Berättelser från lösgruset

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Berättelser från lösgruset

Inlägg av ValoPallo »

Alla som har kört i mer än en månad har säkert träffat på lösgruset

Var ute och körde med två polare (Den ena hade lättviktare och den andra hade dragen Aprilia SX, jag drog ju dem med Tunturin :roll: ) och vi körde till en butik som hade stängt och sattt där och hängde

Jag hade nyss monterat ett trimrör och en 16 mm förgasare, så jag var lite gaskåt, så jag tänkte att jag ska dra en repa runt bensinpumparna bara för att se hur lågt jag kan luta, så jag sätter av i högsta fart och när jag svänger så tänker jag "Äejj, det här kommer gå åt helvette"

Precis då kommer lösgruset och båda däcken släpper DIREKT och glider en meter åt sidan, moppen tar land och stannar, medans jag fortsätter att rulla två varv till

Ställer mig upp och konstaterar att "Saatana, knät är upprivet och handtaget är åt helvette" medans resten av gänget tittar lite förskräckt på mig, förutom min ena kompis som står och slår huvudet i en vägg :D

Hjälmen låg givetvis på ett bord ett par meter bort :roll:

Fick ett müsigt skrapsår på knät och brände lite plast på handtaget, men så mycket mer blev det inte, och det var ju tur det :roll:

Bild

Nu får ni dela med er av era lösgrus-historier :D
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
viiktor15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2010, 20:42
Ort: Kungsbacka

Inlägg av viiktor15 »

lösgrs e fan det värsta som finns, vurpade i en rondell pga av lösgrus :roll:
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 11 augusti 2011, 11:30
Ort: Närpes,Finland

Inlägg av Punkarn »

Lösgrus aj aj :P Hänt så jävla mycket med det.

kan ta det som hände för 5 - 6 dagar senare, Körde med min aprilia och de andra med sina moppar vi var väl knappa 14 stycken, Så har de sandat väggen till en affär eller de har släppt av lite, Så där kommer vi och svänger allihop omkull. Ambulanser och poliser kom och frågade och hade riktigt roligt med oss.
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Punkarn skrev:Lösgrus aj aj :P Hänt så jävla mycket med det.

kan ta det som hände för 5 - 6 dagar senare, Körde med min aprilia och de andra med sina moppar vi var väl knappa 14 stycken, Så har de sandat väggen till en affär eller de har släppt av lite, Så där kommer vi och svänger allihop omkull. Ambulanser och poliser kom och frågade och hade riktigt roligt med oss.
ALLA? Vilket jävla bowlingslag :P

Varför sanda i september? Eller har ni gått ner under noll däruppe i minisibirien? :D
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 11 augusti 2011, 11:30
Ort: Närpes,Finland

Inlägg av Punkarn »

jadu, Lastbils föraren har väl tänkt somna och hängt sig vid spackarna Så spilde de ut ett bra lass, Så var en '' Vägbjörn '' och pusade ut de rakt i kurvan :(

Och ja! Alla for omkull, 3 små pojkar på cyklar föll av vid affärs dörren när de satte glassarna i halsen. :P
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Punkarn skrev:jadu, Lastbils föraren har väl tänkt somna och hängt sig vid spackarna Så spilde de ut ett bra lass, Så var en '' Vägbjörn '' och pusade ut de rakt i kurvan :(

Och ja! Alla for omkull, 3 små pojkar på cyklar föll av vid affärs dörren när de satte glassarna i halsen. :P

HAHAHAHAH! synd att ni inte filma ! Brukar själv filma med go pro när vi är några stycken o kör :) Måste ha sett riktigt kul ut! alla välter på varandra o skit! Gick de bra med er annars? :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Vivaadam
Varnad
Inlägg: 591
Blev medlem: 20 februari 2011, 15:12
Kontakt:

