Yamaha aerox stunt Mxabbes

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
falkheden
Svårstartad skrothög
Inlägg: 194
Blev medlem: 8 januari 2012, 22:17

Yamaha aerox stunt Mxabbes

Inlägg av falkheden »

Tja!

Har då köpt mxabbes aerox :)

Men nu efter 5 dagar så går den sämre alltid när jag startar den så går den skit dåligt. Får köra långa rundor och ibland korta för att den ska gå som vanligt har dåligt axx i 1 halv meter men sen drar den på
Har frågat kompisar och dom säger att det är remmen, kan det vara det? Hade även tänkt köpa ny kolv och sätta på 19mm förgasare. Skulle behöva lite mer tips hur den får bättre axx :D

Glömde fråga en sak :p
Behöver polisen alla siffror/bokstäver på regskylten? För skylten är invikt så man ser bara 3 bokstäver.
Senast redigerad av falkheden den 9 januari 2012, 00:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

har för mig den brukar göra så när den blir kall! men inte så farligt men han körde aldrig med den när det var riktigt kallt ute som det är nu så de kan va en anledning :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Han har ny org rem på så den är det inte. Och jo det är bara så när den är kall. Så det är inget farligt. Och bättre acc, jadu sätt på en 19mm och en vassare 70? :)
Användarens profilbild
falkheden
Svårstartad skrothög
Inlägg: 194
Blev medlem: 8 januari 2012, 22:17

Inlägg av falkheden »

DiNozzan skrev:Han har ny org rem på så den är det inte. Och jo det är bara så när den är kall. Så det är inget farligt. Och bättre acc, jadu sätt på en 19mm och en vassare 70? :)
Har du något tips på någon vassare 70? Räcker det inte med ny kolv och ändra lite vikter? :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

falkheden skrev:
DiNozzan skrev:Han har ny org rem på så den är det inte. Och jo det är bara så när den är kall. Så det är inget farligt. Och bättre acc, jadu sätt på en 19mm och en vassare 70? :)
Har du något tips på någon vassare 70? Räcker det inte med ny kolv och ändra lite vikter? :)
en högkompskolv kommer inte ge så mycket men kan ju hjälpa lite, vikterna som sitter i nu är ganska perfekta men acc har den ju bra så det räcker skulle jag säga, men toppen på den är ju inge vidare! toppar väl en 75 va?
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
falkheden
Svårstartad skrothög
Inlägg: 194
Blev medlem: 8 januari 2012, 22:17

Inlägg av falkheden »

BAAAOOOUUTIAN! skrev:
falkheden skrev:
DiNozzan skrev:Han har ny org rem på så den är det inte. Och jo det är bara så när den är kall. Så det är inget farligt. Och bättre acc, jadu sätt på en 19mm och en vassare 70? :)
Har du något tips på någon vassare 70? Räcker det inte med ny kolv och ändra lite vikter? :)
en högkompskolv kommer inte ge så mycket men kan ju hjälpa lite, vikterna som sitter i nu är ganska perfekta men acc har den ju bra så det räcker skulle jag säga, men toppen på den är ju inge vidare! toppar väl en 75 va?
Tror nog det är mellan 80-90 för drar mina polare ganska hårt och dom går ändå i 80 :)

Kan inte så mycket om mopeder lyssnar mest på vad polare säger. Dom säger att remmen slirar som fan och att kolven har tagit stryk som fan med så lätta vikter så den bör bytas. Har för mig att det var blandat 3.0g och 3.6g vikter i? Så dom säger att det blir obalanserat. Och att det skulle vara bra om jag bytade till Malossi Fly Clutch. :)
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket
Inlägg: 1178
Blev medlem: 30 mars 2011, 20:04

Inlägg av moppenissen96 »

Byt fjädrar i kopplingen , lägg i 3,6 - 4g vikter och kolla cylindern och munstyckena i förgasaren , den är ju inte frisk i motorn om den gör 75 och har en 70cc på :lol:
Avverkade moppar & A-traktorer

5x Speedfight
4x Aerox
2x Slider
3x Viva city
1x Derbi Senda
2x Yamaha FS1
2x Baotian
Volvo 240 turbo okapad
2x Volvo 744 kapad

Nuvarande fordon

BMW 320 M-sport E46
Speedfight 2 09
Användarens profilbild
ekenARK
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 395
Blev medlem: 3 februari 2011, 19:30

Inlägg av ekenARK »

om du byter till 19mm förgasare får du sämre bottendrag, vilken man vill ha om man ska stunta, därför dom flästa har tex 17,5mm förgasare och polini corsa. har för mig att det sitter en ganska optimerad setup för stunt på den roxen, det som behövs är träning, jag kan köra på bakan med min orginal beta ark (samma motor som aerox) så lär gå ännu bättre med din aerox ;) och det med att den går dåligt är nog problem med munstycken, du ska byta upp dig i ca 5 storlekar i munstycke, beroende på hur kallt det är. :D
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

falkheden skrev:
BAAAOOOUUTIAN! skrev:
falkheden skrev: Har du något tips på någon vassare 70? Räcker det inte med ny kolv och ändra lite vikter? :)
en högkompskolv kommer inte ge så mycket men kan ju hjälpa lite, vikterna som sitter i nu är ganska perfekta men acc har den ju bra så det räcker skulle jag säga, men toppen på den är ju inge vidare! toppar väl en 75 va?
Tror nog det är mellan 80-90 för drar mina polare ganska hårt och dom går ändå i 80 :)

