playstation3 projekt

Här kan du lägga upp projekt på tex. lätt MC, fiddy eller hemmabygge. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 417
Blev medlem: 21 februari 2011, 16:13
Ort: haninge
Kontakt:

playstation3 projekt

Inlägg av gandih500 »

Tja nu är det så att mitt Playstation har gått sönder. Så jag hade tänkt ta och fixa upp den och eftersom jag inte har något annat att göra så gör jag ett projekt av det.

Historia

Jag fick det i julklapp för cirka fyra fem år sen. Jag har redan bytt in det en gång förut och det var för ganska precis två år sen. Den hade samma fel då. Men då hade jag kvar garantin så jag fick en ny helt gratis.


Mål


Mitt mål är att få den att starta så att jag kan sälja den. Eller i allafall så jag hinner göra en backup av hårddisken.




Nu undrar ni säkert hur jag ska göra detta? Det ska jag berätta nu.

Man börjar med att plocka isär hela ps3an tills man kommer till moderkortet. Sen så tar man en värme pistol och värmer på ett par grejor (har ingen aning om vad dom heter) och när man har gjort det så låter man det kallna. När det har kallnat så tar man kylpasta och stryker på ett tunt och fint lager. Sen sätter man bara ihop allting igen. Det lät ju inte så svår. Men jag får se hur det går sen. :roll:


Här har ni en film på hur det ser ut.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DOlyZ0J-6_k[/youtube]



Här har ni två bilder också.

Bild

Bild



Imorgon sk jag åka och köpa kylpasta. http://www.webhallen.com/hardvara/22645 ... 5_kylpasta
sen ska jag börja plocka isär den. Då kommer jag nog med fler bilder.
Senast redigerad av gandih500 den 16 november 2011, 18:23, redigerad totalt 2 gång.
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

vadfan.. ?

men trevligt.. lycka till
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659
Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36

Inlägg av joar »

skulle vara ballare om du byggde tex en dator av den q;
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 417
Blev medlem: 21 februari 2011, 16:13
Ort: haninge
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

joar skrev:skulle vara ballare om du byggde tex en dator av den q;
Det hade varit fett ballt men sånt kan inte jag göra :p
Användarens profilbild
anthmyr
Yamaha Racing Team
Inlägg: 541
Blev medlem: 5 maj 2011, 19:02
Ort: partille

Inlägg av anthmyr »

Haha , wtf? aja fet , gör något coolt av det :)
Yamaha Aerox/Neos/Slider / Beta RR 8)

Nerox- http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33282

Utseende är inte allt , men hur ofta runkar du till någons personlighet?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Ofta har PS3 funnits i 4-5 år nu? Sjukt vad tiden går :wink:

Ett eget projekt, lycka till nu! :D
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Re: playstation3 projekt

Inlägg av Ekman »

gandih500 skrev:

Mål

Nu undrar ni säkert hur jag ska göra detta? Det ska jag berätta nu.

Man börjar med att plocka isär hela ps3an tills man kommer till moderkortet. Sen så tar man en värme pistol och värmer på ett par grejor (har ingen aning om vad dom heter) och när man har gjort det så låter man det kallna.
sakerna som du inte vet va dom heter är processorer, har läst att det brukar hjälpa att göra så på xboxen också om den får red ring of death :)

men om du tar värmepistol så kommer det väll inte hjälpa så mycket? kylarpastan är ju gjord så den ska klara värme.. har sett vissa som har tagit en såndär som man petar sig i örat med och lagt på t-röd och skrubbat bort kylarpastan. :)
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 417
Blev medlem: 21 februari 2011, 16:13
Ort: haninge
Kontakt:

Re: playstation3 projekt

Inlägg av gandih500 »

vicke xX SMT skrev:
gandih500 skrev:

Mål

Nu undrar ni säkert hur jag ska göra detta? Det ska jag berätta nu.

Man börjar med att plocka isär hela ps3an tills man kommer till moderkortet. Sen så tar man en värme pistol och värmer på ett par grejor (har ingen aning om vad dom heter) och när man har gjort det så låter man det kallna.
sakerna som du inte vet va dom heter är processorer, har läst att det brukar hjälpa att göra så på xboxen också om den får red ring of death :)




Precis jag har läst på mera nu och det e klart update kommer ikväll:)
men om du tar värmepistol så kommer det väll inte hjälpa så mycket? kylarpastan är ju gjord så den ska klara värme.. har sett vissa som har tagit en såndär som man petar sig i örat med och lagt på t-röd och skrubbat bort kylarpastan. :)
Skriv svar