Inlägg av Vivaadam »

jobbigt det där asså,
jag har aldrig ramlat men min kompis ramlade pga rull-grus när han körde upp ;)
- söker en vivacity fram kåpa, maila om ni har någon -
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Punkarn skrev:jadu, Lastbils föraren har väl tänkt somna och hängt sig vid spackarna Så spilde de ut ett bra lass, Så var en '' Vägbjörn '' och pusade ut de rakt i kurvan :(

Och ja! Alla for omkull, 3 små pojkar på cyklar föll av vid affärs dörren när de satte glassarna i halsen. :P
Verkligen tråkigt för er, men..... HAHAHA fan det lät som en episk syn att se er alla dra omkull som ett jävla plockepinn :mrgreen: Lider verkligen med pojkarna som satte i halsen ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 11 augusti 2011, 11:30
Ort: Närpes,Finland

Inlägg av Punkarn »

Nå, Skrapsår såklart, nya kläder,Nya kåpor :( Fast inte för mig :D
klarade mig garanterat bättre än de här andra
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

jag och en kompis detta va när jag precis hade fått min moppe å så va vi ute å körde lite så kom vi till en återvändsgränd och ska vänd å då så dum som min vän är så drar han full gas i kurvan fram däcket åker åt helvete och han face plantar :P
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 11 augusti 2011, 11:30
Ort: Närpes,Finland

Inlägg av Punkarn »

bensinskalle skrev:Verkligen tråkigt för er, men..... HAHAHA fan det lät som en episk syn att se er alla dra omkull som ett jävla plockepinn :mrgreen: Lider verkligen med pojkarna som satte i halsen ^^
jadu, plockepinn är nog rätta ordet, En Hund kommer ju och börja skälla på oss också.
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

rullgrus förstörde min framskärm med ett par vita rispor...
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 11 augusti 2011, 11:30
Ort: Närpes,Finland

Inlägg av Punkarn »

potog skrev:jag och en kompis detta va när jag precis hade fått min moppe å så va vi ute å körde lite så kom vi till en återvändsgränd och ska vänd å då så dum som min vän är så drar han full gas i kurvan fram däcket åker åt helvete och han face plantar :P
Då var det han jag såg här om dagen :D Heter han Birger?
Bild
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 11 augusti 2011, 11:30
Ort: Närpes,Finland

Inlägg av Punkarn »

difaren skrev:rullgrus förstörde min framskärm med ett par vita rispor...
Körde du på kalk stenar?
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

ända gången jag har stört mig på löskrus va när dom förstörde mina skider :cry:
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 11 augusti 2011, 11:30
Ort: Närpes,Finland

Inlägg av Punkarn »

potog skrev:ända gången jag har stört mig på löskrus va när dom förstörde mina skider :cry:
Därför har man ju händer så man skyddar sig med.
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Punkarn skrev:
potog skrev:jag och en kompis detta va när jag precis hade fått min moppe å så va vi ute å körde lite så kom vi till en återvändsgränd och ska vänd å då så dum som min vän är så drar han full gas i kurvan fram däcket åker åt helvete och han face plantar :P
Då var det han jag såg här om dagen :D Heter han Birger?
Bild
Vart var den där gilla knappen nu igen....?

:mrgreen:


En annan har faktiskt aldrig dragit omkull på rullgrus. De har vart nära, men inte tillräckligt nära ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
anthmyr
Yamaha Racing Team
Inlägg: 541
Blev medlem: 5 maj 2011, 19:02
Ort: partille

Inlägg av anthmyr »

Punkarn skrev:
potog skrev:jag och en kompis detta va när jag precis hade fått min moppe å så va vi ute å körde lite så kom vi till en återvändsgränd och ska vänd å då så dum som min vän är så drar han full gas i kurvan fram däcket åker åt helvete och han face plantar :P
Då var det han jag såg här om dagen :D Heter han Birger?
Bild
HAHA ! :)
Yamaha Aerox/Neos/Slider / Beta RR 8)