Kan inte så mycket om mopeder lyssnar mest på vad polare säger. Dom säger att remmen slirar som fan och att kolven har tagit stryk som fan med så lätta vikter så den bör bytas. Har för mig att det var blandat 3.0g och 3.6g vikter i? Så dom säger att det blir obalanserat. Och att det skulle vara bra om jag bytade till Malossi Fly Clutch. :)
Då e de abbe som har fegat med han för polarens urpluggade drac var snabbast i byn innan jag köpte min ;)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
ekenARK
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 395
Blev medlem: 3 februari 2011, 19:30

Inlägg av ekenARK »

moppenissen96 skrev:Byt fjädrar i kopplingen , lägg i 3,6 - 4g vikter och kolla cylindern och munstyckena i förgasaren , den är ju inte frisk i motorn om den gör 75 och har en 70cc på :lol:
mm, men den har ju ett lågvarvigtrör,lätta vikter och ett kopplingfjäder som slår till kopplingen hårt, alltså mer axx på låga varv och orkar troligen inte varva upp till högre varv och får inte så hög topp som man skulle kunna få. 75 ärliga är väl ganska normalt skulle jag tro med en sån setup :D

dina kompisar som säger att remmen slirar, det märker man väl (har aldrig varit med om det, men antar det) annars är det bara att skruva bort v-kåpan och se om den är sliten
Senast redigerad av ekenARK den 9 januari 2012, 01:06, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
falkheden
Svårstartad skrothög
Inlägg: 194
Blev medlem: 8 januari 2012, 22:17

Inlägg av falkheden »

ekenARK skrev:om du byter till 19mm förgasare får du sämre bottendrag, vilken man vill ha om man ska stunta, därför dom flästa har tex 17,5mm förgasare och polini corsa. har för mig att det sitter en ganska optimerad setup för stunt på den roxen, det som behövs är träning, jag kan köra på bakan med min orginal beta ark (samma motor som aerox) så lär gå ännu bättre med din aerox ;) och det med att den går dåligt är nog problem med munstycken, du ska byta upp dig i ca 5 storlekar i munstycke, beroende på hur kallt det är. :D
Har inga problem alls med att på upp den på bakhjulet, det är nog mest att jag inte vågar gå längre bak eller vad man säger men det lär man sig.
Problemet är när den är kall då går den dåligt, och om den blir för varm får den också dåligt acc mellan kallt & varmt går den perfekt! :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

falkheden skrev:
ekenARK skrev:om du byter till 19mm förgasare får du sämre bottendrag, vilken man vill ha om man ska stunta, därför dom flästa har tex 17,5mm förgasare och polini corsa. har för mig att det sitter en ganska optimerad setup för stunt på den roxen, det som behövs är träning, jag kan köra på bakan med min orginal beta ark (samma motor som aerox) så lär gå ännu bättre med din aerox ;) och det med att den går dåligt är nog problem med munstycken, du ska byta upp dig i ca 5 storlekar i munstycke, beroende på hur kallt det är. :D
Har inga problem alls med att på upp den på bakhjulet, det är nog mest att jag inte vågar gå längre bak eller vad man säger men det lär man sig.
Problemet är när den är kall då går den dåligt, och om den blir för varm får den också dåligt acc mellan kallt & varmt går den perfekt! :)
riktigt varm brukar den aldrig bli, kanska ska kolla om du har kylarvatten i den? vi monterade dit extrafläktar på kylaren för när man kör på bakan, komma om dom är hela :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
falkheden
Svårstartad skrothög
Inlägg: 194
Blev medlem: 8 januari 2012, 22:17

Inlägg av falkheden »

BAAAOOOUUTIAN! skrev:
falkheden skrev:
ekenARK skrev:om du byter till 19mm förgasare får du sämre bottendrag, vilken man vill ha om man ska stunta, därför dom flästa har tex 17,5mm förgasare och polini corsa. har för mig att det sitter en ganska optimerad setup för stunt på den roxen, det som behövs är träning, jag kan köra på bakan med min orginal beta ark (samma motor som aerox) så lär gå ännu bättre med din aerox ;) och det med att den går dåligt är nog problem med munstycken, du ska byta upp dig i ca 5 storlekar i munstycke, beroende på hur kallt det är. :D
Har inga problem alls med att på upp den på bakhjulet, det är nog mest att jag inte vågar gå längre bak eller vad man säger men det lär man sig.
Problemet är när den är kall då går den dåligt, och om den blir för varm får den också dåligt acc mellan kallt & varmt går den perfekt! :)
riktigt varm brukar den aldrig bli, kanska ska kolla om du har kylarvatten i den? vi monterade dit extrafläktar på kylaren för när man kör på bakan, komma om dom är hela :)

