Stuntsnack

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

Tjena alla stuntare.

Har nu en fråga, igentligen kanske den ska ställas till järnet men tar det här först...

I vilket fall så vill jag ju gå in på stunt och har nu flyttat till en stad och känns inte lika säkert med trim... :roll:

Har då gått runt och kollat efter t.ex parkeringar osv och hittat en som är perfekt för stunt, stora ytor osv en schysst miljö 8)

Då är saken, det är en skolgård... Kan jag öva där utan att polisen har något att säga? :S Finns inhängnader där och om jag inte minns helt fel så får man köra trimmad moped inom inhängnat, hade tänkt höra efter om skolan kan tilllåta det iom att det är ett privat område och då det är bara andra sidan vägen av där jag bor 8)

Då är frågan, om det kommer en polis, kan jag då säga att jag har tillstånd osv får och ja, försvara mig? Det ligger lägenhets hus runt om i området men det är inte så att de sitter lika tätt som vägsträckena på asfalten, det är en bit så jag tror inte det stör någon.

Så ja, min fråga, funkar det? :)
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Orkar inte citera men som jag har förstått det så får man stunta på privat inhägnad mark om man har tillåtelse av markägaren och jag har hört att stängslet måste vara en viss höjd för att det ska vara godkänd
Användarens profilbild
Twitchii
StuntRider
Inlägg: 390
Blev medlem: 6 september 2010, 21:44
Ort: Arlöv

Inlägg av Twitchii »

Tror inte att du kommer få tillåtelse av skolan, och om Polisen ser dig så blir det vandalisering på privat mark o en massa sånt, hade jag varit dig så hade jag kört där o nt brytt mig, kommer snuten så får du köra där ifrån. eller så får du hitta någon annan stans.

Btw: var har du flyttat?
Yamaha
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

Mattyyy skrev:Orkar inte citera men som jag har förstått det så får man stunta på privat inhägnad mark om man har tillåtelse av markägaren och jag har hört att stängslet måste vara en viss höjd för att det ska vara godkänd
Okej, ja dedär med tilllåtelse lär ju vara sisådär imo... :roll:

Men stängslet är hyffsat högt så tror inte det lär vara något problem ;)
Swampen skrev:Tror inte att du kommer få tillåtelse av skolan, och om Polisen ser dig så blir det vandalisering på privat mark o en massa sånt, hade jag varit dig så hade jag kört där o nt brytt mig, kommer snuten så får du köra där ifrån. eller så får du hitta någon annan stans.

Btw: var har du flyttat?
Värt ett försök, har skickat iväg ett jävla smörmail så ja, vi får se hur det går.. Annars blir la och köra där utan i guess :roll:

Sundsvall city 8)
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
anthmyr
Yamaha Racing Team
Inlägg: 541
Blev medlem: 5 maj 2011, 19:02
Ort: partille

Inlägg av anthmyr »

Bergsten skrev:
Mattyyy skrev:Orkar inte citera men som jag har förstått det så får man stunta på privat inhägnad mark om man har tillåtelse av markägaren och jag har hört att stängslet måste vara en viss höjd för att det ska vara godkänd
Okej, ja dedär med tilllåtelse lär ju vara sisådär imo... :roll:

Men stängslet är hyffsat högt så tror inte det lär vara något problem ;)
Swampen skrev:Tror inte att du kommer få tillåtelse av skolan, och om Polisen ser dig så blir det vandalisering på privat mark o en massa sånt, hade jag varit dig så hade jag kört där o nt brytt mig, kommer snuten så får du köra där ifrån. eller så får du hitta någon annan stans.

Btw: var har du flyttat?
Värt ett försök, har skickat iväg ett jävla smörmail så ja, vi får se hur det går.. Annars blir la och köra där utan i guess :roll:

Sundsvall city 8)

Har du inte frågat har du inte heller fått ett NEJ :wink:
Yamaha Aerox/Neos/Slider / Beta RR 8)

Nerox- http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33282

Utseende är inte allt , men hur ofta runkar du till någons personlighet?
Användarens profilbild
TheUnuzuaL
Svårstartad skrothög
Inlägg: 244
Blev medlem: 24 maj 2011, 17:23
Kontakt:

Inlägg av TheUnuzuaL »

Tjena mors :)
jag ska börja stunta nu. Har plockat bort alla kåpor då jag skulle tvätta moppen lite granna, helt plötsligt ville jag prova om det går att köra på bakhjulet och det gick rätt bra faktiskt :)
jag får upp den rätt högt utan att rycka allt vad jag har. Fast skulle ändå vilja ha lite bättre accelation på den. Just nu har jag då ett ZX rör på samt så är då pluggen kvar. Kan jag göra så den inte går mer än 51 km/h fast att den har jätte bra accelation på något sätt?
Och jag vet att det är olagligt men jag får inte trimma för min pappa men tydligen får den ha hur bra ax som helst utan att gå över 51 km/h..
Han är dum i huvet jag vet, för lika bra att jag trimmar på riktigt då jag åker dit för samma sak ändå men åter till frågan, om det nu finns något sätt. Hur ska jag göra?
En annan fråga är, är det enklare att få upp den om jag tolva då jag får mer vikt bakåt? :)
Tacksam för svar!
TOUGH LIFE YO!
Användarens profilbild
Benjaa14
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 418
Blev medlem: 30 september 2011, 13:55
Ort: Däär

Inlägg av Benjaa14 »

Ngn som kör aerox med 12a? Skriv gärna vad du har för matrial och mått. Tänkte börja stunta när jag blivit klar med moppen :D
Ajrosid
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 29 maj 2011, 12:05
Ort: stockholm

Inlägg av Ajrosid »

polini 70 eller malossi 70 till leovince rör!

resten orginal förutom vikter och fjädrar!


Jag stuntar men vill också ha bra toppfart! :D

Vilken rekommenderar ni!!!!! : )
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Får upp DTn ordentligt nu, fattas bara handbroms! :roll:
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Benjaa14
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 418
Blev medlem: 30 september 2011, 13:55
Ort: Däär

Inlägg av Benjaa14 »

ktm_danielsson skrev:Får upp DTn ordentligt nu, fattas bara handbroms! :roll:
Nice ! :D
Användarens profilbild
Twitchii
StuntRider
Inlägg: 390
Blev medlem: 6 september 2010, 21:44
Ort: Arlöv

Inlägg av Twitchii »

ktm_danielsson skrev:Får upp DTn ordentligt nu, fattas bara handbroms! :roll:
Nice, kör du med original röret som jag sa åt dig??
Yamaha
Användarens profilbild
ajonson
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 525
Blev medlem: 22 september 2010, 20:20
Ort: Kumla

Inlägg av ajonson »

Swampen skrev:
ktm_danielsson skrev:Får upp DTn ordentligt nu, fattas bara handbroms! :roll:
Nice, kör du med original röret som jag sa åt dig??
Hans orginal rör är helt fucked upp så den går bättre med effektröret.

Jobbar på ringar just nu, måste fixa 12a...
Skriv svar