Nerox- http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33282

Utseende är inte allt , men hur ofta runkar du till någons personlighet?
Användarens profilbild
Twitchii
StuntRider
Inlägg: 390
Blev medlem: 6 september 2010, 21:44
Ort: Arlöv

Inlägg av Twitchii »

måste säg att jag har dragit omkull på lösgrus på bakan med min aerox... slutade med en väg kant i röven...

skulle svänga skarpt i en liten rundel på bakan, så lutade jag mig lite för mkt och hjulet släppte, jag flög xD
Yamaha
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

Punkarn skrev:
potog skrev:jag och en kompis detta va när jag precis hade fått min moppe å så va vi ute å körde lite så kom vi till en återvändsgränd och ska vänd å då så dum som min vän är så drar han full gas i kurvan fram däcket åker åt helvete och han face plantar :P
Då var det han jag såg här om dagen :D Heter han Birger?
Bild
så skön haha... Du gjorde min dag :D
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

HAHA Det här är fanimej den nya natthumor tråden, birger :P
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 11 augusti 2011, 11:30
Ort: Närpes,Finland

Inlägg av Punkarn »

Självklart.
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Jasså idag får jag smaka skit för jag skrattat åt er... :D

Flyger i en sväng 10-15km/h fart hoppar av sparkar till bakkåpan lossnar det en 10x10cm bit från den vafan sen så for baklampan helt sönder... och hela skråmad....
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 11 augusti 2011, 11:30
Ort: Närpes,Finland

Inlägg av Punkarn »

Pwned. :P
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Hade sån sjuk tur nyss låg i ca 70 med min speedfight och kommer till en kurva som normalt sett är ashärlig att köra in i rätt hög fart men nu så sprang det fram dn hare på vägen så jag måste as snabbt svänga vänster för att inte köra på han i en höger kurva så jag svänger rakt in i lösgrus märker att jag är nära diket och svänger höger igen och får en jävlig sladd så jag var skitnära på att dra ner hela moppen på asfalten. Men det värsta var att det stog 3 tjejer och 2 killar som jag känner och såg hela grejen. Så dom har kallat mig driftarN i en kvart nu -.-
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Mattyyy skrev:Hade sån sjuk tur nyss låg i ca 70 med min speedfight och kommer till en kurva som normalt sett är ashärlig att köra in i rätt hög fart men nu så sprang det fram dn hare på vägen så jag måste as snabbt svänga vänster för att inte köra på han i en höger kurva så jag svänger rakt in i lösgrus märker att jag är nära diket och svänger höger igen och får en jävlig sladd så jag var skitnära på att dra ner hela moppen på asfalten. Men det värsta var att det stog 3 tjejer och 2 killar som jag känner och såg hela grejen. Så dom har kallat mig driftarN i en kvart nu -.-
Kunde vart värre du kunde kört omkull drifta med en moppe är något du borde va stolt över! :D
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
draclover
Svårstartad skrothög
Inlägg: 164
Blev medlem: 21 juli 2011, 23:11
Ort: landskrona

Inlägg av draclover »

jag och 2 polare åker 3 på hans speedfight 3 och den har dragen v ring och rör så kommer vi i en sväng så drar min fot i en kant o vi tappar inte kontroll men det blir vingligt precis då kommer lösgruset o framhjulet glider undan o vi hamnar i diket vi klarade oss lindrigt o moppen fint förutom han som körde han fick moppen över sig men vi låg där i diket o skrattade o tände en cigg istället :) haha
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

draclover skrev:jag och 2 polare åker 3 på hans speedfight 3 och den har dragen v ring och rör så kommer vi i en sväng så drar min fot i en kant o vi tappar inte kontroll men det blir vingligt precis då kommer lösgruset o framhjulet glider undan o vi hamnar i diket vi klarade oss lindrigt o moppen fint förutom han som körde han fick moppen över sig men vi låg där i diket o skrattade o tände en cigg istället :) haha

Gangster 8)
Skriv svar