Tjena! Undrar hur stor skillnad i axx / toppfart man får om man drar på en malossi fly clutch istället för original kopplingen, om man ställer in med rätt fjädrar och vikter osv. Är det någon skillnad överhuvudtaget? Isåfall vilken skillnad?
Roxxen96 skrev:Tjena! Undrar hur stor skillnad i axx / toppfart man får om man drar på en malossi fly clutch istället för original kopplingen, om man ställer in med rätt fjädrar och vikter osv. Är det någon skillnad överhuvudtaget? Isåfall vilken skillnad?
Tacksam för svar
Mvh.
Nej, fly cluth gör ingen skillnad på "original motorer", bara försäljarsnack. Vart besviken efter vad de skrev på TS shopen.
Roxxen96 skrev:Tjena! Undrar hur stor skillnad i axx / toppfart man får om man drar på en malossi fly clutch istället för original kopplingen, om man ställer in med rätt fjädrar och vikter osv. Är det någon skillnad överhuvudtaget? Isåfall vilken skillnad?
Tacksam för svar
Mvh.
Nej, fly cluth gör ingen skillnad på "original motorer", bara försäljarsnack. Vart besviken efter vad de skrev på TS shopen.
hur tunga vikter tycker ni jag ska ha till denna setup:
urpluggat Yasuni Z
Airsal t6-racing 50cc
Malossi multivar
11% ökning på primärdrevet
och lite mer krimskrams.
det följer med 8,5g till variatorn, men jag tycker det känns för mycket. eller vad tycker ni?
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
Köpte en Peugeot Vivacity -06 (EU) förra veckan och tänkte få lite mer fart ur slöskapet imon. Fick precis hem mitt Leovince TT rör och med röret fick man 7.5 och 8.5 vikter, i instruktionerna stog inte Vivacity med så är osäker på vilka vikter är menade för detta rör på en Viva. Någon som vet?
Ska även dra skorstenen, montera Pollini panelfilter, byta till större munstycke i förgasaren och montera kopplingsfjädrarna som följde med systemet.
V-ringen har jag redan plockat. Antar att 7.5 eller ännu lättare skulle vara att föredra men blev osäker efter att ha läst största delen av tråden.
Hur påverkar förarens vikt vikterna man borde använda? Tjock=tjockare vikter eller är det tvärtom?
lättare vikter = bättre acc men förlorar lite fart
tyngre vikter = bättre topphastighet men förlorar lite acc.
är men lätt så borde man jämna ut det med tyngre vikter och är man tung kan man ta lite lättare vikter.
men jag hade tagit 7,5 gramsvikterna vilket som
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
Tjena, jag har en yamaha jog r med
setup
polini corsa 70
metrakit handmade rör
19mm dellorto
undrar vad jag ska ha för setup i variatorn?
när variatorn blir varm så går den dåligt hur kan jag fixa de?
exid skrev:Tjena, jag har en yamaha jog r med
setup
polini corsa 70
metrakit handmade rör
19mm dellorto
undrar vad jag ska ha för setup i variatorn?
när variatorn blir varm så går den dåligt hur kan jag fixa de?
Ajrosid skrev:Nån som vet vad jag ska ha för vikter och kopplingsfjädrar till ett leovince rör till min slider 2010?
har orginal fjädrar och vikter atm : )
Prova 4.5 grams vikter, och ett par hårda kopplingsfjädrar.
Rekommenderar detta viktsset - du får många vikter som du kan testa dig fram med, och billigt, du tjänar att köpa ett sådant set istället för bara 4.5 grams vikter... Har redan valt de vikter jag rekommenderar, samt rätt mått :
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
Jag vill kunna köra på bakhjulet med min aerox som är helt orginal men vill inte trimma den så den går fortare. Ska jag då byta kopplings fjädrar och variator vikter (i så fall vilka) eller ska jag köpa ny koppling, såg att Roxxen96 tippsade om en koppling och wingcooler
Malossi flyclutch + wingcooler kopplingsklocka skulle sitta fint!
Dreamodes skrev:Vet att det här är en noob fråga menmen.
Jag vill kunna köra på bakhjulet med min aerox som är helt orginal men vill inte trimma den så den går fortare. Ska jag då byta kopplings fjädrar och variator vikter (i så fall vilka) eller ska jag köpa ny koppling, såg att Roxxen96 tippsade om en koppling och wingcooler
Malossi flyclutch + wingcooler kopplingsklocka skulle sitta fint!
Tja igen Malossi fly ger inte bättre axx :/ Hade fel om kopplingen, Men däremot gör kopplingsklockan det, om du vill dra bakhjul ska du testa dr pulleys hit koppling.. Dock kostar den 1.7
Dreamodes skrev:Vet att det här är en noob fråga menmen.
Jag vill kunna köra på bakhjulet med min aerox som är helt orginal men vill inte trimma den så den går fortare. Ska jag då byta kopplings fjädrar och variator vikter (i så fall vilka) eller ska jag köpa ny koppling, såg att Roxxen96 tippsade om en koppling och wingcooler
Malossi flyclutch + wingcooler kopplingsklocka skulle sitta fint!
Tja igen Malossi fly ger inte bättre axx :/ Hade fel om kopplingen, Men däremot gör kopplingsklockan det, om du vill dra bakhjul ska du testa dr pulleys hit koppling.. Dock kostar den 1.7
aj det sved i plånboken , Men går det inte om man bara byter till lättare vikter och hårdare fjädrar????
We will fight, or we will fall. Till the angels save us all.
Dreamodes skrev:Vet att det här är en noob fråga menmen.
Jag vill kunna köra på bakhjulet med min aerox som är helt orginal men vill inte trimma den så den går fortare. Ska jag då byta kopplings fjädrar och variator vikter (i så fall vilka) eller ska jag köpa ny koppling, såg att Roxxen96 tippsade om en koppling och wingcooler
Tja igen Malossi fly ger inte bättre axx :/ Hade fel om kopplingen, Men däremot gör kopplingsklockan det, om du vill dra bakhjul ska du testa dr pulleys hit koppling.. Dock kostar den 1.7
aj det sved i plånboken , Men går det inte om man bara byter till lättare vikter och hårdare fjädrar????
Tja igen Malossi fly ger inte bättre axx :/ Hade fel om kopplingen, Men däremot gör kopplingsklockan det, om du vill dra bakhjul ska du testa dr pulleys hit koppling.. Dock kostar den 1.7
aj det sved i plånboken , Men går det inte om man bara byter till lättare vikter och hårdare fjädrar????
Ja ... Beror på! Vad har du för setup?
Helt orginal förutom att jag bytte munstycke
We will fight, or we will fall. Till the angels save us all.
Topperformance 70cc , Leovince TT , 21mm föggé.
Moppen axxar inte direkt utan den går hyffsat i typ 1-2 sekunder sen drar den på som fan , blev så efter byte från nått MK rör till leovince röret(sämre rör nu) jag har ställt in förgasaren så jag vet att det är rätt vad ska jag göra för o få den o axxa direkt??:]
Det är 3.5g vikter på nu ingen aning om tryck/kopplings fjädrar.