska byta upp dig i ca 5 storlekar i munstycke, beroende på hur kallt det är.
Problemet är när den är kall då går den dåligt, och om den blir för varm får den också dåligt acc mellan kallt & varmt går den perfekt!
aja, mxabbe himself sover nu, men kan säga åt honom att svara i tråden imornfalkheden skrev:BAAAOOOUUTIAN! skrev:riktigt varm brukar den aldrig bli, kanska ska kolla om du har kylarvatten i den? vi monterade dit extrafläktar på kylaren för när man kör på bakan, komma om dom är helafalkheden skrev: Har inga problem alls med att på upp den på bakhjulet, det är nog mest att jag inte vågar gå längre bak eller vad man säger men det lär man sig.
Problemet är när den är kall då går den dåligt, och om den blir för varm får den också dåligt acc mellan kallt & varmt går den perfekt!
Har kollat, där är fullt med kylarvätska
+1 corsa är den bästa 70cc för stunt !DiNozzan skrev:Som jag skrev innan remmen slirar INTE! Den är bara kall! Han bytte nyss rem för att den slirade! Och en polini corsa är väl den bästa cylindern för acc i 70cc? Sen så du behöver inte mer acc, det gick rätt bra för mxabbe? Och dom som säger att det bli obalanserat, skit i dom fattar inte vad som skulle vara obalaserat? Man byter ju varannan vikt? Och vikterna har han hållt på som satan med och det blev inte bättre än så
har du glykol i kylarvätskan då?falkheden skrev:Har kollat, där är fullt med kylarvätska
om du hadde läs så har jag redan skrivit att det behövs bytas munstycke när det blir kallt. och 75 ärliga med en "lågvarvs" setup tycker inte jag är alltför dåligt. 75-80km/h är nog vad som är vad man får ut tror jag.moppenissen96 skrev:Hehe ja men har du corsa på och den gör 75 så är det jävligt dåligt inställt. Kolla munstycket och luftburken , kom ihåg att jag ställde in en moppe sen när det blev vinter och jag tog ut den gick den inte ens på tomgång och då fick jag byta munstycke och ändra luftflödet .... så det kan vara något sådant.
ekenARK skrev:om du byter till 19mm förgasare får du sämre bottendrag, vilken man vill ha om man ska stunta, därför dom flästa har tex 17,5mm förgasare och polini corsa. har för mig att det sitter en ganska optimerad setup för stunt på den roxen, det som behövs är träning, jag kan köra på bakan med min orginal beta ark (samma motor som aerox) så lär gå ännu bättre med din aerox och det med att den går dåligt är nog problem med munstycken, du ska byta upp dig i ca 5 storlekar i munstycke, beroende på hur kallt det är.
Skyliner34 skrev:För han är bögjoar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?