Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Victorh skrev:aa men roliga är den började gå bättre då jag skruvade fast luft skruven så den får mera bensin....
Huvudmunstycket används bara vid 3/4 --> full gas, så det har inget med att den inte går på tomgång med. Den får för mycket luft.Mattyyy skrev:Testa med större munstycke dåVictorh skrev:aa men roliga är den började gå bättre då jag skruvade fast luft skruven så den får mera bensin....
hmm får försöka mig på trotteln nån dag har en vanlig sak att allting ploppar sönder då jag skruvar...Roxxen96 skrev:Victorh skrev:aa men roliga är den började gå bättre då jag skruvade fast luft skruven så den får mera bensin....
Vi säger såhär som min brorsa lärt mig. Byt hack på trotteln, om du sätter den på mindre bensin. OM den då går bättre efter, då vet du vilket håll du ska åt, alltså den ska ha mindre bensin. Om den går sämre så ska den ha mer bensin. Det är en bra "grundprincip" att testa sig fram.
+1. Nu tjatar jag som fan om detta trottel clipset, men trottel clipset har med det att göra på tomgången! Den får för mycket / lite på tomgång det är därför den dör.vicke xX SMT skrev:Huvudmunstycket används bara vid 3/4 --> full gas, så det har inget med att den inte går på tomgång med. Den får för mycket luft.Mattyyy skrev:Testa med större munstycke dåVictorh skrev:aa men roliga är den började gå bättre då jag skruvade fast luft skruven så den får mera bensin....
Aha trodde det bestämde all soppa tillförsel så då är lågfartsmunstycket vid lägre farter eller?vicke xX SMT skrev:Huvudmunstycket används bara vid 3/4 --> full gas, så det har inget med att den inte går på tomgång med. Den får för mycket luft.Mattyyy skrev:Testa med större munstycke dåVictorh skrev:aa men roliga är den började gå bättre då jag skruvade fast luft skruven så den får mera bensin....
Det borde ju hjälpa att byta upp lågfartsmunstycke.. eller så tar man bara bort sportluftfiltret
Mattyyy skrev:Aha trodde det bestämde all soppa tillförsel så då är lågfartsmunstycket vid lägre farter eller?vicke xX SMT skrev:Huvudmunstycket används bara vid 3/4 --> full gas, så det har inget med att den inte går på tomgång med. Den får för mycket luft.Mattyyy skrev: Testa med större munstycke då
Det borde ju hjälpa att byta upp lågfartsmunstycke.. eller så tar man bara bort sportluftfiltret
Jaha då har jag lärt mig nått nytt idag med. Tack!Roxxen96 skrev:Mattyyy skrev:Aha trodde det bestämde all soppa tillförsel så då är lågfartsmunstycket vid lägre farter eller?vicke xX SMT skrev: Huvudmunstycket används bara vid 3/4 --> full gas, så det har inget med att den inte går på tomgång med. Den får för mycket luft.
Det borde ju hjälpa att byta upp lågfartsmunstycke.. eller så tar man bara bort sportluftfiltret
Lågfart och trotteln är bensin tillförseln vid låga varv. Huvudmunstycke = 3/4 - 4/4 gas.
men nu går den skit vid 2/4 också men bra men sedan 3/4 skit 1/4 ok 0/4 skitRoxxen96 skrev:Mattyyy skrev:Aha trodde det bestämde all soppa tillförsel så då är lågfartsmunstycket vid lägre farter eller?vicke xX SMT skrev: Huvudmunstycket används bara vid 3/4 --> full gas, så det har inget med att den inte går på tomgång med. Den får för mycket luft.
Det borde ju hjälpa att byta upp lågfartsmunstycke.. eller så tar man bara bort sportluftfiltret
Lågfart och trotteln är bensin tillförseln vid låga varv, speciellt trotteln då den reglerar hur mycket bensin den ska få på tomgång. Huvudmunstycke = 3/4 - 4/4 gas.
höj nålen dåVictorh skrev:men nu går den skit vid 2/4 också men bra men sedan 3/4 skit 1/4 ok 0/4 skitRoxxen96 skrev:Mattyyy skrev: Aha trodde det bestämde all soppa tillförsel så då är lågfartsmunstycket vid lägre farter eller?
Lågfart och trotteln är bensin tillförseln vid låga varv, speciellt trotteln då den reglerar hur mycket bensin den ska få på tomgång. Huvudmunstycke = 3/4 - 4/4 gas.
somlow skrev:Enkel sammanfattning av allt till er andra och victor. Köp inte sportluft när ni inte har en sådan setup som är i behov av mer luft. Annars drar den bara onödigt mer bensin och krävs en del pillande och kunskap.
Men jag fyller på roxxen att ändra clipset då det kommer bli bättre. Du skruvar av throttel locket och sen kommer du se gas vajern och en stor silvrig sak som är throtteln. Ta av gas vajern från throtteln och var försiktig med fjädern som kan flyga iväg. Och när du fått av allt så tar du bara av den guldiga nålen och ändrar clipset neråt som ger den mer bensin. Det finns fyra steg du kan välja mellan då högst upp får den mindre bensin och längst ner mer benisin.
När du gjort det så är det bara att sätta tillbaka allt igen och OBS det kan vara lite pillrigt att få dit gasvajern i throtteln igen så ha tålamod.
Jaa tycker du inte det är dags för ett sportluftfilter om man vill ha det där lilla extra i accet då man har Trimmrör och kommer komma trimmvariator och racing koppling. Sen då org cylindern är slut en sportcylle så varför inte Sportluftfilter?somlow skrev:Enkel sammanfattning.....
Du har inte läst allt.... Senså skall det vara 80-90 med trimmrör och sportluftfilter säger alla till en keeway så inte konstigt....aerox ph turner skrev:Han behöver nog ställa in luft skruven och tomgången bättrevicke xX SMT skrev:20 storlekar e ju no jävlit stort.. sku sej att den dör pga att de får för mycket.. men varför den dör på låga varv har jag ingen aning om, säkert för att den får för mycket luft
80-90 i munstycke låter Riktigt Stort, min kompis har en aerox med trimkrök osv... 72 munstycke...Victorh skrev:Jaa tycker du inte det är dags för ett sportluftfilter om man vill ha det där lilla extra i accet då man har Trimmrör och kommer komma trimmvariator och racing koppling. Sen då org cylindern är slut en sportcylle så varför inte Sportluftfilter?somlow skrev:Enkel sammanfattning.....
Den ökade accet jävlit mycket fast den går skit tror pga så jävlit strypt org box.
Sen tack för beskrivningen skall försöka pilla i helg någondag efter jag städat garaget så jag hittar alla skruvar vad jag skjuter bort....
Du har inte läst allt.... Senså skall det vara 80-90 med trimmrör och sportluftfilter säger alla till en keeway så inte konstigt....aerox ph turner skrev:Han behöver nog ställa in luft skruven och tomgången bättrevicke xX SMT skrev:20 storlekar e ju no jävlit stort.. sku sej att den dör pga att de får för mycket.. men varför den dör på låga varv har jag ingen aning om, säkert för att den får för mycket luft