Stunt kitta en aerox frågor

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
TheUnuzuaL
Svårstartad skrothög
Inlägg: 244
Blev medlem: 24 maj 2011, 17:23
Kontakt:

Stunt kitta en aerox frågor

Inlägg av TheUnuzuaL »

Jo go kväll, hoppas ni haft/har en underbar julafton. Jag behöver hjälp, ska nämligen börja att göra aeroxen till en en stuntaerox!
Jag har bara några problem. I somras så råkade jag välta min rox kom jag på, då började den läcka bensin från något ställe. Oljan läckte också från oljetanken.
Och jag undrar varför det läckte bensin och hur jag kan fixa så det inte läcker, för annar lär det väll läcka då jag kör på bakhjulet eller gör stoppie. Oljan vet jag vart ifrån den läcker, från påfyllningshålet. Men jag undrar om man kan sätta en skruvkork så det är helt omöjligt att den kan läcka, för vill inte ha oljan i bensintanken då det blir både dyrt och krångligt då man ska tanka. Har hittat några andra burkar på biltema men dom var stora som fan. Det bästa vore om någon här på forumet med en stunt aerox kunde berätta hur ni gjort. Sen en till fråga. Det sitter någon box på höger sidan av sadeln, kan man ta bort den? För den verkar vara lite ivägen, eller något tips på vart man kan gömma den lite, om ni vet berätta gärna i så fall :)

Och en sak till, säg inte att jag har postat fel för jag sökte på, kan man köra på med original olje tank när man stuntar med aerox samt vad som händer om man tar bort cdi boxen.
TOUGH LIFE YO!
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Re: Stunt kitta en aerox frågor

Inlägg av difaren »

TheUnuzuaL skrev: samt vad som händer om man tar bort cdi boxen.
Trodde du hade mer vett i skallen, Cdi:n är till så moppen ska tända så den bör du inte ta bort.

De andra kan några andra svara på då ja inte orkade läsa igenom allt!

Lycka till och god jul
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer
Inlägg: 856
Blev medlem: 21 juni 2011, 15:10
Ort: Vega

Inlägg av littlebennyboi »

Byt mot min slider istället :P
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
riejumikäl
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 493
Blev medlem: 14 februari 2011, 21:20

Inlägg av riejumikäl »

Bensin läcker det från ditt tanklock, antar jag :)
Det gör det på min och mitt tanklock är fullt fungerande. Det ska göra det ab någon anledning som jag inte känner till ;)
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer
Inlägg: 856
Blev medlem: 21 juni 2011, 15:10
Ort: Vega

Inlägg av littlebennyboi »

riejumikäl skrev:Bensin läcker det från ditt tanklock, antar jag :)
Det gör det på min och mitt tanklock är fullt fungerande. Det ska göra det ab någon anledning som jag inte känner till ;)
Det ska komma in luft i tanken, Annars kommer inte bensinen ut och det blir svårt att få upp locket
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
riejumikäl
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 493
Blev medlem: 14 februari 2011, 21:20

Inlägg av riejumikäl »

littlebennyboi skrev:
riejumikäl skrev:Bensin läcker det från ditt tanklock, antar jag :)
Det gör det på min och mitt tanklock är fullt fungerande. Det ska göra det ab någon anledning som jag inte känner till ;)
Det ska komma in luft i tanken, Annars kommer inte bensinen ut och det blir svårt att få upp locket
Aha, annars bildas undertryck eller? :)
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer
Inlägg: 856
Blev medlem: 21 juni 2011, 15:10
Ort: Vega

Inlägg av littlebennyboi »

Ja nåt sånt
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
Användarens profilbild
TheUnuzuaL
Svårstartad skrothög
Inlägg: 244
Blev medlem: 24 maj 2011, 17:23
Kontakt:

Inlägg av TheUnuzuaL »

littlebennyboi skrev:Byt mot min slider istället :P
neje :p
Slider är andra hands valet, tycker aerox är så jävla mycket snyggare, snyggaste moppen på marknaden enligt mig. Slider kan jag tänka mig ha om jag inte får trimma min aerox, och det får jag snart reda på för ska nämnligen trimma moppen i smyg så fort det blir skönt moppe väder, och lär nog få veta hur farsan reagerar rätt snart, hoppas han inte bryr sig :(
Men om han nu är elak och bryr så kan vi väll byta

Ot Men fortsätt kommentera behöver verkligen hjälp med hur jag ska göra
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

där det läcker= plocka isär och hitta vart det läcker och sen täta det.

plockar du bord cdiboxen som ger gnista så resulterar det i att moppen inte startar.

du kan stunta med oljetank om du vill. du kan stunta med 2 oljetankar om du vill..

men vad jag skulle gjort är att plocka bort den, köpa en ganska stor dunk och fylla med bensin (10L) sen häller du i 2 dl olja och tankar hemma innan du åker istället :)

jag brukade ha med en 1dl flaska med olja ifall jag fick nödstop. tankar man bara 5 liter och häller i :)


men gör så att den börjar läcka och sen kolla vart det läcker ifrån och sen täta det bara :)
Användarens profilbild
TheUnuzuaL
Svårstartad skrothög
Inlägg: 244
Blev medlem: 24 maj 2011, 17:23
Kontakt:

Inlägg av TheUnuzuaL »

PoWeRKinG skrev:där det läcker= plocka isär och hitta vart det läcker och sen täta det.

plockar du bord cdiboxen som ger gnista så resulterar det i att moppen inte startar.

du kan stunta med oljetank om du vill. du kan stunta med 2 oljetankar om du vill..

men vad jag skulle gjort är att plocka bort den, köpa en ganska stor dunk och fylla med bensin (10L) sen häller du i 2 dl olja och tankar hemma innan du åker istället :)

jag brukade ha med en 1dl flaska med olja ifall jag fick nödstop. tankar man bara 5 liter och häller i :)


men gör så att den börjar läcka och sen kolla vart det läcker ifrån och sen täta det bara :)

Okej, men vet du hur man kan fixa så man får en skruvkork istället för ett lock, för locken lossnar ju hela tiden
TOUGH LIFE YO!
Skriv svar