Har kollat, där är fullt med kylarvätska :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

falkheden skrev:
BAAAOOOUUTIAN! skrev:
falkheden skrev: Har inga problem alls med att på upp den på bakhjulet, det är nog mest att jag inte vågar gå längre bak eller vad man säger men det lär man sig.
Problemet är när den är kall då går den dåligt, och om den blir för varm får den också dåligt acc mellan kallt & varmt går den perfekt! :)
riktigt varm brukar den aldrig bli, kanska ska kolla om du har kylarvatten i den? vi monterade dit extrafläktar på kylaren för när man kör på bakan, komma om dom är hela :)

Har kollat, där är fullt med kylarvätska :)
aja, mxabbe himself sover nu, men kan säga åt honom att svara i tråden imorn :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Som jag skrev innan remmen slirar INTE! Den är bara kall! Han bytte nyss rem för att den slirade! Och en polini corsa är väl den bästa cylindern för acc i 70cc? Sen så du behöver inte mer acc, det gick rätt bra för mxabbe? Och dom som säger att det bli obalanserat, skit i dom fattar inte vad som skulle vara obalaserat? Man byter ju varannan vikt? Och vikterna har han hållt på som satan med och det blev inte bättre än så :)
Användarens profilbild
ekenARK
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 395
Blev medlem: 3 februari 2011, 19:30

Inlägg av ekenARK »

DiNozzan skrev:Som jag skrev innan remmen slirar INTE! Den är bara kall! Han bytte nyss rem för att den slirade! Och en polini corsa är väl den bästa cylindern för acc i 70cc? Sen så du behöver inte mer acc, det gick rätt bra för mxabbe? Och dom som säger att det bli obalanserat, skit i dom fattar inte vad som skulle vara obalaserat? Man byter ju varannan vikt? Och vikterna har han hållt på som satan med och det blev inte bättre än så :)
+1 corsa är den bästa 70cc för stunt !
falkheden skrev:Har kollat, där är fullt med kylarvätska :)
har du glykol i kylarvätskan då? ;)
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket
Inlägg: 1178
Blev medlem: 30 mars 2011, 20:04

Inlägg av moppenissen96 »

Hehe ja men har du corsa på och den gör 75 så är det jävligt dåligt inställt. Kolla munstycket och luftburken , kom ihåg att jag ställde in en moppe sen när det blev vinter och jag tog ut den gick den inte ens på tomgång och då fick jag byta munstycke och ändra luftflödet .... så det kan vara något sådant.
Avverkade moppar & A-traktorer

5x Speedfight
4x Aerox
2x Slider
3x Viva city
1x Derbi Senda
2x Yamaha FS1
2x Baotian
Volvo 240 turbo okapad
2x Volvo 744 kapad

Nuvarande fordon

BMW 320 M-sport E46
Speedfight 2 09
Användarens profilbild
ekenARK
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 395
Blev medlem: 3 februari 2011, 19:30

Inlägg av ekenARK »

moppenissen96 skrev:Hehe ja men har du corsa på och den gör 75 så är det jävligt dåligt inställt. Kolla munstycket och luftburken , kom ihåg att jag ställde in en moppe sen när det blev vinter och jag tog ut den gick den inte ens på tomgång och då fick jag byta munstycke och ändra luftflödet .... så det kan vara något sådant.
om du hadde läs så har jag redan skrivit att det behövs bytas munstycke när det blir kallt. och 75 ärliga med en "lågvarvs" setup tycker inte jag är alltför dåligt. 75-80km/h är nog vad som är vad man får ut tror jag.
Användarens profilbild
Mxabbe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 675
Blev medlem: 12 november 2010, 23:45
Ort: Mopeder

Inlägg av Mxabbe »

Har du kollat oljetanken? Den fungerade fin fint i min ägo. Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker att det gick ganska bra att stunta med den :)

Men man kan ju alltid försöka att få saker och ting bättre :D Lycka till! :D
Bild
Stuntfilm: http://www.youtube.com/watch?v=M8dGpP4Fzrw
blogg här: http://www.bike.se/bloggar/albin_jonsson

Try it, Dream it and Do it! //Albin Jonsson
Användarens profilbild
NeosTobbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 294
Blev medlem: 4 januari 2012, 00:41

Inlägg av NeosTobbe »

ekenARK skrev:om du byter till 19mm förgasare får du sämre bottendrag, vilken man vill ha om man ska stunta, därför dom flästa har tex 17,5mm förgasare och polini corsa. har för mig att det sitter en ganska optimerad setup för stunt på den roxen, det som behövs är träning, jag kan köra på bakan med min orginal beta ark (samma motor som aerox) så lär gå ännu bättre med din aerox ;) och det med att den går dåligt är nog problem med munstycken, du ska byta upp dig i ca 5 storlekar i munstycke, beroende på hur kallt det är. :D

Sämre botten med 19mm? nej. eftersom det sitter 12mm nu så är det mycket bättre med 19mm. Det märkte jag, hade 12mm på 70cc och bytte till 17.5mm stor skillnad.
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
För han är bög :)
Skriv svar